Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu Dacia la pornire iarna
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
shtefanpky
Salut! Am si eu niste probleme cu masina mea la care as astepta niste sfaturi. Mentionez ca nu prea am cunostinte despre mecanica si as aprecia daca as primi raspunsuri pe intelesul meu.
Deci, la pornire in sezon rece, nu vrea sa porneasca pe gaz sub nici o forma, iar pe benzina nu se alimenteaza nici daca ii fac pedale trag socul decat dupa vreo 10-15 minute de dat la automat. Probleme mai mare este ca uneori, dupa ce dau de vreo 3-4 ori la automat, moare bateria de nu se mai aprind nici becurile in bord, iar trasa pleaca ff greu. Rog ajutor
scania
Salut, in primul rand nu e recomandat sa o pornesti pe gaz in sezonul rece , pt ca duce la distrugerea "plamanului", chiar daca sunt unele masini care pornesc usor si pe gaz iarna la cateva grade minus bune.
2... ia-le pe rand incepand cu conductele si furtunasele de la rezervor sa nu fie crapate si sa aiba toate coliere, ajungi la pompa de benzina verifica acele supape daca tin benzina, o dai jos si sufli pe conducte si tragi trebuie sa mearga doar intr-un singur sens, urmatorul este filtrul de benzina verifica sa fie curat si sa nu aiba crapaturi mai bine schimba-l e 2 lei unu nou, acum verifica daca deschide electrovalva de benzina care e alimentata din instalatia de gaz scoti acel fir galben galben si pui un fir de la + baterie acolo si daca deschide e buna.
Acum urmeaza carburatorul care trebuie si el verificat, sa ai nivel bun sa nu fie cuiul pontou blocat, sa tina benzina in camere (parca tuburile emulsoare se ocupa cu asta), ciocul de papagal sau arunce corect jetul, pompa de sprit buna.
Nu ar strica si o verificare a aprinderi: ca sa fii impacat: buji, fise, capac sa nu fie spart si sa aiba ploti buni, rotorul, paltina buna si reglata corect (recomand cu caldura si o aprindere electronica at01) se simte diferenta
bafta
ionut.tanase
Intrucat sunt satul de povesti de genul "nu este recomandat sa ..." voi detalia in continuare cum am reglat dacia tatalui meu sa porneasca mereu la sfertul sfertului ... sau cum se zice "iti ia cheia din mana" wink.gif . SI pornirea o face mereu pe GPL.
Prin urmare:
- cumparat set de platini noi de metaplast si reglate la 0.4 cu lera dupa metoda urmatoare:
= pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn iar apoi montat platinile=.
- verficat capac delco si ruptor distribuitor sa nu prezinte defecte;
- montat aprindere GOTRONIC (cutiuta rosie);
- verificat bujii si reglat la 0.7;
- montat totul la loc si urmeaza reglarea avansului care se face in felul urmator:
= FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)=

ATENTIE: cu toate reglajele la aprindere nu veti avea pornire buna daca DEBITUL la GPL nu este optim!! Dupa ce ati reglat aprinderea dupa metoda de mai sus, reglati si debitul din robinetul pus pe furtunul care intra in carburator.

Reglarea debitului este explicata in alt topic si nu are rost sa mai intru in detaliu.

Dupa ce am facut cele de mai sus, dacia tatalui meu a pornit la sfert si in diminetile cand erau minus 10 grade celsius in Pitesti.

Reglajele le-am facut dupa ce taica-meu s-a plans ca da la automat dimineata de i se uraste wink.gif

SUCCESE!
diaconuliviu
Era vorba de posibilitatea chiar a spargerii membranei plamin. Din cauza scaderii temperaturii gazului evaporat, cu plecare de la -10...0 se ajunge pe la -15..-25, rigidizarea ei si ruperea sau craparea.
In fine, fiecare isi foloseste instalatia asa cum vrea.
baranga
QUOTE(ionut.tanase @ 18 Dec 2008, 13:24)
Intrucat sunt satul de povesti de genul "nu este recomandat sa ..." voi detalia in continuare cum am reglat dacia tatalui meu sa porneasca mereu la sfertul sfertului ... sau cum se zice "iti ia cheia din mana"  wink.gif . SI pornirea o face mereu pe GPL.
Prin urmare:
- cumparat set de platini noi de metaplast si reglate la 0.4 cu lera dupa metoda urmatoare:
= pus pistonul 1 in compresie  astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn iar apoi montat platinile=.
- verficat capac delco si ruptor distribuitor sa nu prezinte defecte;
- montat aprindere GOTRONIC (cutiuta rosie);
- verificat bujii si reglat la 0.7;
- montat totul la loc si urmeaza reglarea avansului care se face in felul urmator:
= FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)=

ATENTIE: cu toate reglajele la aprindere nu veti avea pornire buna daca DEBITUL la GPL nu este optim!! Dupa ce ati reglat aprinderea dupa metoda de mai sus, reglati si debitul din robinetul pus pe furtunul care intra in carburator.

Reglarea debitului este explicata in alt topic si nu are rost sa mai intru in detaliu.

Dupa ce am facut cele de mai sus, dacia tatalui meu a pornit la sfert si in diminetile cand erau minus 10 grade celsius in Pitesti.

Reglajele le-am facut dupa ce taica-meu s-a plans ca da la automat dimineata de i se uraste  wink.gif

SUCCESE!
*




cand ai explicat cumm ai reglat avansul static ai omis sa pui pistonul 1 in compresie wink.gif wink.gif
Minel
QUOTE(baranga @ 18 Dec 2008, 14:51)
cand ai explicat cumm ai reglat avansul static ai omis sa pui pistonul 1 in compresie  wink.gif wink.gif
*



Eu in locul tau as citi mai cu atentie , daca tot vrei sa corectezi omul !!!

QUOTE(ionut.tanase @ 18 Dec 2008, 13:24)
pus pistonul 1 in compresie astfel incat tesitura de la axul delcoului sa vina pe directie cu capsula avansului vacumatic si volanta la semn
*



QUOTE
= FARA sa se miste in vreun fel motorul (exclus pornirea) se deplaseaza delcoul la maxim spre radiator; CONTACTUL trebuie sa fie pus (atentie inca o data sa nu porniti din greseala motorul); in tot acest timp becul de la aprindere este aprins; se deplaseaza USOR delcoul de la stanga spre dreapta pana se stinge becul; in momentul cand becul s-a stins delcoul mai trebuie miscat fff putin tot spre dreapta (spre baterie)=
baranga
scuze;am citit repede blush.gif
ionut.tanase
Stai linistit ... se mai intampla. Oricum, sper sa ajute topicul de mai sus pe cei carora le fac probleme masina la pornire.
mitu2002
CAUTA AICI SIGUR VEI GASII RASPUNS LA PROBLEMA
http://www.daciaclub.ro/Instalatie-GPL-t4917.html
cristi74
Pina acum 1 luna nu credeam ca masina poate porni dimineata la prima cheie pe gaz la 0grade. Dar minunea s-a intamplat dupa ce am schimbat bobina de inductie, condensatorul, bujiile (0,7), platina (0,4) si fisele, eventual si capacul delcou (care oricum e 5lei). Deci chiar daca aveti aprindere pe benzina buna nu strica sa schimbati toata aprinderea. Cat despre aprinderea tranzistorizata am aruncat-o cat colo dupa m-am "ars" de 2 ori cu ele. De 1 luna nu am mers nici 1m pe benzina. Iar cea mai grea pornire a fost la a 2a cheie cand erau -4grade. Pornirea o fac astfel: dau la cheie si in momentul in care da s-o ia calc acceleratia sa nu moara motorul si o tin din acceleratie la 1200 ture 2 minute sa se stabilizeze ralantiul.
Cat despre reglatul carburatorului, ce treaba are gazul cu CNC, jicloare, samd? Iar spargerea membranei pulmonului daca se produce, stie cineva cat costa aceasta membrana? Banuiesc ca mai mult de 50 lei nu poate fi.
baranga
mie,asta iarna imi pornea la prima cheie pe gaz cat ar fi fost geru de mare si dupa doua accelerai in gol imi statea la ralanti la 600rpm biggrin.gif
zic ca imi pornea pentru ca m/am convins ca nu mai e nicio diferenta intre gaz si benzina.tot pe acolo sunt costurile,sunt un gpl/ist care a devenit benzinar.IREVERSIBIL.
nu am patit nici un necaz la motor din cauza gpl/ului.restul sunt doar basme tongue.gif
mar10may
QUOTE(shtefanpky @ 18 Dec 2008, 11:49)
Salut! Am si eu niste probleme cu masina mea la care as astepta niste sfaturi. Mentionez ca nu prea am cunostinte despre mecanica si as aprecia daca as primi raspunsuri pe intelesul meu.
Deci, la pornire in sezon rece, nu vrea sa porneasca pe gaz sub nici o forma, iar pe benzina nu se alimenteaza nici daca ii fac pedale trag socul decat dupa vreo 10-15 minute de dat la automat. Probleme mai mare este ca uneori, dupa ce dau de vreo 3-4 ori la automat, moare bateria de nu se mai aprind nici becurile in bord, iar trasa pleaca ff greu. Rog ajutor
*


pentru a porni mai bine pe benzina dimineata din cate stiu eu trebuie sa o lasi de seara pe benzina.adica atunci cand vrei sa opresti motorul masinii sa o dai sa mearga mai inainte pe benzina.asa mi au spus cei care imi montasera instalatia de gpl pe o dacie papuc pe carburator.
loganfan2008
aceeasi chestie: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1656319

PS: e cam rau cu pornirile pe GPL la temperaturi scazute... presupun ca sti cat costa un set de garnituri pentru plaman!... sleep.gif

LE: se pare ca vorbim singuri; blush.gif probabil initiatorul topicului a si uitat cum se numeste forumul unde si-a facut cont laugh.gif
paul-tm
Salutare. Am si eu niste nelamuriri.Se da o dacie 1310 cu motor de 1300 cm.Ulei in motor acum am panther mlx enduro 20w50, in 1400 km facuti a consumat cam 700 ml de ulei.
Cu ulei 15w40 imi consuma mai mult, din cauza aia am trecut la 20w50. Oricum o data cu venirea frigului ii pun 15w40. Mai mult de 1600 km nu tin pantheru in motoor.
Acum o pornesc cu socu tras si o las sa mearga cu socu tras pe loc vreo 2 min,imping socu,relantiu destul de stabil,si cand sa plec de la cedeaza imi moare motorul in mijlocu intersectiei.Ii trag socu si merge. Problemele persista pana se incalzeste apa pe la 50 grade.
Cineva mi-a zis ca e motoru uzat si din cauza aia nu merge fara soc.
Stau si ma gandesc cand vine afara -10,-15 ce fac atunci.
Voi ce ziceti ce e devina: motorul fiind uzat. Sau sa merg la un mecanic sa regleze culbutorii,avans,carburator.
De consumat nu consuma mult cu benzina de 35 lei(8,5 litri) fac cam 100 km mers si in oras dar mai mult in afara orasului.
Multumesc mult
CGDBZ
Carburator reglat prost , pe consum mic , ia aer foarte mult , pe vremea asta nu trebuie sa stai doua minute sa incalzesti motorul.Pleci cu ea cu socul putin tras si pe masura ce se incalzeste motorul il impingi.Asta e parerea mea .
PH-06-BOA
Firul galben vine de la comutator, deci se mai pierde ceva curent pe fir, mai ales ca e destul de subtire. Daca va face proba cu un fir direct de la baterie, sigur va merge, daca e in stare normala, dar se poate sa fie si blocata supapa, cu ceva cauciuc de la furtun, sau din rezervor. Da intai la coada la pompa, pana umpli carburatorul, dand valva pe manual, si apoi da la cheie, sa nu mai termini bateria. Daca porneste greu pe gaz, ori nu are gaz deloc, ori e prea mult. Daca pornirea se face la rece pe gaz, nu turati motorul, pentru a nu se produce inghetarea gazului in plosca, pana se incalzeste. Scotandu-i acel mic arc de la clapeta de soc, si regland acea parghie in forma de Z, tragand socul cativa milimetri, obtineti o turatie putin peste 1000, si nu e niciun risc. Pentru cine a inteles, nu ezitati.
paul-tm
Cred ca o sa o duc la un mecanic.Sa regleze el, deoarece vine iarna si o sa am numa probleme.
Eventual sa verfice mecanicu daca nu cumva imi trage aer fals pe la garniturile de sub carburator. biggrin.gif
PH-06-BOA
Sa vezi tu ce-l doare pe mecanic, ca nu-ti porneste tie masina, mai ales peste o luna. Daca ar fi vre-o garnitura (m-as mira), iti trebuie neaparat un savant , sa determine printr-un sistem complicat, de calcule, preziceri si alte intuitii? Pune mana si fa-l singur, unde nu sti intreaba, dar sa sti pe cine. In principiu, ce se aseamana , se aduna. Adica, daca tu nu te pricepi, ai sa nimeresti tot la un nepriceput, ca numai ala iti va da raspunsul, pe placul si priceperea ta. Ce faci tu cu mana ta, e sfant. Nu te supara ca te-am folosit ca exemplu, n-am vrut sa jicnesc, ci doar sa-ti imprim o directie, nu catre un mecanic, care nu te-ar primi cu bratele deschise sa-ti rezolve problema, ci sa-ti ia banii. Oi mai fi si elev...
yo9hnf
Fosta Dacie a tatalui meu, cu gaz, la minus (!) 5 grade, DOAR pe gaz, pornea la prima cheie.
Daca era prea frig, ii turnam in carburator un capac de pet de benzina.
kaput
De doua zile ma chinui cu ea in parcare.....
Am schimbat asa: fise tesla, capac doduco, platina doduco, aprindere At 010, platina n-am gasit doduco am pus bosch, bujii noi.
Reglat avans cu motorul la semnul de pe volanta si crestatura de la axul delcoului spre capsula vacuumatica.
Porneste doar daca ii dau avans mare si nu sta in relanti, rateuri grupa mare
Daca ii reduc avansul nu mai porneste deloc, omor bateria. De la ce sa fie oare?
Ar putea fi sarita distributia?

Aaaa! Si inca ceva. In rarele momente cand porneste, se aude ca trage un aer fals de zici ca ai pus compresoru.
Am dat carbu jos, furtunele toate, capac carburator, cagula dar nu am gasit pe unde ar putea sa traga aer fals. Aveti alte idei?
krapcarasu
pe la garnitura dintre qlasa si galerie poate trage
membru_DC
cumpara-ti un spray de pornire (aprox. 10 RON) si dai un fâs pe unde banuiesti ca trage aer fals, o sa-ti dai seama dupa "mersul" motorului cand sprayul ajunge in camera de ardere....cea mai simpla metoda de diagnosticare up.gif
kaput
Am reusit sa o pornesc! Torcea motoru super. Avans la zero, delcou curatat si uns.
Am plecat la o tura si dupa ce s-a incalzit a inceput sa faca ca toate alea nu mai tragea, mergea innecat si un fum in spate.... Cred ca facea autoaprindere. Sa fie oare bobina? Era calduta cand am pus mana pe ea. Si daca o opream apoi mai pornea ciuciu.
De mentionat ca face la fel si pe gaz si pe benzina.
Acum merge la relanti dar daca o turez are rateuri garla.

19 Nov 2009, 20:24:
Am rezolvat-o. Era bobina dusa. Acum merge asa frumos.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si sugestii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.