Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacie 99
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
iubitordedacie
Salutare! am o dacie din 99, berlina, pe carburator. problema e urmatoarea: dimineata, porneste frumos dupa 5 pedale si tras socul; dupa cateva secunde incepe sa tremure din toate incheieturile - nu e nici o problema, mai imping socul si o tin din acceleratie; motorul se incalzeste un pic (acul ajunge la sfarsitul chenarului negru) si plec cu ea la drum; fir-ar ea sa fie de nenorocita, cum ies in trafic cum incepe sa moara motorul mad.gif ; daca incerc sa trag socul in situatia asta, parca as omori-o; daca o turez ceva mai tare, incepe sa duduie. singura solutie este sa trag pe dreapta si sa stau cateva minute cu motorul oprit. dupa aceea merge ca unsa, cu 900 si ceva de turatii la relanti. am crezut ca e de la filtrul de aer - l-am schimbat si degeaba. i-am schimbat uleiul, degeaba. filtru ulei, degeaba. va dati seama ca nu e o problema capitala, dar e sacaitor, sa porneasca la cheie la -nspe grade, si dupa aia sa faca asa.
vreo idee ceva?
RIon
Givraj, apa in benzina.
Devils
QUOTE(iubitordedacie @ 3 Feb 2005, 22:47)
Salutare! am o dacie din 99, berlina, pe carburator. problema e urmatoarea: dimineata, porneste frumos dupa 5 pedale si tras socul; dupa cateva secunde incepe sa tremure din toate incheieturile - nu e nici o problema, mai imping socul si o tin din acceleratie; motorul se incalzeste un pic (acul ajunge la sfarsitul chenarului negru) si plec cu ea la drum; fir-ar ea sa fie de nenorocita, cum ies in trafic cum incepe sa moara motorul  mad.gif ; daca incerc sa trag socul in situatia asta, parca as omori-o; daca o turez ceva mai tare, incepe sa duduie. singura solutie este sa trag pe dreapta si sa stau cateva minute cu motorul oprit. dupa aceea merge ca unsa, cu 900 si ceva de turatii la relanti. am crezut ca e de la filtrul de aer - l-am schimbat si degeaba. i-am schimbat uleiul, degeaba. filtru ulei, degeaba. va dati seama ca nu e o problema capitala, dar e sacaitor, sa porneasca la cheie la -nspe grade, si dupa aia sa faca asa.
vreo idee ceva?
*



fi atent, la mine exact asa se comporta.. si am curatat bujiile ca erau negre nu alta...asta din cauza ca din comoditate merg pe distante mici cu socul tras si motorul nu apuca sa se incalzeasca.... de cand am curatat bujiile merge brici...dar peste 5...6 zile tre sa repet operatia daca mai merg asa. trebuie sa ma obisnuiesc sa mai umblu si pe jos iarna smile.gif
SOR
mai rpd e problema de givraj... inghetat carburatorul adica... am patit`o si eu pe autostrada soarelui... mergeam 50 km... opream ma uitam ca prostul ca e carbu inghetat si plecam mai departe smile.gif si tot asa! ia sa te uiti cand mai pleci cu ea (atunci cand tragi pe dreapta) in carburator si vezi daca ai gheata! pe clapeta si in fundul lui! eventual si pe exteriorul carbului...
adostar
si ce e de facut impotriva givrajului? are cineva vreo idee?
BBC
Iti montezi un carton in fata carburatorului.
romulus
Incearca sa "invelesti" carburatorul cu ceva carton. Lasa putin spatiu intre carburator si carton.
adostar
doar carton? nu merge si altceva? de ex. sa-l invelesc cu pasla.
viulian
La mine jivreaza si cu carton in fata la radiator, si fara.. I-am prins spielu. La stop cand stau, stau cu motorul oprit. Si ii sunt de ajuns 2-3 stopuri si-si revine. Daca ma chinui cu el mergand, sta inghetat pana cand ajung la servici.. (adica 2-3 minute vs 15 minute).
fnp
Pentru givraj: exista un tub care leaga filtrul de aer de o tabla de pe galeria de evacuare pentru a trage aer cald. Clapeta de la admisia filtrului de aer se pozitioneaza pe "iarna" astfel incat trage aer cald de pe tubul care vine la galerie. Daca nu aveti tubul de legatura se gaseste la orice mag. pret aprox 40.000 lei. Este mai greu de explicat in cuvinte, daca ridicati capota o sa vedeti ca e o chestie f. simpla.
B31AYZ
QUOTE(fnp @ 4 Feb 2005, 13:53)
Pentru givraj: exista un tub care leaga filtrul de aer de o tabla de pe galeria de evacuare pentru a trage aer cald. Clapeta de la admisia filtrului de aer se pozitioneaza pe  "iarna" astfel incat trage aer cald de pe tubul care vine la galerie.  Daca nu aveti tubul de legatura se gaseste la orice mag. pret aprox 40.000 lei. Este mai greu de explicat in cuvinte, daca ridicati capota o sa vedeti ca e o chestie f. simpla.
*



E foarte adevat ce spui .Mie nu mi-a facut givraj de cand am luat-o (2 ani) .Mai este posibil ca pata calda de sub carburator sa fie infundata . Teoretic nu trebuie sa ai probleme .
iubitordedacie
am identificat clapeta cu pricina, iar tubul respectiv tocmai l-am schimbat pentru ca era spart si credeam ca de aia nu am caldura in masina ( iar caldura nu am pentru ca trebuie sa schimb termostatul, in treacat fie spus ). treaba e care este pozitia de iarna, ca pe carcasa de la filtru de aer nu scrie nimic?
ps: faptul ca nu baga caldura cat trebuie, deci ca trebuie sa schimb termostatul, influenteaza in vreun fel respectiva incalzire a carburatorului?
RIon
1. carton - doar daca sunt sub -5grade Celsius
2. furtun intre filtrul aer si galerie
3. sticluta 2+2 anti-freeze - 65 000lei la un rezervor, are metanol si scoate apa din benzina, carburatorul nu mai ingheata, nici pe conducte. Sau alcool tehnic.
Plus, obligatoriu 4-5 minute incalzire pe loc cu socul tras si apoi impins mai mult de jumatate.
Hope to serve.
disaster
treaba e care este pozitia de iarna, ca pe carcasa de la filtru de aer nu scrie nimic?




pentru iarna trebuie sa fie inchisa clapeta.se controleaza foarte simplu:baga degetul in gura filtrului de aer(pe unde trage aer de la radiator),daca te lovesti cu degetele de clapeta e pusa pe iarna,daca nu e pusa pe vara.
steph
ioooi 4-5 min cu socu tras la max???? eu scot socu dau cheie ... il inping la loc vreo trei sferturi pana sta turatie la o mie ... merg un km juma il bag de tot si cade in 800 de ture si am terminat povestea ... de multe ori dabea imi intra in viteze nu se ridica nici uleiu in cutie pe vremea asta ... la cat o las io pe loc biggrin.gif problema e k ma exasperat pe remea asta cred ca imi papa vreo 17 dak nu mai mult
RIon
QUOTE(steph @ 6 Feb 2005, 11:43)
ioooi 4-5 min cu socu tras la max???? eu  scot socu dau cheie ... il inping la loc vreo trei sferturi pana sta turatie la o mie ... merg un km juma il bag de tot si cade in 800 de ture si am terminat povestea ... de multe ori dabea imi intra in viteze nu se ridica nici uleiu in cutie pe vremea asta ... la cat o las io pe loc biggrin.gif problema e k ma exasperat pe remea asta cred ca imi papa vreo 17 dak nu mai mult
*



Mi se pare ca iti consuma foarte mult... asta e daca mergi cu motorul rece, si probabil, nici carburatorul nu e reglat ok.
nu tras la maxim socul, decat in primele 3 secunde dupa ce a pornit, apoi il imping si eu pe la 1200-1300, ca pornesc dezaburirea si ventilatia. Dar stau pe loc la turatia asta, mai ajut dupa caz cu accelerari scurte si usoare, cam 4-5 minute, pana se ridica temperatura la apa. Apoi infig socul si plec. Asta e la pornirea dimineata (prima pornire pe ziua respectiva) La urmatoarea pornire, daca s-a racit motorul, trag nitel socul, pornesc si apoi infig socul in cateva zeci de m.
Ai ulei T90 romanesc in CV, asa ca, calca mataluta ambreiajul si exerseaza introducerea in viteze vreo 2-3 minute, sa nu mai ai probleme.
steph
din pacate consuma enorm de cand se stie adik sub 12 nu cred ca a scazut vreodata smile.gif dara cum e prea trasa de par treaba sad.gif ma voi duce la un mecanic pe miercuri. clar doar dim trag socu ... daca stau pe undeva 2-3 ore il mai scot putin cateva sute de metri.

intradevar merg cu socu tras pana se incalzeste ... saraca nus ta ni 20 de sec pe loc ... prima oara cand bag a2-a caraie ca am inteles ca nici nu are timp uleiul sa se ridice in cutie si pe vremea asta e destul de vascos ... dupa ce franez la coltu blocului si schimb iar nu mai e nici o problema smile.gif daca e gheata pe parbriz si stau 1 min sa curat merge parfum smile.gif consumu asta ma omoara doar sad.gif(
iubitordedacie
am verificat clapeta de la filtru de aer si este pe pozitia "iarna"; furtunul de legatura este intact ca de abia l-am schimbat. problema e ca tot asa face. mai exista vreo solutie?
ps. aditivul acela de pus in benzina, cum se pune? nu de alta, dar rareori am mai mult de 10 l benzina in rezervor, si din cate am inteles masura este nu stiu cata solutie la un rezervor.
george_d
daca spui ca termostatul e defect de ce nu-l schimbi??? daca ramane blocat pe deschis motorul nu o sa ajunga la temp de lucru nicodata si o sa consume mult. lichidul de racire fiind rece si pata calda tot rece o sa fie si nu incalzeste carburatorul, nu?

pune alt termostat si vezi ce sa intampla
Slider
Poti verifica chiar tu daca apare givraj in carburator. Cind se opreste, da jos ...cum naiba ii zice....tubul ala de plastic care vine de la filtru la carburator si uitate in carburator, ai gheata?
iubitordedacie
QUOTE(Slider @ 10 Feb 2005, 16:10)
Poti verifica chiar tu daca apare givraj in carburator. Cind se opreste, da jos ...cum naiba ii zice....tubul ala de plastic care vine de la filtru la carburator si uitate in carburator, ai gheata?
*



usor de zis asta! pai tu vezi pe cineva la 7 jumate dimineata, cu surubelnita in mana, slabind coliere si tragand de plasticul ala nenorocit? mai bine ajung draci de nervi la destinatie, cu nu stiu cate stationari pe dreapta, decat sa imi inghete stim cu totii ce! oricum i-am luat solutie din aia, sa vedem maine daca mai face.
cat despre temperatura motorului, ea urca, dupa cateva minute de trafic ajunge pe la jumatea cursei acul ala. o sa ii schimb si termostatul, dar deocamdata nu cred ca are legatura, si atat timp cat baga caldura si dezabureste geamurile, e ok. ca nu pot sa stau in pulover in masina... e dacie, asta e.
steph
eu nu verific ca nu stiu cum dar daca iti e lene sa faci ce iti spun cei de aici mai bine nu mai intrebi. si nu te pune nimeni sa desfaci carburatoru` la 7 juma dim dooooh intr-o dupamiaza cand ai timp .... cat despre cladura eu cand se incalzeste dtau in bluza subtire cu manecile suflecate (caldura data pe 3 bord cn si geamu crapat ca mi se usuca nasu la cata caldura baga smile.gif )
OCEBE
a mai zis B31 la #11: circuitul lichidului prin flansa pata calda posibil infundat;
Slider
Chiar daca circuitul de incalzire al carburatorului functioneaza bine tot poate apare fenomenul de gjvraj. La mine se forma dop de gheata chiar la partea superioara a carburatorului. Si cind am spus dop de gheata m-am referit la un dop de gheata care astupa toata partea superioara a carburatorului in regiunea clapetei de soc. A trebuit sa o spart cu surubelnita... blink.gif m-am crucit prima data cind am vazut ce ii acolo.
Si nu trebuie invelit tot corpul carburatorului in cevasilea izolant - asa cum se imbraca cismelele pe la tara cu paie sa nu inghete - Este de ajuns un carton prins in partea din fata astfel incit sa-l apare de curentul de aer creeat de ventilator si deplasarea masinii.
Daca exista acel tub grofat intre filtru si galeria de evacuare trebuie sa mearga bine masina. Givrajul nu apare din cauza apei din benzina ci din cauza umiditatii din atmosfera.
DodoBird
QUOTE(adostar @ 4 Feb 2005, 09:51)
si ce e de facut impotriva givrajului? are cineva vreo idee?
*



Daca ai carburator si nu injectie verifica talpa de incalzire de la baza carburatorului (la monocorp carfil) este foarte posibil ca circuitul sa se fi infundat !!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.