Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tresã la masã
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
argon
De ceva vreme uneori mi se ducea acul de la baterie pe plus, la masuratori dadea 14,6-14,7, cum i se nazarea, alteori nu sarea de 14,3. azi cu VOltemtrul legat am miscat tresa de masa, model de cupru impletit, si varia tensiunea, s-au oxidat probabil contactele cu papucii, ca la suruburi era OK in ambele parti.

Am schimbat-o, la magazin nu avea numai un fel, de Iproeb Bistrita, problema e ca e de aluminiu cu papuci de Cupru, si e prea dura, asta trebuie sa fie flexibila dupa mine, ca alternatorul se misca in raport cu contraaripa..dar problema principala e ca dupa cunostintele mele nu se pun papuci de cupru la cablu de aluminiu, nu va oxida? Am scapat de problema cu voltajul, acum sta la 14,2 no mather what...dar pe viitor ma intreb..
tatabobu
Da, o sa se oxideze in timp. Mai repede decat daca ar fi fost toata din cupru.
Au potential de electrod diferit, la Al e negativ si la Cu e pozitiv.
argon
a fost 2 lei..poate reusesc sa-i schimb papucii la aia veche..sau sa-i pun la asta noua papuci de AL..oricum..enorma importanta la porcaria aia...cu aeroterma, faruri, dezaburire nu mi se mai duce acul pe rosu ca inainte, bine de stiut si pentru altii...
ciprianeduard
Cel mai simplu daca vrei se faci o masa cu adevarat puternica e sa gasesti o fisa de baterie mai vechie ( sau un cablu gros ca cel de aparat de sudura) si sa-i pui 2 papuci si anume unul cu diametrul gauri de 8 si unul cu diametrul gaurii de 6 ( dar daca nu gasesti unul poti pune tot unul de 8 dar cu o saiba ) si il porti monta la electromotor pe acelasi surub unde vine fisa de minus a bateriei iar celalta parte la surubul de jos care prinde filtrul de aer cel mai aproape de acel loc , dar sa fie montat papucul sub acea bucsa din cauciuc direct pe carosedie strans bine cu o piulita de 6.
Merced
Pune o poza cu ce ai schimbat exact sa vada si ochiu' meu, ca sufar de aceleasi probleme cu scaderea intensitatii farurilor, aerotermei la relanti, deci pica pe rosu acu' daca nu e motorul macar un pic turat, desi pe voltmetru imi da mereu ca incarca in parametri normali...
ciprianeduard
Problema asta nu o vei rezolva cu alternatorul de dacia ci numai daca o sa-l schimbi cu unul mai puternic.
pcostica
renunta la impletitura aia.Foloseste o bucata de fir mai gros(3 mm2) doi papuci de Cu ii cositoresti si... gata, ai o legatura de masa beton.
Bafta!
sonykel
3mm2 sau 3mm diametru?
Merced
QUOTE(ciprianeduard @ 26 Nov 2008, 23:02)
Problema asta nu o vei rezolva cu alternatorul de dacia ci numai daca o sa-l schimbi cu unul mai puternic.
*



Nu-mi aduc aminte in trecut, cand masina inca era "in exploatare" serioasa sa fi fost problema asta, chiar cu alternatorul ei minuscul. Daca am faruri pornite, si semnalizez la relanti, abia "bate" releul ala, nu facea asa inainte, asta stiu sigur. Eram curios si eu despre ce e vorba exact, as fi incercat s-o fac cumva, macar de florile marului, cum am mers cu ea asa un an, mai mergeam si pana la anu', dar parca am chef sa ma murdaresc pe maini, n-am mai facut asta de mult... rolleyes.gif
ydaniel
pe aici se gasesc la cativa lei de cupru mai groase si cablul este imbracat in plastic;)
briobit
eu am facut altfel : o bucata de 3x4 mm2 de multifilar la capete facut ochi pe diamterul surubului, cositorit , bagat intre 2 saibe si strans sa iasa apa din ele .... asa merge de 8 ani de zile smile.gif
argon
QUOTE(ciprianeduard @ 27 Nov 2008, 00:02)
Problema asta nu o vei rezolva cu alternatorul de dacia ci numai daca o sa-l schimbi cu unul mai puternic.
*




Inainte cu faruri daca dadeam drumul la aeroterma si dezaburire era pe rosu la ralanti, farurile palpaiau putin in intensitate, acum fara sa umblu la alternator, doar cu tresa aia schimbata am scapat de problema, cum iti explici? Am alternator de 50.
Merced
Care-i bre tresa asta, desenati-mi si mie o schema va rog... laugh.gif
ydaniel
legatura intre alternator si masa:manuchiul ala de fire mici din cupru:)
Merced
Si se gaseste la magazin? Cer tresa la masa? Am zis ca vreau sa ma murdaresc pe maini si n-am glumit. biggrin.gif
argon
da, asa ceri.
ionut.tanase
Bun topicul lui Argon. Aceeasi problema am intampinat-o si eu la dacia pe care am avut-o. Dupa ce am schimbat tresa toate problemele legate de palpairea farurilor si incarcare insuficienta au disparut.
Topic de luat in seama.
Merced
N-am gasit momentan tresa, am un magazin langa bloc unde am incercat, daca n-aveau acolo n-am mai plecat in alta parte ca ma cam grabeam. Dar am dat-o jos p-aia veche, pare intr-adevar cam oxidata la papuci, am curatat bine locurile unde face contact, am curatat si papucii sai, am pus-o la loc si s-a simtit clar o diferenta in bine. Nu e perfect, poate cu alternatoru' de 36A nici n-are cum sa fie, dar oricum cu motorul rece, un relanti situat undeva pe la 600 rpm, am pornit faza scurta si semnalizarea, cea din urma avand o cadenta mult mai buna decat in general. Cu motorul un pic de tot accelerat merge perfect. O sa dau diseara o tura ma lunga sa vad si farurile daca si cat isi mai pierd din intensitate in conditiile unui relanti reglat la 1000rpm la cald(asa indica pe standu' de la ITP ala digital).
Am o bere de dat lui argonel. rolleyes.gif
argon
adica ai scos papucii de pe multifilarul ala si i-ai batut inapoi?
baranga
la un prieten i-am pus cablu mai gros,fara papuci fara nimic,am curarat toate contactele ce implica incarcarea,le-am uns cu ulei si are incarcare beton biggrin.gif
in mers cu aeroterma si faruri sta pe jumate;in ralanti aproape de jumate si are releu mecanic
badboy_marius
norocosu`....
Merced
N-am stat sa scot papucii, insa ei era oxidati rau de tot, pe contraaripa mizerie si rugina, oricum se simte diferenta in bine. Zilele astea o sa caut tresa noua si o sa vad daca e vreo diferenta. Smecheria e ca farurile vad ca inca pierd din intensitate, nu asa rau ca inainte dar pierd, insa nu mai au palpaiala din ultima vreme, la turatie constanta raman aprinse si atat, inainte palpaiau de ziceai ca mai au putin si se prapadesc... laugh.gif
PH-06-BOA
Baranga, am toata stima pentru tine.
Ati spus toti tresa, asa-i , dar multi nu stiu ce inseamna.
Motorul, fiind asezat pe tampoane de cauciuc, este complet izolat de caroserie. Minusul de la baterie, se duce direct pe motor, nu si pe caroserie. Pentru aceasta, se foloseste o legatura de masa, intre caroserie si motor, prin acea tresa, care in niciun caz nu trebuie sa fie de aluminiu ca nu e flexibila, oboseste repede la oscilatii si se rupe (ala-i un cretin care a pus in fabricatie asaceva, si parca n-as crede) , nu se impaca bine cu papucul de cupru (mai repede il rasucesti , faci un ochi si prinzi intre piulite). E mai bine sa se lege tot de la surubul de la electromotor la caroserie, pentru ca e posibil ca alternatorul sa nu faca bine masa cu motorul prin cele doua puncte de prindere( nu va vine sa credeti),asa cum nici electromotorul nu face bine masa cu cutia de viteze, si daca papucul de la minus e pus pe partea cu cutia, nu direct pe electromotor, pe timp rece, cand va lua curent mare, incalzeste cablul de ambreiaj( si acceleratie), pana la inrosire.Ultimul l-am intalnit sambata trecuta, iar primul a fost la mine, cu multi ani in urma. Cu cat tresa de care e vorba e mai groasa cu atat se evita ce spuneam eu.
Palpairea farurilor, e si de la baterie proasta. In ultima faza de viata a bateriei , asa se manifesta, prin scaderea intensitatii luminii la turatie mica, asta daca nu e vreo dioda, bobinajul sau releul, precum si legaturile la masa.
Merced
Eu am baterie luata anu' trecut, pe voltmetru zice ca incarca si cu consumatori si fara, in parametri. Daca gasesc tresa noua de cupru toata o s-o pun sa vad daca mai face vreo diferenta, eu sper ca face.
bygy007
singurul lucru care pe mine personal ma deranjaza este ca suruburile pe care se prinde acea tresa sint prea subtiri trebiiau puse de 6 sau 8 nu de 5
Merced
Am pus azi tresa noua, ea e de cupru insa papucii nu stiu din ce sunt, ca nici aluminiu nu e si par destul de solizi. A mea aia veche era izolata, azi am gasit una de aluminiu cu papuci de cupru si una de cupru cu papuci din ce naibii o fi. Am pus-o p-aia de cupru. Se simte inca o imbunatatire, dar cred ca limiteaza totusi alternatoru' mic, ca tot mai pica un pic la relanti.
pcostica
QUOTE(bygy007 @ 27 Nov 2008, 23:49)
singurul lucru care pe mine personal ma deranjaza este ca suruburile pe care se prinde acea tresa sint prea subtiri trebiiau puse de 6 sau 8 nu de 5
*



e facuta ptr. masa alternatorului

@sonykel-sectiune
mar10may
si eu am avut ceva necazuri din partea acelui fir.anul trecut incepea sa miroasa in masina a incins de zici ca lua foc.acel fir a fost de vina.tot din cauza lui nici motorul nu functioneaza asa rotund cum trebuie.
bygy007
da dar proiectata gresit avind in vedere ce curent trece pe acolo
Merced
Apropos, tresa veche era izolata cu cauciuc, era ceva mai subtirica. Astea noi ambele sunt impletite si neizolate. A trebuit sa ma chinui sa fixez astfel incat sa nu faca masa si cu altceva p-acolo. De ce puneau izolate si acum nu mai pun?
PH-06-BOA
Nu e necesar sa fie izolata, pentru ca e totuna cu caroseria , cu motorul. Ce-a insemna sa izolezi si motorul , caroseria ...
Curentul ce ar trebui sa treaca pri ea, nu e chiar atat de mare ( cu exceptia cazului cand papucul de la minus e pus pe cutie) asigurand doar functionarea aparatelor de la bord ( stergator, ventilator si far , fiind cele mai puternice). Pai astea-s toate - veti spune! De multe ori nu merg toate odata.
argon
cea oxidata e aia veche, i-am batut papucii pentru un contact mai bun, cealalta e home made, am capsat eu papuci de cupru, cu un cleste special, cei ce fabrica cele din comert sunt niste incompetenti care pun papuci de aluminiu la fir de cupru sau invers, si cocleste in timp. Cealalta despre care vorbeam in primul post din topic s-a rupt in 3 zile..niste gunoaie.
ydaniel
le lasi pe amandoua?eu doar odata am curatat papucii cu un spary de contacte si nu am mai avut probleme de atunci.
argon
nu se intampla nimic rau daca raman amandoua.
bygy007
QUOTE(argon @ 30 Nov 2008, 18:06)
cea oxidata e aia veche, i-am batut papucii pentru un contact mai bun, cealalta e home made, am capsat eu papuci de cupru, cu un cleste special, cei ce fabrica cele din comert sunt niste incompetenti care pun papuci de aluminiu la fir de cupru sau invers, si cocleste in timp. Cealalta despre care vorbeam in primul post din topic s-a rupt in 3 zile..niste gunoaie.
*


puteai sa ii dai un cositor si chiar nu mai aveai probleme

din fericire eu detin (la servici ) presa de papucit cabluri blush.gif
ct-03-tvy
cauta ceva cupru/cu papuci de cupru, sau cumpara un metru de cablu de 8 mm/ Multifilar(litat) si 2 papuci cum ai suruburile ..pe masina... si o bara de tub termocontractivil ,si taca paca faci miscarea biggrin.gif
argon
QUOTE(argon @ 26 Nov 2008, 19:32)
Am schimbat-o, la magazin nu avea numai un fel, de Iproeb Bistrita, problema e ca e de aluminiu cu papuci de Cupru, si e prea dura, asta trebuie sa fie flexibila dupa mine, ca alternatorul se misca in raport cu contraaripa..
*




Asa arata mizeria ce se gaseste in magazine pe post de tresa la masa, AFY cu papuci de cupru, a tinut 3 zile, si arata dupa cum se vede, un papuc a iesit, dincolo s-a rupt de la vivratii. Grija la ce cumparati.
autom
De fapt este conductor de instalatii aeriene TYR , torsadat, ca cele pentru brasamente.
argon
Pe izolatie scrie AFY rm IPROEB, asta nu inseamna ca e facuta de IPROEB, doar conductorul e, in rest orice SRL borat poate despleti si taia torsadatul si pune 2 papuci mad.gif
ct-03-tvy
problema e ca nici nu se pupa materialele, torsadatu e din aluminiu,. si a avut si papuci noname ,din tabla de cupru,..... Cu-Cu ,..sau Al-Al
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.