Katoxy
28 Nov 2008, 09:51
Am o SLZ din 2004 pe benzina , din momentul in care am schimbat planetarele nu mai merge kilometrajul nu , inregistreaza e mort . Cine ma poate ajuta si pe mine?/
multumesc.
Solenzul
28 Nov 2008, 13:58
Ciudata problema.
Daca totul de pe bord merge in afara de vitezometru si kilometraj cred ca de vina este captorul de viteza. Se afla in spatele motorului atasat de cutia de viteze. Il vei vedea in poza de mai jos si il poti verifica intr-un service cu testerul.
Sau s-ar putea sa fie din cauza tabloului de bord, sa fie defect si sa nu indice.
Sau ar putea fi din cauza unui contact imperfect intre cablajele tabloului de bord si el insusi.
Incearca sa verifici aceste posibilitati si sa ne spui si noua rezultatul. Sper sa se rezolve. Iti tin pumnii!
Katoxy
28 Nov 2008, 20:58
Stiu de captorul de viteza am luat si un manual tehnic complet de pe un site dar, chestia se poate sa fie mecanica sau electrica......Mufa care vine in capul captorului a fost pusa sau cum sa zic a fost inadita , am masurat cu un electrician si firele aveau continuitate deci nu erau pe undeva intrerupte , se poate sa fie si de altundeva , faza e ca daca nu merge captorul bine acesta da sau nu da semnal in UCE si de acolo nici motorul nu merge cred corespunzator.
Mai astept pareri . Va multumesc ,,,,
djasu82
28 Nov 2008, 21:34
cumpara un captator nou dai 100 dfe lei si gata ... vitezometru se verifica cu un generator care scoate semnal dreptungiular si se injecteaza semnalul pe pinul care intra in tablou pentru vitezometru. Nu indica e defect vitezometru. Senzorul se verifica cu o roata din fata ridicata pe cric se cupleaza voltmetrul intre masa si iesirea senzorului se cupleaza motorul in trepte superioare de viteza si se observa daca tensiunea e variabila adica creste scade de la 0-12-0V sau invers. Daca nu scoate tensiune schimbi captatorul.
Banu1974
1 Dec 2008, 09:24
QUOTE(djasu82 @ 28 Nov 2008, 21:34)
cumpara un captator nou dai 100 dfe lei si gata ... vitezometru se verifica cu un generator care scoate semnal dreptungiular si se injecteaza semnalul pe pinul care intra in tablou pentru vitezometru. Nu indica e defect vitezometru. Senzorul se verifica cu o roata din fata ridicata pe cric se cupleaza voltmetrul intre masa si iesirea senzorului se cupleaza motorul in trepte superioare de viteza si se observa daca tensiunea e variabila adica creste scade de la 0-12-0V sau invers. Daca nu scoate tensiune schimbi captatorul.
GRESIT.Eu am schimbat si ,,captatorul'',am dat 180 ron.,de origine''.era defect vitezometrul.Cu aceasta ocazie am pus ceasuri de Logan.nu va spun cat costa ceasurile de solenza....a fost mai ieftin sa pun de Logan,,,,cu CB,si cu consum instant
Va multumesc amandorura ptr sfaturi o sa incerc si asa cu voltmetru si cu semnalul dreptunghiular , daca sunt bune amandoua inseamna cae vreo siguranta pe undeva .
Va multumesc. Daca mai are cineva ceva de spus e deschis .
In momentul in care o sa-l fac o sa va anunt!!!. Va multumesc.
djasu82
1 Dec 2008, 12:39
QUOTE(B-33 -SAC @ 1 Dec 2008, 10:24)
GRESIT.Eu am schimbat si ,,captatorul'',am dat 180 ron.,de origine''.era defect vitezometrul.Cu aceasta ocazie am pus ceasuri de Logan.nu va spun cat costa ceasurile de solenza....a fost mai ieftin sa pun de Logan,,,,cu CB,si cu consum instant
parca le aveai de mai mult... Ti-am spus si ma repet pentru a proba vitezometrul si turometrul se face proba cu un generator cu semnal dreptunghiular.
ianacosti
1 Dec 2008, 18:29
Generatorul se face foarte simplu cu un LM 555.
Pentru 200km/h trebuie sa scoata 275 Hz.
Dar se poate proba si mai simplu, se leaga firul cu semnalul de turatie
pe intrarea de viteza.
Banu1974
1 Dec 2008, 18:29
QUOTE(djasu82 @ 1 Dec 2008, 12:39)
parca le aveai de mai mult... Ti-am spus si ma repet pentru a proba vitezometrul si turometrul se face proba cu un generator cu semnal dreptunghiular.
le am de aproximativ 3luni...dar asta a fost motivul de le-am schimbat....
djasu82
1 Dec 2008, 18:56
QUOTE(ianacosti @ 1 Dec 2008, 19:29)
Generatorul se face foarte simplu cu un LM 555.
Pentru 200km/h trebuie sa scoata 275 Hz.
Dar se poate proba si mai simplu, se leaga firul cu semnalul de turatie
pe intrarea de viteza.
cu acel generator se poate da km la 0 si da costi se face cu un simplu 555 tot cu un 555 se poate face un generator pentru a curata injectoarele cand apar probleme.
Parsifal87
1 Dec 2008, 22:04
cum se face un astfel de geneartor si cum adica se poate da km la 0?mersi
Am schimbat captorul , nici un rezultat, testam i n continuare...
free_fiber
6 Dec 2008, 12:43
Nu prea cred ca se poate da km inapoi cu un simplu generator.
Katoxy, ai verificat daca noul captator se alimenteaza? Are 3 fire (plus, minus si semnal). Asigura-te ca e alimentat.
ianacosti
6 Dec 2008, 12:52
Da free_fiber nu poti sa dai km inapoi cu generatorul.
El face bordul sa mearga cu 200km/h si ca sa ajungi pana al 999 999 km
trebuie vreo 2 ani.
Eu l-am folosit sa dau km inainte cu vreo 400km pentru ca mi-am montat
tablou de bord de logan pe Solenza si i-am scris 44600km dar pana l-am pus efectiv pe masina am mai facut 400km si nu am vrut sa mai dezlipesc eepromul.
Dar e util pentru testat vitezometrul si turometrul.
Si acum ontopic:
Katoxy, ti-am zis sa testezi daca merge vitezometrul, ia semnalul de turatie si baga-l pe firul unde intra semnalul de viteza.
Si cand accelerezi o sa vezi daca se ridica acul sau se incrementeaza km.
Salut!
Ce conformatie a pinilor are mufa? In linie sau in triunghi? Ma intereseaza configuratia la mufa cu pinii in triunghi.
Eu am un Logan 1.4 cu aceeasi problema cu vitezometrul.
bogdanmardare
10 Sep 2010, 21:33
Mufa senzorului de viteza...
celebris
8 Feb 2012, 13:47
Ma intereseaza si pe mine semnalele pentru mufa in linie
Kilometrajul meu sta la 220 si nu mai da nici un semn ca ar vrea sa revina la normal.Mai am cum sa il fac sa mearga din nou sau trebuie schimbat ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.