QUOTE
Se aude mult mai profund sunetul fata de cele pe 13 , iar joasele le poti obtine FARA woofere separate , dar usile trebuiesc tratate bine !
n-ai sa scoti tu bass "profund" dintr-un difuzor de 13cm... asa cum eu am Ferrari.
Poti sa antifonezi cat vrei tu portierele, dar n-ai sa poti schimba parametrii t/s ai difuzorului facand aceste lucruri.
Si in legatura cu puterile reale la casetofoane... legile fizicii se aplica si in acest caz: din 12V nu ai cum sa scoti mai mult de un 45-50W pe canal nici cu THD de 10%. E simplu, vrei putere mai mare iti trebuie un amplificator. Ce are amplificatorul? Are un ridicator de tensiune, din 12V se mareste, doar in acest fel se poate instala 500W@2 ohmi, si de asta consuma multi Amperi si toata distractia aferenta cu cablurile de alimentare.
Nu trebuie sa ai "sicrie" in spate in portbagaj pentru bass, sunt difuzoare ce functioneaza foarte bine in incinte compacte inchise (vezi Ground Zero, etc). In momentul in care iti pui un subwoofer ai nevoie de niste difuzoare de medii-inalte capabile de SPL, pentru ca altfel subwooferul le-ar acoperi.
Combinatia cea mai potrivita ar fi in felul acesta:
-Subwoofer in incinta compacta
-amplificator 4 canale 4x100W@4 ohmi cu filtre PLF si HPF
-boxe ovale (in cazul in care se pot instala pe spate undeva)
-boxe fata
-casetofon cu MP3 si USB
-cabluri putere, semnal, remote si sigurante
Instalarea ar fi in felul urmator:
Casetofonul se monteaza in mufele ISO, iesirile de la preamp se conecteaza cu cabluri RCA (de obicei 4 mufe) si se leaga firul de remote (pentru remote merge un fir normal de cupru multifilar). Se pune casetofonul la loc, si toate firele mentionate se duc in portbagaj ascunse pe sub mocheta sau alte locuri. In portbagaj se trage si un fir direct de la baterie de grosime mare (recomandat 10mm), nu se monteaza deocamdata pe borna bateriei, si la o distanta cat mai scurta de baterie se trece firul printr-o siguranta calibrata de amperaj egal cu cel de pe sigurantele montate pe amplificator. Avand toate firele necesare in spate se trece la montajul subwooferului. Daca subwooferul este prevazut cu 2 bobine de 4 ohmi atunci se leaga pe 2 canale la amplificator (pe cele ce au indicatia subwoofer sau canalele corespunzatoare cu filtrul LPF) cu conditia ca la intrare sa se aplice semnal mono pe ambele intrari. Daca subwooferul este 4 ohmi si are o singura bobina, se leaga statia in bridge. Dupa montaj se conecteaza si celelalte 2 difuzoare ovale pe canalele reocupate, se leaga firul minus (-) la caroserie, firul tras inainte de la casetofon se leaga la remote (multi intreaba ce e cu remote... ei bine remote porneste statia in mom in care functioneaza casetofonul. Se leaga si borna plus (+), apoi se leaga si firul la baterie. In momentul acesta s-a incheiat montajul.
Dupa gust se regleaza filtrele LPF (Low pass filter) si HPF (high pass filter). Ce inseamna asta? Se seteaza frecventa de separatie intre subwoofer si medii-inalte. Sunetele joase (sub 120Hz) sunt redate de catre subwoofer si cele peste de medii inalte. Se regleaza balansul din casetofon, astfel incat subwooferul si boxele spate sa nu domine, sa se auda si cele din portiera.
Cine vrea performanta, trebuie sa investeasca putin, nu tine figura sa schimbi boxele din portiera si ai sunet "ca la nunta"