QUOTE(wo_name @ 4 Aug 2005, 12:46)
cand am avut probleme cu bobina s-au manifestat astfel:
o porneam greu daca era rece (mai bine zis era rece bobina) si trebuia sa o tin turata, bobina se incalzea f. tare(chiar dupa ce i-am scimbat locul, am mutat-o de langa motor pe aripa).
Toate astea eu le pun pe seama folosirii un timp a unei aprinderi electronice de la Gotronic, timp in care am schimbat o bobina(a inceput sa scoata uluiul din ea), am impins masina la semafor, etc.
A doua bobina am folosit-o vreo 2 saptamani cu aprinderea electronica, cand a inceput sa scoata si aceasta ulei am renuntat la aprindere, bobina a mai tinut dupa aceea vreo 6 luni dupa care si-a dat sfarsitul. Acum am montata prima bobina care se mai incalzeste ea dar parca nu f. tare. Astept sa vad daca isi da si asta sfarsitul (ca doar a avut "contact" cu aprinderea).
In opinia mea aprinderea tranzistorizata nu poate fi socotita vinovata de modul defectuos de manifestare a bobinelor. Acest model de aprindere actioneaza in sensul preluarii curentului mai puternic de comanda de pe ruptor. Practic nu este un ridicator de tensiune, doar "livreaza" ce primeste din circuitul electric (12-14 volti). Acesta este un regim de tensiune normal de functionare, si daca bobinele nu fac fata, nu e catusi de putin vina aprinderii, ce isi face job-ul pentru care a fost proiectata. E adevarat ca fara aprinderea tranzistorizata e posibil ca in primarul bobinei ( si in consecinta si in secundar) sa ai tensiuni mai reduse din cauza pierderilor induse de contactul ruptorului, si asta sa asigure un regim mai bland de functionare pentru bobina, dar faptul ca bobinele sunt de slaba calitate si se busesc in regimuri de functionare normale nu poate fi pus in carca aprinderii tranzistorizate.