Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu imi merge semnalizarea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vlad2005
am o dacie 1310 din 1984. Nu mai merge deloc semnalizarea, si nu stiu de unde sa incep cautarile. Sigurantele nu sunt arse, are un releu mecanic, iar mufa care intra in releu are o forma ca in figura de mai jos (vazut din fata). Linia punctata, reprezinta o pozitie in mufa, pentru care nu exista nici un fir.
Culorile din desen, sunt culorile caburilor care ajung la mufa.
bygy007
semnalizarea merge prin contact , verifica butonul de avarii
vlad2005
Nu merge nici avaria. Stiu ca merge prin contact.
Ma gandesc poate e releul de vina, dar cum verific daca este asta problema, ca sa nu cumpar degeaba altul.
bygy007
masoara pe el
vlad2005
Scuze, dar nu imi dau seama ce reprezinat desenul. Poti fi mai explicit?
kta
E butonul de avarie. Daca el nu merge, sau i-a sarit un fir, nu mai merge nici semnalizarea.
vlad2005
toate firele sunt bagate, nu este nici un fir scos
bygy007
nu o fi firul scos dar poate este defect butonul , masori pe el si vezi daca ajunge tensiune , si ma refer la partea de tensiune nu la cea unde se leaga becurile , daca nu masori fa rost de un buton care esti sigur ca merge si inlocuieste-l si vezi daca e de acolo
diaconuliviu
Masoara tensiunile pe comutator, conform celor desenate de bygy.
Apoi, spui ca o singura linie punctata (fara fir) ai la mufa. restul is legate? Ti-a mers vreodata semnalizarea cu acel releu? Asta pentru ca avind 4 fire la mufa si releul mecanic avind numai 3, din ce-mi amintesc firele lui nu-s la fel cu ale celui electronic (difera ca pozitionare), ca atare e posibil ca mufa ta sa fie pt electronic.
bygy007
merge din cite stiu cel mecanic si cel electronic (au aceiasi amplasare la pini) diferenta este ca la cel electronic se mai adauga un fir si anume minusul
diaconuliviu
Caut unul, eu stiu ca nu-s la fel.
vlad2005
A mers cu releul actual. Masina nu este a mea, o folosesc temporar. Releul mergea lent, si dupa ce am incercat sa folosesc avaria, nu a mai mers deloc semnalizarea.
La mufa am 4 fire, 3 merg la releu, si unul (cel negru), la masa, in contact si cu carcasa releului.
Butonul de avarie, are legaturi ca in figura. Ce tensiuni trebuie sa am intre borne?
bygy007
cam asa [attachmentid=1627485100] sau mai degraba asa [attachmentid=1627485101]
vlad2005
Bun, si deci, cum verific, daca e butonul de vina. Ce tensiuni trebuie sa am pe fiecare borna in raport cu masa, pe pozitie normala, respectiv pe cea de avarie?
bygy007
masori daca iti ajuge la repeu + (12V) cind ai butonul de avarie apasat sau + cind nu ai butonul apasat si contacul pus , sai masori pe cei 3 pini ai butonului de avarie cum am spus mai sus pinii 1,2,3
vlad2005
Deci, am masurat si am urmatoarele rezultate:
1. indiferent daca e pornit sau oprit intre borna 3 si masa, nu am tensiune. La fel intre borna 5 si masa.
2. la bornele 1 si 2 am o tensiune cam de 3V fata de masa.
bygy007
pai acolo e problema trebuie sa ai tensiune verifica cele 2 reglete de sub bord
sir_sanjei
te-ai gandit vreodata ca poate contactul la masa nu e bun(am avut aceeiasi problema ca si tine) am schimbat releu, am schimbat buton avarie mai putin si schimbam si semnalizarea si mia zis un prieten sa ii leg un fir de la masa semnalizari la orice surub de pe masina care are contact cu caroseria si iam dat de cap.
ai putea sa incerci si asta, nu dureaza mult si nici nu ai ce sa strici

ai incercat masa de pe buton sau ai verificat cu un capat pe + si un capat pe caroserie?
vlad2005
am incercat masa de pe maneta schimbatorului de viteze.

28 Nov 2008, 18:49:
Pana la urma am schimbat butonul de avarie si releul. Acuma merge ok, cred ca era cate putin din amandoua problema.
Sigur, nu costa o avere, dar voiam sa intele cum se rezolva o astfel de problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.