Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AJUTOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sir_sanjei
[attachmentid=1627485378]
as avea si eu nevoie de ajutorul dumneavoastra.
mi se aprinde un bec in bord si nu stiu de la ce este(ce reprezinta)
nu am mai avut modelul asta de dacie si chiar nu am idee ce ar putea sa insemne
deci cine stie poate sa imi spuna si mie?
multumesc frumos
Sorin_18
becul acela daca nu ma insel indica o defectiune la frana?ma refer la lipsa de lichid,verifica
maryus_83
Frana de mana? Sau nu are?
sir_sanjei
franele lea-am verificat.
si sunt ft ok
dar ideea e ca mi se aprinde in momentul in care masina e in miscare
daca o las scoasa din viteza si o turez nu are nimic dar cand am plecat cu ea de pe loc si o turez putin mai tare se aprinde becu.
eu chiar nu pot sa imi dau seama de la ce se aprinde becu

27 Nov 2008, 19:30:
nu am cuplat contactul de la frana de mana(si nu prea folosesc frana de mana ca e iarna si nam chef sa astept sa vina primavara ca sa pot circula in caz de imi ingheata)
Sorin_18
atunci inseamna ca e vrun scurt,eu cand aveam modelul pe care il ai tu mi se aprindea in momentul cand porneam motorul si stingea cand puneam doar contactul,l-am scos si nu ma suparat nimic la masina
sir_sanjei
pana acum nu sa mai aprins. de ieri numa asa imi face iar la mers sau la franare sau mai stiu eu ce masina si motorul se comporta normal.
de scos sau anulat nu o sa fac ca doar e pus cu un scop acolo numai ca nu stiu eu ce reprezinta semnificatia becului.

a si eu miam verificat instalatia electrcica si nu are nici un scurt. totul e in regula la partea electrica

27 Nov 2008, 20:17:
deci pana la urma stie cineva ce reprezinta lumina aceea?
za_kristake
e martorul franei de mana
kindeeru56
ala este becu de la frana de mana si se apride can tragi frana de mana daca ai instalatie de 1310 fara turometru uitate sub presu de la sofer si osa vezi un cablu galben intrun manson de cauciuc negru care se duce la contactu de la frana de mana, uitate sa nu dea la caroserie sa fi iesit papucu, daca nu alcineva la adaugat ulterior verifica.Bafta
sir_sanjei
pai de ce se aprinde, sau prin ce minune se aprinde?
pt ca: frana de mana nu este conectata la sistemul electric, nu o folosesc nici macar de distractie(adevarul e ca nici nu prea tine frana de mana)
a si martorul pt frana de mana este in consola centrala.
are careva o schema cu semnificatiile fiecarui bec din bord?la modelul 1300
Merced
Scoti papucul din capatul spate al franei de mana si n-ar trebui sa se mai aprinda.
Sorin_18
vezi la maneta franei de mana ca trebui sa ai un papuc,scoatel si vezi daca se stinge
sir_sanjei
ma duc acum pana la masina sa verific
si va spun daca se mai intampla ceva.

27 Nov 2008, 20:43:
[attachmentid=1627485405]
[attachmentid=1627485406]aici era papucul scos si martorul aprins in bord[attachmentid=1627485407]si aici e becul franei de mana
deci am fost la masina, papucul franei de mana era scos, am dat sa plec cu ea din loc si mi sa aprins becul acela.
am bagat papucul la loc si am tras frana de mana si mi sa aprins un bec din consola centrala.
deci pana la urma ce dracu reprezinta becul din bord?
oare sa jucat careva la instalatia electrica si a inversat niste fire?


27 Nov 2008, 20:46:
cred ca cel mai bine ar fi sa fac rost de o schema cu semnificatia fiecarui bec/lumina din bord si sa ma apuc in primavara sa refac instalatia electrica pt ca din cate stiu nu mai sunt de cumparat pt modelul acesta instalatii deagata
dar pana atunci vreau sa aflu de ce se aprinde becul acela
Sorin_18
pei zici ca daca o turezi se stinge,deci eu cred ca este ceva legat de motor,nu stiu apa unde o ai,mai ai vrun bec??
sir_sanjei
daca o turez in gol adica fara sa fie bagata in viteza nu se aprinde
se aprinde in momentul in care incep rotile sa se invarta si acum cand am pornito am observat ca daca plec cu ea ft putin turata tot se aprinde si ramane becul aprins.
ma gandesc ca trebe sa aibe ceva ca pana ieri nu a facut asa ceva.

pai apa e langa ulei acolo unde e cam la majoritatea masinilor
in cazul meu in cadranul din stanga al bordului.
Sorin_18
cam absurd,dar verifica placutele de frana
sir_sanjei
am fost iar la masina ca am uitat frana de mana trasa si iam pus contactu si acum becu din bord era aprins(nici nu am apucat sa pornesc motoru)
sper sa nu fie vreo defectiune si sa nu o bag in seama sau sa prajesc prea tare ceva la masina

27 Nov 2008, 21:09:
cu verificatu placutelor aveam de gand sa o fac chiar sambata impreuna cu verificatu sabotilor sapte si aerisirea sistemului de franre ca imi tine frana ft bine deabia la a 2 pedala
si mai am de schimbat rulmeti(amandoua rotile spate si stanga fata)
gti98
Ca (fost) posesor de Dacia 1300 (nu 1310!), (bordul din fotografie e de model vechi, 1300) pot sa-ti spun ca becul ala, rosu de la margine nu era legat de constructor la nimic (frana de mana avea lampa de alaturi (parca)(nici eu nu prea trageam frana de mana ca avea cablu ala asa o "pasiune" sa se gripeze...)
La cat e de veche masina, e foarte posibil ca vreunul din posesorii anteriori sa-i fi facut vreo "adaugare" (cum i-am facut si eu, ca eram mai tanar si (mult) mai entuziast. Daca vrei cu tot dinadinsul sa stii, modelul ala de bord se alimenteaza prin 2 conectori amplasati sus, cam in zonele dintre cele 3 cadrane (cadranul din dreapta, prin conectorul din...dreapta; ca sa nu te apuci sa demontezi bordul, mergi la un atelier de dezmembrari si uita-te la un bord din ala, are 2 placi de circuit imprimat in spatele celor 2 cadrane laterale, si identifica la ce contact din conector ajunge alimentarea acelui bec, apoi "mergi pe fir" (scoti conectorul)(dupa culoare)(nu e nevoie sa desfaci infasurarea de banda; daca e o modificare, cum cred eu, 98% firul e tras "pe langa" si vezi unde ajunge)
Spor (ca e cam racoare si-ti va lua ceva timp!)

Toate cele bune!
Sorin_18
ma leg de placute pt ca stiu ca anumite modele aveau senzori pt placute,nu cred ca este cazul si modelului tau,dar nimic nu trebui neglijat
iulian.bisty
aici la tine este o modificare
becul acela in instalatia originala reprezina frana de mana
dar dupa cum zici tu ar fi o presiune de ulei . cad ai uzuri la motor asa se comporta un martor de pres ulei
totusi cand pui contactul ti se aporind primele 2 becuri din primul cadran?
sir_sanjei
da se aprind amandoua becurile cand pun contactu si in mers nu se aprind(se aprindeau/palpaiau numa cand aveam relantiu prea mic si statea masina la relanti)
oricum presiunea de ulei urca pana la 6 la o usoara apasare a acceleratiei cat despre apa ieri am mai pus antigel si am aerisit sistemul ink o data.
deci acolo nu e problema si nici pierderi nu am.
Ford_V6
o fi "check engine" ... pune-o pe tester si vezi ce erori a memorat ECU radmasa.gif
SSilent
bre lasa caterinca biggrin.gif
deci sa ma lamuresc si io, se aprinde cumva la demaraj brusc? si la franari bruste? daca da inseamna ca ai nivelu la ulei scazut.
sir_sanjei
radmasa.gif radmasa.gif
dap cand dacia 1300 o sa aibe ECU si toate cele poate o sa ma gandesc sa ii pun si un turbo si un stand alone si atunci cand mi se aprinde un bec o sa ii pun un tester si o sa ii vad toate problemele.
comentul tau chiar este off topic si rautacios in acelasi timp. consider ca nu era necesar.
stimabilule ford_v6 as vrea sa nu mai postezi pe topicul asta nimic, chiar daca sti sau nu despre ce este vb.
numai bine
G I M
Imi dau si eu cu parearea...nu cumva este becul care indica probleme cu incarcarea?
sir_sanjei
nu am nivelul la ulei scazut il verific in fiecare dimineata(am masina de o saptamana si verific zilnic ink vreo saptamana ca sa nu am surprize ca momentan nu dispun de fonduri pt ai schimba setul).
dap se aprindea la accelerari bruste dar nu si la franari bruste(lucru pe care oricum nu prea il fac momentan)
acum sta aprins mereu.
oricum sabata o sam bag putin si in instalatia electrica sa vad de unde vine cablu pana la bec si sa vad daca nu cumva si-a bagat mana vreun"mester" si sa fi facut o incurcatura.
in rest orice idee ce nu tine de ECU si computer de bord si ABS si ETC este bine venita si orice sfat este la fel bine venit.

27 Nov 2008, 22:01:
NEAGU IONUT asta e o chestiune pe care nu am verificato si cred ca ar fi bine sa o verific pt ca in momentul in care am farurile aprinse si suflanta pt incalzire pornita mie imi sta acul pe rosu in partea cu - nu cu +.
Sorin_18
eu tot raman la parerea mea...cea cu scurtul,cumva iti ploua in masina ??
sir_sanjei
pff nenea sorin mai luminat.
ca a plouat in tm (cred ca in toata tara)
si mie imi picura apa in masina din bord si chiar in momentele in care ploua a inceput si becul asta se se aprinda.
scurt nu e, dar becul asta se alimenteaza de undeva.
am sa ma uit sambata sa vad care e problema.
cred ca deabia acum iam dat de cap(mai ramane sa verific sambata)
sau maine edpinde cum am timp.
scuze baieti ca nu am fost eu mai atent(sunt putin uituc)
dar e bine de stiut ca ai pe cine sa te bazezi. multumesc frumos de ajutor si probabil ca o sa mai am nevoie de ajutor pe viitor
Sorin_18
in fine,la asta ma refeream,mie tot dupa o ploaie mi-a inceput sa apara aceasi problema
sir_sanjei
dap pe viitor trebe sa verific instalatia electric la sange.
ink o data mersi de ajutor
Sorin_18
nu ai pt ce
SSilent
aha, deci ala e martor avertizare de ploaie radmasa.gif
sir_sanjei
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif wub.gif
se pare ca da(nu stiam ca am asa ceva) tongue.gif tongue.gif tongue.gif 10561582.gif
sorin1983
schimba chederul la parbriz.
Sorin_18
QUOTE(sorin1983 @ 28 Nov 2008, 00:57)
schimba chederul la parbriz.
*


eu am schimbat 3 si tot ploua in masina.....am bagat si vaselina pe margini si tot ploua,nu cumva ploua pe la aeroterma???:-??
slaiciprian
ce mistoo...
daca legi si stergatoarele in circuitul becului se cheama ca ai senzor de ploaie...
Sorin_18
QUOTE(slaiciprian @ 28 Nov 2008, 12:37)
ce mistoo...
daca legi si stergatoarele in circuitul becului se cheama ca ai senzor de ploaie...
*


=)))=))) mai trebuie sa ai senzori si de lumina si gata ai masina full
sir_sanjei
chederul nu are rost sa il schimb, pt ca nu imi ploua pe la cheder, cel mai probabil pe la suflanta sau pe la tijele ce intra inauntru de la bratele stergatoarelor. altceva nu am ce sa ii fac ca sa o izolez momentan ca e prea rece afara. 053.gif
pcostica
nu cred faza cu apa de ploaie! verifica nivelul la lichidul de frana.
Bafta!
SSilent
QUOTE(Sorin_18 @ 28 Nov 2008, 10:45)
nu cumva ploua pe la aeroterma???:-??
*



pei p-acolo ploua... p-acolo se infiltra si la mine cand ploua mai tare... dece? habar n-am, gauri nu am p-acolo unsure.gif
sir_sanjei
PCOSTICA azi am verificat nivelul lichidului de frana si nu am pierderi de nici un fel.
nici eu nu imi dau seama pe unde intra apa.
oricum sambata verific.
kindeeru56
daca osa scoti mufa de la indicatoare de bord cea din dreapta cum privesti bordu primele doua fire de la dreapta spre stanga sunt firele de la becu cu personalitate vezi aceste fire unde se duc pentru sir_sanjei.succes
pcostica
vezi schema, sper sa-ti fie de ajutor.
Bafta!
http://i33.tinypic.com/9jhqu9.jpg
sir_sanjei
nenea mersi fain de schema. cea mai explicita pe care am vazuto pana acum.
ideea e ca acel bec care mi se aprindea in bord nu era de la nici o problema pur si simpu mi se aprindea din cauza ca se alimenta gresit(in locul becului din bord de la semnalizare)
oricum am salvat schema ca e buna pe viitor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.