Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste intotdeauna
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
virusssp
Stiu ca s-a mai discutat de multe ori subiectul... am tot cautat dar parca nu sunt lamurit pe deplin.
Problema e:

De cateva saptamani am oprit la peco si cand sa plec, -> invarteam degeaba cheia in contact...adica martorii din bord se aprindeau dar nu pornea.
Dupa vreo 3 incercari a pornit.
Acum se manifesta problema din ce in ce mai des. Martorii din bord( ulei, bec rosu) se aprind si cand actionez demarorul scade putin intensitatea luminilor dar masina nu porneste. NU se aude "CLANC" sub capota.
Am verificat conexiunea firului spre starter...e in regula..dar degeaba, cateodata porneste, cateodata doar impinsa.

Sa fie de la carbuni (perii) sau starter? Sau bateria poate avea vreo legatura (e cam veche, dar nu a facut niciodata figuri) ?
Lamuriti-ma, sa stiu ce sa schimb.
za_kristake

asa am patit si eu pana intr-o dimineta cand nu a mai vrut sa porneasca.
eu am avut unul de rezerva si s-a rezolvat
bygy007
cind nu mai vrea sa porneasca ia firul ala subtire care se duce la electromotor si pune-l cu un alt fir in prealabil pregatit la plusul bateriei , daca porneste e de la contact , daca nu de la electromotor
virusssp
Am facut .. am legat firul la + si degeaba, nu porneste => contactul e bun... am verificat si cu un aparat de masura si cand actionez demarorul indica 12 V pe firul de la starter..

Azi iar a facut figuri: dimineata a pornit doar impinsa, iar dupa cateva ore a luat-o din prima, am tot oprit-o si pornit-o de vreo 2 ori, apoi iar nu a mai vrut. Si culmea, nu se aude nici un sunet sub capota cand dau la cheie... Sa cumpar carbuni si sa-i inlocuiesc? Pot sa fac operatiunea cu un letcon de 30W? sugestii...?
za_kristake
sa nu fie bobina de vina,
Adrian_Boy
Cu electromotorul are bygy007 un tutorial, baga un search si vezi cum se face, dar cu ala de 30w il cam gadili smile.gif)

Ia si tu cand ai timp in casa, electromotorul, schimbi bucsile si periile, la fel si alternator, inainte de a le monta cureti contactele cu smirghel oarecum fin. Daca nu ai grija de ea, vezi ca nu prea "vorbeste" cu tine cand vrei tu tongue.gif

Vad ca ai ceva vechime pe forum, dar ai tras chiulu nono.gif
c_brati
aceeasi problema am si eu pe care o aveam cu un electromotor vechi pe care l-am schimbat cu altul nou; la fel si cu cel nou si am schimbat si contactul si cablajul dintre baterie si electromotor, noi. Si asta se intampla intermitent in special cand e frig. Se pare ca face un scurt pe undeva!
bygy007
ce scurt sa faca daca facea scurt ardea masina , una din perii e blocata sau uzata ,

hai sa facem un pic de fizica

electromotorul de DACIE este un motor de curent continu cu excitatie serie , motor folosit unde se doreste cuplu mare la pornirea lui , un exemplu ar fi motoarele de la tramvaie locomotive sau metrou (doar cele vechi) blush.gif

cind invirti cheia sa actionezi demarolul dai o alimentare la starter , care are 2 bobine una cu sirma subtire care este intre firul de comanda si masa , minus, si a doua este intre firul de comanda si borna de IESIRE, cele de curent mare pe care vine cablul gros de la baterie , (cea care se duce in electromotor)
cea de-a doua bobina isi ia masa prin electromotor (stator-> perie-> rotor-> perie ->masa)

cimpul magnetic format de cele 2 bobine atrage miezul care la rindul lui actioneaza in acelasi timp bendixul si face contactul de forta care alimenteaza motorul , aducind plus pe stator ,

ei ,acum ai plus pe ambele capete ale bobinei groase si nu mai lucreaza dar cimpul magnetic facut de bobina cu sirma subtire este suficient pentru a tine atras miezul care actioneaza bendixul si contactele de forta
virusssp
multumiri pentru explicatii bygy007... l-am desfacut azi si am curatat canalelor separatoare ale colectorului si am verificat carbunii -> sunt uzati dar nu chiar la maximum...dupa mine mai merg, nu i-am schimbat.
Am intampinat o problema la scoaterea franei... operatiunea se face prin scoaterea surubului din capat, nu? Era intepenit si s-a rupt... a ramas in tija aceea o bucata din el. Nu am avut tarod si am incercat o varianta simpla: am dat o gaura in surubul rupt si am infiletat un holtsurub... acum se tine bine, dar ma gandesc sa nu fie o problema.. Are rol mare frana aceea? Daca pica holtsurubul meu, ce se poate intampla?.. oricum, are capacul din spate prins
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.