Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai intra in viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
0
Nu mai vrea sa intre in nici o viteza,la pedala de ambreiaj la apasare nu mai opune rezistenta de pana acum..este foarte moale..cutia este in 4trepte si la 4000rot/min aveam 100km/h..asta daca turometrul si vitezometrul sunt ok..sa fie placa de presiune?..motorul sau cutia este mai de demontat de pe masina?
badboy_marius
placa de presiune. mai mult ca sigur...cu motorul oprit iti intra in viteza?
Lunaticul
In cazul in care e dusa placa si trebuie schimbat ambreiajul: daca ai canal sau elevator e mai simplu sa dai cutia jos. In caz contrar (parerea mea) mai bine dai jos motorul. Eu (mi-am luat in octombrie mamaligile din geam), contaminat cu virusul Dacia in urma cu circa un an, in 6 ore am dat jos motorul, am schimbat discul, placa, rulmentul, am remontat motorul, am pus antigel, am facut aerisirea circuitului de racire si am pornit motorul (nu am mai facut reparatii de genul).
Toate astea cu indicatii primite din cand in cand de la un mecanic (el schimba un set motor in garaj).
tzepesch
nu te-a foslosit de o macara ceva cand ai dat jos motorul?

nu0mi spune ca l-au luat in brate.
badboy_marius
eu mai mult prefer sa dau jos cutia...prea mult stres la motor...dat jos radiator, desfacut furtune, dat jos alternator, fire de pe el, dat jos filtru de aer, electromotor etc...alti bani pe antigel, aerisire, prea greu de scos si de bagat...eu cand l+am dat jos, eu stateam pe oale si tineam motoru de o curea de transmisie, si altu tragea de el sa iasa. cand a iesitera sa cad cu tot cu motor de pe masina.
mai bine cutia.
0
Mai usor de demontat de pe masina..am vrut sa zic... doh.gif
Freelancer
Intai verifici cablul de ambreiaj, este posibil sa se fi slabit/rupt. Daca se misca parghia de ambreiaj atunci cablul e probabil ok. Verifici ca jocul sa fie de aprox 5-7 mm.
Daca iti intra in viteza cand motorul e oprit dar nu si atunci cand functioneaza atunci e placa de presiune stricata.
Lunaticul
QUOTE(tzepesch @ 12 Dec 2008, 21:14)
nu te-a foslosit de o macara ceva cand ai dat jos motorul?

nu0mi spune ca l-au luat in brate.
*



Dupa cum a spus si Badboy_Marius am folosit cureaua de la alternator. M-am sprijinit cu picioarele pe oale (in asa fel incat sa am echilibru biggrin.gif ) iar mecanicul a tras de motor.
brigada_diverse
QUOTE(tzepesch @ 12 Dec 2008, 21:14)
nu te-a foslosit de o macara ceva cand ai dat jos motorul?

nu0mi spune ca l-au luat in brate.
*


2 persoane pot salta motorul f usor ...hai 3 pers daca sunt mai slabanoage

totusi..daca e vorba de placa sau disc(ai zis ca turata la 4000 de abia aveai 100..si eu am tot in 4 trepte si la 3100 deja am 100 si un pic...mai bine gasesti un sant sau o rampa...treaba merge mai repede..daca te si pricepi in 1 ora, maxim 2 e gata....(sa fiti 2 persoane...1 nu prea se poate....cam greu sa dai cutia jos

totusi, cum s-a mai spus...cablul de la ambreiaj mai e bun?
0
Multumesc tuturor celor care mi-au dat rapuns la intrebarea adresata..am dat astazi motorul jos, si am gasit placa de presiune cu cativa dinti indoiti catre interior, iar partea de contact cu discul are o culoare albastruie pe alocuri..discul de ambreiaj este ok
baranga
schimba si discul!!!!daca placa e albastra a patinat destul de mult discul pe ea;discul trebuie neaparat schimbat!!!!si schimbi si rulmentul(pui rulment de fi 200 wink.gif )
0
Eu zic totusi ca discul este bun..se cunoaste ca este putin tocit, pe marginea exterioara..se cunoaste dupa adanciturile alea din ferodou
brigada_diverse
daca asa il consideri si de fapt nu e cum consideri tu o sa muncesti iar ...dar faci cum vrei...daca esti sigur, schimba doar placa....
0
Adica urmatorul care o sa cedeze este discul... happy.gif
kog
sa nu te puna necuratul sa o duci la "mecanici". O faci singur, numai sa ai grija sa nu pui discul invers, ca ai sa spargi placa
brigada_diverse
p.s. schimba rulmentul oricum...daca crezi ca si ala e bun....faci cum vrei smile.gif
cat timp ti-a luat sa dai motorul jos?
0
Am cumparat si discul..nu are rost sa ma duc la "mecanici"..am dacia club pentru ajutor..cam 2h doar ca nu am putut sa il scot singur din compartiment..l-am scos singur doar din cutie
brigada_diverse
nici daciaclub nu e mama mecanicilor.....
daca ai un mecanic de incredere poti merge la el...tu poate nu ai sculele necesare.....
ydaniel
la orice reparatie e de preferat sa se schimbe tot kit-ul de ambreaiaj.
am patit-o cu un preten.am schimbat doar discu si dupa 2 sapt am dat jos iar cutia sa schimbam rulmentu si placa:)
0
Asa am sa si fac..discul de ambreiaj cum se monteaza?..cu partea "bombata" spre motor sau spre cutie?
PH-06-BOA
Cu partea cum zici tu bombata, spre cutie, ca sa te departezi de suruburile volantei.In caz de uzura exagerata a discului, acesta e posibil sa atinga de suruburi. Eu am montat de multe ori (la inceput) discul invers si nu s-a intamplat nimic rau. A mers perfect . As vrea un argument credibil (nu pentru mine) al faptului ca montarea inversa a discului, sparge placa.
Uita-te atent intre placa si soare (placa e inelul de fonta ) , la extreme, unde , la unele e un inel de sarma ca siguranta,ce inconjoara niturile de sustinere al soarelui. Acolo crapa. Daca nu se vede, apasa putin pe soare si vei vedea. Daca era crapata, si patina.
Cand bagi motorul, ridica cu cricul de cutie (baga-l sub carcasa ambreiajului) pana atinge de traversa, ca cutia sa fie in prelungirea motorului (pentru ca motorul il vei baga inclint , mai sus de la distributie, ca sa treaca de tampoane). Centreaza discul cu o alta priza , cand montezi placa pe volanta, pentru a nu avea surpriza ca discul sa fie intr-o parte, si priza sa nu poata intra pe bucsa din arbore.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.