vlad2005
22 Nov 2008, 18:49
am o dacie 1310 din 1984. Nu mai merge deloc semnalizarea, si nu stiu de unde sa incep cautarile. Sigurantele nu sunt arse, are un releu mecanic, iar mufa care intra in releu are o forma ca in figura de mai jos (vazut din fata). Linia punctata, reprezinta o pozitie in mufa, pentru care nu exista nici un fir.
Culorile din desen, sunt culorile caburilor care ajung la mufa.
bygy007
23 Nov 2008, 01:06
semnalizarea merge prin contact , verifica butonul de avarii
vlad2005
23 Nov 2008, 09:50
Nu merge nici avaria. Stiu ca merge prin contact.
Ma gandesc poate e releul de vina, dar cum verific daca este asta problema, ca sa nu cumpar degeaba altul.
bygy007
23 Nov 2008, 22:16
masoara pe el
vlad2005
24 Nov 2008, 09:22
Scuze, dar nu imi dau seama ce reprezinat desenul. Poti fi mai explicit?
E butonul de avarie. Daca el nu merge, sau i-a sarit un fir, nu mai merge nici semnalizarea.
vlad2005
24 Nov 2008, 10:45
toate firele sunt bagate, nu este nici un fir scos
bygy007
24 Nov 2008, 13:13
nu o fi firul scos dar poate este defect butonul , masori pe el si vezi daca ajunge tensiune , si ma refer la partea de tensiune nu la cea unde se leaga becurile , daca nu masori fa rost de un buton care esti sigur ca merge si inlocuieste-l si vezi daca e de acolo
diaconuliviu
24 Nov 2008, 13:22
Masoara tensiunile pe comutator, conform celor desenate de bygy.
Apoi, spui ca o singura linie punctata (fara fir) ai la mufa. restul is legate? Ti-a mers vreodata semnalizarea cu acel releu? Asta pentru ca avind 4 fire la mufa si releul mecanic avind numai 3, din ce-mi amintesc firele lui nu-s la fel cu ale celui electronic (difera ca pozitionare), ca atare e posibil ca mufa ta sa fie pt electronic.
bygy007
24 Nov 2008, 13:56
merge din cite stiu cel mecanic si cel electronic (au aceiasi amplasare la pini) diferenta este ca la cel electronic se mai adauga un fir si anume minusul
diaconuliviu
24 Nov 2008, 14:07
Caut unul, eu stiu ca nu-s la fel.
vlad2005
25 Nov 2008, 10:20
A mers cu releul actual. Masina nu este a mea, o folosesc temporar. Releul mergea lent, si dupa ce am incercat sa folosesc avaria, nu a mai mers deloc semnalizarea.
La mufa am 4 fire, 3 merg la releu, si unul (cel negru), la masa, in contact si cu carcasa releului.
Butonul de avarie, are legaturi ca in figura. Ce tensiuni trebuie sa am intre borne?
bygy007
25 Nov 2008, 19:45
cam asa [attachmentid=1627485100] sau mai degraba asa [attachmentid=1627485101]
vlad2005
25 Nov 2008, 21:47
Bun, si deci, cum verific, daca e butonul de vina. Ce tensiuni trebuie sa am pe fiecare borna in raport cu masa, pe pozitie normala, respectiv pe cea de avarie?
bygy007
27 Nov 2008, 00:44
masori daca iti ajuge la repeu + (12V) cind ai butonul de avarie apasat sau + cind nu ai butonul apasat si contacul pus , sai masori pe cei 3 pini ai butonului de avarie cum am spus mai sus pinii 1,2,3
vlad2005
27 Nov 2008, 12:52
Deci, am masurat si am urmatoarele rezultate:
1. indiferent daca e pornit sau oprit intre borna 3 si masa, nu am tensiune. La fel intre borna 5 si masa.
2. la bornele 1 si 2 am o tensiune cam de 3V fata de masa.
bygy007
27 Nov 2008, 15:20
pai acolo e problema trebuie sa ai tensiune verifica cele 2 reglete de sub bord
sir_sanjei
27 Nov 2008, 22:54
te-ai gandit vreodata ca poate contactul la masa nu e bun(am avut aceeiasi problema ca si tine) am schimbat releu, am schimbat buton avarie mai putin si schimbam si semnalizarea si mia zis un prieten sa ii leg un fir de la masa semnalizari la orice surub de pe masina care are contact cu caroseria si iam dat de cap.
ai putea sa incerci si asta, nu dureaza mult si nici nu ai ce sa strici
ai incercat masa de pe buton sau ai verificat cu un capat pe + si un capat pe caroserie?
vlad2005
27 Nov 2008, 23:40
am incercat masa de pe maneta schimbatorului de viteze.
28 Nov 2008, 18:49:
Pana la urma am schimbat butonul de avarie si releul. Acuma merge ok, cred ca era cate putin din amandoua problema.
Sigur, nu costa o avere, dar voiam sa intele cum se rezolva o astfel de problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.