bam13sept
26 Nov 2008, 15:08
Am montat azi pe masina(dacia 1300) gume de iarna cu profilul 175/65/13, si un mos de la vulcanizare zicea ca nu o sa-mi mai indice bine vitezometrul. Sa fie asa???
ydaniel
26 Nov 2008, 15:15
eh..nu o sa fie ceva semnificativ.si ala vitezometrul nu indica precis.
azraell
26 Nov 2008, 15:46
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !
Sorin_18
26 Nov 2008, 16:25
este adevarat ca rularea cu cauciucuri de iarna pe timp de vara poate afecta mersul masini?este ceva semnificativ sau ceva care se poate trece cu vederea?
vi_escu
26 Nov 2008, 17:22
Cauciucurile de iarna se inmoaie mai mult decat este necesar la temperaturi de peste 7-10 grade. De aici rezulta o oarecare crestere a distantei de franare si mai ales uzura prematura a acestora. Nici profilul acestora nu asigura un confort deosebit pe asfalt uscat. Santurile multiple + cauciucul moale le face sa adune multe pietricele.
Sorin_18
26 Nov 2008, 18:53
dar ce parere aveti,155 r13 este ok pt iarna la dacie??
baranga
26 Nov 2008, 18:53
eu am cauciucuri pe fata "debica navigator2" all season;am 15000km intr-un an cu ele si inca mai are crampoane,dar nu a vazut scart sau frane sa ramana cauciuc pe asfalt;la capitolul confort stau bine la capitolul cauciucuri;oricum la mine inauntru se aude mai rau ca afara(afara nu se aude nimic) dar inauntru e jale;cred ca e din cauza tobelor de connex care nu mai au nici o sita in ele(nici toba centrala nici finala
)
ca sa nu mai deschid alt topic:am auzit diverse mituri ca sa bag span de inox in ele si nu mai am treaba cu zgomotul inauntru;tobele nu ma indur sa le schimb ca pe afara arata foarte bine.....piesa romaneasca
brigada_diverse
26 Nov 2008, 19:34
QUOTE(azraell @ 26 Nov 2008, 15:46)
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !
explica mai pe larg.......hai ca sunt curios
sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....
se modifica coeficientul de frecare la rece?
Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala
si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da....
domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat)
Sorin_18
26 Nov 2008, 20:44
totusi maine sunt pe cale sa imi cumpar 4 bucati 155 r13 de iarna,sunt bune pt dacie???sau sunt cam inguste??
tester
26 Nov 2008, 20:48
eu as zice sa iti cumperi de dimensiunea pe care o ai scrisa in certificat...
Ford_V6
26 Nov 2008, 21:23
QUOTE
sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....
Tu chiar crezi ce spui ????
Inseamna ca la masinile sport ar putea sa foloseasca lejer frane de dimensiunea celor de dacie ca pana la urma conteaza materialul nu suprafata de frecare ...
La cauciucuri e altceva ... acolo e vorba de pata de contact si de capabilitatea anvelopei de a evacua apa / zapada...
ArtVandelay
26 Nov 2008, 21:32
QUOTE(cristitranca @ 26 Nov 2008, 20:34)
explica mai pe larg.......hai ca sunt curios
sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....
se modifica coeficientul de frecare la rece?
Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala
si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da....
domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat)
Aici conteaza presiunea exercitata pe sol (ma rog, zapada), care e forta/suprafata, cu cat suprafata e mai mica, cu atat presiunea e mai mare.
Te-ai uitat vreodata sa vezi ce cauciucuri au masinile de raliu cand se dau prin suedia ?
brigada_diverse
26 Nov 2008, 21:41
vbeam de frecare in general
nu am mentionat cuvantul zapada.....
acolo cu F/S e vorba de tasarea zapezii....alte balarii....
http://www.fizica-online.go.ro/frecare.htmForta de frecare la alunecare nu depinde de aria suprafetei de contact dintre corp si plan.
despre asta vorbeam si atat
pe zapada imi imaginez...cum e mai bine..cu senile sau cu roti...aia e altceva....
acu ai priceput la ce ma refer?
s-au schimbat legile fizicii de curand?
26 Nov 2008, 21:43:p.s.
2 dacii identice, una plina cu cartofi alta goala, merg cu 140km/h
ambele pun frana in acelasi timp(au aceleasi roti, aceeasi frana, etc), se afla pe acelasi tip de suprafata
care franeaza prima si de ce?
scz de offtopic
ArtVandelay
26 Nov 2008, 21:52
QUOTE(azraell @ 26 Nov 2008, 16:46)
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste. Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !
QUOTE(cristitranca @ 26 Nov 2008, 20:34)
explica mai pe larg.......hai ca sunt curios
sa iti aduc aminte o lege a frecarii: frecarea depinde doar de natura suprafetelor aflate in contact, nu si de aria acestora.....
se modifica coeficientul de frecare la rece?
Ff=uN=umg unde u este coeficientul de frecare, m =masa si g= acc gravitationala
si de ce crezi tu ca alea late sunt mai bune vara? pe nisip poate da....
domnule os...ca dvs puteti explica frumos si stiintific am vazut, ce parere aveti?(sau cineva avizat)
cum nu vorbeai de zapada daca despre asta era vorba ?
prima opreste aia goala, bineinteles daca soferul stie sa dozeze franarea si nu se urca cu tot corpul pe pedala de frana
brigada_diverse
26 Nov 2008, 21:54
dar sa stii matalutza ca pe timp de iarna, pe zapada, e indicat sa ai cauciucuri inguste.
"Nu te ajuta cu nimic iarna daca pui cauciucuri mai late; dimpotriva, e chiar mai nasol. In schimb vara este alta mancare de peste !"
asta este fraza de care ma legam....de prima am si uitat..acu am vazut-o
my mistake..scz de offtopic...
Sorin_18
26 Nov 2008, 22:04
QUOTE(tester @ 26 Nov 2008, 20:48)
eu as zice sa iti cumperi de dimensiunea pe care o ai scrisa in certificat...
pei in talon este trecut 155r13 sau 165/70 r13 deci mi sa confirmat totul ok,multam
tzepesch
26 Nov 2008, 22:10
da, iarna e super distractie cu 175-70. believe me..... am cauciucuri khumo, cu 4 santuri de acvaplanare si e show. sunt allseason. iarna devin 185.
de fapt stii cat are un cauciuc 175/70 talpa de calcare umflat la 3 atm.? fix 15 cm.
ia vezi unu de 155 ca mai mult de 12 nu cred....
iarna sunt f bune cauciucurile 155/65-70 de IARNA. vara nu mai putin de 165.65-70.
am mers cu 145/80. doamne apara si pazeste. mai ales pe break. ma mir ca nu s-a luat la itp de ele.
1. nu mai scrie cu k -> citeste regulamentul
2. in titlul topicului trebuie sa se regaseasca o scurta descriere a problemei tale !
3. iti va arata mai putin cu 2.5%. Foloseste calculatorul de aici
http://www.1010tires.com/tiresizecalculator.asp
ydaniel
27 Nov 2008, 17:31
ce recomand eu:)
vara 175/65/13
iarna 165/80/13:)
nelu_1985
27 Nov 2008, 17:44
io am 155/80 pe janta superbalon (caucioace de iarna), iar la primavara le pun pe cele de 165/70 de vara, cele inguste le aveam pe stoc de iarna trecuta cand aveam jante normale (4,5''); oricum se asaza foarte bine pe janta (am Continental), iar iarna sunt perfecte pentru dacie
pp.coco
5 Mar 2009, 17:13
nelu_1985, si io am jenti ca a tale, nu stiu ce tip le zice ca am tot auzit de canada, 5,5 ", 5" nush ce ii cu cifrele astea(nu le am cu partea matematica) si vreau sa pun pe ele cauciuc 165/70/r13, si in talon am scris 155 r13, o sa se comporte diferit masina ?
nashu91
6 Mar 2009, 00:21
auziti lume... sunt nou pe aici deci habar nu am pe ce planeta traiesc dar as vrea sa pun si eu niste intrebari, sper ca se poate.
1) am o problema cu incuietoarea portierei din stanga. Daca o inchid odata... nu o mai pot deschide decat din interior. Daca bag cheia se invarte greu... sigurantza se da in jos (semn ca e deschisa) dar cand apas pe buton nu face nimic... ramane blocat. Ce as putea face sa o repar?
2) pot sa pun benzina cat incape... imi arata ba ca e GOL GOLUTZ ba ca e PLIN OCHI. Ce as putea sa ii fac?
3) am franele cam slabe... ca sa le aduc pe 'calea cea buna' ce am de facut?
4) imi face niste faze urate masina cand urc un deal sau o panta cat de mica... cand e in viteza a 4-a incepe sa piarda viteza si sa tremure moderat. Oare e discul de ambreaj?
((( e o dacie din 1989... made in Cehoslovacia... are 94572 KM. )))
please help me
ydaniel
6 Mar 2009, 11:07
hmmm..din ce zona esti?
SGM.MYKE
6 Mar 2009, 12:00
QUOTE(pp.coco @ 5 Mar 2009, 17:13)
nelu_1985, si io am jenti ca a tale, nu stiu ce tip le zice ca am tot auzit de canada, 5,5 ", 5" nush ce ii cu cifrele astea(nu le am cu partea matematica) si vreau sa pun pe ele cauciuc 165/70/r13, si in talon am scris 155 r13, o sa se comporte diferit masina ?
Aia e latimea jentii in inch
QUOTE(nashu91 @ 6 Mar 2009, 00:21)
auziti lume... sunt nou pe aici deci habar nu am pe ce planeta traiesc dar as vrea sa pun si eu niste intrebari, sper ca se poate.
1) am o problema cu incuietoarea portierei din stanga. Daca o inchid odata... nu o mai pot deschide decat din interior. Daca bag cheia se invarte greu... sigurantza se da in jos (semn ca e deschisa) dar cand apas pe buton nu face nimic... ramane blocat. Ce as putea face sa o repar?
2) pot sa pun benzina cat incape... imi arata ba ca e GOL GOLUTZ ba ca e PLIN OCHI. Ce as putea sa ii fac?
3) am franele cam slabe... ca sa le aduc pe 'calea cea buna' ce am de facut?
4) imi face niste faze urate masina cand urc un deal sau o panta cat de mica... cand e in viteza a 4-a incepe sa piarda viteza si sa tremure moderat. Oare e discul de ambreaj?
((( e o dacie din 1989... made in Cehoslovacia... are 94572 KM. )))
please help me
1) schimbi butucul s-a dus.
2) incearca sa schimbi plutitorul, e posibil sa fie spart
3,4 detaliaza.
bmwh548
7 Mar 2009, 20:42
3. Aeriseste circuitul (complet de preferat). Daca nu se rezolva uita-te atent, s-ar putea sa fie fisurat vreun furtun sau sa piarda vreun cilindru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.