Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la rece pana la incalzirea motorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
opreagheorghe
Avand in vedere scaderea temperaturilor exterioare, masina mea (Dacia 1310, motor 1400, carburatie) a inceput sa-mi faca probleme la care nu le gasesc solutia (am cautat si pe acest site).
Pornirea motorului il fac numai cu socul tras la maxim, altfel nu porneste. Dupa cateva scunde da senzatia de inecare si reduc socul catre jumatate pana catre 1200 rot/min unde motorul merge binisor. Dupa cateva minute de functionare (in care motorul pare ca merge bine) daca sunt in mers sau pe loc motorul devine foarte instabil la ralanti si se opreste (chiar daca socul fiind tras pe junatate si incerc sa-l mai trag putin). Daca sunt in mers merge numai daca o tin accelerata, in cazul in care trebuie sa opresc (sa zicem la semafor) motorul moare si nu pot sa o mai pornesc nici cu socul tras. Daca sunt la drum liber merge din acceleratie pana se incalzeste si nu mai am probleme cu ea, merge bine.
Am schimbat platini, capac delcou, bujii, curatit carburatorul, diverse reglaje dar nu am reusit nimic, aceleasi probleme. Dupa ce motorul se incalzeste bine, merge perfect si ralantiul este perfect.
slaiciprian
diuza aia din furtunul care vine la carburator de la galerie o ai in regula?
opreagheorghe
Nu am diuza in furtun, carburatorul are pata calda cu orificiu la baza. Am verificat si acest orificiu nu este infundat.
Mersul motorului devine neregulat si in final se opreste in perioada dintre minutele 5 si 15 de la pornire (daca il tin din acceleratie acesta functioneaza, numai la ralanti se opreste si cu greu mai poate fi pornit). Daca s-a incalzit bine motorul functioneaza impecabil.
daniM
Identic si la mine!Am Dacia de doua zile,azi i-am schimbat uleiul(i-am pus Elf),si bujiile;mai trebuie reglati tachetii,dar nu cred ca din cauza lor.Help!!!
Vullpee
nu stu cum.. dar majoritatea avem aceasta problema mai patesc si eu acesta problema, cateodata... dar uneori se incalzeste si merge bine, dar mai face din cand in cand figuri, care ar fi problema de nu sta la relanti dupa ce am incalzit-o cat de cat
ATM
Simptoma asta o am de 2 ani buni, cu intermitente, dupa ce imi bag eu mana pe la platina si-o dereglez (nu se leaga reglajul ala de mine neam). De obicei, scap de ea ducandu-ma la un meserias care schimba platina si o regleaza ca la carte, cu spion, iar dupa aia ii reglez eu avansul pana nu mai face simptomele. Explicatia care o intuiesc e ca, din cauza de reglaj aprindere prost, se afuma nitelus bujiile la rece, se opreste singur motorul si automat bujiile nu ajung la temperatura de autocuratire, sa-si arunce singur funinginea aia de pe ele...
tzepesch
toata treaba e de saracirea mai mare a amestecului pe perioada rece. densitatea aerului difera.

si da, conteaza enorm si aprinderea acum.

eu in continuare tin admisia de aer pe rece si functioneaza impecabil. daca e sa plec cu ea o incalzesc cel putin pana la 40 gr.

5-6 sprituri, soc maxim, pornesc, cateva sec la 2000ture, scad usor de tot si-l las la 1000ture sa se incalzeasca. nu actionez acceleratia ca sa saracesc brusc amestecu prin deschiderea clapetei.

conteaza enorm si jocul culbutorilor.
faceti-l. e f simplu. vedeti topicul dedicat.
opreagheorghe
Cand se opreste motorul din functionare, in conditiile aratate anterior, bujiile sunt afumate si uneori ude. Poate fi de la amestec bogat (cu toate ca daca nu tin socul tras se opreste imediat) sau de la bujii (Bosh W7BC). Dupa ce se incalzeste motorul si fac un drum mai lung bujiile arata bine.
argon
bujiile se afuma de la soc.
opreagheorghe
Adaug ca si platinile le-am gasit impuscate cu toate ca am aprindere electronica. Dar cu platini noi face la fel.
vi_escu
Ai trecut admisia aerului pe iarna?
G I M
Inainte sa reglez culbutorii aveam si eu o gramada de probleme cu pornirile la rece ,mergea in suturi , nu tragea deloc .Dupa ce am facut un banal reglaj al culbutorilor ,problemele au disparut simtitor (asta daca aveti si carburatorul pus la punct ).
opreagheorghe
Admisia aerului este pe iarna dar am sa reglez culbutorii.
baranga
mie imi merge la fel fara sa trec la admisia de aer cald(din clapeta de pe filtrul de aer) wink.gif
Merced
Verificati si cat de bine merge capsula vacumatica pentru cazuri d-astea. Si mie iarna trecuta mi-a mancat sufletu', stateam 10 min sa o incalzesc ca sa plec de pe loc, dupa ce am pus delcou nou merge brici. Bineinteles si un carton la radiator ar fi de dorit, eu inca am lasat-o fara dar simt ca o sa vina momentul cat de curand.
opreagheorghe
Ieri dupa amiaza am pornit din nou masina. Aceleasi probleme, dupa cateva minute de la pornire motorul a inceput sa se balbaie si in final s-a oprit. Abia am reusit sa o repornesc si am folosit acceleratia pentru ca motorul sa functioneze. In plus a inceput sa iasa fum in compartimentul motor si sa se auda pocnituri la evacuarea gazelor.
Am plecat catre un service, si bineinteles ca dupa ce motorul s-a incalzit functiona destul de bine. La service am schimbat tubul de esapament (saxofonul) si garniturile din aceasta zona deoarece erau lipite si arse. Am reglat tachetii, care nu aveau jocuri iesite din normal si cam atat. Pe drumul de intoarcere motorul a functionat normal deoarece nu era rece.
Azi cand motorul este rece voi incerca sa vad daca s-a remediat ceva. Este posibil ca din evacuarea gazelor pe tubulatura neetansa sa am aceste probleme?
Merced
Nu.
bitu72
Aceeasi problema am avut si eu iarna trecuta. Facea exact aceleasi figuri care le zice opreagheorghe pina se incalzea motorul, dupa care mergea perfect. Am cautato peste tot si nimic. Am scapat de problema dupa ce am schimbat vestitele si recomandatele bujii DENSO cu un set de bujii SINTEROM. Un mester a ascultat motorul la relanti si mi-a zis ca bujiile nu sunt ok. Nici acum nu stiu ce a auzit el la sunetul motorului dupa ce a accelerato de citeva ori. Clar e ca acuma merge mult mai bine cind motorul e rece. Alt sfat al mesterului pe care l-am urma a fost sa turez motorul in timpul mersului undeva la 3000 - 4000 ture (evident la drumuri in afara aorasului). Astfel eu de o buna bucata de vreme nu mai am probleme nici cu bujiile afumate nici cu carburatorul.
daniM
Am fost la service mi-a reglat un nenea culbutorii,relantiul,am schimbat capac delcou,fise bujii,mi-a mai pus un carton in fata la radiator,unul la un furtun de pe la carburator,si...masina mea merge super ohmy.gif laugh.gif !!!!Porneste la rece la prima cheie!Multumesc lui nenea!
Minel
QUOTE(daniM @ 20 Dec 2008, 19:33)
Am fost la service mi-a reglat un nenea culbutorii,relantiul,am schimbat capac delcou,fise bujii,mi-a mai pus un carton in fata la radiator,unul la un furtun de pe la carburator,si...masina mea merge super ohmy.gif  laugh.gif !!!!Porneste la rece la prima cheie!Multumesc lui nenea!
*



Cand treci prin Resita sa iti vad si eu masinuta ?? tongue.gif
daniM
Pai trebuie sa merg la RAR pentru identificare ca sa o inmatriculez,dar...nu stiu cand.

20 Dec 2008, 21:54:
Uite-o:
Minel
Modelul ii ca a mea !! rolleyes.gif


Imi place cu le-ai parcat , Dacia prima si Skoda la urma icon_mrgreen.gif

Mai trebe bibilita un pic masinuta ce sa zic , dar iti doresc muuuuulti km fara probleme si muuuulta sanatate ca sa o poti conduce si de a te bucura mai ales uneori de "naravurile" daciei smile.gif
Sorin_18
buna faza cu cartonul la carburator
Merced
Nu stiu ce temperaturi sunt pe la voi, eu nici la radiator n-am pus inca carton si merge masina ok. rolleyes.gif
daniM
Cartoanele alea le-a pus nenea la service;am parcat Dacia prima pentru ca ma folosesc zilele astea mai mult de ea,cat despre naravurile Daciei le cam stiu,(mecanica nu prea cunosc)deoarece a avut tata doua,si am mai avut si eu una prin 2003, noua ,pe injectie;am maritat-o pe la 17.ooo km...
Alexu7
QUOTE(tzepesch @ 15 Dec 2008, 21:45)


5-6 sprituri, soc maxim, pornesc, cateva sec la 2000ture, scad usor de tot si-l las la 1000ture sa se incalzeasca. nu actionez acceleratia ca sa saracesc brusc amestecu prin deschiderea clapetei.

*



happy.gif


eu i-am baagat un carton mare sa acopere aporape toata suprafata. rezultat: se incalzeste mai rapid dupa care merge struna !

dezavantaj, parca e un pic mai lenesa, dar nu-i bai, ca pe timp de iarna, graba strica treaba ! ph34r.gif
v_razvan_c
Baieti, o intrebare:

-porneste OK cu socul tras la maxim, dar se opreste daca nu tin accelerata; dupa ce se inalzeste motorul bine, merge cat de cat OK;

-se tureaza si detureaza singur motorul, la intervale mari de timp, adica sta bine la 1000 de ture, iar dupa cativa km gasesc 1300, dar dupa cava timp iarasi revine la 1000; alteori scade pana la 500 RPM;

-relantiul sta cateodata foarte stabil, cateodata oscileaza si tremura rau motorul;

-mai mereu da in nas, alteori deloc si merge extraordinar de bine;

-s-a mai tntamplat sa mearga ca si cand as mai trage pe cineva in spate, se aude pe toba ca parca trage ceva si merge greu masina, parca infranata...

De la ce ar putea fi, pentru ca bujiile mergeau toate 4, platina este schimbata si distanta buna, capac delco schimbat, fise OK...
Eu unul as da vina pe carburator in totalitate... Cineva zicea ceva si de bobina, dar nu prea cred ca e ea, deoarece este mai mereu calduta, nicidecum fierbinte... Voi ce spuneti? smile.gif
Minel
Carburatorul , curata si regleaza-l din nou !! smile.gif
shakaluxxxx
Exact acelasi simtome ca si masina lui v_razvan_c are si a mea....dar tin sa precizez ca la mine treaba asta a inceput pe cand afara era destul de cald.....luna octombrie.....mergeam intr`o noapte la timisoara si.......sa nu mai ajung....masina a inceput sa tremure...dar parca schimbatorul de viteze tremura cel mai tare......ziceai ca acuma se rupe......Daca o turam prea tare intra intr`un fel de trepidatii....daca lasam de acceleratie murea motorul.....si parca imi sugea si curentul din baterie...sau cel putin asa imi lasa impresia....pentru ca becurile luminau mult mai incet cand mortotul murea.....Cand lasam de acceleratie se aprindea becul la apa si apoi motorul murea.....dar daca tineam putin pe acceleratie pornea singur fara sa dau la cheie......Un timp nu am avut problema asta dar ieri noapte iar a revenit......nush ce sa`i mai fac.....nu mai pot merge cu ea deloc.....Am schimbat toate jigloare am umblat la aer am incercat cam tot ce stiu eu sa fac la o dacie.......Toata treaba asta a inceput in acea noapte...masina pana in momentul ala a mers, pot sa zic mai mult decat bine.......motorul este nou, am facut cu el 9000 KM de can ii pus, fara sa deschid capota......doar asa de control la apa....
Am observat ca dupa ce merg continu vreo 30 KM incepe sa intre in trepidatii si nu mai vrea sa merga......degaba o turez la 4000 de ture ca ea nu se misca din loc....se misca de parca incerc sa tractez un tanc......si motorul daca nu este turat moare, degaba trag socul ca nu are nici un efect.

22 Dec 2008, 10:39:
Dupa cate am citi eu aici se poate fi si de la retur cu tremuratul ala....dar nu am la cine sa apelz acuma sa ma ajute si eu nu stiu unde`i returul sau uynde sa umblu sa vad...... incerc sa caut aici pe forum ceva care sa ma poata ajuta...
Minel
Poate daca ai completa datele din profilul tau(localitate,etc ) ne-ar fi mai usor sa te ajutam .. smile.gif
tzepesch
f f posibil bobina la simptomele astea. sau daca ai aprindere electronica aprinderea. exact l fel pateam eu inainte sa se strice integratul aprindereii.

daca esti pe clasic, condensatorul.
shakaluxxxx
Da, imi cer scuze pentru faza cu profilul.. Pana complectez proifilul: Eu sunt din Arad, am 22 ani si am o dacie 1310 din `86.
tzepesch
multi inainte, si tie si fiarei!

22 Dec 2008, 11:22:
si da , fa si o curatare completa de carb, prin fierbere, metoda dodobird.
shakaluxxxx
Multumesc, nu am aprindere electronica.....astept putin sa ma mai incalzesc si ma duc iar jos sad.gif sa mai incerc ce mai gasesc aici pe forum.....
bucatzel
QUOTE(v_razvan_c @ 21 Dec 2008, 23:24)
-se tureaza si detureaza singur motorul, la intervale mari de timp, adica sta bine la 1000 de ture, iar dupa cativa km gasesc 1300, dar dupa cava timp iarasi revine la 1000; alteori scade pana la 500 RPM;
*



Pentru partea asta, ar putea fi cablul de acceleratie de vina. freaca, si nu mai revine cum trebuie la loc. Cand o mai prinzi pe la 1300 baga piciorul sub pedala si impinge-o un pic in sus, si vezi daca iti scade turatia la normal. Dar turatie de 500 cam greu sa fie din cauza asta.
diaconuliviu
QUOTE(shakaluxxxx @ 22 Dec 2008, 10:30)
1. [...]...masina a inceput sa tremure...dar parca schimbatorul de viteze tremura cel mai tare......ziceai ca acuma se rupe......Daca o turam prea tare intra intr`un fel de trepidatii....daca lasam de acceleratie murea motorul.....si parca imi sugea si curentul din baterie...sau cel putin asa imi lasa impresia....pentru ca becurile luminau mult mai incet cand mortotul murea.....[...]
2. Am observat ca dupa ce merg continu vreo 30 KM incepe sa intre in trepidatii si nu mai vrea sa merga......degaba o turez la 4000 de ture ca ea nu se misca din loc....se misca de parca incerc sa tractez un tanc......si motorul daca nu este turat moare, degaba trag socul ca nu are nici un efect.
[...]


Ambele imi sugereaza jivraj. Daca lasi masina pe dreapta 5 minute, mai face apoi sau merge OK?
shakaluxxxx
Daca o lasam pe drapta 5 minute.....mergea...in sensul ca se punea in miscare dar nici pe departe sa pot depasi 50Km fara sa intre in trepidatii.Acuma vin de jos....am schimbat bobina si am curatat fisa si parca merge bine....adica motorul sta foarte bine la relatiu dar inca nu am facut un drum putin mai lung cu ea sa vad daca nu cumva incepe iar.....si sa vad daca mai consuma benzina la fel de multa ca un motor de avion....
Prin jivraj sa intelg un strat(dop) de gheatza? Dar in luna octombrie nu a fost nici pe departe la noi in arad inghet si nici ieri nu a fost o temperatura chiar asa de scazuta.
Tin sa precizez ca treaba legata de consuml mare de combustibil a inceput in noapte aceea.....pana atunci masina a mers foarte bine.
diaconuliviu
Jivrajul apare de regula la PLUS 4-5 grade, nu la MINUS. Conditia e sa fie umiditate in aer.
Si da, e vorba de dopul ala de gheata.
shakaluxxxx
Si unde se formeaza sau cum pot sa`mi dau eu ( incepator ) seama ca este vorba de asa ceva?
argon
nu mai trage, si cand te uiti la corpul carburatorului, acolo unde se subtiaza e un fel de gheata.
Minel
QUOTE(argon @ 22 Dec 2008, 15:22)
nu mai trage, si cand te uiti la corpul carburatorului, acolo unde se subtiaza e un fel de gheata.
*




Nu neaparat gheata , si apa in stare lichida (picaturi ) pe peretii carbului

Initial dupa pornirea motorului , motorul sta la ralanti , apoi pe masura ce se incalzeste (clapeta de la filtru de aer fiind pe aer rece ) motorul , aerul rece tras de afara si cu o umiditate mare se condeseaza pe peretii carburatorului si astfel ,motorul are tendinta sa se opresca daca il lasi in ralanti sau cand schimbi treptele de viteza !

Eu sunt patit ,vreo 4 zile la rand am patit tot asa , eram pe aer rece si dupa ce porneam motorul aveam ralanti stabil si dupa 30 secunde de la pornire, fara soc , fara nimic !!

Pe masura ce se incalzea motorul in sarcina mergea bine , fara probleme , dar in ralanti dadea sa moara daca lasam pedala de acceleratie ,

Remediul a constat in comutarea clapetei pe aer cald si in cazul celor care aveti elice ,montarea unui carton pe partea dreapta a radiatorului si poate chiar un pic paravan montat si in fata carbului pt ca aerul rece de la la elice sa ocoleasca carburatorul !!
diaconuliviu
Scotind IMEDIAT dupa oprirea motorului "cagula", vei vedea initial abur de benzina apoi suflind un dop de gheata in difuzor, o gheata cam cafenie, ma rog, de la aditivii din benzina.
Minel
Dop de gheata nu am vazut dar apa la greu pe difuzor si pe peretii carburatorului am vazut si motorul torcea de numa dar dupa ce a trecut de "perioada critica"
djasu82
Sincer sa fi eu nu am patit asa ceva poate ca stau intr-o zona fara umiditate foarte mare. Indicat e sa inchizi clapeta de la filtru de aer si un paravan in fata radiatorului pe partea cu elicea. Eu unu dupa ce porneam motorul si iesieam din parcare cu socul tras inchideam socul si rulam 500 de m in treapta 2 la 2000 de ture constant si asa mi se incalzea mult mai repede motorul.
shakaluxxxx
Se pare ca bucria mea a fost de scurta durata....am pornit frumos...fara nici un fel de "rateu" din partea motorului...am facut 3 KM si la primul semafor surpriza.....motorul nu mai statea la relantiu....dupa ce astazi m`am plimabt prin oras vreo 20 Km fara nici o problema....cred ca este jivraj la mine....degaba deschideam capota sa ma uit in carburator ca nu vad nimic pentru ca este noapte....De ce cred ca este jivraj...1 pentru ca mi`ati spus voi smile.gif si 2 pentru ca afara ploua si este o umezeala mare in aer. Daca am intes eu bine trebuie sa fac urmatorii pasi:
Sa trec clapeta de la filtrul de aer pe "iarna" (sa nu mai pot baga degetul inauntru in filtru) si sa pun un carton pe radiator in partea dinspre motor, in fata elicei.
Mai am o intrebare....Filtrul meu de aer...mai bine spus acel invelis din tabla are un orificiu perpendicular cu intrarea normala de aer care duce inspre galerie...si ele par ca au fost candva unite.......dar acuma nu mai sunt...lipseste o bucata de 5-10 CM din teava....trebuia sa fie sau nu a fost niciodata acolo?
djasu82
cred ca tu ai alte probleme nu de jivraj wink.gif jivrajul a fost odata de aceea s-a montat o talpica preincalzitoare sub carburator care e incalzita trecand apa fiarta prin ea direct de la motor ... In 2-3 minute se incalzeste implicit carburatorul .Vezi cu bucata aia de teava sau ma rog furtun...
shakaluxxxx
Ce sa vad legat de bucata aia?Sa incerc sa pun un furtun mai gros acolo?Dar nu se "termina" furtunul din cauza calduri de pe galerie? Am schimbat toti jiglori,am schimbat bobina,am verificat bujiile si apoi am pus altele noi,am verificat fisele,am schimbat platina.am schimbat uleiul+filtru,am golit benzia si am bagat 98 de la alta benzinarie,pompa de benzina baga normal in carburator.....dar tot la fel face.....pana dupa sarbatori nu pot sa merg la mecanic pentru ca nu`i disponibil....ce altceva as putea eu incerca? Dar va rog daca mai sunt lucruri simple fara umblat in interiorul motorului ca aia ma depaseste. A mers bine 20 de Km si apoi dupa ce a stat 3 ore a inceput iar sa faca figuri sad.gif.
Indiferent ca rezolv sau nu acuma, eu va multumesc pentru posturi si pentru timpul acordat scrierii acestora.
djasu82
shakaluxxxx fi atent tu ai galerie cu stut ... dai jos furtunul obturezi stutul cu un surub dat prin silicon rosu care tine la temperaturi inalte si pentru a face etansare. Cumperi o talpica preincalzitoare care are stut si de aer in afara de cele 2 stuturi de apa calda si pe stutul de aer introduci un furtun de la T-ul carburatorului si cu asta ai incheiat problema si cu diuza si cu incinsul furtunului. La tine trage aer fals pe la orificiul de la galerie nu jivraj sau alte vrajeli.
v_razvan_c
'bucatzel', sunt sigur ca nu e de la cablu...

Cat despre comutatul pe ,,iarna" la filtrul de aer, mi se pare ca frige rau de tot... Asa trebuie, e bine pentru carburator? Nu puteam sa tin mana pe corpul filtrului de aer...

Si eu am ELV, mai e nevoie de carton pe undeva?

Despre ce talpa calda tot vorbiti?
diaconuliviu
QUOTE(shakaluxxxx @ 22 Dec 2008, 19:58)
Se pare ca bucria mea a fost de scurta durata....am pornit frumos...fara nici un fel de "rateu" din partea motorului...am facut 3 KM si la primul semafor surpriza.....motorul nu mai statea la relantiu....dupa ce astazi m`am plimabt prin oras vreo 20 Km fara nici o problema....cred ca este jivraj la mine....degaba deschideam capota sa ma uit in carburator ca nu vad nimic pentru ca este noapte....De ce cred ca este jivraj...1 pentru ca mi`ati spus voi smile.gif si 2 pentru ca afara ploua si este o umezeala mare in aer. Daca am intes eu bine trebuie sa fac urmatorii pasi:
Sa trec clapeta de la filtrul de aer pe "iarna" (sa nu mai pot baga degetul inauntru in filtru) si sa pun un carton pe radiator in partea dinspre motor, in fata elicei.
Mai am o intrebare....Filtrul meu de aer...mai bine spus acel invelis din tabla are un orificiu perpendicular cu intrarea normala de aer care duce inspre galerie...si ele par ca au fost candva unite.......dar acuma nu mai sunt...lipseste o bucata de 5-10 CM  din teava....trebuia sa fie sau nu a fost niciodata acolo?


1. plimba-te si tu ziua, ca sa si vezi ce e acolo.
2. te-am intrebat daca dupa 5 minute de stat motorul isi revine. Daca nu, nu e jivraj.
3. intre stutul filtrului si galerie se pune un "furtun gofrat" din Al. Mergi la un magazin si cere acel furtun dintre filtru si galerie. E vreo 1-2 ron.
4. Foloseste cu incredere si un carton in fata carburatorului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.