Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: segmentare facuta si mananca ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dadu221
msina mea papa ulei !!!!
i-am facut segmentarea ceu vreo 2 luni in urma .. am facut "rodajul" dupa care am strans chiluoasa . cam la 300 de km masina mea scade sub nivelul minim de pe joja si nu stiu ce sa ii mai fac!!! Prima oara am crezut ca este de la buson ca avea garnitura aia de cupru cam proasta si am schimbat-o dar acum nu stiuy ce sa ii mai fac /. M-am uitat cam peste tot si nu se vede urma ca ar curge pe undeva. Stie cineva vreo metoda de a-mi da seama daca a fost segmentarea prost facuta pentru ca alta cauza nu prea imi trece prin minte. Ma gandeam sa ii fac compresia pe cilindri dar asta nu cred ca este prea relevanta!
tatabobu
Ba este foarte relevanta! Ar trebui sa fie cam 13 bari la fiecare cilindru. Daca nu e, poate scapa pe la segmenti sau pe la supape.

Test pentru aflat pe unde pierde compresie:
Torni ulei (un pic) in fiecare cilindru si faci din nou compresia. Daca e in continuare sub cat ar trebui, e de la supape. Daca e bine, e de la segmenti.
gattoman
asta vara dupa ce mi-am facut motoru, adik schimbat set motor si restu, pana pe la vreo 2500-3000km manca ulei aproape la fel ca inainte sa fac motoru (am completat cu aproape 1L). mecanicu la care am facut motoru a spus ca e normal sa manance ulei la inceput blink.gif (cateva surte de km). pe la vreo 3500km nu mai manca deloc.
adostar
eu am facut motorul in vara si nu papa ulei de loc!!!
spiridushu
QUOTE(dadu221 @ 4 Feb 2005, 16:22)
msina mea papa ulei !!!!
i-am facut segmentarea ceu vreo 2 luni in urma .. am facut "rodajul" dupa care am strans chiluoasa . cam la 300 de km masina mea scade sub nivelul minim de pe joja si nu stiu ce sa ii mai fac!!! Prima oara am crezut ca este de la buson ca avea garnitura aia de cupru cam proasta si am schimbat-o dar acum nu stiuy ce sa ii mai fac /. M-am uitat cam peste tot si nu se vede urma ca ar curge pe undeva. Stie cineva vreo metoda de a-mi da seama daca a fost segmentarea prost facuta pentru ca alta cauza nu prea imi trece prin minte. Ma gandeam sa ii fac compresia pe cilindri dar asta nu cred ca este prea relevanta!
*


Sa stii ca si eu am facut o segmentare si papa ulei cam mult.Am completat 1L la 500 de Km.(cam foarte mult).Dar dupa ce strans chiuloasa, am inlocuit filtru de ulei, schimbat ulei....umblat pe la bujii....nu mai mananca deloc.Am facut de atunci cam 1700 de Km si nu am completat deloc pana acum.Parerea mea este sa mai astepti vreo 500-1000Km si apoi sa vezi daca mai papa.Din cate stiu eu sunt unele uleiuri pe care masina le papa.Cel putin asa mi s-a intamplat mie ....nu mai stiu exact ce ulei era dar papa la el de nu mai putea.Cand l-am schimbat nu mai papa nika.
SOR
am facut segementare sambata trecuta si asa am fost informat si eu ca va manca ulei ceva km... asa o fi? dadu221 te`ai uitat daca nu cumva si pierzi pe undeva din el? ex. pe la distributie pe la baie etc
AC
Poate "manca" cava mai mult ulei in timpul cat se obtine "oglinda camasilor" (in rodaj adica). Asta si in functie de setul motor folosit. Eu am 6000km din vara pana acum si nu-mi consuma dar a fost set "Perfect Circle". Se observa usor diferenta de prelucrare a camasilor intre un astfel de set si unul romanesc, puteti sa le cereti din magazin sa le comparati!
dadu221
precizez inca o data AM FACUT DOAR SEGMENTARE si AM VERIFICAT DE PIRDERI!!
tatabobu- problema mea cu compresia e ca am reductie facuta pe bujia 3 si daca se intampla vreo tampenie io ii dau foc la masina decat s aii iau alta chiloasa.. cred ca o sa ma duc la un service autorizat dacia ca poate aia or stii mai multe.
In rest am deja 1500 km deci cu 1000 peste strangerea chiuloasei iar uleiul este acelasi pe are il foloseam cand am cumparat masina si nu papa (elf aditivat). Imi mananca cam un litru la 500 asa cum a mai spus cineva. Alte idei ??
SOR
eu nu am alte idei doar sa iti zic ca am facut si eu segmentarea acum vreo 100 de km si nu mai mananca deloc ulei... segmenti frantuzesti am pus ! si inainte dadea un frumos fum albastru de o densitate muuult peste medie smile.gif deci e ciudat ca dupa segmentare sa iti manance atat ulei cat zici tu... mai bine apelezi totusi la un service pt o verificare
tatabobu
E cam ciudat...verifica totusi compresia. Cam spre ce te-ai gandit tu se indreapta, adica un set de segmenti de calitate indoielnica sau pusi prost.
gattoman
Am vorbit cu mecanicu si a spus ca e ceva normal sa mai pape ulei pana se pasuiesc segmentii pe camasa.Am pus set motor(1.4 cu inele de cupru) MAHLE, facut in germania la stuttgart.Acuma am 5000km si nu mai mananca ule, dar in primii 3000 mai papa putin(am spus mai sus).Am fost saptamana trecuta si am facut ITP-u si au iesit noxele din prima.Folosesc Castrol protection + si filtru mann.
dadu221
repet E VB DOAR DE SEGMENTARE SI NU DE SET MOTOR!!!!!
am fost lka service si dupa cxe compresia mi-a iesit undeva la 13-14 ca omu nu avea gradat pe zecimi a verificat jos la busonul de ulei care era putintel uleios pe lg dar a spus ca nu are cum sa mi se duca atata ulei pe acolo. IN final, dupa ce a examinat masina si a vazut ca nu mai iese ulei pe nicaieri a zis ca nu are ce sa ii faca./ Si am fost la service dacia .. O sa incerc sa ii pun ceva calti la buson si silicon sa vedem ce mai face. Eventual omu de acolo a recomandat ulei 20W50 ca e pt masini cu motor uzat (era sa fac crize cand am auzit motor uzat dar m-am abtinut). O sa mai fac cca 600 km si o sa mai vad
gattoman
Sal.La tine daca tot mai consuma ulei mult chiar dupa ce ai facut si segmentare, vezi sa nu fie camasile sau pistoanele prea uzate.
diaconuliviu
1. Nu pune cilti la buson ca nu poate pierde atit ulei.
2. Si la mine papa ulei dupa SEGMENTARE pina pe la 700 (cam 1 L)..apoi nu..asta pina am pus Castrol Protec 15W50 cind iar a papat. Dupa, am facut schimb cu ulei 20W50 RO si papa doar peste 100 km/h. E drept ca fanta segmentilor era undeva spre limita superioara admisa (0,35) cind am montat setul. Incearca sa mergi cu viteze sub 100 si apune ce se intimpla.
Asta cu consum peste 100 km/h mi-a zis un mecanic cu experienta ca (statistic) s-ar inscrie in "asa face ele", mai ales la motor uzat (si al tau intra in acea categorie-camasile si pistoanele is oarecum uzate)
Slider
Sa nu cumva sa ai cevasilea ghiduri de supapa uzate.
OCEBE
daca motorul consuma ulei prin ardere, prin esapament ar trebui sa iasa fum albastrui; la un asemenea consum, fumul ar trebui sa fie consistent mai ales la accelerari sau turatii ridicate;
de regula, chiar si dupa (numai) o segmentare, primele sute de km sunt insotite de un consum de ulei, pana se rodeaza noii segmenti.
acestea sunt consideratii teoretice pentru ca in cazul in speta consumul mi se pare exagerat si ceva nu-i in ordine vis-a-vis de segmentare.
Slider
Posibil sa se fi rasucit vreun segment pe acolo. Se mai intimpla.
Ciombe
Pai daca ai facut DOAR SEGMENTARE - de ce te miri??? Pt ca cilindrii cand se uzeaza pe interior nu se uzeaza perfect uniform (ma refer la sectiune), se muleaza oarecum dupa segmentii vechi, adica camasa se ovalizeaza! Iar daca tu bagi segmenti noi nouti pe camasa veche - pai e si normal ca segmentii astia sa preseze mai tare pe unele portiuni din peretii camasii si pe alte portiuni sa nu preseze asa de tare -asa ca pana se adapteaza/rodeaza segmentii la ovalizarea cilindrilor o sa-ti haleasca ulei.
Nu e o regula ca daca ai compresie sa nu aiba voie sa iti haleasca ulei! Poti sa ai compresie OK dar segmentii de ungere sa nu isi faca treaba pana nu se mai rodeaza nitel.
Apoi mai poa sa haleasca ulei pe la garniturile de supape.

Numai bine!
Slider
Adica ghidurile de supapa!
DomnulK
daca ai facut doar segmentare e posibil ca cilindrii sa fie deformati<ovalizati> si atunci iti papa ulei chiar daca segmentii sunt noi..Verifica presiunea pe fiecare cilindru . e singura metoda sa vezi daca pierde compresie. Daca pierde singura solutie e alezarea camasilor sau inlocuirea lor.
Cib
pana se aseaza segmentii pe cilindrii iti papa ulei. Mergi cam 1000 km si pe urma vezi daca iti mai papa. Depinde de cat de uzati sunt cilindrii si de cat de tari sunt segmentii
Dyda
Faptul ca segmenti se deplaseaza citeva grade nu prezinta motive de ingrijorare in speta asupra consumului de ulei.Au un moment cind se aliniaza,compresia o da in baie iar mult ulei va fi aruncat pe la joja nivel ulei, acest lucru se intimpla f rar.La ora actuala toti constructori de automobile nu mai dau reparatii la motor gen inlocuire segmenti , se inlocuieste setul motor.La cele relatate de tine cred ca trebuie sa te pregatesti de un set motor nou.Nu cred ca dupa ce se vor pasui segmenti sa scada si consumul de ulei, ptr ca alezajul camasilor are o geometrie segmenti alta geometrie iar rezultatul va fi o uzura avansata in unele puncte, ceea ce va conduce la consum de ulei.
marius-gabriel
sa nu fie aliniati segmentii.
la montare,fantele celor 3 segmenti treibuie sa fie la 12o de grade parca.
AC
QUOTE(marius-gabriel @ 10 Feb 2005, 21:46)
sa nu fie aliniati segmentii.
la montare,fantele celor 3 segmenti treibuie sa fie la 12o de grade parca.
*


Sau la 180 doi cate doi.
johnsws
acum mai este o problema, este foarte important si cum ai facut rodajul.
si eu am facut in vara segmentare, si a mai consumat ulei o perioada, dar nu in orice conditii! am incercat sa fac rodajul la drumuri mai lungi si am observat ca daca merg cu o viteza de peste 80 km/h se albastreste fumul. asa ca am avut grija ca in perioada rodajului segmentilor sa nu depasesc 80km/h. dupa aproape 2000 km pot sa-i dau in goarna cat vreau ca nu se mai albastreste fumul. norocul meu a fost ca la primul drum facut cu noii segmenti nevasta-mea mergea cu berlina in fata mea iau eu cu solenza in spate si am observat ce am relatat mai sus.
si am pus cei mai ieftini segmenti pe care i-am gasit la magazin, ca nu voiam sa mai bag bani in masina- oricum schimbati degeaba ca mie imi manca ulei pe la chiulasa (aveam 6 supape proaste)
eu zic sa incerci sa mai mergi cu masina inca 1500km, la max2500 rpm si daca tot mananca ulei trebuie sa vezi care e cauza.
n-ai spus daca scoate fum albastru pe esapament. daca scoate atunci e chiulasa sau cilindri-segmenti. daca nu scoate fum albastru si totusi uleiul dispare - trebuie sa vezi pe unde pierzi ulei.
tunderbird
Este foarte important rulajul care l-a avut masina in momentul luarii deciziei de a segmenta motorul.
In vechea practica Dacia (de pe vremea lu' Ceasca) se zicea ca daca motorul consuma peste 1 l de ulei la 1000km si nu a depasit un rulaj de 25-30000 km se poate face o segmentare cu rezultate bune.
Daca s-a depasit acest rulaj, nivelul de uzura al cilindrilor si pistoanelor nu va permite o reparatie prin segmentare, singura solutie fiind inlocuirea setului motor.

Cele de mai sus au fost constatate in conditiile de atunci: ulei de PECO uneori reconditionat si materialele autohtone comuniste.

In concluzie daca dupa un rodaj de 1500-2000km nu se reduce consumul de ulei, reparatia nu a fost de calitate.

Imi pare rau, dar asta e situatia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.