Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aeroterma dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Mr_Devil83
O cunoasteti cu totii, este chestia aia enervanta care se cam invarte degeaba ca nu prea are debit de aer.

Am observat ca de pe o sursa de pc mananca undeva pe la 3,5 - 4A motorul ala deci teoretic ar avea vreo 50w dar degeaba ii are ca nu se simte nici un randament.

A inlocuit cineva motorul asta nenorocit cu unul cat de cat ok? Dati-mi si mie o sugestie inainte sa ma apuc sa fac un invertor 12-24v pe la 150w si sa ii fac de petrecanie.
Merced
Nu te stresa, problema nu prea e data de aeroterma si de elicea ei in sine, daca ar fi ca nou compartimentul caloriferului iti garantez ca ai simti destula caldura in masina. Mai degraba incerci sa imbunatatesti cumva etanseitatea in acea zona, astfel incat aerul tras de ea sa fie mai mult, si cel aruncat in habitaclu sa nu fie aruncat si prin alta parte.
Zic si eu ceea ce ar fi trebuit sa fac la randu' meu, dar mi-e tare lene...
ydaniel
monteaza gmv si un termostat vernet:)
CriSTI68
am umblat pe la fire, in fine sunt conectate acum la comutator, dar tot nu functioneaza sad.gif
argon
nu exista solutie pentru problema, e conceput sistemul cu curu', nici din fabrica nu a mers, singura solutie e aeroterma suplimentara sau bord CN.
ydaniel
daca ai totul in stare f buna nu ai nevoie de nici o aeroterma suplimentara.
argon
parerea ta, urca-te intr-una cu bord CN si mai vorbim.
Merced
Am mers in Dacii 1300 in care puteai sa stai in chiloti, vorba aia.
Termostatul si GMV-ul nu prea au nicio treaba atata timp cat problema nu e de incalzire a caloriferului, ci de dirijare a aerului prin el in habitaclu.
Uite ieri m-a mancat undeva sa plec cu niste amici pe Transfagarasan cu Patrol-ul de terfeleala al tatalui unuia din ei. Ne-a zis omul ca aeroterma nu merge, ca poate poate mai porneste daca dai intr-o groapa, dar se opreste la urmatoarea. In fine, am mers faptul ca avea caloriferu' cald nu ajuta decat parbrizul sa nu se abureasca atata timp cat aveam o viteza cat de cat dar spre final am ramas oarecum inzapeziti inainte de cabana Capra, timp in care inghetase naibii aburu' pe interior. Nu mai zic de picioarele noastre ude urmatorii 10 km pe coborare. Din pura plesneala am dat cu picioru' peste ceva sub bord si a pornit aeroterma. Desi pana atunci era bocna in masina, cand a inceput aia sa arunce aeru' in 10 min aveam picioarele uscate, in 15 mi-am dat jos geaca de pe mine, in 20 toate geamurile erau cristal. Cumva un flux de aer considerabil ar rezolva deci si in cazul Daciilor non-CN problema caldurii.
Altfel daca as pune un radiator suplimentar cu aeroterma lui sub bord la rapciuga mea, as scoate de tot caloriferul de pe ea, ca "arde" gazul de pomana...
argon
si eu pot sa stau nud daca vreau...peste 50 km/h..nu am intalnit Dacie(nu CN) care sa aiba caldura la viteze mici...si vorb'aia am fost cu destule..
dacia_gpg
Asta era sistemul acum 40 ani si la fel aveau si Renault,Opel ,etc.Sistemul in sine era bun,numai ca problemele apar dupa ce am umblat la aripi(nu sau mai montat la loc garniturile de etansare), au aparut unele gaurele de la rugina(aer fals), joc in bucse la motoras(huruiala, turatie scazuta), neetansari la peretele cald, grila de aerisiri, aeroterma, calorifer colmatat, lipsa termostat, etc.Daca am da o atentie marita acestor detalii sigur vom avea si rezultate si nu vom mai fi nevoiti sa mai gaurim caroseria pentru a monta diferite tipuri de aeroterme suplimentare inestetice.
ydaniel
eh..argoane nu ai mers cu dacia mea icon_mrgreen.gif laugh.gif rolleyes.gif wink.gif
cand te plimb icon_mrgreen.gif unsure.gif
argon
oricand...eu am schimbat aeroterma cu totul, am etansat tot ce era de etansat p'acolo...nu s-a schimbat mare lucru..
Merced
M-as incumeta sa demontez iar tot p-acolo, sa vad cum naibii sa-i pun in alt mod aeroterma, sau ce sa adaptez ca sa sufle aer in calorifer si din calorifer sa intre in masina, dar sa intre de te ustura ochii, sa fie ca uscatoru' de par. Desi e mai usor sa pun un radiator d-ala suplimentar direct in masina si sa nu ma mai complic.
La Cielo daca dau la maxim aeroterma, pun sa bata doar in fata si bag capul ud intr-o fanta d-aia imi usuca parul foarte repede.
Aia da aeroterma.
nelu_1985
Ar exista o solutie, am pus-o in practica la masina unui prieten, am montat un ventilator de vw in compartimentul motor langa baterie si urma sa-i montam un furtun grofat sa traga aer de afara din grila de la parbriz. Aeroterma veche am desfintat-o. Abia atunci poti sa simti ca te bate vantu'n freza. Personal am vrut sa adopt aceasta varianta si pe bolidul din dotare, dar eu am izolat bine compartimentul caloriferului si am directionat debitul de aer cat mai bine spre calorifer si functioneaza acceptabil. In viitorul apropiat o sa montez si eu un ventilator de acest gen. Am pus ochii pe un vw golf 1 de dezmembrat de pe care ma intereseaza ventilatorul respectiv si alternatorul.
argon
La Cielo ti se usuca naibii ochii...dimineata pornesti, dai dirijarea pe parbriz, si in 2 minute maxim s-a dezghetat parbrizu pe dinafara complet, nici rascheta nu-ti mai trebuie...

23 Nov 2008, 20:25:
mai studiati si aici: http://www.daciaclub.ro/Incalzire-suplimen...-t31430-s0.html
nelu_1985
[attachmentid=1627484801], asta-i figura... recomand, merge brici...
ZTV
QUOTE(argon @ 23 Nov 2008, 19:03)
parerea ta, urca-te intr-una cu bord CN si mai vorbim.
*




asa este cum zice argon, am mers cu dacie din 98 cu bord scoica am inghetat de frig, iar cand urc in masina mea care are bord CN peste 15 minute pot sa dau geaca jos, si la viteze mici gen 30-40 km/h. Cand cautam masina conditia eliminatoriu a fost sa aiba bord CN. Cand aveam maisna din '83 am tremurat de frig iarna suficient. La un drum lung dau la treapta 3 si lejer stau in tricou in masina cand e afara e -15 grade.
ydaniel
s-a mai discutat cu aeroterma in compartimentul motor.e un topic undeva pe la tips&tricks.
Merced
Cum zicea argonel p-acolo, n-as vrea sa imi puta a motor in masina. Mai lejer e cu un radiator d-ala sub bord si un ventilator pe el, oricum cand se incalzeste suficient in masina se dezaburesc si geamurile...
nelu_1985
Oricum un bord CN mi-as pune si eu, al meu a inceput sa crape si am vrut sa-l inlocuiesc tot cu unul model vechi, dar cine stie, poate primeste un bord CN...wink.gif
ZTV
QUOTE(nelu_1985 @ 23 Nov 2008, 20:24)
Oricum un bord CN mi-as pune si eu, al meu a inceput sa crape si am vrut sa-l inlocuiesc tot cu unul model vechi, dar cine stie, poate primeste un bord CN...wink.gif
*




off: stiu pe cineva aici in Tm care a inlocuit bordul CN stas cu un bord de BMW ( magar cu M mare ) si cere cam 400 ron, total functional.
nelu_1985
Scump doamna scump, macar e CN 4?
Mr_Devil83
Eu am auzit azi in targ ca un cn4 se invarte pe la 3milioane la noi.

Deci rahatul meu de aeroterma in teorie se tureaza, am etansat toate gaurelele posibile si imposibile si ce pot sa zic, dupa ce merg cam 2 kilometri acuma e cald in masina, dar eu nu simt sa bage decat un iz de aer cald, slab de tot. Si ventilatorul cica ar avea turatie si cand ii dau jos grila scuipa bine aer.
motanpaul
Salutare, fosta dacie a lu taicamiu 1300 din 82, bord O-O-O original din fabrica.Instalatia de climatizare nu avea modificari facute, decat etansarea.
In timpul ierni baga o caldura de ziceai ca nu e adevarat, puteai sa faci baie in ea.
Masina a mea, 1310 parca nu e asa reusita la caldura.O sa vad dupa ce etansez calumea acel compartiment, aeroterma baga calumea(pana acum nu a functionat, dar sa rezolvat)
Si am mai aflat de la niste amici, ca in acel compartiment, langa acel loc in care se pot vedea paletii aerotermei, langa acel loc cica ar trebui sa imi pun un plastic un pic curbat.
Cica sar gasi la magazine?Voi ati mai auzit de plasticu ala un pic ondulat, nu stiu ce ar face cu aeru, face sa preia mai bine aeroterma aerul cald.
Merced
E la locu' lui, dar in cazul meu nu face mare smecherie...
tzepesch
se musete VOLET. e o placa de plastic curbata, care dirijeaza aerul de la gura aerotermei spre calorifer.
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Nov 2008, 23:00)
Eu am auzit azi in targ ca un cn4 se invarte pe la 3milioane la noi.
*




care targ, nu de alta dar suntem vecini..
bygy007
va spun eu de ce nu baga suficient , undeva sub grila sint 2 compartimente separate de o tabla , cele 2 comunica prin niste gauri acele gauri sint astupate de o perdeluta , daca acea pedeluta nu astupa acele gauri atunci nu o sa aveti caldura in veci
dacia_gpg
Perdelutele trebuie sa etanseze doar cand se foloseste aeroterma, in rest ele culiseaza in mers pentru a favoriza circularea aerului din afara.
Muttley
Mi se pare IMPOSIBIL sa nu se poata face ceva cu aspiratoru' ala rusesc. Aici nu discutam de caldura, ci de debit de aer. Chiar daca se etanseaza tot p-acolo, ventilatorul ala abia sufla. Nu are turatie suficienta, nu are paletele cum trebuie.
SSilent
problema nu se pune de incalzit, ca asta o face cu brio dacia, problema este ca la viteze mici, la stat pe loc, nu se incalzeste in vezi, pentru ca nu sufla aer, mi-a luat ceva sa inteleg sistemu, intr-adevar e foarte idiot, dar ma intrebam daca merge urmatoarea chestie: multe ventilatoare de sursa/procesor puse de-lungu' caloriferului sub grila, adica in exterioru habitaclului... oare ar merge? si desfiintata bineinteles ventilatoru' original.
Muttley
Probabil ca... NU!
SSilent
probabil... dar merita incercat biggrin.gif merg pe premisa ca sufla direct prin calorifer, deci pierderi nu ar trebuii sa fie (prea mari)...
didosdoru
Am incercat eu varianta cu acele coolere de calculator, ajuta dar nu cu mult. Ideea cea mai fiabila este sa pui motorasul de la ventilator pe rulmenti, el fiind pe bucse din fabrica. De obicei se aduna mizerie si/sau rugina intre rotor si bucse, iar turatia ventilatorului scade considerabil.
bucatzel
teoretic, chestia cu coolerele ii ok. practic, o sa ti le ucida umezeala.

SSilent
mda, la umezeala nu m-am gandit, electromotoru al din fabrica era curatat/uns si tot degeaba, mergea la o turatie relativ mica si de bagat aer=0 tot ce reusea sa faca era sa dezabureasca parbrizu
bucatzel
Asta ma distruge pe mine. Eu am 1300 ( bord O-O-O ). La drum, am suficienta caldura in masina. Dar in oras, cum prinde o ploaie, nici n-am curaj sa pornesc caldura. mi se aburesc geamurile de nu-s vrednic. Acu' doua saptamani, am stat si am desfacut tot bordul, ca sa reusesc sa-mi conving comanda la clapetele de sus/jos sa functioneze. Imi mergea sa comand aerul spre picioare, nu si spre parbriz. Si aeroterma o puteam porni doar spre picioare.

Am sperat ca dupa ce-i dau de cap, si voi putea porni aeroterma si spre parbriz, si am scapat. E, n-o fost asa. Singurul lucru care imi mai ramane de facut e sa schimb lamela aia care o fost in fata radiatorului de incalzire, si sa pun altceva mai elastic acolo. De, varsta... chestia aia e acolo de 28 de ani. Ce material imi recomandati? ceva ce sa fie moale si vara? eu ma gandesc la ceva banda de cauciuc, dar nu prea stiu daca/unde o sa gasesc ceva satisfacator.

Apropo... aia functioneaza asa cum ma gandesc eu? O pseudo-supapa care pastreaza vajnicul flux de la aeroterma in masina?

S-a pastrat sistemul (asta cu perdeluta) si la modelele mai noi? Am sanse sa gasesc in magazine?
Mr_Devil83
argon, am fost doar la balata si sus in deva in piata de la bejan. Nu am venit pana la hunedoara pentru ca nici dacia mea, nici twingozaurul lui cristi nu aveau prea mult carburant in rezervor asa ca am zis sa venim saptamana viitoare pe acolo, poate mai economisim niste benzina in perioada asta de criza biggrin.gif
bucatzel
vroiam sa zic "ceva ce sa fie moale si iarna, pe frig" , ca sa nu blocheze tot fluxul de aer in functionarea fara aeroterma
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 Nov 2008, 18:27)
Nu am venit pana la hunedoara pentru ca nici dacia mea, nici twingozaurul lui cristi nu aveau prea mult carburant in rezervor
*



Da' ce treaba am eu cu Hunedoara? cine-i Cristi? Nici la Balata nici la Bejan nu am vazut bord CN niciodata.
Merced
Permite-mi sa radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
SSilent
QUOTE(bucatzel @ 24 Nov 2008, 17:26)
S-a pastrat sistemul (asta cu perdeluta) si la modelele mai noi? Am sanse sa gasesc in magazine?
*



daca prin "perdeluta" te referi la acele flapsuri care dirijeaza aerul, DA
eu am bord scoica, si caloriferul este acoperit de o cutie care are o fanta mare sus (pentru aer parbriz) si o fanta mare jos (pentru picioare) fante care sunt obturate sau nu de niste flapsuri dirijate de o "sarma" prin intermediul blocului de comanda aeroterma... din cate stiu toate modelele de bord pastreaza acceasi schematica mai putin CN... deci in concluzie ar trebuii sa gasesti prin magazine
bygy007
acele perdelute sint in partea incercuita daca desfaceti grila o sa va faceti o idee cum citcula aerul daca acele perdelute sint scorojite nu baga caldura deloc
SSilent
aaa de perdelutele alea era vorba... io ma gandeam la cu totul altceva, ma scuzati blush.gif
acum daca ma chinui putin imi amintesc cum ca io am dat jos perdelutele alea ca erau varza.... si se pare ca am uitat complet de ele... probabil ca asta explica de ce sa incalzea masina cand rulam cu viteza (>50 km/h) dar se racea foarte repede cand mergeam incet... si d-asta nici nu sufla aeroterma nimic.... hmm the answers are coming radmasa.gif
soulraven
arata bine aeroterma aia, de unde ai luat-o?arata bine rau!!


QUOTE(nelu_1985 @ 23 Nov 2008, 19:32)
[attachmentid=1627484801], asta-i figura... recomand, merge brici...
*


Merced
QUOTE(bygy007 @ 24 Nov 2008, 21:18)
acele perdelute sint in partea incercuita daca desfaceti grila o sa va faceti o idee cum citcula aerul daca acele perdelute sint scorojite nu baga caldura deloc
*



Daca le "sigilez" pe timp de iarna crezi ca ma ajuta vreun pic?
tzepesch
NU. am sigilat eu asta iarna. vax.

mah, si adrk aeroterma. daca ii drau drumu si pun mana pe gaura de admisie, aspira bine de tot. de asemenea, pe dedesub scoate aer bine de tot. eu am curatat si uns ventilatorul si are turatie f buna, mai ales ca urca o data cu turatia masinii. are doar 1 treapta de viteza.

dar sa dea drk daca baga in masina.
janghina nu dadea aer prin calorifer, era prea des si avea multe pale indoite. abia trecea aerul prin el. si fara perdea pe timp de vara abia se simtea curent in masina. era parfum fara calorifer asta-vara. acum e drastic.


cautati calorifer Cu, cu aripioare rare, nu dese. sa vedeti atunci briza marii. serios.

si al meu se incingea dar degeaba ca nu trecea aerul prin el. degeaba etansam compartimentele si umblam la paletii de dirijare din interior.
kindeeru56
cam asta am facut eu acum 2 ani la masina la cea cu bord ooo si am caldura de stai in chiloti
-se demonteaza caloiferu se spala cu pomapa de presiune printre lamele de aluminie ca sa treaca aer prin ele
-se schimba turbina de la aeroterma cu cea cu pale dese de la modelele mai noi
-se curata motoru si se greseaza bine
- se astupa acele fante unde sunt perdelute acelea de vinilin
- si se blocheaza flapsu care directioneaza aeru spre picioare pe inchis
in caz ca nu duce motoru de la aeroterma se cumpara unu de la dezmnbrari cu 10 lei toata aeroterma care are motor de 7A=84W suficient si veti avea si caldura si parbriz dzaburit . sper ca am fost de ajutor
SSilent
m-am derutat, pe gaura aia de-acolo de sub grila, unde se vad palele la motor aeroterma... trebuie sa sufle aer sau sa aspire? unsure.gif
tzepesch
pe sus aspira, pe dedesubt unde se vade a doua gaura scoate. pai e simplu. trage pe sus, evacueaza pe jos.

recomand ca sus sa puneti o plasa sa nu mai aspire frunzele si tot felul de chestii, tare tampite, gen mucuri de tigara aprinse. am patit-o ca mi-a aruncat un camionagiu un muc de tigara pe grila, l-a aspirat la calorifer unde erau frunze de tei uscate. va imaginati dupa-aia... in mers. concluzia: curentul de aer favorizeaza intretinerea focului
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.