Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: baterie slaba ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lopi
Am o dacie din '93 si unele probleme.

- uneori cand vreau sa pornesc motorul (prima pornire cu motorul rece) se aude doar un pac-pac si atat, electromotorul nu da nici un semn sa invarta ceva. (coroana, bendixul au fost schimbate la mecanic)
- atunci cand nu porneste, cand pun contactul, am lumini in bord, cand dau la demaror nu mai am nici un bec in bord, se sting toate !
- cand nu porneste, merge claxonul, stergatoare (nu au tendinta sa se opreasca !), casetofonul
- daca a pornit si stau pe loc, dau faza scurta lumina e mai slaba, daca accelerez, intensitatea luminii creste cu mult

mai sunt si altele:
- in mers, cand am nevoie de putere (depasire, urcare in rampa, mereu peste 70-80 km/h) face niste intreruperi si ma obliga sa reduc treapta de viteza pana se opreste definitiv ! Daca o las 10 minute in pace, cu motorul oprit, dupa aceia merge ok
- mai nou, cand pornesc de la semafor, intersectie cu 1-a de pe loc, trebuie sa turez tare motorul pentru a nu se opri
- uneori, cand apasa ambreiajul, de exemplu in treapta a 3-a sau a 4-a, se oprea motorul !

- la masina au fost schimbate de aproximativ 5 luni - bujii, capac delco, condensator, etc. platinile au 1 saptamana

- toate problemele astea ar fi de la o baterie consumata ? bateria are 5 ani ! bornele de la baterie au o legatura proasta (sunt mereu oxidate si nu fac contact perfect)
- eventual cum as putea sti daca bateria e terminata ? Cand am masurat pe bornele bateriei am constant 12.4V cu motorul oprit !
slaiciprian
in primul rand, daca se sting becurile la pornire de tot, trebuie sa verifici sa fie cablul care duce de la baterie la motor (masa) cat mai bun. sa fie contact bun si unde e legat la motor. (langa electromotor). bornele de la faterie si papucii curata-le cu smirghel si apoi pune un pic de vaselina pe ele, apoi strange-le bine. daca ai prea multe fire rupte (de obicei la borna de la baterie), rezolva.
vallyyy
QUOTE(lopi @ 8 Dec 2008, 10:51)
au o legatura proasta (sunt mereu oxidate si nu fac contact perfect)
- eventual cum as putea sti daca bateria e terminata ? Cand am masurat pe bornele bateriei am constant 12.4V cu motorul oprit !

*



Din ce zici tu nu cred ca e terminata bateria...........oricum o parte din raspuns ti l-ai dat mai sus ,curata contactele pentru ca nu primeste curent suficient bateria din cauza contactelor imperfecte.........daca si dupa ce le mai cureti face asa posibil sa ai probleme pe la alternator sau releu .......ia un aparat de masurat si masoara cat baga alternatorul ......trebuie sa bage la relanti minim 13.8 si in sarcina maxim 14.4............cat despre faptul ca zici ca iti moare motorul zic ca ar trebuii sa mai reglezi relantiul ,eventual sa verifici daca ai carburatorul infundat ,duza ,jiclorul de relanti.....................ca merge intrerupt zic sa verifici/reglezi aprinderea cum trebuie (fise ,platina in special ,buji ,bobina de inductie )
lopi
Am fost la masina, am curatat un pic si porneste din prima. Problema este ca primavara am luat la smirghel prea mult din minus si este distanta intre borna si cablu. Am pus vaselina, dar degeaba. Am incercat sa mai acopar borna cu niste cupru dar nu am reusit. Am verificat si bateria inainte sa o pornesc - 12.4 V constant. Exact asa era si vara. Alternatorul, releul, l-am verificat acum cateva luni si merg ok, incarca bine.
- ok, deci bateria sa fie buna, multumesc.

- pentru intreruperile in mers ... Asa imi face masina de cand o am din aprilie 2008. De atunci am schimbat platini, carburator cu totul, reglat carburator, curatat carburator, bujii noi, inlocuit condensator cu o aprindere electrica, toate la mecanic.

Ce nu am schimbat este doar fisele si bobina de inductie. Bobina este un pic ciupita unde vine fisa, dar mecanicii au zis ca merge si asa. Se poate sa se incalzeasca si sa nu mai functioneze bine dupa un timp bobina, sau cand se strica nu mai merge deloc motorul ? Daca asa o schimb si pe asta.

Sa descriu mai bine intreruperile: De exemplu la 90km/h cu viteza a 5-a brusc pot sa apas acceleratia pana la podea, masina nu se mai accelereaza, zgaltaie zdravan (parca nu ar prinde niste boluri de benzina). Daca mai iau un pic de pe acceleratie mai merge un pic (10-15 sec) dupa care pierde din viteza si ma obliga sa bag a 4-a. Cu a 4-a tot asa, a 3-a pana la a 2-a si stop. Daca o las 10 minute cu motorul oprit, dupa aceia merge normal !

Sa fie de la bobina, cand are nevoie de putere mai mare sa aibe nevoie de "scantei" mai multe si sa nu faca fata ?
bygy007
nu cumva sa ai nivelul mic in camera de nivel constant , verifica aprinderea (capac delco fise bujii) cel mai bine iti dai deama inlocuid pe rind , poate fi platina sau condesatorul
BORNELE DE BATEIE SE CURATA BAGINDU-LE INTR-UN PAHAR CU APA . ca protectie pentru borne eu folosesc ulei de motor , nu mai face depuneri asa multe , chiar de loc
Mr_Devil83
Moartea motorului poate fi de la nivelul din cnc sau din avans.

Pentru borna subtiata prea mult cauta o tabla de cupru de 0,2 - 0,5mm si infasoar-o in jurul bornei.
lopi
Am rezolvat cu borna de minus - am luat la smirghel si la pila o gramada, pana a mai ramas doar un pic din borna. Am acoperit cu o bucata de conducta de cupru (asta am gasit), am luat si din cupru la pila + smirghle si am bagat-o cu forta pe borna. Am batut si contactu care vine pe borna usor cu patentul pana a intrat. Acum e foarte fix contactul are o suprafata mare de contact si am acoperit-o si cu vaselina. Daca mai face pac-pac sa ma gandesc la electromotor cred. Deocamdata merge !

Capac delco, bujii, paltina, avansul - sunt reglate de mecanic.

1. Eu am avut la carburator, plutitorul legat cu sarma. Mecanicul mi-a schimbat capacul carburatorului + plutitorul. Nu imi aduc aminte sa-l fi si reglat. (am citit pe aici cum se face, incerc sa vad daca reusesc, daca nu, mai scriu)

2. Eu in loc de condensator am aprindere transitorizata (sau asa ceva), care am inteles ca ar trebui sa protejeze mai mult platinile. Nu e chiar asa, eu am schimbat 4-5 platini in decurs de 6 luni, deci cam 1 platina/luna (merg cam 800-1.000 km/luna). Platinile reglate/schimbate la mecanic. Ma gandesc nu ar putea fi de la bobina ?

Astept zilele astea sa incerc cu o bobina de la un coleg si schimb si fisele.

Intre timp, m-am mai bagat si eu la reglaje - avans, am incercat sa desfac si capacul de la carburator - dar nu stiu de unde sa incep - de la soc (are multe arculete) sau de la acceleratie (parca e mai usor de aici). Este tija aia care prinde socul de acceleratie si nu stiu cum s-o dau jos. sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.