Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
all3xgod
dupa un drum lung facut de tata cu masina la tara in moldova fara probleme de nici un fel, fara nici un semn, la intoarcere vine omu' acasa lasa masina normal in parcare si dupa 3 ore dau sa plec eu cu ea...dai contact daca poti...nimic mort...bateria este buna-cam un an, am faruri, radio, martori in bord normal, beculetul se stinge ok semn ca recunoaste cheile, dar cand dau sa pornesc nimik....asbolut nimik....am crezut initial ca nu mai am benzina, acul e cam pe rosu dar nu se aprinde martorul, tata a zis ca lui ia intrat p rosu cand era la urziceni cat sa consumi d e acolo pana aici?, plus ca mam dus la benzinarie si am mai bagat 1,5l intro sticla-directia rezervor, nimic...nici macar nu incearca sa invarta...verificat sigurante, borne la baterie ok ca am si curent in rest, lipsa benzina oare?(am mai ramas de doua ori in pana de benzina dar atunci incerca sa invarta si nu pornea ca nu avea saraca nici aburi de benzina in rezervor-deci as recunoaste simptomele).
ce poate sa aiba?sa mai fac o tura la benzinarie sa mai bag vreo 5l?alte probleme posibile si solutii detaliate va rog?reviziile le am la zi-63000km-distributie schimbata tot la 50000km....multumesc anticipat!
Brambus
Verifica papucul de la electromotor
benkenobi
+1
JMP
Brambus are dreptate,aceasi problema am avut-o si eu de curand,aceleasi simptome.Eu ma apucasem sa verific contactul credeam ca e dus , dar gandind logic daca ai curent faruri,claxon si toate cele, trebuie sa verifici papucul de la electromotor(vezi ca e bagat aiurea).
Bafta !
Candyman
Sfatul meu e sa verifici si electromotorul ca asa am patit si eu si l-am dat jos l-am curatat bine de tot ca era negru de suparare pe mine tongue.gif si de atunci nu mai am probleme, daca vrei sa il dai jos vezi ca trebuie sa il desfaci pe sus si il scoti de jos e cam nasol. Bafta
ady_KPK
mai mult ca sigur este papucul de la electromotor, aceeasi problema am avut-o si eu... vezi ca ajungi la el prin partea dreapta, fara sa demontezi nimic, s-a mai discutat... bagi mana pe langa motor prin partea dreapta, pe undeva pe sub galerie o sa dai de un fir cu un papuc care se leaga de electromotor... misti de el un pic, il scoti si il bagi de mai multe ori... eventual il mai strangi cumva si dai cu niste spray de contacte pe el. Daca nu merge asa... atunci s-ar putea sa fie problema de la electromotor... probabil carbunii.
all3xgod
ms pt raspunsuri...faza cea mai tare este ca dimineata la ora 9 cand am coborat hotarat sa ii dau de cap...citisem p forum o discutie si vroiam sa aplica tocmai faza cu papucul d la electromotor...imi trece prin cap ideea s aii mai dau o cheie de proba...surpriza-a pornit la prima cheie fara probleme...si asa a mers toata ziua...sper k maine sa n faca figuri ca tre sa o iau pe sormea d la aeroport.oricum miam propus sa imi bag nasul p acolo sa curat acel papucel ca sa evit faza de genul pe viitor...
multumesc oricum pt sfaturi...daca mai apar complicatii o sa revin
ursu_83
vezi ca asa mi-a facut si mie....de la papucul de la electromotor,il scoti ii dai cu spray de contacte il mai strangi putin si il bagi la loc

Bafta si nu o lasa asa......ca lasa domne ca nu mai face....biggrin.gif

nu iti ia decat 5 min.
mihai 83
Salut.Si eu am avut aceeasi problema cu datul la cheie si nici macar sa invarta.Am stat pe langa ea vreo jumatate de ora dupa care am reusit sa o pornesc impinsa,in jumate de metru a luat-o.Sa fie dupa cum ziceti voi de la electromotor?Multumesc si CRACIUN FERICIT SI UN AN NOU MAI BUN!
claudiucondrea
mai oxideaza si ele contactele, mai dati cu spray pe la papuci, ca o treaba de o ora toamna va scuteste de probleme jumatate de an.
mihai 83
Salutare,Craciun fericit,LA MULTI ANI!.Revin sa va spun ca problema mea era de la firele de la electromotor.Am dat cu spray de contacte si s-a rezolvat.Bafta si distractie plkt de sarbatori.
Shaul
Starea acumulatorului care e? Verifica si densitatea elementilor acumulatorului, eventual bag-l un pic la incarcat... poate fi si de aici o cauza. Daca dai la automat si invarte fara sa porneasca e de la sensorul de turatie.

Numai bine!
benkenobi
QUOTE(mihai 83 @ 26 Dec 2008, 12:38)
Salutare,Craciun fericit,LA MULTI ANI!.Revin sa va spun ca problema mea era de la firele de la electromotor.Am dat cu spray de contacte si s-a rezolvat.Bafta si distractie plkt de sarbatori.
*




pai noi batem campii pe aici? uite ca este util acest forum.
inainte de a arunca cu banii in service incearca sa cauti rezolvarea pe forum.
este mai rapid si mult mai ieftin.



AN NOU FERICIT TUTUROR.
all3xgod
revin...dupa prima intamplare desi a pornit ca prin minune fara sa ii fac nimic am gasit un pic d timp si am curatat papucelul ala d la electrmotor....si a mers....pana azi...dimineata primesc telefon d la tata care era in bistrita se pregatea sa plece spre bucuresti ca a mutat masina mai aproape de scara blocului sa incarce bagajele si cand a dat sa mai plece cu ea pauza iar....a chemat un mecanic si ala i-a spus ca e d la electromotor- ca n mai merge pozitia de start/starterul ca a ramas blocat??si la pus s bage masina in a 3-a si au incercat sa o impinga dar cica numai de la impulsul de pornire-zdruncinatura initiala si a si pornit...deh...mecanici de stil vechi de ce draq o scrie in cartea tehnica ca nu se porneste prin impingere atunci??ca sa consume aia inutil cerneala??important e ca a pornit si iam zis lui taicamiu s an opreasca motorul pana la bucuresti pt orice eventualitate...any sugestions??
ZLATE58
1:dupa ce ajunge in buc cautati un electrician sa verifice masina:2:nu se recomanda pornirea inpinsa sau trasa deoarece multi nu stiu sa faca asta si poate sari cureaua de distributie de la punct.3:pornirea inpinsa sau trasa este valaila DOAR PTR CEI CARE STIU SA FACA ASTA.
djasu82
ganditi-va de ce nu i-a spus sa o bage in treapta 1-2 ? si se pupa cu ce a spus iliecocu la punctul 2. Eu cred ca tine mai mult de carbunii si mai putin de startar , putea pune contact si dat cu un fir de plus direct pe comanda de la startar ma rog releu de anclasare eletromotorul. Totusi sa nu fie din firul de alimentare sau cheie.
ZLATE58
djasu82 solenta nu are releu prt electomotor, contact cheie mufa contact ,mufa cablaj motor si papuc electromotor si atit
djasu82
releu ma referam la startar fiindca e ciar un releu in eletromotor.
ZLATE58
atunci nu-mi ramine decit sa imi cer scuze ptr ca am inteles gresit
alinbum
Salut. Aceeasi problema am avut-o si eu cu masina asera. am fost plecat prin oras, am oprit motorul si dupa vreo 3 ore cand am vrut sa plec iarasi, nu a vrut sa mai porneasca. am incercat de vreo cateva ori si nimic, nici macar nu invarte, iar becurile in bord sunt oK. am verificat toate sigurantele si OK. fara sai fac nimic dupa multe incercari a plecat la sfert de cheie!, iar acum stau si ma intreb ce poate sa fie pentru ca ma astept sa mai faca din nou. astept parerile voastre. mersi!
Candyman
Acelasi lucru s-ar putea sa fie oricum verifica si mufe etc, iar electromotorul este de fabricatie Bosch iar starterul Mitsubishi.Iar daca tot curetati papucul de la electromotor eu zic mai bine sa curatati si obiectul in sine ca nu strica;)
CAT_GAB


bine bine dar??
CE TE FACI CAND DUPA CE ITI FACE O CHESTIE DIN ASTA APOI PORNESTE SI APOI TE LASA??
Candyman
Parerea mea este ca atunci cand il desfaci te uiti si tu la el nu?? huh.gif
Il verifici si tu sa vezi daca merge cum trebuie carbunii etc.
ador13
Si eu am patit la fel acum vreo luna: am curatat papucul de la electromotor (trebuie neaparat rampa). Nu mi-a mai facut nici o problema dupa aceea.
Daca pe partea de antidemaraj zici ca nu ai probleme, atunci verifica: contactul, papucul de la electromotor, masa caroseriei, carbunii electromotorului.
CAT_GAB
da de unde
all3xgod
apropo de masa caroseriei...masina a inceput sa ciupeasca ingrozitor cand opresc motorul si cobor din masina...primul care pune mana pe portiera masinii primeste o mini-portie de soc electric...prietena mea deja face spume cand vine vorba de coborat din masina si ma pune p mine sa cobor primul...partea cea mai ciudata e ca de cele mai multe ori descarcarea electrica se face pe partea pasagerului chiar dak pun eu mana p masina p partea soferului...explicatia?si o solutie eventual??multumesc.
ostilu84
Si eu sunt de parere ca daca tot te apuci de o treaba , mai bine dai electromotorul jos , ii schimbi si carbunii , cureti colectorul, il cureti si pe el si nu mai ai treaba iar cativa ani . Nu cred ca pentru cateva ore de munca merita sa risti sa nenorocesti motorul in cazul in care sare de la punct din cauza pornirilor impins .

@all3xgod Ceea ce te pisca la coborarea din masina este descarcarea campului electrostatic datorat imbracamintei . Imbracamintea sintetica prin frecare (miscarile normale ale corpului) genereaza o incarcatura electrostatica de ordinul kilovoltilor , corpul uman conduce electricitatea , care de descarca in caroseria autoturismului , polarizat invers in momentul cand atingi partile metalice Vopseaua , desi izolator, e prea subțire pentru a impiedica descarcarea . E un mic "fulger" ca sa intelegi . laugh.gif (Daca te-ai dezbracat pe intuneric de o bluya sintetica , tot asa , ciupe si se si vad mici "scantei" )
Solutia : Imbricamintea fara sintetice (Traiasca bumbacul! tine si de cald , nuci nu te pisca masina tongue.gif )
augustin87r
Apropo de piscaturi, stiu ca inainte era un fel de cauciuc care avea o sarma in el. Il legai de caroserie si se tara pe asfalt, astfel cand ieseai din masina nu te mai pisca.......Nu stiu daca era doar o tiganie sau era eficient....Am vazut la cei care spuneau ca se electrizeaza masina.......
alinbum
Salut. azi de dimineata am patit aceeasi problema cu masina, dau cheie si nimica, nici macar un semn sa porneasca. ma apuc si am inceput sa caut acel fir de la bobina electromotorului si am miscat putin de el, dau la cheie si pleaca. dupa ce am ajuns acasa m-am apucat de treaba, am curatat contactul unde vine bagat papucul de comanda si am dat putin cu spray. acuma sper sa mearga si sa nu mai am probleme.
matesan adrian
Ma ajutati si pe mine cu o problema. Cand sa dau sa pornesc nu face absolut nimica, nu se aude nici pompa de benzina .
psychoo
Verifica daca functioneaza contactul.
Cam mare coincidenta sa moara si pompa de benzina si electromotorul deodata
MoneyTalks
QUOTE(matesan adrian @ 3 Dec 2016, 16:22)
. Cand sa dau sa pornesc nu face absolut nimica, nu se aude nici pompa de benzina .
*


La mine la fosta masina diesel cind a murit injectorul s-a comportat exact la fel.
i96nds
Sigur ai masa la motor cum trebuie? Pe unde era papucelul ala care tine firele pe surub??

De verificat, cum au zis si colegii:
- contactul
- papucelul care intra in electromotor
- bateria - desi zici ca e buna - dar uneori da ortu' popii chiar si cu ochiul verde.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.