Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schema montare robinet caldura Dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marianbrasov
sper sa nu dati cu pietre pentru ca sunt ceva mai nou intr-ale mecanicii dar doritor sa invat
se pare ca am robinetul de caldura blocat pe deschis la masina - inainte de a ma apuca de el aveti careva o schita cum este montat ca sa nu orbecai pe acolo si sa rup cate ceva ?
furtunul care aduce apa in habitaclu frige imediat ce intind la mers si in habitaclu e o "sauna" ceva de speriat ca ma gandeam sa mai dau si celor care se vaita de lipsa caldurii cate ceva...
in momentul in care va trebui demontat acel robinet pentru curatat sau inlocuit ce se intampla cu lichidul din instalatie - in sensul cum pot face sa nu il vars tot prin scut si motor ca am mai avut experiente din astea cand mi s-a spart un furtun si am umplut totul de rugina...

multumesc anticipat
vi_escu
Strangulezi furtunele inainte si dupa robinet, schimbi robinetul, eliberezi furtunele si mai faci o aerisire. Ai si o schita (daca masina este cea din semnatura).
Merced
Da' ai mai gasit robinet nou de 1300? Unde si cu cati bani ca poate fac si eu o fapta buna si-l schimb, si asa ma paste inca o iarna in "covata", deci ar fi util. laugh.gif
vallyyy
Pai daca dai jos robinetul ala avand in vedere amplasamentul lui nu va curge prea mult lichid de racire .........nu e mare scofala sa-l schimbi .......apa va curge cand se va creea presiune adica cu motorul pornit ceea ce tu nu vei face in niciun caz
tzepesch
??? am eu senzatia sau la 1300 dadeai avea un robinet in stanga pt deschiderea caldurii. montat la bord... avand in vedere ca nu avea sitemu cu 3 parghii ca la 1310.

in aceasta idee nu s-ar putea f usor folosi un robinet de instalatii cu bila, si-n capul lui sa se lege o tija care sa ajunga la bord si sa se dea drumul de acolo?
ydaniel
robinetele de 1300 cele originale din bronz =sunt fara moarte.etanseaza perfect.
Merced
Pana se blocheaza, ca al meu. dry.gif
vi_escu
Cu robinetul trebuiau facute cel putin odata pe luna cateva manevre ca sa impidice griparea.
Nu merge demontat si turnat in el diverse chestii: lichid de frana, fas de ala pentru suruburi, gaz, etc. poate isi da drumul?
ydaniel
pai de ce sa se blocheze?ai rugina in instalatia de racire?
odata am vazut la o 1410 tot borcanul plin cu rugina! excl.gif
tzepesch
daca merge numai cu apa.... normal ca se gripeaza. sau antigel f prost
marianbrasov
deocamdata multumesc pentru toate sfaturile
am reusit sa scot robinetul, o sa pun cateva poze cu el (a mai iesit cu ceva dupa el din bord - cu ceva care arata ca un calorifer ca aproape ca nu mi-am putut da seama ce este de atatea frunze si mizerie) - oricum super incomod de demontat ca aveam niste modificari acolo ca sa nu faca zgomot facute de al meu tata probabil si niste coliere prinse cu partea de desfacere in jos ca sa fie si mai greu de accesat - pare totul ok si am umplut caloriferul si se pare ca robinetul inchide deschide bine - cred ca a fost numai gripat cum au mai spus unii pe aici
cu ocazia asta am golit si borcanul alias vas de expansiune ca arata ca vasele alora care cauta aur prin Apuseni asa de gros era lichidul din el de rugina - acum am si antigel si apa distilata ca sa inlocuiesc lichidul de racire asa ca rezolv si cu asta
- multumesc inca o data


p.s. ydaniel - cred ca e normal sa fie rugina in instalatia de racire ca la unii nu a fost schimbat de mult acel lichid si rugina cred ca vine din calorifer si din radiator - apropo exista vreo modalitate sa scapi de ea mai zdravan sau va fi tot timpul ? - intrebare daca e antigelul expirat e vreo problema ? - si alta intrebare : la vara trebuie schimbat iar lichidul asta cu antigel cu unul numai din apa distilata sau se poate merge in continuare si vara cu acelasi lichid ?
vi_escu
Mergi si vara cu acelasi antigel ca si iarna, nu este nicio problema. E bine sa schimbi antigelul cind incepe sa capete nuante maronii, e primul semn de depreciere. Rugina a aparut din cauza apei din circuitul de racire (blocul motor este din fonta), antigelul contine si substante anticoroziune.
Cred ca nu este bine sa folosesti antigel expirat.
Bine ar fi sa speli tot circuitul, desfa surubul de golire din blocul motor daca tot te apuci de treaba.
deceneu32
QUOTE(Merced @ 6 Dec 2008, 00:26)
Pana se blocheaza, ca al meu.  dry.gif
*


Cum sa se blocheze?Se demonteaza,se desface si se unge cu putin ulei.Dupa asta va merge foarte usor.Cel putin asa am facut eu la a mea.
Merced
Al meu s-a blocat probabil cand masina a stat prioma oara. Din fericire s-a blocat pe deschis, sper ca pe cat mai mult, poate si d-aia nu-mi baga caldura cum vreau eu ca nu s-a blocat pe deschis la maxim. Comanda merge, nu e intepenita, insa nu se intampla nimic. Sa zicem ca-l dau jos sa-l desfac. Unde naibii este el de fapt, ca sub grila de la calorifel nu-s decat niste furtune, iar sub bord nu-l vad ca e un panou acolo, ceva.
Deci care e metoda prin care ajung cel mai lejer la el? Ca-l desfac pana la urma si-l iau la uns cu diverse, poate-si da drumu'...
ydaniel
QUOTE(marianbrasov @ 7 Dec 2008, 01:09)

p.s. ydaniel - cred ca e normal sa fie rugina in instalatia de racire ca la unii nu a fost schimbat de mult acel lichid si rugina cred ca vine din calorifer si din radiator - apropo exista vreo modalitate sa scapi de ea mai zdravan sau va fi tot timpul ? - intrebare daca e antigelul expirat e vreo problema ? - si alta intrebare : la vara trebuie schimbat iar lichidul asta cu antigel cu unul numai din apa distilata sau se poate merge in continuare si vara cu acelasi lichid ?
*


pai daca ai avut multa rugina-desi ai pus antigel proaspat-tot se va acumula.asa ca nu ai decat sa schimbi antigelul pana nu se va mai colora. laugh.gif
daca in motor a avut mereu antigel si a fost schimbat nu va deveni niciodata vasul de expansiune plin cu rugina.
Merced
Eu stiam ca si antigelul in exces produce rugina aia. Si eu aveam borcanu' dupa un an plin, am tot curatat vara lui 2007 ce s-a adunat in el, am completat mereu doar cu apa si in iarna cand a pus un vecin pe limba un pic de lichid mi-a zis ca-i antigel mult prea mult, ca d-aia mi-a facut si "marmelada" aia de rugina in borcan. Cu timpul am completat si cu antigel mai decent, d-ala albastru, acum pot sa zic ca e curata apa, de fapt in vreo 6 luni se curatase de tot.
Deci cum exact dau jos robinetu' ala dubios?
deceneu32
Robinetul n-ai cum sa-l vezi deoarece se afla sub grila de tabla.Nu este ca la 1310 sa se gaseasca in compartimentul motor.In spatele bordului nu vezi decat varful acestuia care se imbina cu tija comenzii.Il scoti in felul urmator:1-te pui in genunchi si te uiti cu atentie sub bord,in partea stanga a acestuia 2-scoti tija comenzii robinetului de caldura prin defiletarea unui surubel cu o cheie de 6,dupa care tragi de tija propriu-zisa prin partea superioara a bordului 3-desfaci piulita de plastic care tine robinetul prins pe tabla din spatele bordului folosind o cheie mare,nu-i mai stiu dimensiunea 4-te ridici si treci in partea din fata a masinii demontand grila de tabla pentru a avea acces la calorifer 5-desfaci caloriferul din cele trei cleme in care este prins 6-scoti caloriferul din lacasul sau impreuna cu furtunele 7-desfaci colierele pentru a demonta robinetul de caldura 8-iei robinetul de caldura si il demontezi linistit pe masa,il cureti de eventualele impuritati cu detartrant de obiecte sanitare(recomand Nufarul),il ungi cu un strat subtire de ulei sau vaselina 9-montezi la loc partile componente ale robinetului si verifici daca se invarteste usor,sufli pe orificii sa vezi daca etanseaza etc. 10-montezi totul la loc in ordine inversa
Merced
Credeam ca se poate scoate fara sa dau jos caloriferu', caz in care umblu intr-un loc destul de putred si mi-e ca inapoi nu mai pot sau mai am cum sa-l pun din cauza ruginii... O sa ma uit zilele astea sa vad daca merita umblat, mersi mult de explicatii.
deceneu32
Cu placere!
marianbrasov
@deceneu32 pacat ca nu ai scris mai repede ca sa ma prind si eu - asa a trebuit sa ma chinui singur - e bine si asa ca am invatat multe

@merced - atentie cand tragi caloriferul afara ca il poti stramba foarte usor si in plus si mai mare atentie la cele trei cleme mari care il tin nemiscat ca si acolo e foarte sensibila treaba - eu m-am ales cu un curatat de calorifer si atat - cand am pus totul la loc am constatat ca in realitate tija de la robinetul de caldura nu ajunge cum trebuie pe capatul robinetului ceea ce ii permite sa se invarta in gol - voi rezolva prin inadirea acesteia - deocamdata problema partial rezolvata pentru ca daca ma aplec pot inchide si deschide robinetul de caldura cu un surub care era acolo pentru fixarea tijei - in curand cand va fi gata tija revin la solutia normala nu la improvizatii

cu ocazia acestei operatiuni am golit complet si radiatorul si am gasit pe el un termocontact care a fost montat acolo numai pentru a acoperi orificiul de jos pentru a nu se scurge lichidul de racire - am dat si de cartea de unde era schita instalatiei de racire "A. Brebenel, C. Mondiru, I. Farcasu - Autoturismul Dacia 1300" asa ca voi putea sa verific si acest termocontact si sa il pun sa isi faca treaba (e acolo o schita a unei instalatii cu ajutorul careia se poate face aceasta verificare)

deci la mine au ramas aceste 2 probleme - prelungirea tijei robinetului de caldura si termocontactul pe langa o a treia - imi consuma foarte mult deoarece cand trag socul ramane clapeta la 45 de grade in loc sa revina la loc - ma ocup si de chestia asta ca are consum de limuzina momentan

multumesc inca o data pentru cei care m-au ajutat - daca aveti nevoie de ceva scanuri din acea carte nu va feriti sa cereti

Minel
QUOTE(marianbrasov @ 8 Dec 2008, 15:37)
imi consuma foarte mult deoarece cand trag socul ramane clapeta la 45 de grade in loc sa revina la loc - ma ocup si de chestia asta ca are consum de limuzina momentan

*




Regleaza cursa cablului de soc ..
marianbrasov
inca o intrebare scurta - stie cineva de ce in robinetul de caldura intra un furtun iar spre caloriferul masinii ies 2 furtune (un vecin mi-a spus ca s-ar putea sa fie pentru 2 trepte de incalzire in sensul ca prin rotirea robinetului se obtureaza un furtun si apoi ambele pentru o cantitate diferita de caldura) - si in plus stiam ca un robinet trebuie sa inchida complet fluxul de apa ori din al meu chiar si pe inchis continua sa curga apa
DaciaPower
Vecinul te-a informat gresit.
Apa continua sa curga dar nu mai trece prin radiator



Pt a nu mai deschide un alt topic, imi permit sa postez aici.
Scuze marianbrasov ca ma bag peste tine dar, nu are rost un alt topic.

Vreau sa schimb furtunele plus T-ul care distribuie apa in carburator (este incercuit in poza).
Problema e ca m-am trezit si eu sa-l schimb dupa ce am bagat antigel.
Intrebarea mea este: Cat antigel se pierde facand aceasta operatiune?
Mr_Devil83
1 litru de lichid, daca esti maestru.

2. Cum sa continue sa traca lichidul cand ambele furtune pleaca din furtunul ala in calorifer.

Si eu cred ca sunt 2 trepte de caldura, un cunoscator al robinetului ala din blocul motor poate ne ajuta putin. Eu am 1300 cu elemente de 1310, tampenia aia care are robinetul in compartimentul motor.
gti98
Da, are 2 trepte (de fapt, deschide treptat prima treapta, pana la jumatatea cursei, apoi o deschide SI pe a doua)
La capatul cursei (atentie, deschiderea e "invers", invers fata de sensul acelor ceasului: rotit la max spre dreapta e inchis!), deci, la max spre dreapta, trebuie sa inchida COMPLET. Daca nu, probabil a prins mizerie in orificiul cepului, si nu se roteste pana la capat
Dacia 1300 are un radiator de incalzire mare si ar trebui sa faca "sauna"; din pacate, la majoritatea, perdelutele care ar trebui sa obtureze circulatia pasiva la pornirea ventilatorului, sunt tepene si aerul cald iese prin grila de la baza parbrizului, in loc sa intre inauntru (am avut ocazia sa merg cu un Renault 12 prin 1979, si pot sa va spun ca se simtea curent de aer cald si in spate!!!) (Spre deosebire de Logan, unde te cam coci in fata, si ramai racorit in spate...)

N-as vrea sa fiu rau, dar incalzirea trebuia facuta pana in septembrie, daca stiati ca veti merge cu "covetile", si nu veti privi zapada pe fereastra...

Spor la lucru (si luati-o mai incet cu vinul fiert, ca nu mai gasiti robinetul...)!! radmasa.gif
deceneu32
Pai si ce facem?Ca si ale mele sunt tepene.Cel de la care am luat masina le-a vopsit bine odata cu tablaraia.Am incercat sa le scot dar am vazut ca sunt prinse in nituri.Care este pozitia lor in timpul mersului?Le inlocuiesc sau incerc sa le confectionez din alt material?Ce-mi recomanzi?
Merced
Ale mele erau foarte ok, probabil schimbate, dar tot degeaba. Daca ai compartimentul ala fara gauri(nu e cazul meu tongue.gif ) cred ca ai putea sa le obturezi si vezi atunci cum se comporta aeroterma, daca baga mai mult aer, de preferat cald. Asta insa daca nu ma insel o sa te oblge sa folosesti aeroterma mereu... rolleyes.gif
Mr_Devil83
Baga saraca aer da sa nu va faceti sperante ca o sa simtiti curent de aer cald inauntru. Nici o sansa smile.gif. In schimb cu grila aia etansata si cu aeroterma pornita pot sa zic ca am caldura dupa 5 minute de mers cu masina. Evident, pana se incalzeste bine si motorul. Acum testez o "aeroterma electrica" si desi are vreo 300W rezultatele inca sunt slabe sad.gif.
deceneu32
QUOTE(Merced @ 14 Dec 2008, 21:26)
Ale mele erau foarte ok, probabil schimbate, dar tot degeaba. Daca ai compartimentul ala fara gauri(nu e cazul meu  tongue.gif ) cred ca ai putea sa le obturezi si vezi atunci cum se comporta aeroterma, daca baga mai mult aer, de preferat cald. Asta insa daca nu ma insel o sa te oblge sa folosesti aeroterma mereu...  rolleyes.gif
*


La ce gauri te referi?Gauri de rugina?Ma simt ofensat!Cum iti poti imagina ca un mandru proprietar de Dacie''Frantuzoaica'' sa aibe gauri de rugina in compartimentul caloriferului?''Frantuzoaicele'' sunt cele mai ingrijite masini.Nu am decat doua orificii care se prelungesc in exterior prin doua furtune pentru evacuarea eventualei ape infiltrate acolo.Aceste orificii nu le pot astupa!Deci,ce ma sfatuiti?Sa schimb acele perdelute ale caloriferului cu altele noi?S-or gasi in comert?Sa le confectionez din musama,cum sugera cineva pe forum?Sau sa astup fantele grilei cu un nailon si sa merg in permanenta cu ventilatorul pornit?Pun aceste intrebari ca,desi am caldura in masina,vreau ca sistemul sa fie si mai eficient! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.