ageana
16 Dec 2008, 12:58
Problema e in felul urmator: mergi linistit cu masina si se taie aprinderea, se opreste motorul. Dau cheie... degeaba, mai dai o cheie, mai astept... pana la urma-si revine. Si dupa ce a facut o data, de obicei se mai opreste de vreo 5-10 ori. A doua zi dimineata nu mai face.
Chestia e ca nu face mereu, adica 2 zile poate sa nu faca, iar in a 3-a sa faca.
Prima data am crezut ca-i de la comutatorul de gaz (il auzeam cum decupleaza valvele de gaz, dar apoi mi-am dat seama ca daca nu simte curent pe aprindere opreste gazul), asa ca l-am dat pe pozitia 0, si am deschis valva de benzina manual. Problema persista.
Mentionez ca am aprindere electronica cu senzor Gotronic.
Multumesc pt eventualele raspunsuri!
Verifica
masa aprinderii , mi-s patit , !!!
tzepesch
16 Dec 2008, 14:05
sau, se duce drk aprinderea.
saaaau
bobina!
Eu dau vina pe contact sau este vreun fir slab
eu zic ca e bobina pt ca am patito si eu , aveam exact aceleasi simptome ca si tine. mergea ok pana se inaclzea motorul aproape de 80 de grade apoi dintro data se oprea si nu mai pornea decat dupa circa 50 60 de secunde. eu am rezolvato schimband platina desi cea vecehe nu era impuscata si nici dereglata. zic ca e de vina bobina deoarece eu am o bobina cam obosita care se cam incide. astept sa mi se repete figura si voi merge la dezmembrari sa caut o bobina de sf gheorghe, am auzit ca ar fi mai bune.
ageana
16 Dec 2008, 14:22
Am pus mana pe bobina, dar chiar nu e calda cand se opreste.
Nasol ca n-am multimetru sa verific bobina.
Trebuie sa ma gandesc la o solutie sa exclud si contactul din ecuatie.
ydaniel
16 Dec 2008, 15:00
mie imi sarea un fir de la contact-aceeleasi simptome aveam.
tzepesch
16 Dec 2008, 15:08
ca sa scoti contactul.
pui + bobina si +aprindere pe + baterie/alternator
apesi demarorul cu o surubelnita
ageana
16 Dec 2008, 15:09
Dar nu cumva s-ar stinge si becurile de la bord daca sare firul de la contact?
Oricum, verific si asta neaparat.
tzepesch
16 Dec 2008, 20:43
nu
cel putin la mine, alimentarea blocului de lumini e pe direct. nu prin cheie.
cand zici ca-ti face, verifica daca ai scanteia atunci cand dai la cheie
eventual umbla la tine cu un fir (nu foarte gros) de ~1m cu doi crocodili in capete, si cand face, te dai jos, legi firul la + ul bateriei si la + ul bobinei si dai iar la cheie. Daca porneste atunci e contactul de vina (ca folosind acel fir ai suntat contactul), daca nu, atunci cauta-te de aprindere (bobina sau aprinderea ta electronica)
Am rezolvat problema pana la urma...
Cu cateva zile inainte de craciun, dupa ce mi se oprea dn nou, am decis sa schimb si contactul (am pus unul vechi dar functional).
Nu mi-a mai facut probleme (am facut vreo 400 km in timpul asta).
In ziua de craciun, cum veneam eu de la Brasov, incepe din nou sa se opreasca. Si nu mai porneste nici moarta.
Dupa vreo 45 de minute de incercat diverse chestii intr-un frig infernal, ma decid sa dau jos aprinderea si sa pun la loc platinile. Am fost cel mai om bucuros in momentul ala.
De atunci nu am mai avut probleme deloc.
Chestia e ca daca se oprea in mers, isi revenea daca-i dadeam la demaror din mers
Sa fie senzorul sau aprinderea?
cagulaa
7 Jan 2009, 11:40
si eu care vroiam sa cumpar o aprindere cu senzor, mi sa facut parul maciuca
, oricum cred ca pt. moment o sa pun doar aprinderea fara senzor, sa vad cum se comporta
QUOTE(ageana @ 7 Jan 2009, 11:29)
Sa fie senzorul sau aprinderea?
Monteaza la loc aprinderea dar in locul senzorului , pui platina si gata , vezi ce si cum ...
@cagulaa: nu te speria asa tare, sunt multi care au aprinderea din aceeasi perioada ca si mine si nu au avut nici o problema.
O sa incerc sa pun aprinderea fara senzor, dar asta cand o sa fie putin mai cald.
cagulaa
7 Jan 2009, 12:44
chiar acum am cumparat aprinderea fara senzor dar nu mai am timp sa o montez, trebuie sa plec la servici. cica trebuie sa o montez intr-un service autorizat de Dacia ca sa am garantia.
si astia din Pitesti pana se pun pe treaba........
gotronic
7 Jan 2009, 13:49
QUOTE(ageana @ 7 Jan 2009, 11:29)
Am rezolvat problema pana la urma...
Cu cateva zile inainte de craciun, dupa ce mi se oprea dn nou, am decis sa schimb si contactul (am pus unul vechi dar functional).
Nu mi-a mai facut probleme (am facut vreo 400 km in timpul asta).
In ziua de craciun, cum veneam eu de la Brasov, incepe din nou sa se opreasca. Si nu mai porneste nici moarta.
Dupa vreo 45 de minute de incercat diverse chestii intr-un frig infernal,
ma decid sa dau jos aprinderea si sa pun la loc platinile. Am fost cel mai om bucuros in momentul ala.
De atunci nu am mai avut probleme deloc.
Chestia e ca daca se oprea in mers, isi revenea daca-i dadeam la demaror din mers
Sa fie senzorul sau aprinderea?
Aici nu am inteles cum ai pus platinile inapoi, adica si platina fixa si cea mobila???
Vreau un raspuns cat mai urgent
Normal , ar fi trebuit sa o puna pe cea mobila (pt clasic ) , ca cea fixa o avea oricum ....
gotronic
7 Jan 2009, 14:02
Pai aici nu sunt eu sigur daca a folosit si platina fixa, si tind sa cred ca nu, din moment ce a scris platinile!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
scuze e offtopic:am aprindere clasica si as dori sa-mi iau o aprindere at01 fara senzor.
se merita sau ar trebui sa-mi iau una cu senzor?
scuze inca o data de offtopic.
multumesc/
110% aprindere cu senzor , o am de mai bine de un an si nu am avut probleme
NICIODATA cu ea .. impecabil de fiecare data ... cu condtia ca si celelate componente care alcatuiesc aprinderea sa fie in stare buna ...
este adevarat ca motorul merge mai rotund,pornirile la rece sunt mai usoare..si scade consumul?
cat costa una?
mc
cagulaa
7 Jan 2009, 15:37
ia legatura cu gotronic , oricum nu costa mult, de abia astept sa o montez maine sa vad daca se observa vreo diferenta ( asta ca am reglate bujiile pe tester, la fel si platina, fisele...).
O intrebare: care este firul de la turometru?!?!
ma documentez pana maine
djasu82
7 Jan 2009, 17:00
de obicei aprinderea at011 are un fir de minus acela se leaga la borna minus a alternatorului pentru a exclude multe probleme gen porniri greoaie sau opriri in trafic. Senzorl nu are nici o problema genereaza impulsuri atata timp cat el e alimentat cu tensiune pe acel fir care se leaga la delco si atata timp cat prin fata lui la o distanta de 0.7mm-1mm trece o bucata de metal ,el v-a generea 2 impulsuri la fiecare trecere, evident doar primul impuls se ia .
De aceea eu am recomandat alimentarea parti de putere a aprinderi de la alternator iar partea de comanda legata normal.
gotronic
7 Jan 2009, 17:09
QUOTE(cagulaa @ 7 Jan 2009, 15:37)
ia legatura cu gotronic , oricum nu costa mult, de abia astept sa o montez maine sa vad daca se observa vreo diferenta ( asta ca am reglate bujiile pe tester, la fel si platina, fisele...).
O intrebare: care este firul de la turometru?!?!
ma documentez pana maine
Firul de la turometru este cel care vine pe borna minus a bobinei de inductie impreuna cu firul ce pleaca la delcou. Firul de la Turometru ramane acolo unde a fost pe borna minus a bobinei impreuna cu borna BI a aprinderii (AT01 sau AT011)
cagulaa
7 Jan 2009, 17:32
adica la bobina la borna ( - ) vin 2 cabluri. unul mai gros si unul mai subtire. sa inteleg ca cel subtire este de la turometru , iar cel gros este de la ruptor??
gotronic
7 Jan 2009, 17:58
Nu conteaza grosimea sau culoarea ca poate au fost schimbate intrte timp de alt proprietar. E simplu, urmareste cu ochiul care din cabluri duce la delcou (platina), celalalt e turometru. Off greu mai e ptr. unii. Sau poate tu te referi la cele doua cabluri care vin pe bobina de inductie??? Atunci tot asa le deosebesti, doar daca le-ai desfacut fara sa tii minte care este unul si care este altul, atunci daca le schimbi, arzi tot pe acolo. Ramane sa masori cu un voltmetru sau o lampa care este firul pe care vine +12V fata de masa, atunci ala este alimentarea (pe plusul bobinei de inductie se pune) si celalalt turometru. Cred ca te-am "obosit"
cagulaa
7 Jan 2009, 18:03
imi cer scuze pt insistente, dar sunt la servici si ma freaca niste intrari numerice de la CN 840-d Siemens, iar astazi am tras doar o ochiana si pana nu sunt sigur mai bine intreb
la mine pe clasic merge foarte bine dar vroiam sa incerc si eu sa vad ce se intampla
daca v-am suparat imi cer scuze
gotronic
7 Jan 2009, 20:59
Nu, nu e vorba de suparare. Sunt un pic ocupat cu alte probleme si efectiv nu mai am rabdare sa raspund la fiecare lucruri care daca nu le-ai invatat la timpul lor, sau nu ai fost pe profil, se asteapta totul de pe net. Si cateodata esti neputiincos in fata netului. Mai ales la raspunsurile unora (postari aiurea), dupa care vin pe PM si cer sfatuiri "cu piosenie". Asta dupa ce a scris cate o "perla" pe ici pe colo.! Si, culmea are influenta foarte mare asupra unora de buna credinta.! (Nu e vorba de tine). Ai dreptate, mai bine intrebi de 10 ori decat s-o arzi odata
Domnule Olaru: daca va referiti la mine in ultimul post... imi pare rau, dar eu nu am vrut sa influentez pe nimeni negativ, am si spus asta. Cautam doar o solutie la problema mea. Poate aprinderea mea s-a defectat din cauza mea, din cauza bobinei etc. etc.
Nu spun ca AT011 e un rebut si nu trebuie cumparat de nimeni, DIN CONTRA. E un gadget foarte bun pt clasica "berlina", si destul de fiabil (avand in vedere ca probabil sunt singurul care a avut probleme cu el).
Aprinderea a functionat foarte bine pana acum, dar acum am avut o problema cu ea (sau nu trebuia sa mentionez ca am aprindere?). Nu spun ca din cauza producatorului, poate e din cauza mea, dar e o problema undeva, si de cand am dat-o jos totul e ok.
Nu cred ca era cazul sa va suparati pt chestia asta...
Referitor la platini, le-am pus pe ambele, am conectat condensatorul si am dat senzorul si aprinderea jos.
Daca ati inteles ca am pus senzorul pe masina fara sa pun platina fixa, nu-i asa. Am aprinderea montata pe masina de mai mult timp (cred ca 1an- e cu senzor rosu
), si a functionat perfect pana acum.
gotronic
7 Jan 2009, 21:59
Am avut o zi gra azi, si nu vreau sa invinuiesc pe nimeni. dar multi vor sa-si monteze singuri asa ceva, si cand am vazut cat "HABAR" au de masini si instalatii electrice nu a fost nimica. dar cand mi-au cerut sa-i invat sa masoare cu aparatele de masura, sa nu mearga la service, imi venea sa le spun sa vina la mine ca imi este mai usor sa le-o montez pe gratis decat sa-i invat electronica sau electrotehnica. In plus mi s-a mai cerut sa-i invat sa depaneze niste aprinderi "online". Si culmea nici macar nu erau facute de mine.! Apropo de aprindere, ce ati mai facut cu ea? merge cu platina?. Ca daca da, este posibil sa se fi dus senzorul daca fisa de la cilindrul de langa surubul delcoului atinge sau are proasta izolatia este posibil ca in timp sa se duca un zenner de protectie din senzor. Daca aveti dubii, trimiteti aprinderea la mine (costa cca 1 leu) o verific si o trimit inapoi (BUNA).! Si va spun si cam ce s-o intamplat si de ce.!! Spun asta ptr. ca noi incercam pe stand sa le stricam in conditii drastice si nu reusim, chiar cu scanteia pe senzor direct. Nu stiu ce s-a intamplat practic la dvs.
Numai bine, si scuze nu a fost cu intentie.!
djasu82
7 Jan 2009, 23:08
hai ca asta e stire noua depanare online a aprinderi eletronice . Cu siguranta daca vorbesti in alti termeni specifici eletronici sau eletrotehnici multi se uita crucis . Baieti ce naiba e simplu vedeti desenul in schema prezentata de gotronic si se trece la montaj.
gotronic
7 Jan 2009, 23:16
Pai pana la urma stii ce a spus tipul (nu dau nume). ca nu intelege mare lucru din ce-i explic si crede ca o s-o rezolve altfel. Cumpara toate piesele de pe placa si le replanteaza. (" ca ce mare scofala o fi"). Aici mi-a sarit mustarul.! (asta dupa 2..3 ore de mess cu el)
Pai nu putea sa faca asta de la inceput fara sa-mi frece ridichea 3 ceasuri si sa-mi spuna la urma ca nu are habar de electricitate?
De mentionat ca nu-s eu ala de care vorbeste gotronic
Mai astept un cateva zile, sa fiu 100% sigur ca nu mai face acum cu sistemul clasic.
Apoi o sa montez doar aprinderea, fara senzor, sa vad ce rezultate da.
Daca merge o saptamana perfect, o sa montez si senzorul. Astfel vad sigur de unde vine problema.
cagulaa
8 Jan 2009, 11:22
am montat aprinderea si merge brici. Fara sa mai modific nimic pe la bujii sau pe la platina, (am dat o cheie si a pornit din prima chiar daca am bateria pe moarte
, am fost putin prin oras am intrat si pe autostrada , merge super> ), fara sa apelez la nimeni, doar cu instructiunile in fata
va multumesc ca va pierdeti timpu cu mine si imi cer scuze daca mai pun si intrebari idioate
ageana
19 Jan 2009, 10:31
Ok, am montat aprinderea sambata, se pare ca nu mai face.
O mai las cateva zile, sa fiu sigur.
Daca o sa mearga, atunci e clar ca e ceva in neregula cu senzorul.
ageana
19 Jan 2009, 10:39
Vechea aprindere AT011, dar in loc de senzor am pastrat platinile, si am dat condesatorul jos.
saioc.vasile
19 Jan 2009, 11:41
eu am aprindere at 01 intreb si eu
pot sa atasez la ea doar senzorul?
se gaseste senzor separat sau numai cu AT011
multumesc
nu merge senzorul la aprinderea ta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.