Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la plecare de pe loc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tmkrf
in primu rand scuze ca am deschis topic nou ... poate cineva sa ma ajute si pe mine cu ceva sau sa imi dea o idee ? deci mereu cand plec cu masina de pe loc la vre o 10 metri dupa plecare imi face ca si cum ar vrea sa moara si apoi pleaca in vana ... aveti careva vre o idee ... am desfacut carburatoru tot , lam curatat calumea dar tot degeaba , benzina ii vine calumea .... va rog ajutatima si pe mine
ZTV
e posibil ca ridici prea repede piciorul de pe ambreaj, sau chiar ambreajul sa fie defectat....
Mr_Devil83
Avansul...
djasu82
nivelul mic in camera de nivel constant daca era avansul cu spune mr-devil nu-ti pornea usor motorul ... si dupa ce plecai nu puteai creste in ture chiar dupa 10-20 demetri de accelerare lipsa de putere . Deci ramne marirea nivelului in camera de nivel constant fiindca vine benzina in jiclorul principal ... cand tinzi sa accelerezi. Mai bine spus e cudatul in nas si dupa aceea se duce ca din pusca. Deci intervine la plutitor cu un spilar de 12,5mm il reglezi din lingurita atunci cand se mareste plutitorul adica scazand in camera de nivel constant.
Deci ca sa nu mai dea in nas recurigi aici 7-12,5 mm sau chiar 12mm.
tmkrf
picioru de pe ambreaj sigur nu e , ca ambreaju e sus de tot deja (adica nu mai ai picioru pe ambreaj) si dupa face chestia asta .... si chestia asta o face doar in 1 si 2 mai astept si alte idei ...
vallyyy
Detaliaza putin din ce descrii tu imi pare ca zici ca-ti "da in nas",dar cand se intampla asta la rece sau la cald ? Daca face la rece foloseste socul ca d-aia e .......daca face la cald verifica aprinderea daca zici ca ai carburatorul in regula
tmkrf
ori ca e rece ori ca e cald motoru tot asa face .... aprinderea idem e buna .... o sa ma uit in camera de nivel sa vad poate de akolo e problema .... daca nici de akolo nu e problema atunci nu mai stiu ce sa ii fac ..... cazul meu e aproape idem cu cazul >> http://www.daciaclub.ro/probleme-la-plecar...ml#entry1618726
Mr_Devil83
ma mai repet odata: avansul.
tmkrf
nu e de la avans sigur .... si daca ar fi avansu ce sa ii fac sa il maresc sau sa mai scad ?
tmkrf
nu mai da nimeni cu parerea ? ca nu e niciuna din ce mi ati zis mai sus ... am facut si la camera exact cum mi sa zis aici dar tot face aceasi faza
Hacker
Mai trebuie marit avansul. Ia verifica si tu la mersul in relantiu. Incearca sa o accelerezi brusc la relantiu, si nu din pedala de acceleratie ci direct de la carburator. Daca da sa moara apoi dintr-o data e vana, inseamna ca i ceva pe la orificiile de relantiu ( ceva infundat ). Repeta acceasi chestie dar cu jiglerul la relantiu putin desfacut. Daca asa merge mai bine, trebuie sa dai carb jos si sa te apuci de curatat bine bine. Il lasi in decarborol 1 zi si o noapte, apoi il suflii bine bine cu aer cu presiune.


Succes..
tmkrf
eu lam mai curatat odata ... dar cu benzina .... apoi lam suflat cu compresoru ....
Minel
QUOTE(tmkrf @ 24 Nov 2008, 11:51)
eu lam mai curatat odata ... dar cu benzina .... apoi lam suflat cu compresoru ....
*




Benzina nu dizolva depunerile ca si decarburolul !! excl.gif
tzepesch
sau decarbusolv.

recomand insa metoda cu ciorba de carb.

de desface bucatele bucatele, si se pune la fiert cu detergent LICHID de vase. dupa ce fierbe vreo 10-20 min se baga sub jet de apa fierbinte-calda-calaie-rece pt a evita socul termic.

se sufla f bine cu aer, se poate si la pompa de picior, daca in loc de stutul ala se baga o tija mai subtire pe furtun in locul valvei. gen mina de pix d-aia tub metalic cu varf subtire. eu mi-am facut una fix pt asa ceva.

apoi se verifica jiglerele sa nu fie decalibrate. la jig. de relanti, cu aceeasi cota gravata pe el, am vazut cu diferite diam. la gauri, in special cea din cap.

ciocul de papagal, ajutajul orientat cat mai spre parghia de acc si sa dea jet drept, nu dispersat aiurea.

jiglerul afentent ajutajului, sa funct. corect. cele cu bile de plastic fac probleme. se tine vertical si se sufla/aspira pe el. la aspirare trebuie sa inchida perfect.

jiglerul principal de benz, din cnc, cel montat diagonal, sa aiba cota corespunzatoare, sa nu fie mai mic, da rau in nas la acc. prea putina benz amestecata cu prea mult aer. amestec prea sarac.

jigl. vertical din cnc, cel al pompei de sprit sa functioneze corect. sa etanseze bine bila.

jiglerul de aer sa fie imperecheat corespunzator cu cel de benzina. 170 cu 135 la 32irma. sau 140 cu 145 la 32 irm2a. daca se face comb de 32irm2a pe motor 1300 atunci perechea potrivita e 135 cu 140.

nivelul in cnc, in special la plutitoarele metalice, 7 cu 12, cea mai potrivita combinatie.

talpa carb sa fie dreapta. o dai cu ulei si o pui pe o sticla plana. observi amprenta.

pompa de sprit sa functioneze corect, sa nu se intepeneasca.

sa nu-ti traga aer fals pe la bucsele de teflon ale clapetei de acc, si pe la garnituri. pui un strat subtire de silicon. sau vaselina. verifici cu motorul pornit dand cu spray WD40 pe la garn. acoperi gura carb. daca iti absoarbe sprayul ti-e clar.


<span class='edit'>24 Nov 2008, 12:44:</span>
se monteaza si se pleaca intr-un tur de tara tongue.gif
Hacker
Sau mai bine de bloc.
stanciu_scm
incearca sa pleci cu socu de pe loc vreo 50 m asa imi facea si mie dar mi-a zis un mecanic sa fac asa
tmkrf
si akuma tot timpu vrei sa plec cu socu ... ma opresc la semafor si se uita toti la mine ca am motoru turat .... nu e bine asa ... valuri.gif
baranga
pleci cu socul tras dar cu ralantiul pe la 1000-1200rpm ca daca mergi cu socu tras la mazim sau nu neaparat mult timp o sa vezi ca motorul tau o sa-i creasca nivelul de ulei(se duce benzina in baie de ulei)
Mr_Devil83
Si poate o data si o data o sa reusesti sa reglezi calumea si tu avansul ala. Ai sa ramai uimit cand o sa aflii ca are o portiune foarte critica unde mere bine si stii care e faza? Doar iarna aflii chestia asta biggrin.gif.

Si astept dupa ce iti dai seama ca ai avansul prea mic sa te intorci pe forum si sa imi multumesti.
tmkrf
avansu nu e 100% si iti mai zic chestia asta de cate ori vrei ... dar akum am dat de o chestie am apa in rezervor si sar putea sa fie din cauza asta ... am mai scos odata apa din rezervor dar nu stiu de unde tot am atata apa .... akuma mi o dat un tovaras un rezervor nou si sper ca sa nu mai colectez si apa in el ... si inca o chestie niste sfaturi de la ce peco alimentati si stiti ca e buna benzina ???? HELP
tmkrf
cred ca am gasit buba ... patineaza ambreaju .... sper sa fie asta de vine (de patinat sigur patineaza numai nu stiu daca si plecarea e tot din cauza asta ) vre o idee ceva daca ar putea fi de la ambreaj ?
CandyMan13
fara sa se supere initiatorul as vrea sa imi spun si eu oful :ieri 1 dec :schimbat:rulment placa de presiune,placa era fffff putin uzata,bucsa de pe capatul arborelui iar discul(ruen) am batut ferodouri fermit.Concluzia:dupa vreo 100 de km a inceput sa "topaie" cand plec incet.Patineaza sau ce se intampla?Trebuia reglat ambreiajul altfel fata de reglaju normal(trebuia cumva mai strans la inceput??).Care sunt solutiile de remediere?

2 Dec 2008, 22:32:
chiar nu isi da nimeni cu parerea?sad.gif
baranga
cine te-a pus sa bati ferodouri???un disc ruen e 60ron,dar stii ca e nou,si ca nu mai demontezi cutia de viteze din cauza lui;ai batut ferodouri,nu ai fost instiintat de riscurile ce implica acest lucru?? iti topaie la plecatul de pe loc "batraneste" pentru ca discul s-a descentrat,ori discul are vreun resort slabit sau decalit wink.gif
asta e la noi;de mine nu mai zic ca tot ce iau de pe la unu sau de la altu le iau de bune si cand mi se strica mie ceva pun tot piesa proasta si ma intreb :"ce are???"
aia e..de unde te carpesti de acolo te rupi.
eu m-am lecuit de boala asta,ia exemplul meu;fara suparare
multa sanatate
Mr_Devil83
numai ca ferodourile is vreo 15 - 20 de lei pe cand discul de ambreaj costa tripul cel putin. Dar noh, cum e frig afara la om ii place sa inghete langa masina, sa umple de posturi cu probleme daciaclub.ro si sunt convins baranga ca orice ai zice si oricat ai incerca sa il inveti ca nu tine cu o carpeala omul tot cum vrea el va face.

cat despre motorul care vrea sa moara la plecarea de pe loc ma mai repet odata : avansul.
si as miza cel mai mult pe avansul vacumatic, care mai mult ca sigur ca nu functioneaza in parametri. Problema patita, vazuta pe minim 10 dacii.
tmkrf
eu azi mi am pus tot kitu (de uzina) si am ajuns pe undeva la vreo 5 mil cu tot cu montatul ....
Mr_Devil83
da vacumaticu il reglasi ?biggrin.gif
tmkrf
de unde reglez vacumaticu ? chear nu stiu
Mr_Devil83
din rotita aia de la delcou E un arc care iasa din capsula de vacum si in interiorul delcoului are o roata dintata. As zice sa incerci cu un dinte mai mult sau mai putin, sa turezi brusc motorul si sa vezi daca mai da in nas sau nu. Nu prea poti sa reglezi perfect vacumaticul fara banc de test dar daca te chinui o sa reusesti sa il aduci in parametri destul de buni. De asemenea verifica si daca la tine capsula nu are membrana sparta.
CandyMan13
@ devil :referitor la comentariile "acre" si ideile atat de simple de genu(inlocuiesti si gata problema s'a rezolvat),aceeasi metoda cu schimbatul ferodourilor am facut'o acum 4 ani...deci mi se pare rentabil din punctul meu de vedere sa investesc 800 de mii(plus bucsa de bronz de pe arbore si rulment) o data la 4 ani decat sa dau 5 milioane..stiu eu .la 5 ani...;)fiecare se descurca cum poate....si referitor la posturi;ma gandeam ca de vreme ce tot exista acest forum sunt si binevoitori care sa scoata omu din impas(financiar/cu idei bune).

@baranga:multumesc pt sfat;este util..dar cand cureaua te strange mai apelezi si la metode neortodoxe(cazul meu)biggrin.gif
tmkrf
acuma stiu unde ... ms devil ... oricum aveam de gand sa ii schimb si platina .... o platina cam cat mar costa ?
CodeXS
@tmkrf
".... o platina cam cat mar costa ?"

Depinde ce preferi, sa dai un mesaj ca iti trebuie o platina si poate un coleg de forum din Timisoara te ajuta gratis, sau la magazin un pret aproximativ:

Platina Dacia -Beru, 7 ron.

tmkrf
ok ms mult ... nu e asa graba inca merge si cea veche ... dar na imi face unele ficuri cred ... nu is sigur daca e platina
tmkrf
azi am facut nivelu mai mare in camera sper sa nu mai faca faza .... maine imi pun si rezervor nou ca mi o dat un prieten .... si daca mai face faza , excl.gif cel tarziu pana marti rezolv problema
tmkrf
azi am prins si eu o zi calumea in care chear am avut rabdarea sa imi desfac carburatoru , cama , etc .... curatate frumos in decanol .... mai ramane de vazut rezultatu ... poate am facut un lucru de pomana mad.gif dar sper ca nu




9 Dec 2008, 21:36:
multumesc celor care mi au dat sfaturi pe acest topic .... de astazi se pare ca sa rezolvat problema .... MULTUMESC INCA ODATA CELOR CARE AU INCERCAT SA MA AJUTE
baranga
nu ne spui si noua cum??
tmkrf
spalat in decanol ... jiglere noi , pompele iara noi ..nu am mai pus dinstantierele alea mai gloase nici de la carburator nici de la cama ... si akuma nu a mai facut figuri de 2 zile
tmkrf
[B] ROG UN ADMIN SA INCHIDA ACEST TOPIC .... PROBLEMA SA REZOLVAT ... MULTUMESC PENTRU PARERI SI TOATE CELE ... SARBATORI FERICITE [B] excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif
brigada_diverse
distantierele de la carb? adica garniturile alea groase intre carb si galerii?
si nici la pompa?..sunt curios cum o sa mearga....
tmkrf
QUOTE(cristitranca @ 28 Dec 2008, 10:58)
distantierele de la carb? adica garniturile alea groase intre carb si galerii?
si nici la pompa?..sunt curios cum o sa mearga....
*



eu de la mecanici am auzit ca distantieru de la carburatori are rolul de a consuma un pic mai putin deci daca il scoti merge un pic mai bine si consuma un pic mai mult... si cu distantieru de la cama daca il scoti iti trage mai bine benzina .... excl.gif

eu inainte sa le scot mam interesat ca am unu mai batran pe aici care e mecanic si na el mi a zis , omu chear se pricepe bine bine
djasu82
n povesti tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.