pentium10
16 Dec 2008, 15:59
Salut,
Vine iarna, si asa mi se pare ca motorul/apa (Dacie 1310 anul 1998 pe carburator) se incalzeste foarte incet, in mers circa 7-8 minute, pana simt ceva caldura inauntru sub geam. Ventilatorul este pornit, si acul de la termometru sta la "ora 8".
Ce am observat este ca acel furtun gros de la termostat pana la radiator, se incalzeste in acelasi ritm ca furtunul care da caldura sub geam. Si daca pun palma pe radiator, si aia este destul de calda (dupa 5-7 minute).
Si consuma destul de mult, cam 13-15% in oras. 10% in afara.
Am schimbat termostatul ieri, credeam ca e blocat la deschis, dar problema nu sa rezolvat. In bord termometrul este sub jumatate, cam la "ora 8 si ceva".
Este normal ce se intampla, sau ar trebui sa radiatorul ar trebui sa intre in circuit mai tarziu?
Marton
TGeorge
16 Dec 2008, 16:16
termostat se deskide la 80 grade ..vezi si u daca este aerisita instalatia de apa daca mai ai antigel in borcan
adrianne
16 Dec 2008, 16:22
E normal daca ai elice pe pompa de apa; daca aveai ELV se incalzea mai repede. Daca te deranjeaza asteptarea poti pune carton pe 1/2 din radiator.
pentium10
16 Dec 2008, 16:32
inteleg cartonul si am antigel, este aerisit
cred ca problema consta in faza ca nu se incalzeste apa ca radiatorul este in circut, functioneaza cumva de la inceput
dar de ce se intra in circuit radiatorul asa de rapid, ar trebui sa se porneasca la 80+?
TGeorge
16 Dec 2008, 17:06
idea este ca daca mergi in bucuresti si e si aglomerat se incalzeste ma greu papase inaczeste mai repede cu motorul in sarcina adik in mers daca stai la semafor nu se incalzeste repede si e normal sii la mine dureaza cam 10 15 min pana se incalzeste calumea si asta in mers continu faza cu consumu la fel din cauza ierni presupun ca ti socul tras un timp si apa are 80 grade cand intra in radiator da nu o simti la mana doarece in radiator sa mai raceste un pik nu ai trebuie mult sa ajunga la 80 grade dar ai trebuie mult sa ati incalzeasca radiatoru si caloriferu!
paul_damian
16 Dec 2008, 17:14
Atunci termostatul nu inchide, sta tot timpul deschis - ceea ce e de preferat, mai rau ar fi sa stea tot timpul inchis (= motor prajit). Dar ideal ar fi ca termostatul sa functioneze cum trebuie, deci schimba-l
In aceeasi ordine de idei: daca un termostat nou a fost pus o data in circuit (a trecut lichid de racire prin el) si apoi ramane pe uscat el nu va mai functiona corespunzator. Nu ma intrebati de unde aceasta legenda, la urma urmei in componenta termostatului sunt niste metale neferoase, dar probabil oxidarea are un rol.
slaiciprian
16 Dec 2008, 19:37
a cedat intr-o zi termostatul la mine. l-am dat jos sa nu fierb motorul. am mers asa 2 zile. afara erau temp in jur de zero grade. in astea doua zile, fara termostat, motorul nu a trecut niciodata de 60 de grade. deci, semn de termostat blocat permanent pe deschis: temp nu ajunge la 80 de grade, indiferent cat mergi.
La 2-3 minute dupa pornirea motorului, trebuie sa simti la mana diferenta de temperatura intre furtunul spre calorifer si cel spre radiatorul principal. Daca au aceeasi temperatura, termostatul nu inchide (nu conteaza ca l-ai pus nou, se poate defecta dupa prima deschidere) Modul cum e ventilat radiatorul (ELV sau morisca pe pompa de apa) nu are nicio importanta legat de functionarea termostatului. Restul simptomelor sunt concordante (calorifer rece si consum enorm) si daca insisti sa o folosesti asa vei constata si o uzura mult accelerata a grupului camasi-segmenti)
Toate cele bune!
pentium10
26 Dec 2008, 19:42
ar trebui, dar din pacate sunt exact la fel (cald)
cum stiu daca un termostator este stricat? sau ramane pe deschis?
ce pot sa fac, sa cumpar iarasi una?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.