Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Raport de Comprimare Motor 1.3...1.4
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
tzepesch
salut din nou...

am un prieten, coleg de-al nostru de forum, care si-a refacut motorul de curand, la baba lui. afirma ca a reusit sa obtina o compresie de 12:1, enorm mi se pare mie. si asta numai prin rectificare de chiulasa am inteles, pt ca il

pt viitorul proiect pe care-l am planuit adun deocamdata date.
cu modif. carburatorului m-am lamurit.

treaba e ca as vrea sa pot mari si compresia cat de mult posibil. as vrea sa stiu cat ar trebui luat din chiulasa, daca aceasta are marcata undeva anume pe ea cotele de rectificare.

mom nu stiu daca motorul va fi 1.3 sau 1.4.
1.4 preferabil

daca iau prea mult exista posibilitatea sa-mi apara detonatii banuiesc.
mihai1677
Alege intai capacitatea, chiuloasa care o pui apoi om vedea si cu calculele.
tzepesch
pai sa spunem 1400. 1300am deja pe break. la 1600 nu m-as arunca din cauza consumului. plus ca am sanse mai mari sa gasesc o sportiva cu 1.4 decat cu 1.6.

ideea e sa ramana stock dar cu f putine modif. nu ma gandesc la rollbar, marit putere, modificat cilindrii, dar cand o sa am masina o sa postez la topicul cu Dacia Sport, sa nu mai fac altul. ideea e sa arate ca si gordini. nu vreau sa alerg cu ea. doar albastra cu dungi, si sa fie clasica.
Muttley
Modifica titlul. E (raport de) comprimare. Compresia e altceva, e presiunea maxima masurata in cilindru.

Pe scurt...

rc = (vol cil + vol ca) / vol ca <=>
rc = vol cil / vol ca + 1.

unde:
rc - raport de comprimare
vol cil - volum cilindru (cilindree unitara)
vol ca - volum camera de ardere

Obs: volum camera de ardere = volum garnitura de chiulasa + volum pr-zis camera de ardere.

Asta-i tot dpdv calcul.




Hai si un exemplu, dupa care ai toate datele iar topicul (teoretic) poate fi inchis:

Ai motor Dacia de 1397 cmc, cu raport de comprimare 9. Presupunem ca se doreste raport de comprimare 10.
Avand datele astea, singura necunoscuta e volumul camerei de ardere.

Mai sus, rc = vol cil / vol ca + 1 => rc - 1 = vol cil / vol ca => vol ca = vol cil / (rc - 1) <=> vol ca = 1397 / 4 / 8 <=> vol ca = 43.65 cmc.

Pentru rc = 10, inlocuim in calcul => vol ca necesar = 1397 / 4 / 9 <=> vol ca necesar = 38.8 cmc.

Reiese ca pentru rc = 10, este necesara o micsorare a volumului ca cu 4.85 cmc.

Cum se face: cu chiulasa data jos de pe masina, folosind o eprubeta gradata si cu robinet in partea inferioara, o bucata de geam, vaselina si apa, se masoara volumul ca. Se noteaza (NU e acelasi cu cel din calcul, in calcul e volumul ca = vol garnitura + volum ca pr-zis). Se frezeaza chiulasa, sa zicem 0.3mm. Se remasoara volumul, se noteaza. Se face diferenta celor doua, se aplica regula de 3 simpla, se obtine micsorare volum in functie de inaltime frezata. Se imparte volumul care se doreste eliminat la valoarea obtinuta anterior => nr de frezari necesare cu ratie de 0.3mm (de dragul exemplului deja dat). Se inmulteste nr de frezari necesare cu 0.3 => cat trebuie frezat in mm din chiulasa IN TOTAL. Se scade din aceasta valoare acel 0.3 frezat anterior => cat mai trebuie frezat in continuare.
tzepesch
cristal.

daca mai am nelamuriri intreb.



la 1.4 cam de la ce raport apar detonatiile? dar la 1.3. aveti idee? sa stiu in ce marja ma incadrez

<span class='edit'>8 Dec 2008, 13:26:</span>
compresia se poate mari?


volumul c.a dupa prima frezare a chiulasei, aia de 0.3 de ex, se masoara cu eprubeta?

sa inteleg ca vaselina o inting pe geam, pun chiulasa si vad unde trebuie rectificat? iar eprubeta cu robinet pt a pune apa in camera de ardere si vazut volumul?
Muttley
QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44)
la 1.4 cam de la ce raport apar detonatiile? dar la 1.3. aveti idee? sa stiu in ce marja ma incadrez
*


Limita de detonatie nu depinde de 1.3, 1.4. Depinde de benzina si alte chestii pe care tu nu le vei modifica. Parerea mea... Raport de comprimare de maaaaxim 10 - 11, cu benzina de la CO98 in sus, aprindere buna, etc.

QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44)
compresia se poate mari?
*


Compresia e presiunea din cilindru. Aia e direct proportionala cu raportul de comprimare. Se micsoreaza ca valoare odata cu uzura setului si a supapelor.

QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44)
volumul c.a dupa prima frezare a chiulasei, aia de 0.3 de ex, se masoara cu eprubeta?
*


Da' cu ce, cu rigla?

QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44)
sa inteleg ca vaselina o inting pe geam, pun chiulasa si vad unde trebuie rectificat? iar eprubeta cu robinet pt a pune apa in camera de ardere si vazut volumul?
*


Vaselina o pui in strat f subtire pe conturul camerei de ardere. Are rol de etansare. Geamul il pui deasupra, lasand o mica fereastra in punctul cel mai de sus. Pe acolo va curge apa din eprubeta gradata.
Rolul geamului este de a nu permite apei sa "se curbeze", ceea ce ar da erori mari.

<span class='edit'>8 Dec 2008, 16:30:</span>
La o a doua citire mai atenta a ultimului quote de la tine am inteles ce intrebi de fapt...
Fratzica, daca n-aveai informatiile pe forum mai intelegeam...
NU pui geamul pe chiulasa ca sa vezi unde rectifici, ca n-o rectifici cu shpaclu' din loc in loc!
Daca am inteles bine din ce vrei tu cu topicul asta, tu urmaresti cresterea rap de comprimare, nu planarea chiulasei! Ca se fac prin aceeasi procedura si merg mana-n mana e altceva.

Click aici, poate te lamuresti.
Alt click aici pentru partea de masurare.

Parere personala, o iei in calcul sau nu... Ai sarit niste etape! Zici ca vrei sa te documentezi cu privire la "compresii" samd, da' tu nu stii de la ce se pleaca, nu cunosti baza. E ca si cum ai vrea sa faci critica literara da' nu stii alfabetul!
payty
da' daca masoara cu hartie milimetrica suprafata camerei de ardere si inmulteste cu cat frezeaza din chiulasa ce are? Va fi o eroare mica, pt ca peretii laterali ai camerei de ardere nu sunt perfect perpendiculari pe planul ala care se frezeaza, dar eroarea e infima.


Dezavantaje: chiorasti numarand patratele.

(asta e pt volumul eliminat din camera de ardere prin frezare, nu volumul total al camerei, ala cred ca poate sa il ia si din cartea tehnica)
CandyMan13
@Muttley:Limita de detonatie nu depinde de 1.3, 1.4. Depinde de benzina si alte chestii pe care tu nu le vei modifica. Parerea mea... Raport de comprimare de maaaaxim 10 - 11, cu benzina de la CO98 in sus, aprindere buna, etc.

cand spui APRINDERE BUNA te referi sa fie in stare buna(excelenta)sau sa fie inlocuita cu alt sistem???
tzepesch
muttley, multumesc,,,, chiar nu le am la capitolul asta. oricum, m-ai directionat destul de bine...

am vb si cu amicul in cauza care a obtinut 12:1 dar care mi-a zis ca a devenit mitraliera masina. detona destul de rau, dar fugea f bine. era buna de coclauri nu sa treci pe langa un politai.

iar la aprindere ma gandeam la basic, bob tico cu At011, bujii f bune, capac, fise, rotor beru.

8 Dec 2008, 22:39:
deci mai sus de 10 nu-mi recomazi sa ma arunc. si daca nu tine de capac. cilindrica e si mai 0k...

8 Dec 2008, 23:20:
cristal si pozele.

esxista insa si atelier in Buc. care sa-ti masoare cu exactitate cat vrei?

9 Dec 2008, 00:07:
de unde cumpar eprubeta d-aia?
vali vtk
QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 23:34)
de unde cumpar eprubeta d-aia?
*



Poti folosi o seringa gradata e mai simplu sleep.gif
tzepesch
da, corect, de ce nu m-oi fi gandit la asta?
baranga
daca vrei 10,5 raportul de comprimare si nu vrei sa ai detonatii mergi numai cu GPL sau cu benzina cu CO 100
tzepesch
nu-mi pun gpl neam....

cand sunt finante merg numai cu carerra100 sau TP99+


baranga, tu te referi fara rectificare de chiulasa?

10 Dec 2008, 02:25:
Daca se planeaza la cota maxima chiulasa, respectiv 72.95mm sau 72.90 mm ce raport de comprimare se obtine??
margarit2001
eu am luat din chiulasa max cat se putea smile.gif....pana s-a ajuns la capacul sondelor de apa

dezavantaje:
- vara in traficul infernal gen buc se cam incalzeste
- moare electromotru in ham smile.gif daca nu apuca sa porneasca la prima cheie abia mai invarte saracu
- sufla garnitura de la galerie pe partea de evacuare, cea de la saxofon se duce in max 500km si incepe sa faca un zgomot ca naiba.....toba finala (fusese noua) in vreo 4000km a spulberat-o la propriu, se rupeau bucati din ea din interior si le arunca in masinile din spate smile.gif)

avantaje:
-consum de dacie 1300 (pe prima camera ca pe a doua face furori:))
-acceleratie foarte buna in fiecare viteza;incepe dacia sa devina comoda- mergi in orash cu 40kmh intr-a 4-a, vrei sa faci o depasire ai calcat-o si s-a dus....nu mai stai sa retrogradezi, situatie valabila si pentru mers afara a-5-a mers cu 50kmh - vrei sa cresti viteza calci acceleratia, nu se batzaie, nu tremura pur si simplu se accelereaza smile.gif

acum nu trebuie sa te iei dupa mine si sa iei atat de mult, am auzit ca daca iei mult face poc


bafta
ArtVandelay
cat ai luat? 3,5 ?
margarit2001
ArtVandelay habar n-am
o sa merg sa pun subleru pe ea wink.gif

chiulasa s-a dus la meserias la prelucrat si s-a comandat sa se faca "cea mai mica" posibil

smile.gif
PH-06-BOA
Se incalzeste pentru ca e solicitata, nu ca nu ar fi de vina faptul ca ai luat mult. Cu cat trage mai bine, cu atat iti place mai mult si o forjezi. Micsorand camera ,ba chiar am observat o scadere a temperaturii, si eu o explic ca , acei 3,2 mm care i-am luat, micsoreaza suprafata de contact a chiulasei cu flacara, ( 3,2 pe toata circumferinta, e ceva). Asa-i, a crescut presiunea, implicit temperatura, dar daca chiulasa nu o absoarbe... o da pe toba si ii arde vopseaua lu ala din spate.
Ca zboara din toba, de bine ce-i facuta, nu din cauza motorului. Eu merg cu ea de mai mult de un an, am tobe facute de mine din '98 si inca mai merg. Un motor de cateva sute de cai din ce are toba si garniturile?


19 Dec 2008, 19:47:
La mai multi le-am facut rectificare, dar cu 3 mm, urca pe coclauri cativa Km cu viteza a2-a, fac naveta zilnic , au trecut de arsita de asta vara, si nu s-au plans. Deci alta-i cauza de se incalzeste.

Rectific : nu ca ar fi de vina faptul ca ai luat mult.
tzepesch
apropo,de treaba asta cu incalzitu prea mult, nu se pot pune 2 radiatoare ? legate in paralel? fata in fata? si cu elv. in fata lor, dupa masca?



inca o intrebare, se gaseaste sau cum se poate adapta un radiator de ulei la motorul de dacie. ca am vazut si prins de radiatoru de apa si cu niste furtune care nu stiu unde duceau, si varianta intre bloc si filtru de ulei.
ydaniel
un radiator mare+elv e suficient:)
margarit2001
in cazul meu radiator apa + ulei + elv e suficient

smile.gif

ArtVandelay
tocmai ai zis ca se supraincalzeste..deci nu e suficient tongue.gif
eu as incerca si niste bujii mai reci
margarit2001
a mea se incalzeste un pic peste medie, adica acul se ridica un pic peste orizontala

acum ca temperatura ajunge pe rosu cand vitezometrul se da peste cap e partea distractiva

smile.gif

PH-06-BOA daca vrei sa intram in detalii fizice aceeasi cantitate de benzina intra in cilindri ca si in cazul unei chiulasei stock- rezultatul camera de ardere mai mica, presiune mai mare, temperatura mai mare absorbita de o suprafata mai mica a chiulasei - fizica de generala-......acum vezi de ce se incinge wink.gif - pt mai multe detalii manual renault 12, compara ts cu tl wink.gif sau teste pe propria piele...aiurea zis, pe fierul personal smile.gif
tzepesch
eh, de unde se gasesc radiator de ulei? si cum se monteaza?
Muttley
QUOTE(margarit2001 @ 19 Dec 2008, 00:09)
- sufla garnitura de la galerie pe partea de evacuare, cea de la saxofon se duce in max 500km si incepe sa faca un zgomot ca naiba.....toba finala (fusese noua) in vreo 4000km a spulberat-o la propriu, se rupeau bucati din ea din interior si le arunca in masinile din spate smile.gif)
*


Exagerezi smile.gif
za_kristake
daca mai pui si 1 radiator de ulei nu ajuti decat la scaderea presiunii de ulei pe instalatie, in + ca nici nu ai nevoie de asa ceva la un motor asa de mic care nu lucreaza la turatii ridicate, eventual daca ai pune 1 turbo ai avea nevoie
Muttley
Hai sa reinventam apa calda dry.gif

Parere personala: radiator ulei inseamna
- marire traseu ungere, necesitate pompa ulei mai capabila - gtt sau alpine turbo - nu gasiti
- temperatura mai mica a uleiului, durata mai mare de obtinere a temperaturii optime - trebuie termostatare - complicat.

Sistem racire ulei am si eu (modina + furtune + radiator) dar n-am sa-l montez pe motor niciodata. La aspirat nu-i vad rostul.
tzepesch
lamurit, merci.
margarit2001
nu exagerez absolut nimic...masina e in drumul taberei(buc) pentru cine vrea sa vada LIVE smile.gif ,sunt doar probleme cu care ma confrunt....dar deh...exista si satisfactii wub.gif

radiator ulei inseamna -MARIRE TRASEU UNGERE (de acord cu Muttley) insa acelasi debit......ce debit vede pompa de ulei...?!?!?!? probleme de fizica de generala wink.gif iarasi?!?!?!? wink.gif (ca si in cazul circuitului de racire apa-am traseul mai lung- totusi pompa de apa "vede" acelasi debit.....in functie de turatie pompa de apa vede acelasi " debit" chiar daca am 1metru in plus sau minus de furtun)
"Debitul este volumul unui lichid (apă, petrol etc.) sau gaz care trece într-o unitate de timp prin secțiunea transversală a unui curs de apă, izvor, a unei fântâni, sonde, conducte etc" sursa wikipedia->atata timp cat sectiunile de trecere ale pompei de ulei sunt aceleasi cu ce este mai solicitata ca sa trebuiasca pompa mai capabila?!?!?!?!?

acum pentru necredinciosi smile.gif sa vina sa facem un test- presiune ulei in instalatie cu sau fara modina si concluzii smile.gif


Pt. Muttley: daca tot nu le folosesti le cumpar eu: (modina + furtune + radiator) pentru "next one" smile.gif fa-mi un pret cool.gif
Muttley
QUOTE(margarit2001 @ 24 Dec 2008, 22:15)
atata timp cat sectiunile de trecere ale pompei de ulei sunt aceleasi cu ce este mai solicitata ca sa trebuiasca pompa mai capabila?!?!?!?!?
*


Tot din fizica de generala, dar de data asta aplicata: sufla cu gura printr-un tub de 50mm, apoi sufla intr-un tub de acelasi diametru, dar de 1m. Comparatia nu e trasa de par deloc. Vei constata diferente, si anume ca trebuie "pompa" mai capabila.

Regret, nu vand nimic.
ArtVandelay
cei care si-au montat turbo pe oltcit au pus si cate un radiator de ulei in plus (avea unu deja) si merge foarte bine, fara schimbare de pompa, iar sistemul de ungere la oltcit e destul de prost..deci de ce n-ar merge la dacie? parca erau niste pompe asa zise "cu debit marit"
sau ma insel?
einstein1984
Oltcitul e motor racit cu aer (de fapt cu ulei, insa asta e alta problema). Ala avea pompa de ulei pentru radiator de ulei.
Dacia nu are nevoie de ule racit... insa pentru a reduce problemele mentionate de muttley, se poate folosi un intercooler ulei-apa montat in fata filtrului de ulei. Parca Safrane avea asa ceva.
Sau o baie de ulei din aluminiu cu aripioare, insa aici e treaba de turnatorie si prelucrare suprafata de asezare.
Insa numai comprimarea motorului nu necesita in mod imperios si racirea uleiului.
cc_silviu
Salut, nu am mai intrat pe forum de mult timp, si acum am vazut topicul tau
Daca nu ai rezolvat problema, pot sa iti dau o idee. Si io am vrut sa imi maresc rc la dacia mea. Initial am avut mototr de 1,3 cu chiulasa aferenta, si am zis sa ii duc rc undeva la 9,5 - 10 la 1. Bun, scot chiulasa de pe motor o curat, o lustruiesc, ii maresc gurile de admisie pena am facut 2 ovale (aveam nevoie sa fac asta ca am carburator orizontal dellorto dhla40 si cateodata solex ddh40, astept sa imi faca cineva jiglerele la ultimul). ii rectific supapele de evacuare cu scaunele din chiulasa, (cu pasta abraziva), ii schimb supapele de admisie cu supape de 1,6 (am largit scaunele pana au venit pe buza supapelor) si dupaia m'am apucat de calcule vis-avis de rc. Si calculez io si masor chiulasa vreo 2 zile pana am ajuns la o concluzie... 2,5mm luat din chiulasa pt un raport de aprox 9,8 la 1. Asta ca sa pot sa merg si cu co95. In fine fac io chiulasa o pun pe motor il pornesc, merge super, super inseamna demaraj mai bun cuplu de la turatii mai joase mai bun, si consumu putin mai mic. Cand spun ca mergea super ma refer si la viteza maxima cu motor de 1,3 si cutie in 4 = 160km/h... Toate astea pana intr'o zi cand din prostia mea am topit un piston si toti cuzinetii + lagarele axa cu came largite = presiune la ulei deloc. Si am schimbat motoru cu unu de 1,4 pe care am pus aceeasi chiulasa de 1,3 modificata, rezultatul a fost ca nu mai aveam acelasi sprint motoru cand il fortam se incalzea, la deal imi tacanea avansu destul de tare, 2 electromotoare s'au stricat, garniturile de chiulasa le schimbam la saptamana si numai lucruri bune... intre timp vine iarna si nimeresc un lot prost de antigel si imi crapa blocu motor... In primavara schimb iar motoru cu altu de 1,4, care a mers la fel pana mi'a sarit o biela prin bloc. Dupa care ajung la utimul motor care l'am schimbat si anume un 1,3 de dacie 1300 din 1970. Motor foarte bun cu set motor frantuzesc, blocu palier mic si volanta si ambreiaj de 170. Sunt foarte multumit de motoru asta, si parca s'a imperecheat foarte bine cu chiulasa de 1,3 modificata. De cand am pus motoru pe masina adina de la inceputu verii pana acum nu am schimbat nici o garnitura de chiulasa, desi am ramas fara rulmenti sau fara fulie la pompa de apa de vreo 3 ori si am fier motoru de vreo 7-8 ori nu are absolut nimic si nu da nici un semn ca vrea schimbata. smile.gif

Mai adaug ca folosesc bujii ngk r cu filet lung (care mai intra cam 1cmc in camera de ardere)

Imi cer scuze de postu atat de lung. Io am facut treaba asta cu rc si o spun din experienta, din calculele mele avaem la motoru de 1,4 un rc de 10,5 - 11 la unu.
A, era sa uit io am luat din chiulasa atat de mult incat a trebuit polizat suportu de alternator ca lovea in blocu motor.
Daca am uitat ceva spuneti:
Salut
Muttley
1.4-ul ala ar fi trebuit sa-ti mearga exceptional.
Zici ca la deal iti batea avansul. Pai de ce nu l-ai micsorat pana la limita detonatiei?
Iar ce spui cu rc-ul de 10 si CO95... Incorect. Pana si la motorul de 1.4, cu rc 9 se recomanda-n cartea masinii CO98.

PS: parerea mea - te-ai inselat de la inceput. 2.5 mm luati din chiulasa de la 1.3 ar insemna ca ai ajuns pe la rc 11. In niciun caz 9.8.
Ceea ce pe 1.4 ar fi insemnat rc aproape 12. Cam foarte mult, mai ales cu CO95, aprindere cu platina, etc. Se adauga supapele de 1.6 care sunt convins ca ocupau ceva-n plus din volumul camerei, poate si bujiile. De aici problemele avute cu 1.4.

PPS: Curiozitate - cum ai distrus pistonul, cuzinetii si palierele de la axul cu came?
CriSTI68
wacko.gif
Tiberiu-Andrei
Baieti am facut rost de un set motor Renault de 1.4 marca AE.L-am luat pe bani de nimic de la un tip care il avea in plus.Ma rog,ideea ar fii alta.........azi ma apuc de dezmembrat motoru si tare ma roade in fund sa-i frezez chiulasa plus un carb dublu.Buget este,atelier de rectificat/frezat/planificat nici nu se pune problema,cunostiinte de mecanica sunt si alea,ambitie se gaseste. tongue.gif
Asa deci si prin urmare astept cu drag eventuale sfaturi si pareri de la binevoitori. wink.gif
Totodata multumiri lui ydaniel,prietenii stiu de ce! wink.gif

user posted image
cc_silviu
mototru de 1,3 l'am distrus cu 7500rpm in treapta a 2a pana la 100km/h si ulei neschimbat de cateva mii de km
Muttley
Noah... Tu sa fii sanatos atunci tongue.gif
emircea
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 22 Jan 2009, 01:14)
Baieti am facut rost de un set motor Renault de 1.4 marca AE.[...]astept cu drag eventuale sfaturi si pareri de la binevoitori [...]


Arunca un ochi aici, aici, aici, apoi da cu intrebarile unde esti nelamurit. La mine, cel putin, povestea inca nu e incheiata - vreau sa schimb aprinderea si sa elimin delcoul.
margarit2001
masurat chiulasa mea, are undeva intre 70-71mm (inaltime daca pot zice asa smile.gif)

azi daca tot a fost asa frumos afara iar am schimbat garnitura de la esapament smile.gif), asta parca a tinut cel mai putin din toate sad.gif

in conditiile existente comprimatu se apropie de 10mii km, cu foarte multe drumuri lungi in tara, multe din ele la munte, 2 in bulgaria, "diverse accelerari violente pe strazi pustii in intuneric".....si tot n-a crapat

per total sunt multumit de comprimat, de cand a fost facut nu a necesitat nici o interventie, decat la anexe
-deh,cum si-a bagat coada fordv6 merge bine


bafta la comprimari wink.gif
tzepesch
asta ce raport inseamna?
margarit2001
habar n-am, nu s-a mers pe calcule....
s-a luat max cat se putea wink.gif
tzepesch
max insemnand pana la capacul ala cde pe capat al sondelor?

mergi si cu benzina 95 sau numai cu 99, 100?

chestia e ca tu ai si 1.6. la 1.3 nu cred ca preteaza f bine daca razi chiulasa la max, pana la capacul ala
margarit2001
exact pana la capacul sondelor,
merg cu benzina combinata cifra octanica mica + mare

am avut si 1.3 si 1.4 pana acum, 1.6 e cea mai buna investitie
masina parca e mai "elastica", ma bag in depasiri cu a 5-a de n-are nici o treaba - ca am 90kmh sau 140kmh, accelereaza la deal cu a 5-a - nu moare in ham, in oras daca vreau sa merg frumos si la consum fara sa fortez schimb vitezele la 1500rpm smile.gif - merg cu a 4-a cu 60kmh si cand o calc imediat accelereaza

wink.gif
GSP
dupa o lunga absenta , va salut pe toti

@ muttley

"Tot din fizica de generala, dar de data asta aplicata: sufla cu gura printr-un tub de 50mm, apoi sufla intr-un tub de acelasi diametru, dar de 1m. Comparatia nu e trasa de par deloc. Vei constata diferente, si anume ca trebuie "pompa" mai capabila"

1 - daca se pune radiator de ulei se mareste cantitatea de ulei necesara
2 - presiunea nu ar trebui sa scada deoarece lichidele sunt incompresibile, deci comparatia ta muttley (te-ai referit la gaze) nu e chiar "corecta"(cu scuzele de rigoare).circuitul de ungere va fi "amorsat"( radiator, furtune pline cu ulei) iar pompa nu va lucra in plus fata d una dintr-un sistem fara radiator de ulei.

corectati-ma daca gresesc

salve

emircea
Chiar asa, daca ai radiator de ulei, inseamna ca atunci cand faci schimbul, in ala iti ramane o cantitate buna de ulei uzat. Asta cum se goleste, e vreun buson, ceva?
kindeeru56
am si eu o intrebare ce garnitura de chiuloasa pot monta pe bloc de 1.4 si chiuloasa de 1.3,garnitura de 1.4 sau de 1.3?
CandyMan13
garnitura blocului
kindeeru56
ok mersi
tzepesch
hai ca trantesc si eu o intrebare tampita, macar recunosc ca e...

daca se frezeaza prea mult din chiulasa, se pot pune 2 garnituri pt a mai recupera din inaltime/ camera de ardere?

this is stupid, i know
ment
Nu ma pricep, dar logic suna ok, o sa scazi din nou raportul prea inalt de compresie, cica asa mai fac si unii sa scape mai ieftin la decomprimarea pentru turbo.. Problema ar fi, presupun, ca s-ar arde garnitura/garniturile fiind expuse amandoua la explozie blink.gif.

BTW, grosimea garniturii de chiulasa cam cat ar trebui luata dupa ce e stransa la cuplu ? .. ~1mm ? huh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.