Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fise tesla
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
salut lume, am patit ceva ciudat azi. Am avut fise de urziceni pe masina, cascand gura prin targ am dat de fise TESLA cu 45 ron setul. Am luat , am montat pe masina, vreau sa zic ca se simte diferenta la pornire. Problema mea incepe acuma, cu fisele de urziceni merge turometrul Ok, nu oscila nu aveam probleme, Cu fisele Tesla oscileaza, motorul merge rotund dar turometru a luat razna. Fara nici o modificare la aprindere, avans,.... cu fisele de urziceni sta undeva la 800-850 rot/min, cu fisele tesla de la 700 pana la 1600 rot/min la relantiu. In sarcina se comporta putin mai normal dar nu mai are precizie cum a avut cu celelalte fise. Deocamdata am lasat pe fisele tesla, dar ce pot sa fac sa mearga iara turometrul OK?

ps: am aprindere gotronic AT01, capac delcoul e noua, bujiile nu au nici 4000 de km.


mc pt sfaturi
ydaniel
enorm pretul...ce bobina ai?
parpanel
Am pus si eu fise tesla, dar nu am avut probleme cu turometrul.
Eu zic sa cauti in alta parte problema.
ZTV
QUOTE(ydaniel @ 20 Dec 2008, 20:25)
enorm pretul...ce bobina ai?
*





bobina e relativ noua, am dat pe bobina 60 ron, ceva nemtesc. Dar ce legatura are bobina? Cu fisele romanesc merge turometrul fara problema, cum pun fisele tesla am o pornire muuuult mai usoara, dar merge aiurea turometru.
loganfan2008
de unde-si ia semnal turometrul?
ydaniel
ce marca e bobina.zi concret.sper ca nu e master/asam...
pune una de iame si zi cum face.
ZTV
QUOTE(loganfan2008 @ 20 Dec 2008, 22:40)
de unde-si ia semnal turometrul?
*





cred ca de pe bobina ia semnal

20 Dec 2008, 22:59:
QUOTE(ydaniel @ 20 Dec 2008, 22:47)
ce marca e bobina.zi concret.sper ca nu e master/asam...
pune una de iame si zi cum face.
*






nu e nici master si nici asam, nu stiu exact ce fel de, dar cand am luat era si de master, si de asam...la juma'de pret
tzepesch
Deduco - Beru? argintie, capac negru sau maro?
ZTV
are capac negru, culoarea bobinei e argintiu....bobina asta a mers bine cu turometru si cu fisa de urziceni, nu inteleg de ce a aparut problema la fisele Tesla?
Minel
De curiozitate , schimba doar fisa centrala cu aia de Urziceni , pe cele de la bujii lasa-le cele Tesla , sa vezi daca mai face , merita incercat , zic eu .... sleep.gif
loganfan2008
desfa firul de la turometru, cel care-s ia semnalul de la bobina, curata-l si prinde-l la loc pe pozitie....

PS: Prinderea firului pe bobina este cu papuc inel sau sunt firele (litele) infasurate pe surubul de la bobina?

Daca-i al-II-lea caz, e foarte posibil ca o lita sa atinga gulerul (unde intra fisa principala) de la bobina si sa "fure" semnalul de acolo... happy.gif
Adrian_Boy
Verifica toate contactele de la bobina si aprindere electronica sa faca contact calumea.

Din descriera bobinei pare sa fie una de uamt, in principiu de la bobina i-ti da oscilatiile, poti incerca cu o bobina de rezeva in cazul in care ai, daca nu la ce-a actuala vezi sa nu fie oxidata in interiorul ei wink.gif
vi_escu
QUOTE(ZTV @ 20 Dec 2008, 22:58)
cred ca de pe bobina ia semnal
*


Ia semnal de pe platina.
argon
de pe bobina ia, tot acolo unde e legata si platina, e totuna.
loganfan2008
QUOTE(vi_escu @ 21 Dec 2008, 17:36)
Ia semnal de pe platina.
*




QUOTE(argon @ 21 Dec 2008, 18:50)
de pe bobina ia, tot acolo unde e legata si platina, e totuna.
*



adica (-) bobina
george_gusteritan
Salut! Eu am patit la fel dupa ce am schimbat bobina originala a masinii (1997) cu una NOUA dar vai de capul ei.Masina merge ,insa primii 3 km --- primele 15 min acul turometrului e "turbat".Urca ,coboara,cade de tot etc.Dintr-o data se stabilizeaza si merge PERFECT 1000 km etc.Fise romanesti Urziceni,platina de aia mai scumpa romaneasca,bujii frantuzesti,decou nou,aprindere de aia cu cutiutza mica cu led/.
Poate ajuta postul meu.Contactele imi sun ok,curate si stranse.PS motorul merge f bine,nu da rateu sau asa ceva
djasu82
numai condensatorul nu-l schimbati biggrin.gif condensatorul are rol sa netazeasca impulsurile altfel trece inalta tensiunea din secundar in primar si dupa aceea intra in turometru de aceea o ia razna iar la o anumita turatie parca se stabilizeaza.
Deci condensatorul eu as monta 2 condensatoare in paralel.
vi_escu
QUOTE(djasu82 @ 23 Dec 2008, 00:02)
numai condensatorul nu-l schimbati biggrin.gif condensatorul are rol sa netazeasca impulsurile altfel trece inalta tensiunea din secundar in primar si dupa aceea intra in turometru de aceea o ia razna iar la o anumita turatie parca se stabilizeaza.
Deci condensatorul eu as monta 2 condensatoare in paralel.
*



Care condensator are functia descrisa de tine?
Mr_Devil83
QUOTE(djasu82 @ 23 Dec 2008, 00:02)
numai condensatorul nu-l schimbati biggrin.gif condensatorul are rol sa netazeasca impulsurile altfel trece inalta tensiunea din secundar in primar si dupa aceea intra in turometru de aceea o ia razna iar la o anumita turatie parca se stabilizeaza.
Deci condensatorul eu as monta 2 condensatoare in paralel.
*



Ia vezi tu daca mai ai scanteie fara condensatorul ala, mai studiaza odata schema aprinderii clasice si dupa aia revino si corecteaza-te.

1-st hint: condensatorul ala numai pentru a netezi impulsurile nu e montat acolo. smile.gif

edit...

ahh...am uitat, monteaza 2 condensatoare in paralel si vezi cum se comporta motorul...mai ales la turatii mari.
diaconuliviu
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Dec 2008, 07:14)
[...] monteaza 2 condensatoare in paralel si vezi cum se comporta motorul...mai ales la turatii mari.

Se comporta tare prost, cu rateuri si benzina nearsa in evacuare.
vi_escu
QUOTE(ZTV @ 20 Dec 2008, 15:01)
ps: am aprindere gotronic AT01,
*


Parca la tipul asta de aprindere condensatorul trebuie eliminat.
ZTV
QUOTE(Minel @ 21 Dec 2008, 09:35)
De curiozitate , schimba doar fisa centrala cu aia de Urziceni , pe cele de la bujii lasa-le cele Tesla , sa vezi daca mai face , merita incercat , zic eu .... sleep.gif
*




- scuze dar eram plecat , am facut cum ai zis tu, parca mai revenea un picuti dar tot nu este cum era, am pus fisele noi de urziceni tot nu e OK. Asa ca am lasat cu fise tesla pe bujii si fise de urziceni intre bobina si delcou. Dar nu inteleg de ce nu mai merge turometrul cu precizie.


3 Jan 2009, 14:45:
QUOTE(vi_escu @ 23 Dec 2008, 12:03)
Parca la tipul asta de aprindere condensatorul trebuie eliminat.
*





adevarat, condensatorul este eliminat
djasu82
fiecare sare du cur in sus am spus la ce bobina se pune al doilea condensator nu si daca s-a pus aprindere eletronica. Fiecare face ce vrea cu masina lui si motorul lui eu am incercat experimentat am rulat si m-am convins ca e o solutie buna . Cine vrea sa ma convinga ca nu e sa pna mana pe un aparat video sa filmeze sa ruleze cumotorul si ne expune si noua .... Dar sa-si cumpere o bobina de tico tongue.gif fiindca cea de dacie nu-i mai mare smecheria .
kog
imi zice cineva si mie de ce cand pornesc daciana la frig cam un minut imi face turometrul ca elicea de la elicopter?
ZTV
revin cu o intrebare despre fisele TESLA :

eu am luat din targ in decembrie 2008, am dat 45 ron pe un set, era in cutie verde. Nu prea eram multumit, lua razna turometrul, cateodata aveam trepidatii la relanti. Am pus la loc fisele vechi de Urziceni, cu care merge super bine.
Az am vazut la un magazin de piese auto, fise TESLA cu 25 ron !!! cu ambalaj albastru. Poate am luat eu teapa de aia nu a mers cum trebuie ?

Voi mai tineti minte culoarea ambalajului ?
crissoo7
QUOTE(kog @ 3 Jan 2009, 15:04)
imi zice cineva si mie de ce cand pornesc daciana la frig cam un minut imi face turometrul ca elicea de la elicopter?
*



radmasa.gif exact asa patesc si eu dimineata cand e frig, zburda acul de la turometrul ala dintr-o parte in alta la maxim. Pe mine ma amuza, ca stiu ca-si revine dupa 1-2 min, cum ai zis si tu. Nu cred ca e de la bobina sau de la fise, ca le-am schimbat pe rand, si tot asa face. Nu stiu de la ce ar putea fi.

daca cineva s-a mai intalnit cu problema asta si a gasit rezolvarea, rog sa ne anunte si pe noi
ydaniel
da pai cam 25 lei sunt:)
+/- smile.gif pai la 45 lei sunt...enorm de scumpe;)
ZTV
QUOTE(ydaniel @ 21 Mar 2009, 17:18)
da pai cam 25 lei sunt:)
+/-  smile.gif  pai la 45 lei sunt...enorm de scumpe;)
*





am dat seama dupa aia ca am luat foarte scumpe. Acum sunt curios voi in ce ambalaj ati luat. Ce am luat eu era in cutie verde, si ce am vazut la magazin era in cutie albastra. Posibil ca am luat pt alte masini? Sau ceva neoriginal ?
ydaniel
mai ai ambalaju?
ZTV
da, il mai am
Adrian_Boy
ale mele si ale altora biggrin.gif

[attachmentid=1627509904]
ZTV
la mine e diferit, fac poza si arat imediat

21 Mar 2009, 22:55:
ce am luat eu avea ambalajul asta :


gangara
da-le incolo. oricum le-ai luat si sunt bune.
spuneai ca de cand ti-ai pus fise tesla iti merge aiurea turometrul. intradevar si eu de cand mi-am pus fise d-astea am ceva oscilatii insa nu sunt suparatoare.
am incercat sa le iau pe rand: bobina, aprinderea at (cu ea , fara ea), etc, dar nici un rezultatat. asa ca m-am resemnat.
dar sa vezi cum imi facea cu bob de tico despre care tot vorbeste djasu...
ideea e ca turometrele astea au un filtru in ele si mai fiind si romanesti se comporta diferit de la dacie la dacie.
Mr_Devil83
n-au nici un filtru in ele. au un simplu divizor rezistiv care incarca un condensator.

Turometrul ala e pur si simplu la ghici, se bazeaza pe amplificarea unui tranzistor si redresarea tensiunii alternative produsa de acesta, comparata cu o sursa de curent constant. Daca imi amintesc bine turometrul daciei 1310 cu 2 tranzistori la care am renuntat pt ca e un rahat.

Exista in ziua de azi convertoare frecventa/tensiune mult mai avansate cu o liniariatate mai buna de 1 la 100, ex: lm2917 si mult mai imune la paraziti.

Turometrul ala de pe berlina e un gonoi foarte influentabil de tensiunea de alimentare, precizia componentelor din el si imbatranirea acestora.

Sa zicem ca mergea decent cu releu de incarcare mecanic si fise cu impedanta mare cand era nou.
ZTV
deci, fisele ce am luat eu e bun sau e ceva contrafzcut?
ydaniel
nu scrie pt ce modele sunt?
din cate vad...sunt un model mai bun:)hitemp
ZTV
nu am facut poze unde scria, dar scrie ceva pe limba rusa, adica are un actibil alba pe acre scria pe limba rusa. In rest generalitati pe care scrie pe verso. Oare fi pt alte masini? In fine ma mai gandesc sa raman la Urziceni sau sa merg sa mai iau un set, astea la 25 ron ( pe ala pe care am avut, aseara am facut cadou la vecinu care avea niste fise de vreo 10 ani )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.