Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Huruit cand nu calc ambreiajul complet
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andreip
Salut! Si pe loc si in mers se aude un huruit. Daca am calcat ambreiajul complet nu se mai aude. Canda dau drumul la ambreiaj se aude iar. Banuiesc ca este ceva la cutia de viteze dar nu stiu sigur ce ar putea sa fie. A mai avut cineva problema asta ?
axel
QUOTE(andreip @ 6 Feb 2005, 23:08)
Salut! Si pe loc si in mers se aude un huruit. Daca am calcat ambreiajul complet nu se mai aude. Canda dau drumul la ambreiaj se aude iar. Banuiesc ca este ceva la cutia de viteze dar nu stiu sigur ce ar putea sa fie. A mai avut cineva problema asta ?
*


2 posibilitati:
-rulmentul de presiune
-nu ai ulei in cutie
steph
rulmentu de presiune .. si al meu face la fel de cand era nou nout (de origine) troncanea la relantiu ... daca calcam ambreiaju` complet sao o turma in gol vreo 200 de ture disparea ... in timp o saa se auda din ce in ce mai tare smile.gif stai linistit nu merita deranju sa il schimbi ... e vreo 100k dar tre sa dai cutia jos si e timp pierdut smile.gif si urmatoru va face la fel biggrin.gif
gattoman
e de la ambreiaj(rulmen sau ce mai are pe acolo). da un search ca s-a mai discutat. mai bine il schimbi acuma ca mai tarziu nu se stie ce se poate intampla.

@steph daca toti ar avea atitudinea pe care o ai tu, ceva de genu daca nu pica e bun, toate daciile de pe soselele tarii ar fi pericol public. de exemplu la mine, berlina din 97, si la alte dacii cu care m-am plimbat nu se auzea nimik de la cutie (vreun tacanit ciudat sau troncaneli) deci la tine e o problema daca se aude.
adytt
a mea face la fel...mi-a zis un unchi de al meu care mai stie cate ceva despre masini ... ca e un fel de defect pe care multe masini il au e o buba pe care o au unele dacii o anumita serie... asta se intalpla mai ales daca iti si tremura masina la relanti cum face a mea - are o supapa dusa - o sa il intreb inca o data pt ca zicea el nu stiu ce anume atinge ...
steph
gattoman din moment ce piesa aia e defecta de cand am pus-o la service in militari la daco serv si mecanicu mi-a zis k asa face toate duuuuuh crezi ca are rost sa ma complic sa dorm prin serviceuri smile.gif ca sa pice a 2-a zi altceva ... de bine de rau nu are multe probleme si astea mi se par neglijabile ... care-o cumpara-o sa isi bata el capu biggrin.gif
axel
QUOTE(steph @ 7 Feb 2005, 08:01)
gattoman din moment ce piesa aia e defecta de cand am pus-o la service in militari la daco serv si mecanicu mi-a zis k asa face toate duuuuuh crezi ca are rost sa ma complic sa dorm prin serviceuri smile.gif ca sa pice a 2-a zi altceva ... de bine de rau nu are multe probleme si astea mi se par neglijabile ... care-o cumpara-o sa isi bata el capu biggrin.gif
*


nu este adevarat!nu o sa faca din nou!mai ales daca desfaci rulmentul inainte sa il pui si mai pui niste vaselina pe acolo!in perioada asta face de la frig!
steph
QUOTE(axel @ 7 Feb 2005, 14:18)
nu este adevarat!nu o sa faca din nou!mai ales daca desfaci rulmentul inainte sa il pui si mai pui niste vaselina pe acolo!in perioada asta face de la frig!
*



nujtiu io sa surubaresc la ea in fata blocului never ca nu ma pricep si nu are rost oricum trepideaza doar cand e masina rece si merge un pic mai neregulat smile.gif
Al Cap0nE
Rulmentul este cel care huruie. A inceput sa faca si la mine uneori (un bazait). Si are 3 luni de cand am schimbat tot kitul de amreiaj sad.gif
B31AYZ
QUOTE(andreip @ 7 Feb 2005, 01:08)
Salut! Si pe loc si in mers se aude un huruit. Daca am calcat ambreiajul complet nu se mai aude. Canda dau drumul la ambreiaj se aude iar. Banuiesc ca este ceva la cutia de viteze dar nu stiu sigur ce ar putea sa fie. A mai avut cineva problema asta ?
*



Salut ,
Cel mai sigur nu ai ulei in cutie .Asa am patit si eu.Cum a dat frigul a inceput.Am schimbat un semering , am pus ulei si gata .Am scapat .Daca ar fi rulmentul si ar face la fel dupa ce-l schimbi , mesterul respectiv trebuie schimbat.


Bafta
Al Cap0nE
Nu e vorba de mester ci de calitatea indoielnica a pieselor "de origine"
to_the_limit
la mine am 2 sunete diferite la 2 masini

1.pe liber pe loc calc ambreiajul si dupa a 2 jumate a cursei se aude un mic harait..hmm ca si cum s-ar tura in surdina motorul..de fapt se aude de fiecare data cand cal ambreijul si vreu sa schimb

2.a doua masina in mers ..la un moment dat incepe sa suiera ceva ..de fat e un fel de scartait foarte subtire...si se manifeta 80% cand calc acceleratia dupa 40 in sus..pana pe la 100 ca dupa aia intervine motorul care acopera tot ce misca..

poate fi rulmentul in ambele cazuri..?

trebuie sa mentionez ca la prima masina i s-a schimbat tot ansamblul ambreiaj de 1500de km...
to_the_limit
chair nimeni nu ma poate ajuta si pe mine..?
Lacaru
Salutare. Ieri am fost plecat cu masina (Dacia 1310, CV 4+1) si mi-a atras atentia un huruit care a aparut destul de brusc. Calc ambreajul si huruitul dispare. Acest huruit se aude in toate vitezele cat si la relanti. In momentul in care calc ambreajul huruitul dispare. Din ce s-a discutat mai sus inteleg ca ar fi 2 posibilitati:
1. lipsa ulei in cutie (as exclude, dar o sa verific de siguranta)
2. rulmentul de presiune.

De intrat in viteze intra destul de usor (ca la DACII) si nu se aude nici un harait.
Poate sa-mi confirme cineva daca e vorba de rulmentul de presiune?
B31AYZ
QUOTE(Lacaru @ 21 Apr 2005, 10:19)
Salutare. Ieri am fost plecat cu masina (Dacia 1310, CV 4+1) si mi-a atras atentia un huruit care a aparut destul de brusc. Calc ambreajul si huruitul dispare. Acest huruit se aude in toate vitezele cat si la relanti. In momentul in care calc ambreajul huruitul dispare. Din ce s-a discutat mai sus inteleg ca ar fi 2 posibilitati:
1. lipsa ulei in cutie (as exclude, dar o sa verific de siguranta)
2. rulmentul de presiune.

De intrat in viteze intra destul de usor (ca la DACII) si nu se aude nici un harait.
Poate sa-mi confirme cineva daca e vorba de rulmentul de presiune?
*


Salut ,

Asa facea si a mea cand am luat-o.Nu mai avea ulei in cutie .Toti ziceau ca e rulmentul etc. Verifica intai .
manea78
vezi de ulei in CV
Ov
uitati un lucru de 5.000 de lei, cauza a 90% din zgomotul cand nu e bagata in viteza, si anume PRIZA de la ambreiaj, acea bucsa nenoricita care face zgomot la foarte multe masini. Din pacate tb dat jos motorul ca s-o schimbi. Daca nu o schimbi se poate uza arborele primar din cutie (are joc prea mare).

Si la mine face ca naiba, dar o ignor sad.gif
Lacaru
Am verificat nivelul uleiului din cutie. Am completat vreo 100-200 ml. Huruitul, care nu este foarte puternic, insa a ramas. La relanti cand calc ambreiajul se face liniste. Ce ar putea fi?
Devils
QUOTE(Lacaru @ 21 Apr 2005, 10:19)
Salutare. Ieri am fost plecat cu masina (Dacia 1310, CV 4+1) si mi-a atras atentia un huruit care a aparut destul de brusc. Calc ambreajul si huruitul dispare. Acest huruit se aude in toate vitezele cat si la relanti. In momentul in care calc ambreajul huruitul dispare. Din ce s-a discutat mai sus inteleg ca ar fi 2 posibilitati:
1. lipsa ulei in cutie (as exclude, dar o sa verific de siguranta)
2. rulmentul de presiune.

De intrat in viteze intra destul de usor (ca la DACII) si nu se aude nici un harait.
Poate sa-mi confirme cineva daca e vorba de rulmentul de presiune?
*


smile.gif este rulmentul de presiune. Eu am facut acum reparatie capitala la motor, printre care am schimbat si ambreiaj si rulment de presiune si nu mai face (nu mai huruie).
Dyda
Pai mai oameni buni , rulmentul de presiune intra in actiune tocmai cind se actioneaza pedala si se debraiaza, dupa diacnosticul vostru ar trebuii sa faca galagie cind se calca ambreiajul, nu , dar omului taman invers i se intimpla , dispare zgomotul cind se calca ambreiajul.
Aici este vorba de priza , mai precis capatul acesteia ce vine in vilbrochen si se ghideaza( sprijina ) intr-o bucsa de bronz. Aceasta bucse s-a uzat iar capatul prizei bate- freaca in vilbrochen. Pentru a inlatura acest fenomen se inlocuie bucsa cu alta noua sau cu un rulment cu ace ( daca se gaseste la dimensiune )
Nu are implicatii daca se ruleaza cu acest mic defect
to_the_limit
pai da...si mie nu mi-a spus nimeni cand am postat mai sus...?
era clar ca diagnosticul meu era altul..la mine turuie cand calc ambreiajul..si face asa de 7000 de km...cat mai merg?

nu patineaza deloc..si trage bine...doar ca imi pare masina ma infranata,dar nu cred ca are asta legatura,nu?
Ov
nu are nici o legatura infranarea cu asta.

Daca mai mergi mult asa o sa uzezi soarele in locul unde calca rulmentul. Oricum e posibil sa ti se gripeze rulmentul si atunci chiar sa se sparga soarele.
to_the_limit
pai...asta se poate intampla oricand,deodata asa?
nu trebuie sa patineze intai un pic,sau sa tina din ce in ce mai sus?
Ov
patinatul si tinutul sus nu are legatura cu rulmentul. Ala nu-si schimba dimensiunea (prin uzura, cum face discul de ambreiaj), ala apasa pe placa de presiune (pe soare) ca sa se realizeze debreierea (desfacerea dintre placa si disc).

Asa ca n-ai nici un semn de genul asta
to_the_limit
heh,pai stii de ce va tot sacai cu aceste intrebari.. tongue.gif
pentru ca acu 6 luni asa am patit cu o alta berlina,la care in timp de 12 luni ambreiajul a inceput sa tina din ce in ce mai sus...practic nici nu simtea ca zmunceste,care deodata a inceput sa patineze...am calcat-o odata mai atare si-a luat-o motorul inaintea masini,citez din expresia unui mecanic biggrin.gif

dar nu dadea semne ca la mine,cu huruiala de rulment or something..
KoD
Sal! Eu cred ca este de la rulmentul de presiune daca este prea uzat sau ai anumite probleme la placa de presiune(si de la ea poate sa scoata anumite sunete cand calci ambreiajul). Nu cred ca aceasta problema e de la cutia de viteze.
MAKRON
verifică cablul de ambreiaj
daca este prea strâns, a acționat permanent rulmentul, acesta s'a incalzit și s'a uscat vaselina....cauza posibila
cristidb
QUOTE(Dyda @ 26 Apr 2005, 16:19)
Pai mai oameni buni , rulmentul de presiune intra in actiune tocmai cind se actioneaza pedala si se debraiaza, dupa diacnosticul vostru ar trebuii sa faca galagie cind se calca ambreiajul, nu , dar omului taman invers i se intimpla , dispare zgomotul cind se calca ambreiajul.
Aici este vorba de priza , mai precis capatul acesteia ce vine in vilbrochen si se ghideaza( sprijina ) intr-o bucsa de bronz. Aceasta bucse s-a uzat iar capatul prizei bate- freaca  in vilbrochen. Pentru a inlatura acest fenomen se inlocuie bucsa cu alta noua sau cu un rulment cu ace ( daca se gaseste la dimensiune )
Nu are implicatii daca se ruleaza cu acest mic defect
*



Din experienta mea bucsa aia tine cam 20 000 km. In concluzie trebuie schimbata daca se umbla la ambreiaj din diverse motive si lasata sa zdrangane altfel.
Ai gasit vreun rulment care sa se potriveasca acolo? Sau ai facut vreo adaptare marind gaura in care intra bucsa pentru a monta rulment?
Dyda
QUOTE(cristidb @ 2 Jun 2005, 09:18)
Din experienta mea bucsa aia tine cam 20 000 km. In concluzie trebuie schimbata daca se umbla la ambreiaj din diverse motive si lasata sa zdrangane altfel.
Ai gasit vreun rulment care sa se potriveasca acolo? Sau ai facut vreo adaptare marind gaura in care intra bucsa pentru a monta rulment?
*



Eu nu am incercat sa fac modificarea la masina mea, consider ca este un volum prea mare de munca ptr un cistig prea mic. Acest subiect la-m discutat cu ceva colegi. Nu cunosc daca ei la-u dus mai departe sau nu, ma voi interesa si-ti voi comunica
andreip
QUOTE(dweep @ 2 Jun 2005, 09:53)
verifică cablul de ambreiaj
daca este prea strâns, a acționat permanent rulmentul, acesta s'a incalzit și s'a uscat vaselina....cauza posibila
*



Ai nimerit-o wink.gif. Am fost la service si era cablul de la ambreiaj foarte strans .
Al Cap0nE
QUOTE(Al Cap0nE @ 7 Feb 2005, 15:16)
Rulmentul este cel care huruie. A inceput sa faca si la mine uneori (un bazait). Si are 3 luni de cand am schimbat tot kitul de amreiaj sad.gif
*



La mine sa remediat. Cred ca de la caldura smile.gif Si eu care ii pusesem gand rau, sa-l desfac atunci cand vine caldura! Cred ca si de frica a amutit smile.gif)
B_28_URA
Sper ca ma poate ajuta si pe mine cineva, am o problema care tine de CV(cred) de vreo 2 zile observ ca daca plec cu a doua, dar, nu oprita complet pe loc(plecare usoara)se aude un fel de frecare. Mentionez faptul ca stiu sigur ca am probleme cu sincroanele (1 si 2 in special), dar intreb daca este cumva posibil sa fie de la scut, care am impresia ca e cam ne strans, sau ceva in genul asta, ca se aude un alt zgomot asemanator daca o tin turata (chiar si pe loc, fara ambreiaj calcat)la 1200-1300 rpm. Va rog spuneti-mi ce se intampla daca stiti, pt ca pana acum doua seri nu facea(si nici nu face mereu, de doua ori am auzit-o)
sonykel
am si eu o problema cu cutia de viteze si n-am vrut sa deschid un nou topic!problema e ca masina nu mai sta pe liber!daca incerca so scot din a1a intra direct in a2a!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.