Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se verifica bobina?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
TheSaiLor
Ma tot intreaba unul cum sa faca sa verifice bobina de inductie, ca i se pare lui ca de la ea nu-i merge bine masina. Care stie? Eu stiam ca se incinge mult prea tare daca se duce.
Devils
Eu verificam asa: scoteam fisa din capacul delcoului si o apropiam de masa; daca distanta la care incepe sa faca scanteie atunci cand dai la automat (trebuie sa mai ai pe cineva care sa fac treaba asta) este mai mica de 10 mm bobina e pe duca .. multe nu mai are. Alta metoda nu stiu. Atentie sa nu te curentezi... prinde fisa cu o carpa uscata.
Bafta
OCEBE
curentul in primar nu trebuie sa depaseasca 6A; masurarea se face decupland bobina (bornele 1 si 15) din instalatie si cupland-se bornele direct pe baterie printr-un ampermetru.
ydaniel
o bobina care nu functioneaza corect este fierbinte ,poate pierde ulei si masina porneste ff greu la cald!
TheSaiLor
Multumesc pentru raspunsuri. IN special cel cu curentul primar.
SOR
bobina mea a pierdut cred tot uleiul! ca am gasit`o fleasca intr`o zi rau de tot si mi`a zis cineva ca se duce cat de curand-au trecut vreo 4 luni de atunci smile.gif adevarul e ca masurat ochiometric da scanteie la mai putin de 1 cm ! dar functioneaza... are cineva idee ce culoare trebuie sa fie scanteia?
AC
QUOTE(SOR @ 5 Feb 2005, 12:25)
bobina mea a pierdut cred tot uleiul! ca am gasit`o fleasca intr`o zi rau de tot si mi`a zis cineva ca se duce cat de curand-au trecut vreo 4 luni de atunci smile.gif adevarul e ca  masurat ochiometric da scanteie la mai putin de 1 cm ! dar functioneaza... are cineva idee ce culoare trebuie sa fie scanteia?
*


Albastruie.
dacis
QUOTE(OCEBE @ 3 Feb 2005, 17:59)
curentul in primar nu trebuie sa depaseasca 6A; masurarea se face decupland bobina (bornele 1 si 15) din instalatie si cupland-se bornele direct pe baterie printr-un ampermetru.
*


Sa inteleg ca daca am masurat curentul pe platina deschisa si este de 2,8 - 3 A este bine ?... Asta dupa o noapte de pauza. Ar trebui oare sa-l masor si dupa un drum mai lung, cand de regula bobina frige ?
Tutzigureanu
"Eu verificam asa: scoteam fisa din capacul delcoului si o apropiam de masa; daca distanta la care incepe sa faca scanteie atunci cand dai la automat (trebuie sa mai ai pe cineva care sa fac treaba asta) este mai mica de 10 mm bobina e pe duca .. multe nu mai are. Alta metoda nu stiu. Atentie sa nu te curentezi... prinde fisa cu o carpa uscata.
Bafta"


Devils...nu mai da sfarturile astea la altii, ca asta e metoda de stricat Bobina, nu de verificat..o verifici de 5 ori asa si adio bobina...a. scrie in toate manualele de Dacie sa nu faci asa ceva mad.gif

BMA
si la mine bobina frige. dar cred ca e ok. n-am masurat-o si n-am incercat faza cu scanteia dar din moment ce e de metal, prinsa cu 2 picioruse tot de metal pe motorul care se incalzeste, nu vi se pare normal sa se incalzeasca si ea ? doar tot ce e in contact cu motorul se incalzeste si chiar si capota. mie mi se pare normal sa se incalzeasca in aceste conditii. sau nu ? de pornit porneste foarte bine la cald. fara soc, fara pedala, si la o cheie scurta.
problema mea e alta si daca are cineva o idee sa-mi spuna si mie. daca ma duc la masina dupa ce a stat o noapte in parcare nu porneste pana nu ii dau 2-3 pedale inainte de cheie, iar cand dau la cheie tin putin pedala piscata. e normal ? si dupa ce am pornit-o daca o las fara soc si fara pedala sta la 400-500 de ture si in timp creste la 750 cat e normal cand se incalzeste motorul (aprox. 3-4 km).
(e dacia nova 1,6 cu carb 1400, jiclor de 135 si nivel constant reglat la 6,5)

idei ?
DodoBird
Parerea mea este ca cea mai rapida si clara metoda este "Metoda imprumutului unei bonine bune de la un cunoscut". Mers cu ea si comparat cu ceea ce a fost initial. Astfel scapam de toate variabilele "de masurat" !
wo_name
cand am avut probleme cu bobina s-au manifestat astfel:
o porneam greu daca era rece (mai bine zis era rece bobina) si trebuia sa o tin turata, bobina se incalzea f. tare(chiar dupa ce i-am scimbat locul, am mutat-o de langa motor pe aripa).

Toate astea eu le pun pe seama folosirii un timp a unei aprinderi electronice de la Gotronic, timp in care am schimbat o bobina(a inceput sa scoata uluiul din ea), am impins masina la semafor, etc.

A doua bobina am folosit-o vreo 2 saptamani cu aprinderea electronica, cand a inceput sa scoata si aceasta ulei am renuntat la aprindere, bobina a mai tinut dupa aceea vreo 6 luni dupa care si-a dat sfarsitul. Acum am montata prima bobina care se mai incalzeste ea dar parca nu f. tare. Astept sa vad daca isi da si asta sfarsitul (ca doar a avut "contact" cu aprinderea).
northwood
QUOTE(wo_name @ 4 Aug 2005, 12:46)
cand am avut probleme cu bobina s-au manifestat astfel:
o porneam greu daca era rece (mai bine zis era rece bobina) si trebuia sa o tin turata, bobina se incalzea f. tare(chiar dupa ce i-am scimbat locul, am mutat-o de langa motor pe aripa).

Toate astea eu le pun pe seama folosirii un timp a unei aprinderi electronice de la Gotronic, timp in care am schimbat o bobina(a inceput sa scoata uluiul din ea), am impins masina la semafor, etc.

A doua bobina am folosit-o vreo 2 saptamani cu aprinderea electronica, cand a inceput sa scoata si aceasta ulei am renuntat la aprindere, bobina a mai tinut dupa aceea vreo 6 luni dupa care si-a dat sfarsitul. Acum am montata prima bobina care se mai incalzeste ea dar parca nu f. tare. Astept sa vad daca isi da si asta sfarsitul (ca doar a avut "contact" cu aprinderea).
*



In opinia mea aprinderea tranzistorizata nu poate fi socotita vinovata de modul defectuos de manifestare a bobinelor. Acest model de aprindere actioneaza in sensul preluarii curentului mai puternic de comanda de pe ruptor. Practic nu este un ridicator de tensiune, doar "livreaza" ce primeste din circuitul electric (12-14 volti). Acesta este un regim de tensiune normal de functionare, si daca bobinele nu fac fata, nu e catusi de putin vina aprinderii, ce isi face job-ul pentru care a fost proiectata. E adevarat ca fara aprinderea tranzistorizata e posibil ca in primarul bobinei ( si in consecinta si in secundar) sa ai tensiuni mai reduse din cauza pierderilor induse de contactul ruptorului, si asta sa asigure un regim mai bland de functionare pentru bobina, dar faptul ca bobinele sunt de slaba calitate si se busesc in regimuri de functionare normale nu poate fi pus in carca aprinderii tranzistorizate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.