Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema la un piston
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
petrysorr2006
sal la toata lumea. am o problema la dacia mea din 88 si anume: cand scot fisa de la cilindrul 2 nu se vede nici o diferenta, cu toate ca am bujii noi si am schimbat mai multe bujii. scanteie da dar nu se simte nici o diferenta. capacul de la delcou e nou, pipa noua si fisele noi, de urziceni. a doua problema e ca in spatele masinii miroase a benzina nearsa, dar nu scoate fum negru. are cineva vreo idee??
argon
vezi culbutorii de la cilindrul respectiv si cama de pe axul delcoului aferenta.
petrysorr2006
scanteie imi da la bujie insa nu se simte nici o diferenta.posibil culbutorii. totusi nu afuma bujia si nici nu o uda
ZTV
cum sta in relantiu? Am avut si eu problema asemanatoare acum de 1 an simteam ca merge numai in 3, iar la sarcina mergea OK. Am fost la mecanic si zicea ca trebuie set nou....eu am rezolvat asa: am luat o bobina noua, capac delcou nou, bujii noi, fise noi, platina de bosh si am pus o aprindere electronica gotronic( fara senzor ) de atunci merge BRICI.
petrysorr2006
si eu am set nou(are 1.500km), bobina noua de asam, capac nou, fise, platina doduco,axu are putin joc la delcou si pinionul de sub ax, aprindere gotronic, carburator nou de asam si nu stiu de ce imi mai mirose in spate a benzina nearsa, dar nu scoate fum.
Mr_Devil83
Ma repet din nou, la dacie cilindrul 2 este cel mai putin simtit, e ala fara forta, fara ce vreti domniile voastre. Ia testati scotand fisa de pe bujia de la cil 2 si apoi de la altul. Aproape ca ai zice ca nu exista cilindrul ala acolo.
petrysorr2006
si o intrebare off topic dupa ce se incalzeste bine masina(pe la 85/90 de grade) nu mai am presiune. am pompa de ulei de pulsor, de vreo 4 luni si ulei bp 10w40, dar in el am mai pus 2 cutii de aditiv de teflon.si filtru de la romcarbon. de la ce poate fi? inainte aveam presiune numai 6 si 4. acum mai am 6 doar la pornire. o fi de la ulei? nu are decat 1.500km
Merced
Tu ai facut motoru', i-ai pus ulei semisintetic apoi te-a mancat in fund sa pui flacoane cu aditivi de teflon, si vrei sa ai si presiune?
Apropos, ce inseamna ca nu mai ai? Ai 2 la relanti macar? Urca in 4 cand turezi motorul la 3-4000rpm? Daca da, eu zic ca ai presiune suficienta.
mitu2002
pt o dacie la anii aia ar trebuii sa pui macar un 15w 40 sau 20 w40 chiar daca ai schimbat setul
iar in privinta aditivilor .... frectie "diana "la picior de lemn cu banii pe care i-ai dat pe aditivul ala plus ce ai dat pe ulei puteai sa iei un mineral 15 w 40 facut de o firma cunoscuta ;iar un filtru man (mai greu de gasit)sau buzau ar putea face ceva diferenta la presiune
petrysorr2006
cand e motorul cald la vreo 85/90 de grade, in relantiu se aprinde becul, palpaie. asa in mers, depinde de turatie, camp 4/5.deci problema cu palpaitul becului numai cand are 85/90 de grade, iar presiunea scade mai jos putin de 2.acu ce sa fac?sa schimb uleiu?
Merced
Da jos toata spalatura aia de putina ce ai facut-o cu aditivii aia imputiti si pune ulei bun 10W40, sau daca ti se pare prea scump un 15W40 bun si gata. Iti recomand Castrol Magnatec, ori ca e d-ala ori ca e celalalt, asta bineinteles daca cumva pana sa pui aditivii aia n-a facut fazele de care vorbesti tu si a mers bine. Despre BP am o parere destul de buna, pentru cat costa e un ulei foarte ok, eu am doua schimburi si vreo 11.000km de cand merg cu el si nici chiar cand imi mancase un litru intre schimburi nu-mi pica presiunea decat la frane sau demaraje bruste, niciodata nu mi s-au aprins becurile la relanti. Si am pus mineral 15W40. Deci vina uleiului zic ca n-ar fi, poate aditivii aia.
Intreb din nou, iti facea asa si inainte sa pui aditivi? Daca nu, sa-ti fie un soi de invatare de minte, sa mai pui prostii in motor nou.
petrysorr2006
dupa ce am pus aditivii am mai mers inca vreo 2 luni. de cand a venit frigul imi face probleme dar numai cand se incalzeste destul de tare.de vreo 2 saptamani am inceput si eu sa-i dau demaraje si sa o turez pe la 4000 de ture dar nu cred ca are de aface. diminieata uleiu meu are o culoare neagra...dupa incalzirea motorului revine la culoarea normala. un vecin spunea ca e posibil ca se fi crapat pompa de ulei din cauza aditivului dar nu cred, sau sa se fi crapat membrana la filtru de ulei.
nelu_1985
Deci nustiu cum va duce capu sa bagati aditiv in ulei, mai ales in motor nou si mai ales 2 cutii....stiti ca se poate rupe vibrochenul, asa ca nu-i de mirare daca ar fi patit ceva pompa de ulei. Bagati un ulei de calitate superioara vezi un castrol, mobil, si o sa vedeti ca motorul o sa fie tare incantat...
Merced
Stai ca nu inteleg, tu de cat timp ai uleiu' ala in masina, daca acum 2 luni i-ai pus aditiv? sleep.gif
v_razvan_c
2 flacoane de aditiv spui...?
Nu mai folosi asa ceva, mare porcarie aditivul happy.gif
vallyyy
Nu sunt de acord cu aditivii la motoarele bune,respectiv recent facute ,un ulei calitativ e suficient .............da va spun din experienta ca la motoarele uzate aditivii chiar isi fac treaba si aici ma refer la faptul ca uleiul nu-l mai papa asa rau si sa nu mai vorbim de poluare se reduce semnificativ fumigena...........si am incercat si pe baza de teflon vreo cativa aia nu-mi par speciali .......nu-ti caleaza nici motorul cum zic unii ca se exfoliaza ,dar nici mare lucru nu fac ........mai buni imi par aditivii fara PTF
brigada_diverse
care aditivi ai pus? care si0au facut treaba? aia care sunt ca o unsoare groasa(anti-ars ulei sunt buni de ceva?) aia cu teflon zici ca nu ai patit nik cu ei?
petrysorr2006
uleiul il am de vreo 4 luni. cand am schimbat uleiul asta am pus si o cutie de aditiv de teflon. dupa vreo 2 saptamani am mai pus o cutie de aditiv(atunci aveam probleme cu pompa de ulei care era sparta). am inlocuit pompa atunci si am pus una de scornicesti. cam de 2 saptamani, exact cum s-a lasat si frigul, dupa ce motorul meu se incalzeste bine nu prea mai are presiune. acu 4 luni cand am pus si pompa aveam in relantiu 4 si turata 6 cu motorul cald si cu aditivul ala. acum nu stiu de la ce poate fi? iarasi pompa sau uleiul?
vallyyy
QUOTE(cristitranca @ 25 Nov 2008, 13:41)
care aditivi ai pus? care si0au facut treaba? aia care sunt ca o unsoare groasa(anti-ars ulei sunt buni de ceva?) aia cu teflon zici ca nu ai patit nik cu ei?
*



Am pus 2+2 cu PTFE(teflon) nu mi-a parut excelent in sensul ca nu prea face mare lucru adica tot fumigena ...........nu se intampla nimica special din cauza lui adica exfoliere ,infundarea filtrului etc. .............ce pot spune e ca am bagat multi aditivi fara PTFE ,din aia grosi adica nu erau la culoare ca mierea sau mai stiu eu ce ,pur si simplu un ulei mai gros pot spune ca isi fac treaba si completez doar cu aditivi din astia cam pe la vreo cateva sute de km ............tot ce urmaresc cu ei e sa nu mai fumigineze si sa aiba compresie mai buna si isi fac treaba excelent crede-ma
baranga
parerea mea despre aditivi nu e una chiar buna tinand cont ca un ulei bun e deja aditivatdin fabricatie wink.gif
dar am vazut cazuri chiar aici pe forum care baga ulei din petrom 5 lei/litru si apoi baga duralube radmasa.gif sau cine stie ce aditiv in loc sa ia un ulei relativ bun deja aditivat.....parerea mea cool.gif
petrysorr2006
am reglat culbutorii cu o lera(0.15A/0.20E), dar a ramas aceeasi problema..parca pistonul 2 nu lucreaza.am pus alta fisa. tot la fel. de la ce poate fi? supapele au fost inlocuite in vara si mecanicul a facut si scaunele de la supape.
Merced
Omule mergi cu ea ceva kilometri, scoate bujia cu atentie si vezi daca e mai afumata/uda in comparatie cu celelalte. S-ar putea sa ti se para ca nu lucreaza doar. Mai grava e problema cu presiunea.
petrysorr2006
am verificat toate bujiile. sunt ok. au o culoare maronie, nu sunt ude, afumate. am vorbit aseara cu un mecanic si mi-a spus ca s-ar putea sa fie problema de la linie si sa pun in ea 20w40. un vecin spunea ca nu imi ajunge pe rampa destul ulei, a vazut cand reglam culbutorii si am pornit motorul fara capac.
PH-06-BOA
- Cum ai reglat culbutorii? Nu cu lera . Jocurile vor fi mult mai mari.
-Va imaginati ce-ar fi fost pentru stiinta, ca la toate motoarele , pistonul doi sa mearga mai prost ? Ar mai fi fost pus?
- Furtunul de la servo se afla in dreptul cil. 2 , si daca e spart, slab in coliere, supapa de la plosca nu tine sau membrana prinde aer, asta e o cauza a mersului prost la "2" .
-Poti avea segmentii praf la cil.2 si pe langa faptul ca nu ai compresie, mai e scapata si in baie, fierbinte fiind, incalzeste uleiul si-l fluidizeaza asa fel ca se aprinde becul la turatie mica.
- Era de ajuns un singur flacon de aditiv cu teflon, care FACE traba.
-Rampa de culbutori poate sa fie slabita din cel putin unul din suruburile de fixare, dar nu ar fi scazut presiunea chiar asa.
-De undeva de prin motor(stie el de unde) , un cuzinet a prins ceva abraziv si a zgariat compozitia.
Mai bag?
petrysorr2006
nu prea cred sa fie praf segmentii la cil 2. am pus in vara set nou, segmenti si cuzineti de biela(nu am rectificat viblochenu, am pus cuzineti tot la st cu indigo). o sa incerc sa strang de furtunul de la servo. pierderi nu sunt pentru ca am pus la capete silicon
iulian.bisty
cilindru 2 este influentat in mare masura de servo
incearca sa obturezi furtunul de la servo si vezi daca este vreo schimbare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.