Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se aprind becurile rosii in bord(ulei-temp)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
asklepios
dacia 1310tx din 84 cu 98000 km facuti.dupa o perioada de mers de 20 de min am observat ca la relanti concomitent cu scaderea presiunii indicate de ceasul din bord se aprind si cele 2 becuri rosii din bord care palpaie usor si se sting daca motorul creste in turatie.motorul merge normal dar ma deranjeaza acest lucru pt ca ma gandesc ca sigur e vreo problema.,,
acum trei luni mi s-a intamplat la fel si am crezut ca e uleiul.l-am schimbat ,a disparut problema ,dar a aparut iar.nici cand era uleiul nou nu aveam o presiune mai mare de 2 pe ceas (la temp optima de functionare si relanti.)
argon
ce ulei e?
ydaniel
filtrul de ulei e schimbat>?ce marca e?
Merced
Si bineinteles, acum cati kilometri a fost facut ultimul schimb?
Minel
Si daca nu au fost facute la topicuri pe tema asta .... dry.gif

Greu ii si cu searciu asta ...tongue.gif
slaiciprian
cauza poate fi uleiul ieftin. si io cand am luat masina facea la fel, avea ulei romanesc de vre-o 2000 de km. am schimbat cu uleiuri bune si nu mai face, chiar daca schimb uleiul cam la 10000. presiune am si eu 2 de cand am luat-o. si am vre-o 30k facuti de asta vara.
musai schimba filtrul la fiecare schimb de ulei. pune macar romcarbon, nu filtre la 7 lei. acum cu elf de cele mai multe ori se sting becurile cand actionez cheia, chiar daca motorul porneste dupa 3 secunde.
argon
QUOTE(slaiciprian @ 2 Dec 2008, 13:56)
pune macar romcarbon, nu filtre la 7 lei.
*



Romcarbon e filtru de 7 lei, cat ai vrea sa fie?
slaiciprian
acum e cam 10 lei...
filtrele "nemtesti" sunt 7 lei...
argon
15-20 ron sunt filtrele nemtesti de Dacie.
slaiciprian
pai de ce crezi ca am pus ghilimele? pe cutie scria "made in germany", dar erau la fel de "germany" ca termostatul meu de anul trecut care a mers 3 zile...
ydaniel
el se refera la cele master sport;)
asklepios
QUOTE(argon @ 2 Dec 2008, 09:32)
ce ulei e?
*


ulei E-xcel 10W50 cu care am facut 600km.filtrul e unul portocaliu mare( Rostar parca se numeste).
argon
Un ulei foarte nasol de altfel, e ala pe care scrie ca e american si ca nu face spume in combinatie cu altele?! baga 20w50, Elf de exemplu.
asklepios
QUOTE(Minel @ 2 Dec 2008, 10:35)
Si daca nu au fost facute la topicuri pe tema asta .... dry.gif

Greu ii si cu searciu asta  ...tongue.gif
*


pai topicuri d-astea sa tot faci. am mai citit.explicatii din 2 cuvinte.din care nu ramai cu nimic.ca de care ulei si de care filtru.ca parca aia e rezolvarea.e usor sa arunci uleiul recomandat 10000 si cu care am facut 600km si filtrul care a fost nou ,probabil cu 7 lei(dar ce conteaza) si sa pui Castrol si peste 2 luni sa ai aceleasi simptome.
eu cred ca ajunge cumva benzina in ulei poate ca din cauza frigului ca merg mai mult cu socul tras(1km)si apoi il bag la loc.uleiul s-a cam subtiat si miroase cam ciudat plus a crescut putin nivelul pe joja.
rezolvare.scot 750ml ulei bag 500 aditiv pt imbunatatirea calitatilor uleiului (viscozitate,compresie,etc),maresc relantiul si o las pe loc pana se incalzeste putin cam 5 min apoi bag socul si plec.
poate gresesc si vreau sa fiu corectat.dar asta ar fi o explicatie multumitoare.
slaiciprian
pune castrol gtx, elf sporti, esso. la mine merg foarte bine.
problema ta poate fi accentuata de o pompa de ulei slaba.
si eu am avut problema ta, la relanti sau cand, in viteza a doua, luam viraje stranse la viteza mica. am rezolvat prin schimbarea uleiului. pun 15-40 (presiune 2 cu motor cald). am incercat si vara 20-50, dar fara efect decat la relanti (presiune 5 relanti, 2 cu motor cald). in 30.000 de km a cedat pe masina furunul de la galerie la carburator si garniturile din pompa de benzina. mizilicuri deci. uneori la semafor ma uit la becurile de ulei sa fie stinse, ca sa stiu ca merge motorul. nu sufar sa turez motorul aiurea numai pentru a sti ca merge motorul. nu-l turez nici dimineata la pornire. doar cand fac "scartait de roti" sau uneori liniute. deci nu o menajez.
masina merge super, am eu o pasarica ca daca tii la masina ea stie si te ajuta.
fac in fiecare saptamana drumuri in ucraina si merg cu maxima incredere in masina ca nu ma lasa pe acolo.
deci, schimba uleiul. dupa aceea, daca problema persista, poti intreba de alte rezolvari.
asklepios
QUOTE(argon @ 3 Dec 2008, 11:20)
Un ulei foarte nasol de altfel, e ala pe care scrie ca e american si ca nu face spume in combinatie cu altele?!  baga 20w50, Elf de exemplu.
*


nu am auzit de ELF.nu stiu ce sa spun.am avut Shell,Valvoline,Mobil, la inceput dar dupa ce a inceput motorul sa se uzeze nu mai mergea ca imi scadea si nu gaseam usor sa completez,trebuia sa caut in anumite locuri.ce sa mai vb de cheltuieli.stiu si eu care sunt bune dar merita?eu sincer am crezut ca e mai bine cu ulei mai ieftin schimbat mai des.
slaiciprian
io zic ca merita. nu as pune ulei prost in motor sub nici o forma. la fosta dacie manca 1 litru la mie. tot bun puneam, desi mia aia o faceam in fiecare saptamana... nici la aia nu am vazut cum arata motorul in interior, am lasat-o eu intr-un stalp... a ta cat consuma? ca aveam un vecin care ajunsese sa puna 1 litru la 100...
asklepios
QUOTE(slaiciprian @ 3 Dec 2008, 13:27)
io zic ca merita. nu as pune ulei prost in motor sub nici o forma. la fosta dacie manca 1 litru la mie. tot bun puneam, desi mia aia o faceam in fiecare saptamana... nici la aia nu am vazut cum arata motorul in interior, am lasat-o eu intr-un stalp... a ta cat consuma? ca aveam un vecin care ajunsese sa puna 1 litru la 100...
*


pai cam 500 de ml mi-a luat in iulie 2007 la 1400 de km.si de atunci nu am mai facut distante mari si nici nu am mai verificat.am avut Valvoline Dura Blend-semisintetic.
eu il arunc pe asta desi am facut numa 600 de km cu el si bag ulei ca lumea semisintetic 10W40 cu aditivi si de toate,dar sa fie asta problema.Ca am avut si Prista care e tot ieftin si blamat de multi dar am facut vreo 6000 cu el fara probleme.
rba
domnu asklepios,

recomandarea tuturor este sa schimbi uleiul. inteleg ca nu ai bani de uleiuri exotice (CASTROL, ARAL, ELF) dar macar un BP (20W40 sau 20W50) trebuie sa iti permiti. shell, valvo... bixfloriol si celelalte e recomandat sa le treci in categoria uleiurilor RO3 (5 lei litru de la peco) din mai multe motive (calitate proasta, marfa contrafacuta etc.)

si inca ceva: NU BAGA ADITIVI IN ULEI (tefloane, scame si pilituri). SINGURUL aditiv pe care il poti folosi FARA EFECTE NEGATIVE este cel bazat pe BISULFURA DE MOLIBDEN (MoS2). aceasta substanta are proprietati de LUBRIFIANT SOLID.

pentru rezolvarea problemelor masinii iti recomand sa rezolvi/verifici problema cu benzina in ulei si de urgenta sa schimbi uleiul cel putin cu BP.

cu stima,
rba

P.S. uleiul prost schimbat mai des NU REDUCE UZURILE IN MOTOR!! uleiul prost nu isi pierde proprietatile atat de repede in timp, insa isi pierde proprietatile lubrifiante si detergente intr-o fractiune de secunda, in momentul in care ajunge pe piese foarte fierbinti (de exemplu in fundul pistoanelor sau pe peretii cilindrilor in timpul de compresie sau evacuare). calitatea unui ulei consta in primul rand in vascozitate si mentinerea vascozitatii pe o plaja larga de temperatura, si stabilitatea/neutralitatea CHIMICA!!
CriSTI68
cu presiunea la ulei cum sta ?
BeciAcustic
daca iti face la relanti asta posibil sa fie jiglerul de relanti infundat... eu asa am patit-o de nenumarate ori... o avea vre-un gunoi si atat timp cat nu o mai turezi ... nu mai trage nici benzina si moare.... incearca sa desfunzi bine joglerul de relanti si vezi daca mai face... la mine nu a mai faut dupa aceea smile.gif
Merced
Daca a crescut nivelul pe joja verifica si tu inainte de schimbarea uleiului membrana pompei de benzina...
asklepios
QUOTE(rba @ 3 Dec 2008, 18:00)
domnu asklepios,

recomandarea tuturor este sa schimbi uleiul. inteleg ca nu ai bani de uleiuri exotice (CASTROL, ARAL, ELF) dar macar un BP (20W40 sau 20W50) trebuie sa iti permiti. shell, valvo... bixfloriol si celelalte e recomandat sa le treci in categoria uleiurilor RO3 (5 lei litru de la peco) din mai multe motive (calitate proasta, marfa contrafacuta etc.)

si inca ceva: NU BAGA ADITIVI IN ULEI (tefloane, scame si pilituri). SINGURUL aditiv pe care il poti folosi FARA EFECTE NEGATIVE este cel bazat pe BISULFURA DE MOLIBDEN (MoS2). aceasta substanta are proprietati de LUBRIFIANT SOLID.

pentru rezolvarea problemelor masinii iti recomand sa rezolvi/verifici problema cu benzina in ulei si de urgenta sa schimbi uleiul cel putin cu BP.

cu stima,
rba

P.S. uleiul prost schimbat mai des NU REDUCE UZURILE IN MOTOR!! uleiul prost nu isi pierde proprietatile atat de repede in timp, insa isi pierde proprietatile lubrifiante si detergente intr-o fractiune de secunda, in momentul in care ajunge pe piese foarte fierbinti (de exemplu in fundul pistoanelor sau pe peretii cilindrilor in timpul de compresie sau evacuare). calitatea unui ulei consta in primul rand in vascozitate si mentinerea vascozitatii pe o plaja larga de temperatura, si stabilitatea/neutralitatea CHIMICA!!
*




QUOTE(CriSTI68 @ 3 Dec 2008, 18:41)
cu presiunea la ulei cum sta ?
*


mersi de sfaturi dar nu ai inteles ideea.vrei sa spui ca daca pun un ulei recomandat de tine si intra benzina peste el n-o sa fie nici o problema?nu era vb ca nu am bani sa cumpar Castrol.Nu am bani de aruncat la gunoi!
PS da ca tu spui ca Valvoline si Mobil 1 sunt uleiuri proaste de 5 lei cred ca nu stii ce vorbesti.costa de 5 ori cat spui tu litru si sunt la fel de bune ca cele pe care le mentionezi tu.
Minel
Ideea ar fi sa faci sa nu mai intre benzina in ulei ... dry.gif
Iti poate intra prin 2 locuri :
-pe la membrana pompei de benzina , se schimba dupa caz
-din cauza socului tinut prea mult tras , pornesti motorul , pleci cu ea si deja impingi socul daca nu de tot la sfert si apoi in cateva sute de metri il bagi de tot .
Merced
Depinde mult si de reglajul socului, cu el tras la maxim mie nici nu-mi merge, adica il trag maxim pana porneste, apoi porneste si se simt clar rateuri in esapament, il imping direct pana cand nu se mai simt rateurile alea, mai mult de jumate, si daca e trafic aglomerat/ma grabesc rau plec cateva sute de metri cu el asa, macar pana ies la drum intins. Si nu mi-a crescut nivelu' pe joja de cand fac asta.
Inca o data: verifica membrana pompei de benzina.
asklepios
QUOTE(Merced @ 4 Dec 2008, 10:24)
Depinde mult si de reglajul socului, cu el tras la maxim mie nici nu-mi merge, adica il trag maxim pana porneste, apoi porneste si se simt clar rateuri in esapament, il imping direct pana cand nu se mai simt rateurile alea, mai mult de jumate, si daca e trafic aglomerat/ma grabesc rau plec cateva sute de metri cu el asa, macar pana ies la drum intins. Si nu mi-a crescut nivelu' pe joja de cand fac asta.
Inca o data: verifica membrana pompei de benzina.
*


memrana pompei pare ok din exterior.problema e la soc cred.fac naveta la servici 1km dimineatza si unu la 15 cand ies.masina se incalzeste max la 40 de grade-apa ca uleiul cred ca nu apuca nici 20.deobicei plec in ultimul moment si nu am timp sa stau alea 5min sa o incalzesc,asa ca plec dupa 30 de sec de la contact cu socul la jumate.cand ma intorc la fel.uleiul arata ca dracu.e negru ,subtire(la rece) si miroase a benzina,dar nu arde.
uleiul trebuie schimbat numaidecat.dilema mea este:sa bag unu bun si scump acum sau la primavara?si pana atunci sa bag unul mai ieftin -romanesc w40 +aditiv
argon
ar fi cel mai tare sa si stai sa o incalzesti cate 5 minute, cand 1 km il faci pe jos in 10...
Merced
Desfa membrana si vezi exact cum se prezinta, din exterior nu-ti dai seama de mare lucru decat daca e bine de tot sparta.
diaconuliviu
QUOTE(asklepios @ 4 Dec 2008, 09:44)
[...]Nu am bani de aruncat la gunoi!
  [...]


Tocmai i-ai aruncat la gunoi, daca ai benzina in ulei. O fi el vreun ulei mai bun dar nu cred ca acei aditivi (ai uleiului in sine) rezista la reactie cu benzina lichida.
Asa ca deja uleiul tau de 600 km e compromis. Cauta cum ti s-a spus sa elimini cauza, membrana fisurata, soc in exces, poate si set motor uzat.

Daca mergi numai 1 km.. mai bine fa-l pe jos, sincer.
asklepios
QUOTE(Merced @ 4 Dec 2008, 10:24)
Depinde mult si de reglajul socului, cu el tras la maxim mie nici nu-mi merge, adica il trag maxim pana porneste, apoi porneste si se simt clar rateuri in esapament, il imping direct pana cand nu se mai simt rateurile alea, mai mult de jumate, si daca e trafic aglomerat/ma grabesc rau plec cateva sute de metri cu el asa, macar pana ies la drum intins. Si nu mi-a crescut nivelu' pe joja de cand fac asta.
Inca o data: verifica membrana pompei de benzina.
*


memrana pompei pare ok din exterior.problema e la soc cred.fac naveta la servici 1km dimineatza si unu la 15 cand ies.masina se incalzeste max la 40 de grade-apa ca uleiul cred ca nu apuca nici 20.deobicei plec in ultimul moment si nu am timp sa stau alea 5min sa o incalzesc,asa ca plec dupa 30 de sec de la contact cu socul la jumate.cand ma intorc la fel.uleiul arata ca dracu.e negru ,subtire(la rece) si miroase a benzina,dar nu arde.
uleiul trebuie schimbat numaidecat.dilema mea este:sa bag unu bun si scump acum sau la primavara?si pana atunci sa bag unul mai ieftin -romanesc w40 +aditiv
Merced
Ai mai zis asta o data, eu ti-am zis sa verifici "din interior", sa dai jos pompa s-o desfaci si sa vezi exact in ce stare se prezinta membrana.
Si chiar ca pentru 1km mai bine mergi pe jos.
asklepios
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Dec 2008, 13:00)
Tocmai i-ai aruncat la gunoi, daca ai benzina in ulei. O fi el vreun ulei mai bun dar nu cred ca acei aditivi (ai uleiului in sine) rezista la reactie cu benzina lichida.
Asa ca deja uleiul tau de 600 km e compromis. Cauta cum ti s-a spus sa elimini cauza, membrana fisurata, soc in exces, poate si set motor uzat.

Daca mergi numai 1 km.. mai bine fa-l pe jos, sincer.
*


pai nu i-am aruncat! ii arunc dac cumpar ulei super si il bag acum,cum recomanda majoritatea ,fara sa vad de la ce s-a stricat .de fapt nu uleiul e vina ca putea fi si d-ala scump si sa se strice de la benzina.poate nu asa repede.
diaconuliviu
Ai mai scris asta o data. Si ti s-a spus ca nu "la exterior" se vede membrana.
Ma rog, e problema ta. Repet: in primul rind elimini cauza: ori membrana schimbata, ori soc reglat cum trebuie (scrie pe undeva cum, chiar si in Mondiru)
asklepios
QUOTE(diaconuliviu @ 4 Dec 2008, 15:18)
Ai mai scris asta o data. Si ti s-a spus ca nu "la exterior" se vede membrana.
Ma rog, e problema ta. Repet: in primul rind elimini cauza: ori membrana schimbata, ori soc reglat cum trebuie (scrie pe undeva cum, chiar si in Mondiru)
*


nu stiu de ce a aparut de doua ori!oricum am scris o singura data.
am de schimbat membranele pompei.cea de jos era degradata si se vedeau niste crapaturi; cea de sus era ok.
am luat si un ulei Aral 20W50 care mi sa parut acceptabil la 60lei -4litri
o sa fac maine schimbul.mersi de sfaturi
CriSTI68
schimbale pe toate ca sa fi sigur de ceva, nu are rost pentru cativa lei care costa alea sa strici iar uleiul...
diaconuliviu
QUOTE(CriSTI68 @ 4 Dec 2008, 20:56)
schimbale pe toate ca sa fi sigur de ceva, nu are rost pentru cativa lei care costa alea sa strici iar uleiul...

Adica cum "pe toate"? Te referi la membrane? daca da... radmasa.gif
asklepios
mersi de sprijin.am rezolvat-o deocamdata.ulei nou ,membrane noi.o sa ma deplasez si fara soc sa vad cat tine.zilele astea nu am avut probleme.o porneam cu socul la jumate stateam 2-3min,il bagam la loc si plecam.se mai impiedica cateodata in sarcina(daca nu o turam destul) dar dupa o anumita distantza isi revenea.sa vedem cat tine.
Toate cele bune!
slaiciprian
si... daca nu e strict secret... ce ulei ai pus?
bunoara
Aceeasi problema cu becurile rosii am constatat-o si eu azi dimineata pt prima data. Mentionez ca motorul are 250 km de la schimbarea setului, am in el un ulei de cenzurat ca asa mi s-a zis mergi 500 cu ulei eftin apoi arunci si pui ulei calumea. Dupa-amiaza plec catre Sighisoara deci diseara voi fi terminat rodajul. Maine dimineata In baie va fi Aral elastic 15W40 + duralube. Ideea este... merg cu ea asa inca 300 km ? Becurile se sting imediat ce turatia creste cu 50-100, deci ma gandesc ca fiind drum lung odata iesit din Bucuresti o s amerg nu o sa stau.

Adaug ca se aprin pt o sec la plecarea de pe loc daca turez mai slab, nu se aprind la franare brusca, palpaie daca dau drumu la faza lunga + proiectoare. La relanti fara consumatori electrici sta cuminte. La pornirea motorului la rece se sting imediat , la cald dupa 2 sec.

Multumesc
Merced
Pune ulei bun si vezi cum se comporta. Nu pune Duralube in motor abia facut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.