Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: limitator de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fullhouse
Buna ziua. Am o problema cu limitatorul de frana, in sensul ca am observat ca nu am tija aia care face legatura dintre el si trapez. Masina o am de vreo 6 luni, franele tin bine, doar ca am o pocnitura atunci cand franez mai brusc, in demaraj puternic nu se aude nimic. Sa aiba legatura pocnitura aia cu faptul ca imi e anulat limitatorul? Am verificat lichidul de frana, vine pana la cilindrii receptori. Ma poate ajuta cineva sa diagnostichez macar limitatorul ala? O sa fac rost de o tija, o sa o montez, dar cum o reglez?
Multumiri anticipate
ydaniel
cam greu cu reglatu..scrie pe aici pe alt topic.
o tija noua e cam 20lei.
vi_escu
N-are treaba pocnitura cu limitatorul. Mai degraba pocneste de la uzura excesiva a garniturilor de franare (saboti) sau reglajului incorect.

tzepesch
schimba rapid sabotii!

dupa ce iei tija si o montezi, reglezi limitatorul cam la jumate, cu trentele de zi cu zi din portbagaj.
fullhouse
Toate consumabilele instalatiei de franare sunt schimbate acum o luna, ma gandesc ca va trebui sa le desfac eu sa vad cum le-au montat mesterii astia mioritici. Totusi cum imi dau seama daca limitatorul de pe masina imi functioneaza sau nu?
deceneu32
Are dreptate baiatul!Si la mine se auzea o pocnitura tare pe spate cand franam.Sa botii erau noi.Sarise tija din suportul ei,cea care apasa pe limitator.Am pus-o la locul ei dar nu face un contact suficient cu limitatorul.Cateodata se mai aude si la mine acea pocnitura.
tzepesch
acolo mai e o piesa plata de metal cu-n arc.

eu n-am mai pus-o ca tinea apasat l maxim limit.

limitatoru are un cilindru cu manson de cauciuc. ala tre s lucreze, altfel e , ghici, blocat
motanpaul
Salutare, cine poate sa identifice pompa asta de frana.Decat sa iau una noua si sa nu mearga.Mai bine o pun pe asta, o am de la un preten dar as vrea sa stiu ce marca poate fi.Vad ca are autorizatie RAR.Ce poate fi:Asam,Autonova,Comefim,Autospeed....... si alte firme.
Poate are cineva pompa ca cea din poza, as vrea sa stiu firma daca se poate.Multumesc.

Edit; Amicu meu, a spus ca e buna, dar oricum maine o pun.Dar as vrea sa stiu firma, ca daca e de Asam nu o pun sus.Mai bine mai caut alta decat sa pun Asam.
Pompa noua nu mai cumpar, nu tin mult timp.

21 Dec 2008, 15:20:
Nivelu minim de pe bidonas e notat:"DANGER"
za_kristake
ce mai conteaza ce firma e ,schimba garniturile ca sa nu mai ai surprize si sa o mai dai inca o data jos si gata, altceva nu are ce sa cedeze daca e mai slab calitativa decat garniturile.
Adrian_Boy
Limitatorul de frana il probezi in felul urmator: urci masina pe capre la parte din spate (adica sa lasi rotile din spate suspendate), invarti de roti, iar in timp ce se rotesc, actionezi limitatorul manual (direct in el, adica sub masina) si vezi cand se opresc rotile wink.gif

La cum arata pompa aia de frana, pare sa fie de uzina, dar in orice caz, inainte sa-i pui pisotane (noi sigarnituri eventual cumperi un kit) te uiti in interiorul ei sa nu aibe rugina prinsa pe interior, pentru ca nu e bine deloc sad.gif
E bun sistemul, vezi sa ti se potriveasca si la filetul tevilor wink.gif
fullhouse
imi spune cineva care e denumirea exacta a acelei tije de legatura, n-as vrea sa ma duc la magazin si sa ma pornesc sa-i explic femeii cum arata tongue.gif
ydaniel
pai tija limitator de frana.acu 2 ani -in ambalaj de uzina a costat 25lei.
diaconuliviu
QUOTE(tzepesch @ 19 Dec 2008, 10:23)
acolo mai e o piesa plata de metal cu-n arc.
eu n-am mai pus-o ca tinea apasat l maxim limit.
[...]

Pai nu te supara, acel limitator asa este: apasat la maxim. In prima etapa a frinarii TOT lichidul se scurge spre cilindri, dupa care, functie de incarcarea puntii, prin ridicarea ei se creaza echilibru intre forta creata de presiunea din limitator manifestata asupra acelui "pistonas" si cea creata de punte.

Fa un experiment: scoate tija si lasa placa cu arc; Pune pe cineva sa apese pedala de frina si vei vedea ca acea placa cu arc se deplaseaza putin.
G I M
QUOTE
Limitatorul de frana il probezi in felul urmator: urci masina pe capre la parte din spate (adica sa lasi rotile din spate suspendate), invarti de roti, iar in timp ce se rotesc, actionezi limitatorul manual (direct in el, adica sub masina) si vezi cand se opresc rotile

Si cand se vor opri rotile? laugh.gif
tzepesch
diaconliviu,

jur la mine nu mergea absolut de loc. imi fugea fundu in toate felurile cu prostia aia pusa...

fara ea, cu limitatorul nou, nu mai fuge. cand se lasa masina se apasa cilindru si da drumu la mai mult lichid.

la0m testat si rastestat. masina frneaza drept! goala sau plina!

la itp nu s-a luat de respectiva piesa lipsa... la test a iesit f bine frna spate, cu mentiunea sa mai reglez eu 1-3 dinti la tamburi, lucru rezolvat.


serios, imi functioneaza mai bine franele asa decat cu porcaria aia care apasa la maxim. tija apsa la maxim sau nu ala tot apasat tinea. putea f bine sa nu fie...


nu zic ca n-ai dreptate, f corect, dar io stiu... functioneaza metoda mea. mai bine decat ce de carte.
motanpaul
Salutare.Am cautat la search dar nu am gasit nimic.
M-am tot chinuit cu reglarea tijei de la sevofrana.Am auzit ca daca nu e bine reglata ca la carte nu ai frane, si ma gandesc ca daca acum pun o pompa de frana buna, ar trebui sa verificat reglaju tijei de la servofrana.
Eventual postati un link cu topic asemanator.Multumesc anticipat.
Sorin_18
am si eu o mica nelamurire,stiam ca limitatorul de frana asigura o forta de franare egala pe rotile din spate sau in functie de greutate(nu mai stiu exact) dar acum cateva zile vb cu un nenea mai in varsta mi-a spus ca el limiteaza blocarea rotilor de pe spate,este adevarat???
G I M
Rolul lui este de limitare a presiunii pe rotile din spate in timpul franarii atunci cand masina este goala (pentru a nu fugi de spate la franari ). Cu cat masina este mai grea pe spate cu atat repartitorul se deschide mai mult , si eficienta franelor de pe spate creste.
diaconuliviu
QUOTE(motanpaul @ 14 Jan 2009, 23:15)
Salutare.Am cautat la search dar nu am gasit nimic.
M-am tot chinuit cu reglarea tijei de la sevofrana.Am auzit ca daca nu e bine reglata ca la carte nu ai frane, si ma gandesc ca daca acum pun o pompa de frana buna, ar trebui sa verificat reglaju tijei de la servofrana.
Eventual postati un link cu topic asemanator.Multumesc anticipat.
*


http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=114936&hl=9mm

Dar, mai trebuie si alte reglaje, pe la "autoreglaj"...etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.