Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
Salutare, masina asta incepe sa ma scoate din sarite. Problema a inceput astfel:

Miercuri seara am vrut sa-l incerc cum mai e benzina de la petrom 95, am bagat vreo 20 de L, nu prea am fost multumit, demaraj mai slab, nu misca atat de bine, am mers am bagat vreo 12 L de la LukOil de 98. Incepe problema, eu aveam la relnti cam 850-900 rot/min, a inceput sa mearga nashpa la relanti, cateodata scade turatia chiar la 300 rot/min, cateodata merge bine, tine la 900 rot/min, aseara atat de tare a cazut turatie ca a oprit motorul. Am deschis capota, am vazut furtunul de la vacum ( la carburator ) era sarit, am zis ca am rezolvat problema. A mers bine pana ce am ajuns acasa. Dimineata, am pornit-o mergea OK, dupa aia iara inceput problema, ba merge la 8-900 rot/min, ba scade la 500 si tinde la 400 rot/min. Daca trag socul revine si ramane stabil la 1000 rot/min. Oare este infundat ceva? Oare avansul nu mai este OK? Oare din cazuna benzinei? Pana acuma mergea brici cu Luk, relatiul era foarte stabil. Am aprindere Gotronic AT01 ( cu platina clasica ), bujii, fise, platina, capc delcou sunt noi. In sarcina merge bine, regulat. Problem e numai la relantiul, atata bani am bagat in masina asta ca luam deja demult inca doua sad.gif .

Multumesc pt ajutor.
Minel
Jiclor ralanti ,canalizatii trasee ralanti infundate ,verica-le !
ZTV
canalizatii trasee ralanti infundate ,verica-le !



scuze de intrebare prosteasca dar cum verific traseul?

Am uitat sa specific ca am 2 filtre de benzina, una inainte pompei, a doua inainte de carburator. Sunt noi.
ydaniel
ai vreun filtru decantor sau sunt simple?
si baga AT011:)
ZTV
nu e decantor, e simplu
Minel
QUOTE(ydaniel @ 12 Dec 2008, 09:18)
ai vreun filtru decantor sau sunt simple?
si baga AT011:)
*




NU trebuie neaparat sa bage eu stiu ce aprindere daca toate componentele sunt in stare buna si de marca , si pe clasic ( ama vut timp de 1 an ) a mers super , nu am avut probleme decat o singura data mi-a puscat platina in intersectie si m-am facut de rasu' lumii (mergeam la o nunta ) si am impins masina pana intr-o parcare si schimbat platina . wacko.gif

De mai bine de 1 an am AT011+ senzor si nu am probleme cu aprinderea ( fise TESLA, capac DODUCO , rotor DUCCELLIER sau cum se scrie blush.gif , platina fixa de R12, delcou ca si nou , bobina de Oltcit , bujii NGK ) am facut o mica paranteza tongue.gif

Pe langa aprindere ,conteaza enorm carburatorul si starea lui wink.gif traseele de ralanti in special ca alea se ma infunda din cand in cand ......

ydaniel
oricum cea mai buna solutie:
-filtru decantor inainte de pompa
-filtru de injectie inainte de carburator
Si NU vei mai avea probleme.
vallyyy
Iti garantez ca daca vei curata jiclorul de relanti va deveni stabil .................si mie mi se intampla cam o data la 2-3 saptamani chestia asta................asta e dacie nu ai ce-i face trebuie sa-i mai faci si ei "toaleta" din cand in cand biggrin.gif
ZTV
merg sa-l curati jiclorul, am inteles ca traseu se curata scos jiclorul, apoi mers vreo 1-2 km, un pic turat, vreo 4-5 frane de motor. Imi fac asta, apoi vad ce iese.

Multumesc pt ajutor.


@Minel, eu abia de vreo 2-3 saptamani am pus aprindere AT01, mergea brici, pana ieri cand a inceput problema de relantiu.
Minel
QUOTE(vallyyy @ 12 Dec 2008, 09:38)
Iti garantez ca daca vei curata jiclorul de relanti va deveni stabil
*




Apropo , mare atentie la introducerea jiclorului de ralanti in corpul carburatorului si etansarea lui
Jiclorul are suprafata de etansare trunchi de con la fel si corpul carburatorului , daca cele 2 nu se "pupa" perfect vezi avea variatii ale turatiei si un mers neregulat al motorului , chiar daca TOATE traseele de la ralanti si prgresiune sunt curate bec .

Patit de mine aseara , noroc ca aveam prin portbagaj un set de jicloare noi (primite cadou de la unchiul meu , le avea de cand era el tanar ) schimbat jiclorul de ralanti dar am pastrat acelasi port-jiclor si merge brici ... rolleyes.gif
ZTV
deci, cum am zis eu sa-l curati traseu de relanti, este OK? Sau mai este alta varianta ? ( Nu prea vreau sa-l desfac carburatorul )
vallyyy
Carburatorul iti recomand sa-l desfaci pentru spalare.........decat daca ai traseul din corp infundat .........ca sa verifici daca e infundat corpul scoti surubul de amestec de tot ,daca motorul nu moare e infundat ,daca moare e ok .........curata jiclorul de relanti si ai sa vezi ca devine stabil relantiul.........nu ar strica sa te mai uiti putin si la duza din furtun o mai cureti si pe aia din cand in cand ......bafta
diaconuliviu
QUOTE(ydaniel @ 12 Dec 2008, 09:35)
oricum cea mai buna solutie:
-filtru decantor inainte de pompa
-filtru de injectie inainte de carburator
[...]

Mie mi se pare mai buna asta:
Filtru decantor cu iesire VERTICALA peste care filtru de unica folosinta (conectate in cascada), ambele INAINTEA pompei. Inclusiv benzina intoarsa prin retur va fi filtrata.
Functioneaza de vreo 2 ani fara probleme (evident, inlocuire periodica filtru de unica folosinta si curatat decantorul)
argon
..orice filtru de calitate(chiar si Filtron merge), unul singur, si neaparat inainte de pompa, si nu mai sunt probleme. Cui ii place sa se complice aiurea sa-si puna si 100 din partea mea, cu mentiunea ca unele filtre, cum sunt cel de injectie a fost gandit pentru pompa de benzina electrica. Un singur filtru transparent inainte de pompa am eu si nu am avut niciodata probleme, acum daca imi puneam inca 2, eventual unul de Boeing, probabil nu aveam nici atunci probleme, dar nu sunt adeptul complicatiilor prostesti. SImplu si eficient.
driverx
Niciodata nu am pricepul oamenii care tineau sa puna filtre intre pompa si carburator. O fi fost vreo moda trendy candva?

Pompele alea au 2 valve directionale. Daca unul din ele nu mai inchide ca lumea, s-a dus naibii eficienta pompei.

In loc sa puneti 2,3.......100 filtre mai bine puneti unul singur dar schimbat periodic si credeti-ma ca o sa va paraseasca membrana inainte sa mai aveti probleme cu pompa/carburatoru'
argon
ideea e ca daca pui filtrul inainte de pompa, pe langa ca filtreaza benzina ce ajunge in carburator(ca si cum ai pune filtrul trendy dupa pompa), filtreaza si pe cea ce se intoarce pe retur, deci pastrezi un rezervor curat. Plus protejarea supapelor pompei. Dupa 20 000 km, la mine sita aia de sub cupola pompei e luna.
driverx
Exact. Si asta recomand si io. Sa pui oriunde altundeva e o idiotenie. Pe oricare din iesirile pompei (ar fi tare sa puna unu pe furtunu de la carb si unu pe retur radmasa.gif )
ydaniel
eu asa am si am invatat de la altii.macar mie nu-mi face probleme ca sa umblu prin service-uri si sa o puna pe tester. 10561582.gif
driverx
QUOTE(ydaniel @ 12 Dec 2008, 11:10)
eu asa am si am invatat de la altii.macar mie nu-mi face probleme ca sa umblu prin service-uri si sa o puna pe tester. 10561582.gif
*



Nu pe dracu. Sa nu imi zici ca nu ai ajuns niciodata sa pui voltmetrul pe rabla sa vezi daca incarca bine....

E mult spus tester, dar noah, daca vrei sa dai bine, poti formula asa: "Am pus masina pe tester sa vad incarcarea" radmasa.gif radmasa.gif
G I M
ZTV curata jiclorul de relanti si o sa mearga ca inainte.Asa am patit si eu si pentru ca nu mai aveam mult pana acasa am tras socul sa stea la relanti ( la mine avea fluctuatii mari si apoi murea motorul)
ZTV
QUOTE(driverx @ 12 Dec 2008, 10:50)
Niciodata nu am pricepul oamenii care tineau sa puna filtre intre pompa si carburator. O fi fost vreo moda trendy candva?

Pompele alea au 2 valve directionale. Daca unul din ele nu mai inchide ca lumea, s-a dus naibii eficienta pompei.

In loc sa puneti 2,3.......100 filtre mai bine puneti unul singur dar schimbat periodic si credeti-ma ca o sa va paraseasca membrana inainte sa mai aveti probleme cu pompa/carburatoru'
*





ce treaba are asta ca nu e stabil la relantiu? Daca eu vreu sa pun cate un filtru la 10 cm, este treaba mea, masina mea
Mr_Devil83
Eu de vreo 2 luni am doar filtru de ala de plastic mic intre pompa si carburator. Absolut nici o problema cu masina, de 1 luna de zile, de cand am marit putintel avansul n-am mai umblat la nici un reglaj. Benzina bagata este numai de la petrom de 95 la 3.00lei litrul smile.gif
djasu82
ZTV mareste avansul fiindca asa se manifesta de la pompa petrom spre lukoil si viceversa ai arderea proasta. Daca tot montezi un filtru pune unu de la super nova sau logan inainte de pompa si la 20.000km il schimbi. Costa cam 35 de lei.
Freelancer
Daca ti-a sarit furtunul de la vacuum probabil a tras ceva mizerie inauntru, curata carburatorul, regleaza-l si cam atat. Poti regla si avansul dar problema provine de la jigloare infundate dupa parerea mea.
ZTV
am desfacut jicloarele de relantiu si aer, am curatat carburatorul cu un spray, am pus la loc jicloare de aer, am suflat carburatorul cu aer comprimat, am mers vreo 3 km fara jiclor de relantiu. Dupa aia am pus la loc, a mers un pic bine, dupa aia inceput iar, adevarat ca acuma face mult mai rar. Merg acuma sa fac un drum mai lung ( vreo 50 km ), sa vad cum se comporta. Nu prea ma incanta idea sa dau jos carburatorul. La carburator nu m-am bagat niciodata. Sper sa revine, daca nu...urmeaza " ciorba de carburator ".
djasu82
Il poti da jos usor ce tot ce frica de el ca nu musca... timinte ce ai desfacut dacanu scri pe o hartie operatiunile de desfacere ... Ai si material pe net slava domnului chiar si aici pe forum. Daca sti cum functioneaza carburatorul il poti spraya chiar pe masina dand jos doar capacul carburatorului eu asa am facut mereu si nu am avut probleme.
Injectam spray pe jiclorul principal dupa aceea dam jos jiclorul de aer din capul tubului emulsor injectam si pe acolo dupa aceea pe jiclorul mic de aer cel care are legatura cu jiclorul de relantii ... tot aici deschideam clapeta de acceleratie la maxim si observam daca pe cele 3 orifici de progresiune iesea sub presiune spray . Dam joc ciocul de papagal si injectam prin el spray la fel si prin supapa care tine ciocul de papagal .
Dupa toate vedeam daca mai tine cuiul poantou , tineam capacul carbului cu plutitorul in sus orizontal si trageam aer pe unde se injecteaza benzina si faceam facum cu limba si observam daca tine .. In final reglam plutitorul daca se deregla , tineam carbul in pozitie orizontal si cu 2 spirale de cate 7mm si 12.5-12.8 mmm introduceam intre garnitura carbului si plutitor si actionam asupra opritoarelor care stau pe corpul cuiului pantou.
sebastyan
Pana la urma mi-am luat inima in dinti shi am desfacut si eu carbu in bucati ca sa ma apuc sa il fier. Intrebarea mea este daca pot folosi in loc de detergent lichid, cif crema sau detergent de spalat vasele fax dar in forma de praf, ca la ora asta nu agsesc nici un magazin deschis sa iau un fairy.

Am bagat pana la urma cilit.
djasu82
carbul se fierbe in apa limpede si inainte de a fi pus la fiert corpul carburatorului se desface toate jicloarele - supapele implicit pompa de acceleratie . Eu am folosit doar decarbusol pentru a spala carburatorul si un compresor de aer cu 10 bari. Corpul carburatorului l-am lasat 2 zile la macerat in solutia respectiva si acoperit sa nu intre aer. Fiecare face cum doreste .
Minel
QUOTE(ydaniel @ 12 Dec 2008, 09:18)
ai vreun filtru decantor sau sunt simple?

*



Cea mai simpla si eleganta solutie este cea recomandata de Diaconuliviu si anume si filtru decantor si cel de hartie inainte de pompa de benzina !!! smile.gif
G I M
Pe mine m-au cam dezamagit filtrele astea cu hartie ...am cumparat unul nou transparent ,l-am montat si la accelerari bruste imi dadea in nas ,daca ma duceam cu ea in 4000 de rpm ,tot la fel ,l-am scos si am pus filtru decantor (de acela cu pahar) si nu am mai avut probleme.
djasu82
dupa cum ai vazut si pun filtrul se pune inainte de pompa acuma depinde ce pompa ai eu am avut pompa fara coada care era capsulata si avea debitul marit nu conta unde puneam filtrele fiindca nu da in nas motorul . Eu zic ca ai pompa cam obosita si in special pastilele si ce mai e in pompa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.