Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Contact ars la Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
poeluci
Buna la toata lumea,

Aseara am avut o problema destul de nasoala : Am mers undeva cu masina prin oras (in Iasi), am parcat-o iar peste o ora cand am vrut sa plec nimic! excl.gif nu mai vroia sa porneasca de nici o culoare !
Se aprindeau martorii de bord normal dar cheia in contact nu mai vroia sa ajunga in ultimul punct in care sa porneasca motorul.

Am tot tras in sus si in jos de cheie pana a trecut si acel prg dar SURPRIZA : tot nu reusea sa porneasca (pur si simplu nici nu invartea putin motoru sau nu se auzea macar un klik - cum se aude atunci cand te-a lasat bateria).

Era intuneric si frig si habar nu aveam ce i s-a intamplat.

Am avut mare noroc ca un prieten a rugat un electrician de la Dacia Service sa vina cu masina lui sa vada care-i problema.

Dupa cateva masuratori mi-a spus ca s-a dus contactul ! Am fost cu masina lui si am luat un contact nou (piese de origine) de Solenza cu doua mufe de circuite de 99 ron, ca e diferit de Super Nova care e cu o singura mufa, mi-a schimbat contactul si cheia si a pornit la sfert. blush.gif Mentionez ca de la contactul scos mirosea asa ca de la bobinele arse. blush.gif

A mai patit careva din voi asa ceva ? Sa te lase asa deodata ?

Am scris cele de mai sus pentru a sti ce se poate intampla asa din senin (bine ca nu eram pe un camp undeva ) ohmy.gif

Multumesc electricianului care a fost baiat de treaba !


adrian_c
Salut,

Multumim pentru prezentarea si rezolvarea problemei. Acum hai sa analizam putin si cauzele.

Incep cu o intrebare : Ai cumva alarma cu pornire din telecomanda ? Mai bine zis a umblat cel care a pus alarma si pe la firele alea de la contact (si nu numai acolo) ?

Eu am avut o problema dupa ce am pus alarma, maimuta aia de la alarme a prins-o de firul care regleaza farurile si apoi a dat-o jos si a pus-o iar si tragea exact ca un badaran si mi-a scos (partial) un fir de la tabloul de sigurante. Si eram odata pe un camp, am oprit si apoi nu a mai pornit. Si a venit Dacia asistenta si a gasit firul ala care nu facea contact si care se ocupa cu amorsarea pompei de benzina.

Pe baza acestei povesti, nu mai am incredere nici in maimutele astea care pun alarme, poate nu izoleaza bine firele alea pe acolo, umbla unde nu trebuie.

In final, poate ne spui care crezi ca ar fi cauzele in cazul tau.

Toate cele bune.
poeluci
Buna Adrian !

Am intradevar alarma la cheie si electricianul care mi-a schimbat contactul, cand a desfacut capacul acela de sub volan si de dasupra vollanului a zis ceva de legaturi aiurea ale alarmei. Nici contactul nu statea pea fix din cauza ca un surbas din cele doua de la captul contactului era cazut ! Acum nu stiu care o fi fost cauza ca s-a ars dar ca sa fac haz de necaz am zis ca" O fi fost si el obosit !"
adrian_c
Bine ca a fost numai atat si nu a luat foc masina, Doamne Fereste !

Deci, atentie mare la maimutele care pun alarme !

Bafta
poeluci
Apropo de CONTACT mai am o nedumerire :

E musai ca in momentul in care pui contactul sa astepti sa se stinga ledul ala rosu ??? Eu nu asteptam intodeauna ca acest led sa se stinga (mai ales cand am de mers undeva urgent) si nu am simtit nici o diferenta la pornire.
Voi cum procedati : asteptati stingerea ledului ? Ce implicatii poate avea pornirea fara a astepta stingerea acestui led si a martorilor de bord ?
abc
QUOTE(poeluci @ 10 Dec 2008, 11:01)
Apropo de CONTACT mai am o nedumerire : 

E musai ca in momentul in care pui contactul sa astepti sa se stinga ledul ala rosu ??? Eu nu asteptam intodeauna ca acest led sa se stinga (mai ales cand am de mers undeva urgent) si nu am simtit nici o diferenta la pornire. 
Voi cum procedati : asteptati stingerea ledului ? Ce implicatii poate avea pornirea fara a astepta stingerea acestui led si a martorilor de bord ?
*


pei trebuie sa astepti sa-ti dispara martorul de la benzina ca ala e de la injector isi trage benzina ...dai contact jumatate ti se aprind martori...si vezi ca se aude ceva ca un fasait ...astepti putin si apoi dai contactul pana la capat..si daca ai frana de mana trasa,trebuie sa iti ramana martorul ala (!) ..


post-336-1110552489.gif
poeluci
Pai daca porneste si fara stingerea ledului si a martorilor de bord, nu prea ii vad rostul. Poate atunci cand temperaturile o sa fie mult sub zero grade !!!

Se poate strica ceva daca nu se asteapta stingerea ledului ?
abc
QUOTE(poeluci @ 10 Dec 2008, 11:27)
Pai daca porneste si fara stingerea ledului si a martorilor de bord, nu prea ii vad rostul. Poate atunci cand temperaturile o sa fie mult sub zero grade !!!

Se poate strica ceva daca nu se asteapta stingerea ledului ?
*


de cat timp ai masina ? si de cand faci asa ? ..s-ar putea sa dai dracu injectorul...s-ar putea sa numai vrea odata sa iti mai porneasca
poeluci
Am masina din aprilie 2004 ! Nu am pornit-o tot timpul fara stingerea ledului si a martorilor dar am zi ca atunci cand ma grabesc nu prea mai astept ca acesta sa se stinga si nu am sesizat diferente !!! Multumesc pentru raspunsuri ! wink.gif
abc
pentru 30 de secunde nu cred ca e capat de lume,gandeste-te ca stai la un semafor smile.gif si apoi gandeste-te cat de repede or sa se grabeasca si banii ....nu ai pentru ce ...


post-336-1110552489.gif
adrian_c
Eu astept sa se stinga si becul rosu si sa urce putin acul de la benzina si apoi pornesc motorul.
poeluci
QUOTE(abc @ 10 Dec 2008, 12:41)
pentru 30 de secunde nu cred ca e capat de lume,gandeste-te ca stai la un semafor smile.gif si apoi gandeste-te cat de repede or sa se grabeasca si banii ....nu ai pentru ce ...
post-336-1110552489.gif
*


30 de secunde ??? poate ai vrut sa scrii 3 secunde !!! cam atat dureaza pana se stinge ledul ! ohmy.gif
abc
QUOTE(poeluci @ 10 Dec 2008, 20:59)
30 de secunde ??? poate ai vrut sa scrii 3  secunde !!! cam atat dureaza pana se stinge ledul ! ohmy.gif
*


eu citesem cu martori si am inteles de fapt de ei..ledul ala mi se pare ca e atindemaraj ,pentru recunoastere cheie smile.gif ...la mine se stinge dupa ce se sting si martori..eh nu stiu ca nu m-am uitat pe ceas cat dureaza stingerea...post-336-1110552489.gif da cel mai bine asteapta sa se stinga
curentat
salut eu am o solenza din 2003 si 72300km in bord si nu stau de fiecare data sa astept sa se stinga acel led rosu si nu am nici un fel de probleme smile.gif pana acum mentionez masina o am de la 50800km
abc
QUOTE(curentat @ 10 Dec 2008, 21:25)
salut eu am o solenza din 2003 si 72300km in bord si nu stau de fiecare data sa astept sa se stinga acel led rosu si nu am nici un fel de probleme smile.gif pana acum mentionez masina o am de la 50800km
*


daca iti porneste masina = iti recunoaste cheia,deci nu se intampla nimic si nu are nici o consecinta smile.gif .
.eu am inteles ca el nu sta sa se stinga martorii si nu imi dadusem seama ca a zis initial de led....
curentat
ok smile.gif
ostilu84
Cu o intrebare va deranjez> A gasit cineva partea electrica pentru contactul de solenza?
Intreb asta pentru ca a mea s-a topit si nu am gasit decat contactul cu tot cu partea mecanica, aceasta fiind buna.
Eu am ales sa cumpar un cablaj pentru alt contact si ii voi schimba mufele de la capat, care nu se potrivesc. Alta problema ar fi aceea ca firele de la noul contact sunt ceva mai subtiri decat cele originale. Dupa ce voi monta noul cablaj, voi lasa masina pornita cu toti consumatorii posibili porniti la maxim pentru macar 10 minute sa vad daca se vor incinde noile cabluri.
ramsen
ti-am trimis un pm
ostilu84
Am montat noua parte electrica, tăindu-i mufa ei și legând-o pe cea originala. Din cauza grosimii firelor, nu le-am putut cositori. Pana acum totul merge ok, în teste nu s-a încălzit absolut deloc. Oricum, este o operație pe care nu o recomand, la contact este plus permanent și dacă se întâmplă ceva, poți sa-ți găsești mașina scrum. Deci, mare atenție !
palilo
o prob asemanatoare am si eu si la fel am fost la un serv si mi s-a sp ca e contactul . ideea e ca de 2 zile pleaca la cheie ce sa se fi intamplat (fara sa schimb nimic)
daca scoteam si bagam din nou cheia pornea sau daca ii dadeam de 2, 3 ori
djasu82
desfaci si tu contactul si il cureti il ungi cu vaselina si e ca nou. Pana la urma o sa montati buton de start demaror.
palilo
apropo de ce ai zis 'o sa montati buton demaror' stie cineva in pitesti pe cineva care se pricepe ideea e ca am fost la mai multe serv in pitesti si reprezentante si nu m-au multumit deloc.
MANUVIU
Si eu am am avut ieri aceasta problema.
Am fost la cumparaturi si cand am pornit masina ca sa se incalzeasca un pic pana pun cumparaturile in portbagaj , a iesit de la contact un miros infernal,nu stiam ce a miroase atat de urat .M-am uitat mai atent si am vazut ca fumega un pic.L-am desfacut pe loc si am pus firele pe direct ca sa pot ajunge acasa.
Ce am observat, mai bine zis ce am mai putut observa (caci partea electrica era aproape in totalitate topita) ,e ca topitura a pornit de la firul care alimenteaza Electromotorul (demaror).
Acu nu stiu ce sa zic ,care ar fi cauza ?, poate ca in trecut am mai fortat demarorul caci aveam ceva probleme cu pornirea ( era din cauza senzorului de turatie - nu avea mufa bina bagata).E posibil ca firul sa se fi incalzit cand a fost fortat si incet incet s-a topit plasticul ala si pana la urma a facut scurt ?
Astept ceva pareri. si mentionez ca fiecare fir de la contact e folosit in scopul lui initial, fara nici o improvizatie.

Oricum, am cumparat alt contact nou, caci partea electrica cica nu se vinde separat. pret 115 lei si 10 min montajul. ( am inlocuit partea mecanica cu cea pe care o aveam, ca sa nu mai schimb cheia )
ovidiu87
daca ai desfacut partea electrica, ai vazut ca acolo sunt 2 pini si 2 arculete. Eu cred ca nu au mai facut alea contact bine din cauza uzurii si dupa cum sti, un contact imperfect provoaca incalzire(fiind vb de amperaj mare , chiar topire)
canea_dragos
Aviz amatorilor de "senzatii tari": asteptati fratilor stingerea martorului antidemaraj(ledul rosu), altfel va treziti ca nu mai va recunoaste cheia sau mai stiu eu ce. 3 secunde nu moare nimeni daca asteptati pana se stinge ace martor, nu e pus acolo degeaba.
Doamne fereste daca e un pericol iminent atunci o pornesti fara sa mai astepti, dar sa nu devina o regula! Fiecare face cum vrea, eu am avut probleme in aceasta privinta ca nu-mi pornea la cald, deoarece aveam o eroare ce a fost depistata si stearsa in service. Vechiul proprietar era cam "grabit" cateodata si a recunoscut ca o pornea fara sa astepte stingerea ledului.
Asa ca o faceti pe piela voastra si pe urma va plangeti ca nu va mai recunoaste cheia!
alexcret
salut sunt nou pe aici.
la mine se duce contactul o data la 2-3 luni si nu pot sa-mi dau seama ce are !!!
la voi cat de des s-a intamplat sau daca s-a intamplat asa des?
vladut88
ai contact autospeed/asam/brekner? daca da dute la fier vechi si cumpara un contact de dacie 1310 si tai firele si legi mufele tale in loc pe contact si ai terminat balciu , sau contact nou de uamt , da si ala nu e ce era odata , cheia lamela e identica , polizezi plasticu si e exact la fel cu aia de solenza are inclusiv gaura , si bagi capu tau de cheie , preferabil de pe o dacie pe injectie ca e mai nou , eu acuma am un contact de pe un aro 10 din 88 si cheia a potrivit si la busonu de benzina tongue.gif
ph 25 BET
salutare
stie cineva sa imi spuna si mie cum pot lega firele de la contact ca sa pot porni masina si sa ajung cu ea pina acasa?
mi-a iesit fum din contact in timpul mersului,motorul s-a oprit si am ramas pe la tara cu masina.
as vrea sa fac o improvizatie ca sa ajung acasa cu ea ca nu am de unde sa iau contact azi fiind si duminica si aflindu-ma si la vreo 60 de km de cel mai apropiat oras...

daca stie cineva sa imi spuna ce fire pot lega ca sa ii pun contactul si cu care sa dau la automat as fi foarte recunoscator!
vladut88
Scoti mufa de la contact si unesti 2 papuci intre ei , nu mai stiu exact care cei de jos sau cei se sus , atentie , unesti si daca vezi ca invarte iei si muti pe celelate 2 , eu ultima data am bagat un holsurub intre si cu o surubelita uneam al 3 lea pin ca sa invarta electromotoru sau daca zici ca , contactu e compromis taie firele si leagale de olata
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.