Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bmf_panzer
dupa ce am schimbat periile din electromotor (gratie instructiunilor de pe dacia club) lam pus pe masina ,lam folosit de 6-7 ori (invartea greu dar isi revenea ) iar dupa acea a murit complet .... desfacandul am descoperit firele de la peria de plus distruse complet (arse), peria in sine crapata iar pe rotor si capacul cu perii in dreptul periei de plus urme de arsura (funingine gen)....o fi de la vaselina grafitata care am puso pe bucsa de langa peri? (intradevar am pus un pic cam mult)

daca puteti sa imi raspundeti ce sa intamplat si daca mai pot sa pun perii noi
msanyix
L-ai curata bine inainte sa-l asamblezi?

Praful acela de carbune ce se macina de pe perii face scurt si de aceea nu invarte cum trebuie si suge bateria. S-ar putea ca sa se si incalzeasca.
Vaselina pune in asa fel incat sa nu ajunga la colectori dar nu in ecces fiindca de la caldura poate sa curga si pe alundeva

Cum ai lipit carbunii?
bmf_panzer
carbunii nu iam lipit eu dar am fost lang om si ia lipit cu ciocanu de lipit si cositor destul de bine ah si trebuie sa completez mse fecuse bucati hartia aia izolatoare si am pus coperta de caiet cred ca si de la aia

de curatat lam curatat cat am putut am dat cu o scobitoare pe canale pana a iesit prafu de carbuni
msanyix
Daca sa atins cu ciocanul de lipit de bobina sau la supraincalzit e bai.
Izolatorul acela de email de pe firele bobinei se duce destul de usor si nu prea rezista la temperaturi ridicate. Cred ca ai un scurt pe bobina de aceea s-a supraincalzit.
bmf_panzer
bobina fiind polimagnetici nu? .....sincer acum prima data am vrut sa lipesc periile cu un arzator si probabil de la ala ....se poate repara?

plange.gif

10 Dec 2008, 17:01:
dar stiu ca si inaintesa ii schimb carbunii pornea mai greu cateodata cred ca e cronica problema ...desigur agravata acum de mine
msanyix
Da, deci sarma infasurata in jurul unui miez metalic cu curent in el = electromagnet.

De reparat se poate repara prin rebobinare dar mai bine fa rost de alta, nu merita efortul.
bmf_panzer
mai am doua intrebari dece scurtu sa produs pe firul periei? ...sunt sanse oare sa fie vaselina vinovata ? iar a treia e optionala ..sti cumva cam cat costa poli?
msanyix
Se poate ca firul periei sa nu fi rezistat socului termic si habar nu am cat costa statorul, electromotorul complet costa unde va la 60 RON la dezmemrari din cate stiu eu. Vazelina daca era grafitat atunci poate crea problema dar daca a curs doar pe un sg fir si nu a facut scurt cu altul putine sanse ca sa fie vinovat.
bmf_panzer
deci chiar daca ii pun perii noi o sa faca scurt iarasi si ajung la aceeasi problema ...
multumesc pt lamurire
ydaniel
ce marca sunt periile colectoare?
cumpara numai DE ROFEP URZICENI.
bmf_panzer
erau de rofep ....nush cat am dat pe ele 8-10 ron unsure.gif
Mr_Devil83
Da saiba de textolit de langa colector ai pus-o inainte sa montezi capacul cu frana?
bmf_panzer
dap ....
tzepesch
ai tras izolatia peste conductorul de care se lipeste carbunele de la stator?

curata f f bine rotorul, lamele lui, si in special intre ele, cu lama de kutter
. cand se intampla sa se lipeasca carbunii se pot lipi si lamele intre ele, daca se face scurt si iese fum din E-M. temp extremi de mari se topesc lamelele.

deci sa fie f bine curata intre lamele, vaselina grafitata numai pe ax, intre saiba de textolit si capac si pe bucsele de bronz.

la furca, peste tot pe unde gliseaza pe acolo pe melc bendixu, furca pe bucsa aia mare, etc.


unde-s contacte electrice sa fie perfect curat. cureti cu alcool izopropilic si lamelele le iei la smirghel f fin, de bujii, pana devin lucioase. tii in mana smirghelul si rotesti de rotor.


pui carbuni noi
folosesti numai ciocan de lipit de la 60W in sus. f bun daca ai d-ala de aragaz, nu f mare. lipeste extraordinar.
si cositor, de tevi de cupru. nu de montaje electronice. nu tine la temperaturi mari. daca ai mai mic o sa ai probleme daca nu ai un fludor f f bun. eu abia lipeam cu ciocan de 35W. cel de pe capac se dezlipea tot timpul.

probat diverse combinatii si modalitati de lipire. e cea mai buna varianta. ideal e ciocanu de 100W.
bmf_panzer
era izolat da nush cum o facut arc ......deci merita sa mai incerc odata?


10 Dec 2008, 19:59:
1zhelp00.gif
bygy007
incearca sa respecti instructiunile de pe aici
Mr_Devil83
deci ma bag doar cu cateva observatii personale:

1 judecand dupa electromotorul meu jegos, praful degajat de catre carbuni nu are mare importanta, el e un oxid prost conducator de electricitate, posibil sa ma insel si pana cand un inginer chimist nu imi explica exact reactia nu zic mai multe.
2. Lipirea firelor leonice ale periei de la + de stator se poate face bine mersi folosind un pistol de lipit romanesc, antic de 100w, nu este necesara utilizarea unui letcon special sau de super putere si mai stiu eu ce. Ciocanul ala de lipid cetarnele este bun dar nu e chiar de preferat. Ca sa poti manui unul de ala ai nevoie de o oarece dexteritate si experienta.
3. Cositorul folosit il recomand sa fie de ala pentru electronisti pt ca este mult mai bun conductor electric si temperatura nu ne intereseaza asa de mult in aplicatia de fata. De ce? Pentru ca oricum pe la 80 de grade celsius, izolatia sarmei de cupru incepe sa se topeasca si cositorul ala pt electronisti are punctul de topire mult mai sus.
4. Saiba aia de textolit si ailalta de otel foarte subtire sunt foarte importante.

Daca ai gasit peria de la + cu firele leonice topite inseamna ca ori ai lipit peria aiurea si face contact lipitura cu masa ori saiba aia de textolit lipseste, ori aia de otel este foarte carna, ori....ti prea mult cheia in pozitia demaror.. Praful de carbune ars nu are nici o legatura aici.In cel mai rauy caz, el poate sa iti descarce bateria in timp.
bmf_panzer
e adevarat ca inainte sa moara ial dat prea mult la automat dar asta deoarece invartea f incet si nu era de la baterie

11 Dec 2008, 12:07:
dar cand merge normal nu fac abuz de electromotor
bygy007
o rectificare adusa postului scris de Mr_Devil83 acel praf de carbune este foarte bun conducator (pentru exemplificare executa urmatorul experiment) si pot aparea probleme daca exista intre spirele rotorului , cu pistolul de lipit te chinui bine daca nu stii cum sa procedezi si incalzirea locului unde se prinde peria sureaza mai mult de 3 minute, cu un letcon de minim 100W (aceeasi putere ca un pistol) dureaza 1- 1,5 min
Adrian_Boy
Lipituri incorecte la rece, adica partial lipite, pana nu ii apare un luciu (si aspectul eroului negativ din terminator) nu e bine deloc wink.gif , pentru ca acolo curentul nu se joaca si face pagube.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.