Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: anvelope de iarna sau all season?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
csocso
eu am pe masina Michelin Energy all season, ma intereseaza parerea posesorilor acestui tip de anvelope daca sunt multumiti de ele si in conditii de iarna sau mai degraba ar trebui niste cauciucuri de iarna!@?
Thor1983
Michelin Energy sunt anvelope de vara, nu all-season. Poti rula cu ele si iarna, dar nu au o comportare prea stralucita. Daca esti atent si nu mergi pe zapada sunt ok. Altfel iti recomand ceva de iarna.
csocso
damn, eu credeam ca sunt all season, mai ales ca am luat masina iarna 2007!!
YRX
GoodYear Eagle Vector EV2 all season are cineva pe masina?
Daca da, e ceva de capul lor? Ca ma bate un gand sa-mi iau.
csocso
cred ca iau 2 cauciucuri de iarna pe fata iar alea de pe spate raman cele Michelin.

ce ziceti de Debica Frigo 2 siMarangoni Meteo ESC E ?
vijelie
Deranj inutil.
vladpc
Daca vrei sa faci o treaba calumea ia-ti toate 4 anvelopele de iarna ca altfel nu are nici un rost. Nu mai te lua dupa aia care iti spun sa pui anvelope de iarna numai pe rotile tractoare. Iar cele allseason sunt un fel de catar adica nici cal nici magar, e un compromis care cat de curand (vezi 2 ani) o sa fie scoase din productie de catre producatorii de anvelope.
Serje
Mai bine 4 de vara sau allseason bune, decat 2 de un fel si 2 de alt fel.
csocso
am inteles!!

banuiesc ca nu conteaza daca jentile sunt de aliaj sau de tabla!?

poate marsez pe ideea cu Debica Frigo 2 pare mai ieftin:)
crising
De preferat sa pui anvelopele de iarna pe jenti de tabla deoarece:
1.Protejezi jentile de aliaj din cauza ca iarna ai mari sanse sa le lovesti, zgarii etc
2.Daca circuli prin zapada afanata jentile de aliaj se incarca cu zapada si iar nu-i bine
3.La primavara ai sa fii nevoit sa muti din nou anvelopele pe acelesi jenti si nu stiu cat e de sanatos ca o anvelopa sa o jentezi/dezjentezi prea des.
4.Anvelopele pe janta si umflate se depoziteaza mai bine si elimini riscul de deformare ireversibila a anvelopei
cris06
5. Sarea de pe drumuri cam roade din Al... wink.gif
tarzy
QUOTE(csocso @ 10 Dec 2008, 13:41)
cred ca iau 2 cauciucuri de iarna pe fata iar alea de pe spate raman cele Michelin.

ce ziceti de Debica Frigo 2 siMarangoni Meteo ESC E ?
*




nu e bine deloc ... ori 4 de acelasi fel, ori stai cu masina in parcare pana la primavara

Eu am Debica Frigo 2 de iarna si-s foarte bune, merg bine si pe zapada, si pe umezeala, cauciuc moale, cam tot ce trebuie ptr niste gume de iarna

De vara am Marangoni Vanto .... relativ naspete .... s-au tocit repede si-n plus sunt pline de crapaturi superficiale, ptr la vara o sa-mi cumpar alte gume
csocso
huh, cam scumpulet, 4 caucioace si 4 jenti umfla potul, fir-ar sa fie:)

stie careva undeva mai corect la pret niste cauciucuri?
tarzy
mai corect de 160-180 lei / cauciuc nu prea gasesti .... decat poate cauciucuri resapate

jante eu am gasit cel mai ieftin in vitan (parca 120 lei/bucata) dar nu la cei care vand si cauciucuri ci la tarabe ... intrebi la mai multi si apoi te hotarasti.

ai sa iesi la maxim 300 lei/roata => 1200 total .... hai ca nu-i chiar asa de scump .... o rata cat e?

faptul ca o sa ai jante diferite de vara si de iarna o sa te scuteasca in viitor de cheltuieli, faci si tu primavara si toamna ceva gimnastica in parcare si nu mai dai nici un ban la vulcanizare

Eu am hotarat sa cumpar set nou de jante in momentul in care ptr schimbat cauciuri de iarna cu cele de vara mi-au cerut 100 lei
tribunul
QUOTE(crising @ 10 Dec 2008, 17:17)
De preferat sa pui anvelopele de iarna pe jenti de tabla deoarece:
1.Protejezi jentile de aliaj din cauza ca iarna ai mari sanse sa le lovesti, zgarii etc
2.Daca circuli prin zapada afanata jentile de aliaj se incarca cu zapada si iar nu-i bine
3.La primavara ai sa fii nevoit sa muti din nou anvelopele pe acelesi jenti si nu stiu cat e de sanatos ca o anvelopa sa o jentezi/dezjentezi prea des.
4.Anvelopele pe janta si umflate se depoziteaza mai bine si elimini riscul de deformare ireversibila a anvelopei
*



Parerea mea este ca ce ai zis tu mai sus ... e apa de ploaie.

Logica ta mi se pare strong..."De preferat sa pui anvelopele de iarna pe jenti de tabla deoarece...la primavara ai sa fii nevoit sa muti anvelopele pe aceleasi jenti..."
Asta mi se pare cel mai tare argument sa folosesti iarna jante de tabla si nu de aluminiu.

JANTA - JANTE
cristi_pirtea
Si eu am avut la cumparare tot Michelin Energy, dar acum 2 saptamani mi-am cumparat 4 cauciucuri de iarna (Pirelli - 200 lei bucata) si 4 jante (noi-noute - 125 lei/buc.) Sunt grozave!
giroc20
Eu am luat 4 Dunlop WinterSport M3 de la metro ( 2 mil bucata). Pe uscat si ud sunt un pic mai slabe ca Continental EcoContact 3, sa vedem cum o sa fie pe inghet...
doctorasul
De cauciucurile astea ce parere aveti,sa nu le vorbiti de rau ca abia le-am cumparat. biggrin.gif

NOKIAN,185/65/15 achizitionate la pretul de 230buc.
psychoo
QUOTE(tribunul @ 10 Dec 2008, 20:51)
Parerea mea este ca ce ai zis tu mai sus ... e apa de ploaie.

Logica ta mi se pare strong..."De preferat sa pui anvelopele de iarna pe jenti de tabla deoarece...la primavara ai sa fii nevoit sa muti anvelopele pe aceleasi jenti..."
Asta mi se pare cel mai tare argument sa folosesti iarna jante de tabla si nu de aluminiu.

JANTA - JANTE
*



scuze ca ma bag in seama dar nu ai luat in calcul o posibilitate (patita de mine mai demult). daca aluneci pe gheata si dai intr`o bordura janta de aliaj se duce direct la gunoi, pe cand cea de tabla se indreapta fara sa se rupa. ideea este sa pui jante de tabla iarna ca sa le protejezi pe cele de aliaj.
IsNa
Permiteti-mi sa subliniez si eu: NU monta gume de iarna doar pe fata.
In cazul asta vei cnduce ca si cum ai avea aderenta buna, ca aderenta o simti la rotile din fata, dar tu de fapt vei avea aderenta scazuta pe spate, si garantat vei derapa de spate la un moment dat.

Greseala asta am facut-o eu acum 5 ani, si in iarna aceea m-am invartit pe drum in vreo 3 ocazii, desi nici inainte nici de atunci nu am mai facut piruete (...neintentionat wink.gif )

Deci, mai bine mergi cu alea de vara pete tot, macar simti ca aluneci si mergi prudent.
cristio_79
Am gasit urmatoarele marci de anvelope all season de 165/65 R14:
-Debica Navigator 2 - intre 115 - 140 lei/buc;
-Vredestein Quatrac 2 - in jur de 215 lei/buc;
-Bridgestone B250 - in jur de 210 lei/buc.
Poate da cineva pareri, impresii. Ma intereseaza si ceva care sa aiba un zgomot de rulare cat mai mic.
Minel
QUOTE(doctorasul @ 11 Dec 2008, 03:37)
NOKIAN,185/65/15 achizitionate la pretul de 230buc.
*



NOKIAN , am si eu ALLSEASON 165/70 R13 , si nu am avut probleme vreodata cu ele ! smile.gif
csocso
am gasit astea DEBICA 185/65 R15 FRIGO DIRECTIONAL -88T

la 160 RON buc.
jfo
Vredestein Quatrac 2 am eu, asta este a treia iarna se comporta exceptional pe orice anotimp nu sunt zgomotoase ca minusuri ar fi ca se uzeaza un pic mai repede decat cele de vara din cauza ca sunt mai moi si vara caldura le cam cauzeaza, in rest nici o problema ti le recomand urmatorul schimb tot cu Vredenstein o sa-l fac.(apropo vezi sa fie MADE IN HOLAND}
cristio_79
Multumesc! Cam cati kilometri ai cu ele?
BlaueCorsa
Debica Navigator 2 sunt mixte, dar isi fac treaba foarte bine. Eu le folosesc de doi ani in fiecare iarna si nu am avut probleme. Vara trec pe Continental-urile cu care a venit masina.
csocso
am cumparat pana la urma 4 buc Pirelli winter carving cu 230 bucata.
crising
Felicitari. Buna alegere. Pe ce jenti le pui?
csocso
deocamdata pe cele existente de aliaj, pt ca astea m-au costat cam mult si nu am avut bani si de jante!
radu.antohi
Salutare,

Pentru cei din Iasi care doresc sa cumpere cauciucuri de la Proinvest le recomand sa fie foarte atenti la anul de fabricatie al anvelopelor.
Din necunostinta de cauza m-am ales cu 2 cauciucuri din 2007 si 2 din 2008... si asta in iulie 2009!!!
Este si greseala mea fiindca ar fi trebuit sa fiu mai atent, insa in acel moment nu cunosteam importanta acestui aspect si nu ma asteptam ca o firma aparent serioasa sa vanda anvelope vechi de 2 ani!!!
Asadar atentie, sau mai bine evitati aceasta firma de tzepari!

O zi buna!
tkx
asta e nimic. eu am vazut in carrefour sau praktiker (nu mai stiu exact) pitesti, anvelope din 2005

bineinteles la promotie biggrin.gif
argon
sunt destui care habar n'au ce-i aia DOT..dar nici probleme cu ele nu o sa aiba multi ani de acum inainte, ca nu au nici mania asta...am vazut destui care-si iau gume SH aduse de dincolo din 2001 si mai trag de ele 3 ani si nu li se intampla absolut nimic.
tkx
eu sunt de parere ca astea de iarna (daca sunt folosite doar iarna) merg 6 ani fara probleme pt ca expunerea la uv e mult mai mica.

tata a facut in 20 de ani cu masina sub 100.000km blush.gif . prima pereche de cauciucuri a tinut-o vreo 8-9 ani. acum sunt aruncate pe la tara printr-un colt de magazie si nu sau dezintegrat biggrin.gif (au aproape 30 de ani, cred ca o sa le pun la bursa ca mai au "floare" icon_mrgreen.gif )
BZN
Depinde de marca. Am fost multumit pe deplin de anvelopele Hankook cu care a venit echipata masina acum 11 ani. Din pacate a aparut pe piata un alt model, mult mai slab.
misu78
Categoric anvelope de iarna. Am 2 Blackstone Alaska si maine ma duc sa imi cumpar 2 Fulda Kristal Montero - 140 ron/buc.
BZN
La iernile de acum de la noi, un cauciuc bun all season e cea mai buna solutie, parerea mea. Nu mai e ce era odata, tin minte ca prin curte, la Rucar, faceam tuneluri prin zapada, si era frig nu gluma. Acum, de sarbatori nu e pic de zapada de ani buni. Tin minte ca acum 3 ani, de Revelion, erau +13 grade Celsius!
argon
nu exista cauciucuri bune allseason, decat firme obscure, si nici alea nu prea mai fac. Inca nu s-a inventat materialul care sa fie moale iarna si tare vara.
fictiv2004
QUOTE(BZN @ 13 Nov 2009, 19:54)
La iernile de acum de la noi, un cauciuc bun all season e cea mai buna solutie, parerea mea. Nu mai e ce era odata, tin minte ca prin curte, la Rucar, faceam tuneluri prin zapada, si era frig nu gluma. Acum, de sarbatori nu e pic de zapada de ani buni. Tin minte ca acum 3 ani, de Revelion, erau +13 grade Celsius!
*




Un cauciuc bun all season este cea mai proasta solutie... nu s-au inventat cauciucuri de compromis... trebuie sa intelegi esenta: cauciucurile de iarna au o cantitate de silica mare, ptr. a pastra elasticitatea anvelopei la temperaturi scazute ( sub 7 gr. C ) Anvelopele de iarna se folosesc sub aceasta temperatura, indiferent ca ai sau nu zapada; tu faci( si multi altii) o confuzie cu profilul ptr. zapada, care-i altceva( M & S deobicei)...
Am mai scris si in alta parte, nu folositi anvelope cu durata de viata depasita - 5 ani ptr auto ( 7 ani ptr. anvelope de aviatie).
si inca ceva: ... " eu sunt de parere ca..." - ptr. ca asa a vazut la nu stiu cine - nu ar trebui sa le acceptam pe forum , ptr. ca unii le iau de bune chiar wacko.gif
iuliangrecu
QUOTE(vladpc @ 10 Dec 2008, 14:52)
Iar cele allseason sunt un fel de catar adica nici cal nici magar, e un compromis care cat de curand (vezi 2 ani) o sa fie scoase din productie de catre producatorii de anvelope.
*



Deci, cum e, s-au scos din productie?
einstein1984
a mai evoluat tehnica in 10 ani... pana si argonu a luat crossclimate.
dizzy
Cruce-clima franeaza foarte prost pe zapada si gheata, in rest sunt ok.
Oldredlady
De iarna permanent, tinute 3-4 ani apoi aruncate. Ca nu stii cand te prinde zapada nici vara nu mai e cea fost odata, iar regulamentul de circulatie zice ce zice. biggrin.gif
stolniceanulucian
Am incercat eu manevra cu anvelope de iarna tot timpul si nu e ce trebuie.
Se tocesc rapid, sunt de jeleu pe caldura si franarea este mai proasta pe asfalt uscat.

Acum folosesc all seasonuri Good Year Vector 4 seasons.
Sunt exact ce trebuie daca nu faci multi kilometri pe autostrada sau la viteza mare.

Pentru viteza mare pe uscat sau multi km pe autostrada sunt mai bune Michelin CrossClimate

Lord Hades
Nu stiu ce ai incercat tu, dar esti departe de adevar. Mixte sunt ok pt drumuri preponderent urbane, la viteze de oras. Si cam atat.
stolniceanulucian

Am scris mai sus: Good Year Vector 4 Seasons

Le-am testat 10 000 de km in toate anotimpurile si sunt faorte bune.

Tu ce marca all season ai incercat ?

Manuel
Si eu trebuie să imi iau all seasons, de un an și ceva merg cu Ultragrip-urile cu care am luat mașina. M-am descurcat cu ele și vara, am făcut 25.000 km din ianuarie anul trecut și nu mi-au dat emoții. Acum s-au uzat și având în vedere că plec de acasă în iulie și mă întorc în decembrie, n-am cum să iau două rânduri de cauciucuri. M-am setat pe Crossclimate plus dar sunt deschis și la alte propuneri, găsesc ceva mai bun?
.
litza
Eu am trecut 2 ierni cu Nokian Weatherproof si pe zapada se comporta ideal. Nici o diferenta intre cele de iarna dedicate (Conti) si astea. Pot spune ca am avut 2 masini la fel, una echipata cu de iarna dedicate si una cu all-season. Dar am circulat preponderent in oras, cu relativ putine drumuri in afara.

Vara pe caldura, se simt un pic moi si stilul de condus trebuie adaptat corespunzator la viteze mari.
Oldredlady
Un set de iarna, circulat vara -iarna, fara sa fie date jos, tin cam 35.000km si mai bine, sau la 5 ani le arunc si iau altele. Nu te complici cu 2 randuri. Circulat cf. regulament de circulatie , legat de viteza.
mcNelu
Vara, distanta de franare, consumul de carburant, sunt afectate daca se folosesc cauciucuri de iarna.

Te poate surprinde o franare cu distanta lunga cand ar trebui sa fi fost franare in limite normale de distanta. Nu stii niciodata ce frana poate sa puna unul din fata ta, pe carosabil alunecos, chiar daca se respecta distanta de siguranta intre autovehicule.

icon_mrgreen.gif Vara nu mai e ca vara.

Anvelopele All-Seasons sunt definite si prin consum marit la carburant.
Nivelul de decibeli generat de o anvelopa, arata ca va fi consum de carburant mai mare cu anvelopa respectiva.
gab38
Anvelope de iarna in caz ca se doresc performante corecte iarna, respectiv anvelope vara pentru siguranta si performanta, vara.
Anvelopele all season, o alegere foarte buna si mai ales economica daca rulezi "linistit" cu masina si nu "tragi" de ea, iarna mai ales, pentru a te risca.
Exista anvelope all season, din gama premium, cu performante universale foarte bune, de altfel - exemplu Michelin Crossclimate sau modelul mai recent respectiv Michelin Crossclimate +
Poti consulta un numar foarte mare de teste din ultimii ani la toate tipurile de anvelope inclusiv, anvelope all season, pe testanvelope.ro; cele mai populare teste internationale din ultimii 5-6 ani si la multe dimensiuni. Mai usor sa alegi apoi ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.