Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme caldurica
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cipoc
totul mergea bine pentru dacie papuc 1.9d 2003, cand deodata a inceput sa nu mai bage deloc caldura
am lasat potentiometrul ala la maxim si dupa o zi a iesit fum pe sub parbriz..
e vrun fir desfacut pe undeva sau ceva?
gti98
E oarecum tipic. Orice dispozitiv electric se defecteaza fie prin "arderea unei sigurante", fie prin "desprinderea unui fir"....Cel putin in viziunea "clientului"...

Lasand asemenea glume (din pacate...), defectul cel mai frecvent e incalzirea unui contact, partial oxidat si lipsit de presiune; rezistenta de contact accelereaza oxidarea, odata cu lucrul "cald" pana ce, la curenti relativ mari, majoritatea tensiunii cade pe aceasta rezistenta, producand incalzirea pana la "fumegarea" izolatiei. Nu e complicat, e doar obositor si adesea mizerabil de "sapat" pana la papucul oxidat si la cablul cu izolatia arsa... Prsupunand ca "potentiometrul ala" e de fapt comutatorul vitezelor ventilatorului, incearca sa-l demontezi; pe spatele lui sunt contactele spre un grup de rezistente care, inseriate, reduc viteza ventilatorului (mult mai rar ai probleme de la acestea; sunt plasate undeva in calea fluxului de aer, ia-o pe fasciculul de fire care pleaca de la comutator). In fine, mai e si motorul ventilatorului propriu-zis, dar nu prea cred ca in pozitia unde e el, ar scoate fum in cabina (eu nu am inteles ca ventilatorul impingea aerul cand a fumegat)
Spor!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.