Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ServoDirectie - conducte si furtune
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
eugeniuz2004
sad.gif cam asa incepe povestea

Cand ma bucuram ca nu am avut inca vreo problema cu SolnitZa mea care sa imi tina masina un timp nedefinit in service uite ca m-a lovit.
O fi fost frigul (-20), o fi fost nesansa sau mai banal, calitatea execrabila a componentelor (ciudat, acestea nu sunt romanesti) insa s-a ajuns la pierderi vizibile de lichid de servo pe langa iesirea din pompa a conductei de inalta presiune pentru servodirectie.

Evident s-a mers in sevice, ca doar e inca in garantie si nu eu sunt vinovat pentru calitatea materialelor si a executiei. Aici (Caremil IMPEX SRL Iasi - service-ul proaspat mutat intr-o hala noua) oamenii au constatat destul de repede care e problema: conducta sparta. Ba pe langa conducta si un furtun tot de la sevo este deja fisurat. Masina nu a fost lovita decat cu mingea in parcare.

Daca totul ar fi fost cum ar trebui sa fie intr-o tara normala (dar departe de mine ca RO ar fi o tara normala) atunci cei din service ar fi fost in masura ca in 2 ore maximum (tin cont de aglomeratie) sa rezolve problema. Insa aici intervine factorul RO: nu avem piesa pe stoc. A! masina dumneavoastra are cumva si aer conditionat? daca are e nasol ca conducta asta e tare pretioasa, nu se gaseste pe oriunde. Cu greu s-a dat totusi un telefon la Pitesti unde in depozitul central cica ar fi fost la ora aia (10:45A.M.) 2 bucati. Perfect.

Daca nu se intampla nimic cu transportul de piese, vine si conducta mea pe miercuri, mai sigur pe joi. Si probabil in week-end o sa am masina inapoi. Intre timp mergi dumneata clientule pe jos ca sa faci sport (la -15 grade) ca doar de aia ai dat bani ca sa mergi pe jos.

Asta pentru ca vezi Doamne daca plec cu masina asa si merg cu ea asa atunci daca se pierde tot lichidul de servo pe acolo si se strica pompa ei nu o mai inlocuiesc. Pe garantie.

Aici intervin tot soiul de probleme tipice. Poate am eu o conceptie gresita, dar nu cred ca in UE se poate ca pentru piese ce tin de securitatea masinii trebuie ca un client sa stea fara masina pe care a dat bani grei. Si asta pentru ca sunt piesele rebuturi Renault, dar bune de pus in RO.

Interesant ca doar cu 1 saptamana inainte am facut revizia de 20.000 km si atunci nu avea nik. Nu i-au facut nimic la masina (in sensul de a o strica ei ca nici nu au umblat decat sa verifice nivelul lichidelor). Spun asta pentru ca am asistat la revizie. Ba chiar am cuvinte de lauda la modul cum s-au comportat.

Si astazi nu am in pricipiu nimic a le reprosa celor de la Caremil. Oamenii de jos probabil nu au nici o vina ca patronul nu vrea sa se incarce cu o suma de piese pe stoc. Si atunci se ajunge la problema ca sufera clientul. Dar pe cine doare asta.

Interesant este ca si in carnetul de intretinere si garantie, Dacia SA isi spala mainile pentru situatii de imobilizare din vina lor a masinii in sensul ca nu pot fi acuzati. Insa chestia asta o vede si semneaza pentru ea clientul abia dupa ce a dat banii pe masina. Cand ridica mult asteptata masina. Deci cand e prea tarziu. E aceeasi chestie ca si cu garantia care nu este decat pentru teritoriul RO (in afara te priveste, masina nu mai are garantie).

Daca postul si topicul sunt neavenite rog moderatorii sa il blocheze dar sa il lase vizibil o vreme pentru ca si altii sa traga concluzii din el.

Din pacate acum stau si ma uit in parcare si mi se pare ca ceva nu e la locul lui. Si chiar asa e! Masina sta la service fara ca eu, clientul, sa am alta vina decat aceea de a fi fost suficient de prost sa dau banii pe un lucru facut aproape bine.
Bihomoldoveanul
Probabil conducta a cedat din cauza gerului, devenind mai casanta nu a rezistat la presiune. Nu stiu exact despre ce conducta vorbesti, dar nu cred ca e o problema de serie pentru ca esti printre singurii care au reclamat scurgeri si probleme la servodirectie. Pur si simplu e un ghinion.
In ceea ce priveste service-urile, cind intri intr-unul trebuie sa ai doar doua numere in memoria telefonului: cel de la ANPC si Vocea Clientului.
toto
QUOTE(BH07ATX @ 7 Feb 2005, 20:56)
Probabil conducta a cedat din cauza gerului, devenind mai casanta nu a rezistat la presiune. Nu stiu exact despre ce conducta vorbesti, dar nu cred ca e o problema de serie pentru ca esti printre singurii care au reclamat scurgeri si probleme la servodirectie. Pur si simplu e un ghinion.
In ceea ce priveste service-urile, cind intri intr-unul trebuie sa ai doar doua numere in memoria telefonului: cel de la ANPC si Vocea Clientului.
*



nu e chiar asa
servo directia, si mai precis conductele si acel senzor de pe conducta a facut probleme si la altii
eu personal am schimbat acel senzor pe garantie ca pierdeam pe acolo lichid
lichidul l-am completat eu...de prost, pe de o parte...si ca sa nu fac scandal pt o cana de zeama pe de alta parte...vorba aia: "nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita"

cat despre stoc, eugen are dreptate: mor domnii patroni daca isi fac un stoc de cateva bucati, mai ales la piesele care se schimba mai des si pe care ei le stiu foarte bine
eu daca as fi patron asa as face...dar de, eu sunt mai prost...si am cat de cat respect si rusine
dominic
Scrie/ suna la VC! Si eu am scris un mail si m-au sunat inapoi. Nu stiu daca o sa se schimbe ceva dar cu cit mai multe voci cu atit mai bine...
eugeniuz2004
Domnilor, MINUNE! si sper sa tina ... sa tot tina!
Cei de la Service Caremil au facut minuni. Mi-au rezolvat problema in 24 de ore. Trebuie sa recunosc ca au facut tot ce se putea.
Acum treburile sunt normale, masina merge la fel de bine ca inainte.
Si sper sa nu mai am probleme.

smile.gif
Bihomoldoveanul
Toto, continui sa sustin ca esti tu, ala si inca vreo 2, cum se zice. Nimeni nu ar lasa sa mearga o problema de serie la mecanismul de directie.
Lucian BLK
Am si eu o rugaminte. Nu stiam unde s-o pun da' o bag aici (fiind legata de servo-directie).

Stand pe loc, cu motorul pornit, si facand stg - dr din volan (nu mult, foarte putin) se aude un tac! Am fost in service si nea' meseriasu' imi zice calm "asa face toate" dom'le, e de la pompa de servo! Oare chiar asa sa fie?

V-as ramane recunoscator daca ati putea verifica!
Bihomoldoveanul
Volanul intilneste in cursa un mecanism de "release" pentru semnalizator. Poate ca se agata acolo desi semnalizatorul e in pozitie neutra.
Lucian BLK
Da' dar "tac-ul" ala se aude si la tine?
eugeniuz2004
TAC-ul asta se auzea si se aude si probabil se va auzi mereu si la mine (ca tot am initiat post-ul) si cred ca e dat (e doar o opinie de necunoscator in ale mecanismelor de servo directie) de activarea / dezactivarea asistarii (stii si tu ca are o supapa ce se deschide / inchide). Retine e doar o opinie.
Dar se aude. Si am fost mirat si eu la inceput dar ulterior nici nu i-am mai dat importanta.
Bine ca merge.

wink.gif
bc_17_ral
pe naiba din cauza frigului.am un prieten care a avut aceasi problema asta vara si la fel a fost plimbat pe drumuri 2 sapt pana a gasit conducta respectiva
bogdan_o
La mine tac-ul se aude la capat de cursa cand se deschide supapa de la preostat. Cand dau de volan si stau pe loc (deci relanti) mai face zgomot, dar asta pt ca turatia creste si este exact zgmotul de accelerare. Daca turez putin masina nu se mai aude.
Lucian BLK
QUOTE(eugeniuz2004 @ 10 Feb 2005, 23:15)
TAC-ul asta se auzea si se aude si probabil se va auzi mereu si la mine (ca tot am initiat post-ul) si cred ca e dat (e doar o opinie de necunoscator in ale mecanismelor de servo directie) de activarea / dezactivarea asistarii (stii si tu ca are o supapa ce se deschide / inchide). Retine e doar o opinie.
Dar se aude. Si am fost mirat si eu la inceput dar ulterior nici nu i-am mai dat importanta.
Bine ca merge.

wink.gif
*



Nu cred sa fie de la supapa deoarece, la mine cel putin, e destul de puternic!
Ma gandesc la ceva mai nasol, pompa de servo sau caseta de directie? E posibil?
eugeniuz2004
smile.gif fara sa mi-o iei in nume de rau dar tu vrei sa fie silentioasa ca un VW Phaeton? pentru cat s-a dat pe masina asta este suficient de buna. Eu chiar sunt fericit cu ea asa cum e cu zgomotele si scartaielile ei. Fata de vechea mea berlina este un salt urias. Se putea mai bine este clar dar sa trecem in extrema cealalta.
Si revenind TAC-ul este puternic ca fara radio si cu masina la ralanti se aude bine in masina daca rotesti de volan (mai ales brusc) chiar daca cursa nu se duce pana la capat. Se si tureaza motorul ca sa asigure forta necesara este drept.
Poate ca nu e normal zgomotul dar daca merge e bine.

blush.gif
bogdan_o
Caseta de directie cam greu. Singurele SLZ cu probleme l caseta sunt cele fara servodirectie. Pe foarte multi taximetristi i-am auzit cu asemenea probleme. In schimb, la cele cu servo, daca (<) caseta nu e o problema, preostatul ala e pacatos, la fel si conducta de inalta presiune care mai are prostul obicei sa crape.
cli(S)ma
TAC-ul in cauza apare si la mine. Si inainte de a schimba conducta de inalta presiune, si acum dupa ce au schimbat-o.

Esti norocos ca ti-au schimbat-o asa repede... la mine a durat de luni pana vineri (nu era pe stoc).
crocky
QUOTE(boiolu @ 10 Feb 2005, 20:37)
Am si eu o rugaminte. Nu stiam unde s-o pun da' o bag aici (fiind legata de servo-directie).

Stand pe loc, cu motorul pornit, si facand stg - dr din volan (nu mult, foarte putin) se aude un tac! Am fost in service si nea' meseriasu' imi zice calm "asa face toate" dom'le, e de la pompa de servo! Oare chiar asa sa fie?

V-as ramane recunoscator daca ati putea verifica!
*



Vezi ca s-a mai discutat despre tac-ul ala. Nu am reusit insa sa dau de topic.
In orice caz, la mine face, a facut de la inceput si m-am linistit demult, acum am peste 5200 km si m-am obisnuit cu el (categoria "asa face toate" cu servodirectie).
toto
QUOTE(BH07ATX @ 9 Feb 2005, 13:35)
Toto, continui sa sustin ca esti tu, ala si inca vreo 2, cum se zice. Nimeni nu ar lasa sa mearga o problema de serie la mecanismul de directie.
*



nu prea...ia vezi ce zice si bogdan mai jos
ca o coincidenta sau nu, cand am fost prima oara in service era un nene acolo care-si schimba conducata respectiva
bogdan_o
Din pacate asta e adevarul. Foarte multe SLZ cu servodirecte au probleme cu conducta de inalta presiune si/sau cu preostatul. Si mie mi s-a umezit dracia aia de preostat, dar pierderea de lichid e nesemnificativa asa incat am zis s-o las asa. Mi-e ca patesc ca Florin care si-a schimbat prostatul si la o saptamana dupa i-a pocnit conducta. Coincidenta? Poate, dar cam mare.

Oricum, faza cu servodirectia s-a intamplat la prea mult persoane ca sa putem vorbi doar de incident izolate, de altfel normale pt toate marcile de masini.

PS Acum imi sare mie tandara. Adica LGN-urile sunt chemate pt cric, iar SLZ-ele sunt uitate, desi problemele sunt, zic eu, mult mai mari si mai grave (a se citi ambreiaj si servodirectie).
aviasol
QUOTE(bogdan_o @ 15 Feb 2005, 04:28)
Din pacate asta e adevarul. Foarte multe SLZ cu servodirecte au probleme cu conducta de inalta presiune si/sau cu preostatul. Si mie mi s-a umezit dracia aia de preostat, dar pierderea de lichid e nesemnificativa asa incat am zis s-o las asa. Mi-e ca patesc ca Florin care si-a schimbat prostatul si la o saptamana dupa i-a pocnit conducta. Coincidenta? Poate, dar cam mare.

Oricum, faza cu servodirectia s-a intamplat la prea mult persoane ca sa putem vorbi doar de incident izolate, de altfel normale pt toate marcile de masini.

PS Acum imi sare mie tandara. Adica LGN-urile sunt chemate pt cric, iar SLZ-ele sunt uitate, desi problemele sunt, zic eu, mult mai mari si mai grave (a se citi ambreiaj si servodirectie).
*




eu am schimban presostatul la SLZ la 10.000km si acum masina are 30.200 si nu au mai aparut probleme valuri.gif
bogdanescu

are cineva idee cit costa un presostat d'ala?
nicolau.cosmin
Azi am constatat si eu ca mi s-a fisurat conducta de inalta presiune de la servodirectie. Iesea fum de sub capota si am crezut ca ia foc masina. A propos, e vreo solenza care a luat foc, din cauzevariate? Am fost la 3 service-uri si nu aveau pe stoc iar la Pitesti au sunat si le-au spus ca nici acolo nu au pe stoc. M-au spart cu raspunsul asta! Pana la urma m-am apucat si am degresat conducta in zona fisurii, am pus niste supreglue Loctite, la-m lasta sa se intareasca si peste el am pus o banda adeziva care spre sa stranga destul de bine. Spre sa tina asa pana marti cand ma duc la un service sa-mi alameasca conducta. Totusi m-am mai gandit la o solutie: daca nu tine faza cu superglue-ul si banda adeziva am sa incerc cu Steel Epoxy de la BISON, am citit pe site la ei ca lipeste foarte bine si rezista la temperaturi de pana la 120 de grade. A mai incercat cineva in felul asta?
driver
e ca si cum ai pune guma de mestecat pe cauciuc sa faci o pana...., acolo e presiune de cateva zeci/sute de bari, nu tine numai daca sudezi teava sau daca o schimbi, iar la sudura se poate rupe pe langa.
ynu22
Nu am vrut sa deschid un topic nou asa ca postez aici pentru ca si problema mea se incadreaza tot aici

ieri am obvervat pe capota niste urme de uleui in dreptul pompei de servo directie, cred ca pierde pe linga fulie pentru ca conducta nu pare fisurat si nici pe la imbinare (partea care intra in pompa ) nu se vede ca ar pierde ulei.
Intrebare : a mai patit cineva la fel? trebuie schimbata toata pompa sau doar simeringul (cred ca simering are acolo, linga fulie)? cam la ce pret ar fi toata "afacerea" asta, manopera plus piese ?

Cu multumiri,
Florin
celebris
Presostatul mi-a facut si mie probleme de noua pe la 500 km dar din fericire dupa ce a curs putin s-a oprit si nu a mai curs
trifoiul
Aceleasi probleme si aici.In ziua nuntii mele...retineti...tipul caruia i-am dat masina sa o conduca ma suna aproape plangand ca el nu i-a facut nimic masinii doar a facut o intoarcere brusca si s-a trezit ca sub masina e o pata de culoare rosie.S-a crepat o conducta exact in dreptul unui cot...si cum masina are si clima...a fost mai scumpa conducta si mai greu de gasit decat una normala. Bineinteles ca au coborat toti sfintii si ingerii pe pamint in ziua aia... 053.gif dar am dat 4 meleoane si mi-a montat-o la loc in numai ... 2 ore. Cam asta e istoria.
nicolau.cosmin
QUOTE(trifoiul @ 11 Oct 2005, 18:03)
Aceleasi probleme si aici.In ziua nuntii mele...retineti...tipul caruia i-am dat masina sa o conduca ma suna aproape plangand ca el nu i-a facut nimic masinii doar a facut o intoarcere brusca si s-a trezit ca sub masina e o pata de culoare rosie.S-a crepat o conducta exact in dreptul unui cot...si cum masina are si clima...a fost mai scumpa conducta si mai greu de gasit decat una normala. Bineinteles ca au coborat toti sfintii si ingerii pe pamint in ziua aia... 053.gif dar am dat 4 meleoane si mi-a montat-o la loc in numai ... 2 ore. Cam asta e istoria.
*



Oau! Ce norocos esti! Eu astept sa ma sune astia de la service, din august, cand le vine conducta pentru mine.
Dragos
QUOTE(nicolau.cosmin @ 11 Oct 2005, 20:23)
Oau! Ce norocos esti! Eu astept sa ma sune astia de la service, din august, cand le vine conducta pentru mine.
huh.gif
ynu22
Am fost ieri in service pentru inlocuire pompa directie asistata deoarece simeringul respectiv nu poate fi inlocuit(cel putin asa au zis cei din service), total: pompa + manopera + 1 litru de ulei a fost 306 RON
Ad3lant3
salutam cu respect smile.gif) long time no see tongue.gif .

iete ca vin cu o problema; oare sunt primul?!?!? .. yeeeee!! smile.gif La viraje stanga sau dreapta, inclusiv pe loc, se aude un "VUVUIT".. si cred ca e de la servo. ce-o fi oare? pompa? in mers la viraje usoare nu prea face nimik, dar dak fac mai mult de o tura de volan incepe sa se auda, bine intzeles.. cand volanul ajunge la capat face si mai tare.

e de la ulei? de la pompa? Chestia asta de servo directie are vreo curea? sa se fi slabit cureaua (dak are asa ceva) ??

Maine pe lumina o sa ma uit sa vad dak mai am lichid in borcanash.. ca nu am apucat. biggrin.gif vreun sfat?

hai multzam icon_mrgreen.gif
i96nds
QUOTE(Ad3lant3 @ 26 Oct 2005, 22:54)
e de la ulei? de la pompa? Chestia asta de servo directie are vreo curea? sa se fi slabit cureaua (dak are asa ceva) ??


Te rog frumos:
dak = daca,
nimik = nimic
etc

De la motor pleaca o curea pentru accesorii. Aceasta curea antreneaza compresorul de A/C si pompa de servodirectie. Evident aceasta curea lipseste la masinile care nu au nici servodirectie si nici A/C. Mai exista si o alta curea care merge la alternator - aia exista la toate masinile.

Cat despre problema ta... nu stiu sa iti dau un raspuns. Ridica capota, porneste motorul, uita-te la curea. Pune pe cineva sa dea de volan si vezi ce e.
marius80_eugen
Salut ! Eu cand am cumparat masina era pe "rosu" la lichidul de servodirectie . Adica paharul era gol si se observa putin murdara pompa de servodirectie si se observa si putin zgomot cand se lua volan total . Am completat si acum merge perfect . Nu a mai coborat nivelul de la lichid servo , dar sunt cu musca pe caciula din punctul asta de vedere . Am fost in 3-4 service-uri si nici unul nu avea semering de pompa servo-directie . Astept pana in primavara , dar ... slabe sanse . Citind si posturile precedente ma intreb daca voi mai gasi , ca nu stiu daca se mai fabrica asa ceva . Intr-un service se ofereau sa-mi schimbe toata pompa , dar presupun ca era un pret de imi cadea parul din cap . Ce sa ma fac cu semeringul ala ??? Sa presupun ca , daca nu folosesc directia la maxim , pompa va fi mai putin solicitata si la fel toata instalatia Sau indiferent ce fac , aste aceeasi presiune ? Ca trebuie sa verific si toate furtunele de presiune si muuulte altele ... Doamne , am dat o Dacie si am luat alta .... Mi-am dat Bombonica 1310 si am luat Scufita Rosie Scala ... preturi x 5 , comfort x 2 . Bafta !
Vlad
Profitand de vemea frumoasa am zis ca nu ar strica sa ma uit un pic pe sub masina.Surpriza nu a fost departe:ulei in cantitate semnificativa pe scut in partea stanga.Avansez cu "cercetarile" si pare ca acel ulei sa provina din racordul dintre rezervorul de lichid al servodirectiei si caseta de directie(circuitul de joasa presiune).Am verificat zemurile si cu exceptia uleiului de la servodirectie celelalte sunt in regula.
Intrebarea este daca a mai avut cineva probleme, ma gandesc ca acel furtun nu este supus la presiune crescuta ca cel de care s-a mai vorbit,daca ar fi mai eficient sa il lipesc cumva(presupun ca fisura e pe portiunea metalica a racordului), sau sa ma apuc de cautat.
marius80_eugen
Nu ai ce sa lipesti de ele pentru ca prin acele conducte trece presiune foarte mare . E ca si cum ai incerca sa lipesti un sifon cu guma de mestecat . Astea se schimba cu totul ...


Pt. moderatori : ce se intampla cu avatarurile noastre ???
Danilk
De la un timp incoace am observat ca imi scade nivelul de ulei hidraulic din vasul de completare. Am banuit ca este o scurgere la presostatul de pe conducta care iese din pompa de servo, dar la o privire mai atenta in compartimentul motor am observat ca in locul unde iese coloana de directie si intra in pompa este destul de mult ulei in jur. Are cineva vreo idee, care ar putea fi problema? Pompa de servo, vreun racord? Cam cat ar costa inlocuirea pompei servo, a mai facut-o cineva?Pentru siguranta am completat cu ulei ATF 220, care ar fi echivalent cu Dextron IID, recomandat de cartea tehnica a masinii.
valiwar
Si iata ca s-a intamplat !!! CASETA DIRECTIE servo semeringuri sparte, DE CE?
- pentru asta o saptamana am mers pe jos (si inainte de Paste)
- Service Motor - pret CASETA ( nu exista kit de reparatii caseta de directie) 870 Ron + manopera 70 Ron + geometrie fata + 40 Ron
- Am renuntat din lipsa de masa monetara (riscam un Paste fara miel si altele)

Dupa cateva zile cineva care se ocupa de piese ma suna si imi spune ca a gasit CASETA cu 550 Ron in cutie la alt service dar o monteaza dupa Paste
-cumpar CASETA cu 550 Ron si o montez la MOTOR
In timp ce asteptam sa intru pe rampa de geometrie a rotilor , un tataie da cu spatele si imi indoaie aripa dreapta fata......

HRISTOS A INVIAT
marius80_eugen
valiwar imi pare rau pentru ghinionul tau !
Eu , dupa ce am spalat motorul , am completat totul ( am schimbat si antigelul si semeringul de la termostat ) si am observat ca nu mai curge nimic pe la pompa de servo-directie ( eu stiu ca am semeringul cu probleme ) . Este adevarat ca pur si simplu incerc sa uit ca am servo-dir si merg cu ea normal , dar nu misc rotile fara ca masina sa se miste cat de putin . Am observat ca nivelul din vas variaza f mult in timpul folosirii pompei de servo ( 4-5 cm ) si , daca pui mai mult da pe afara prin capac ( ca am fost baiat istet ) ( pentru ca are un fel de valva in capac )
alex_axn
cu mult timp in urma (aproape 1 an) mi-am schimbat caseta de directie si de atunci mi-a fost completat nivelul la uleiul de servo peste limita maxima. astazi m-am hotarat sa mai scot din el, si am reusit cu ajutorul unei seringi. am scos vreo 60 ml, si acum nivelul este in dreptul semnului max.

ca sa pot baga seringa in vasul de ulei servo a trebui sa scot cilindrul ala negru (care are rol de sita cred..) din borcan. l-am scos, nici o problema, insa cand am vrut sa-l bag la loc, nu mai vroia sa intre tot. adica la inceput statea la nivel cu buza vasului, iar acum era cam 5 mm peste. l-am mai rotit eu pe acolo, dar tot nu vroia sa intre insa acum se putea apasa si ajungea la nivel cu buza, dar nu statea singur asa, revenea inapoi.. pana la urma am pus asa capacul vasului, bagand oarecum fortat cilindrul ala.. (deci acum era oarecum elastic, apasai pe el ,intra dar dc ii dadeai drumul revenea; inainte statea pur si simplu la nivel cu buza vasului..)

are vreo smecherie sita aia cand se pune?

si inca ceva: eu am zis sa mai scot din uleiul de servo, pt ca mi se pare mie ca aud cam mult zgomot atunci cand rotesc volanul- se aude un "clank", dar nu ca ajung cu volanul la cap, ci pur si simplu trag jumate de tura spre dreapta de exemplu, si se aude, clank; apoi revin cu el spre stanga iar se mai aude un clank.. si tot asa, cum trag putin mai mult de volan se aude un clank, cred ca din partea pompei de servo. m-am uitat la ea, totul pare ok, nu e ulei, e totul curat..

e asta o problema? oricum si acum se aude la fel, dupa ce am mai scos din ulei, ca am zis ca asta o fi problema.
i96nds
Alex, clank-ul ala e de cand e si masina, asa e ea. Nu ai ce sa ii faci. e chestie de cuplare.

Uleiul ala nu deranja ca era in plus.

Capacul negru l-ai pus bine pana la urma. Asa e bine cum ai facut. El incepe sa "pluteasca" si de aia se ridica. Nu iti face griji, e normal.
alex_axn
am inteles.. sper sa am eu auzul prea fin smile.gif
pana la urma am reusit sa fixez sita aia ca inainte, sa intre toata, la nivel cu buza.. am mai rotit de ea pe acolo, si pana la urma a intrat smile.gif
Asi
sa nu mai deschid eu alt topic variatiune pe aceeasi tema.. am si eu o problema cu servodirectia.. adica merge bine dar haleste uleiu in timp.. tot mai bag ulei in servodirectie. cam un litru la 1000km.. dar depinde.
in fine scartaie cand invart de volan cand ramane fara ulei si cand aud, ma dau jos, si torn ulei, si apoi merge good as new

am identificat ca scapa pe la pompa si pe la caseta de directie, pe stanga..
dupa cu arata in poze.. merita sa imi fac griji foarte mari?? adica totusi cam ce ar impune sa schimb sa nu mai scape uleiu?
banuiesc ca nu e vorba de conducte..etc, poate doar vreo garnitura/simering..etc

idei? cat pot s-o mai las asa?
moustache
QUOTE(Asi @ 26 May 2006, 00:48)
adica totusi cam ce ar impune sa schimb sa nu mai scape uleiu?
banuiesc ca nu e vorba de conducte..etc, poate doar vreo garnitura/simering..etc

idei? cat pot s-o mai las asa?
*



Ar trebui sa schimbi pompa si caseta. Din ce am vazut pe aici, pe la mine si pe la altii, pierderea pe la semeringul pompei este destul de mica, aproape neglijabila. La fel e si la mine, praful din zona fuliei e imbacsit, insa nivelul nu scade si nici nu se imbacseste mai mult praful ala. Nu merita sa schimbi pompa acum, dar merita sa iti iei una, sa o ai, nu sti cum evolueaza preturile in viitor. La caseta pierzi rau de tot. Dupa cum arata in poza, e dus semeringul de la valva rotativa. Nu ai ce sa repari, decat sa inlocuiesti caseta. Eu am schimbat-o pe garantie la 6000Km (exact din acelasi motiv). A cedat dupa un drum la Balea Lac (dupa drumul asta nu mai pierdea, probabil pierde cand virezi mult si mergi mai turat-in trepte mici, dar oricum am schimbat-o). Acum am 35000 si caseta e OK. Tu cati Km ai?
Asi
eu am 45000km

asta nu intelegeam eu.. de ce se schimba toata caseta pentru un simering? ala nu se poate schimba?
in fine caseta de directie.. cam pe la ce pret bate? si cam cum se face operatiunea de schimbare? adica e destul de stramt.. trebuie scos motoru sau ghidusii dinastea pe la motor/CV sau merge data afara si pe jos..
alex_axn
am schimbat eu caseta, pe garantie mai acum vre-un an. nu e chiar mare filozofie, dureaza cam 2 ore, si nu se atinge deloc de motor.

adevarata problema e pretul: am inteles ca depaseste 10 milioane..
Asi
???10 mil.. pai sincer.. o las asa cat o mai tine.. eventual.. ceva carpe pe langa si gata.. oricum faleste uleiu destul de greu.. ceva de genu merg in toata tara si vad ca scataie un pic cand invart de volan.. si atunci completez cu aproape juma de litru sau mai putin.. in tot acest timp am bagat un litru de ulei in 1200km strabatuti doar in bucuresti.. sunt convin ca pe autostrada/drumuri interurbane nu prea mai manaca ulei pentru ca nu se fac foarte multe manevre cu volanu.. in fond de directie e vorba.
si oricum stau linistit ca daca crapa la un momentdat de tot, nu raman fara directie.. ci doar fara servo.. altfel sistemu clasic intra-n actiune (asta sa nu intelegeti ca daca as avea vreo scapare de ulei de frana as zice lasa asa ca merge ca la frana nu exista sistem auxiliar.. asa si la directie.. daca nu ar avea sistem auxiliar in caz ca cedeaza garnitura aia, atunci as fi schimbat-o chiar maine
david79
caseta e 800 ron la magazinele din pantelimon
kmi
ma bag si eu cu servo

am schimbat si eu de vreo 2 luni caseta directie ,motivul scurgeri la semeringul vietii, sunet ciudat la bracarea rotilor inclusiv ,,clank", si cateodata mergea forte greu

dupa schimbare, clank-ul a ramas ,nu se mai aude sunetul ala ciudat(ca atunci cand functioneaza fara lichid servo)
merge normal ca si alte slz singura chestie care ma enerveaza e ca pierde din turatie in relanti cand virez ,treaba asta ma scoate din minti, macar daca ar functiona servo ca si la alte masini ,nu dau exemple....
ce am auzit de la mecanici e ca ar fi de foarte proasta calitate tot cea ce tine de servo, nu am timp sa ma uit pe topicurile proprietarilor de logan, dar am auzit ca loganul are probleme la servo cam de la60 70000 km cica masina mare rotile mari si cred ca subansamblele servo sunt aceleasi.
klaus
presupun ca domnii din service, atat de bine informati, au verificat si functionarea corecta si in parametrii a presostatului. Zic si eu...
i96nds
QUOTE(kmi @ 18 Jun 2006, 04:54)
singura chestie care ma enerveaza e ca pierde din turatie in relanti cand virez


Servodirectia la SLZ e hidraulica si suge din puterea motorului. Cum la relanti puterea e mica, e normal sa se simta o scadere de turatie cand dai de volan. Imediat insa calculatorul de injectie vine si ajusteaza turatia corespunzator.
Deci nu cred ca ai o problema de fapt. Cand vei avea masina cu servo electrica... mai vorbim.
trami
QUOTE(marius80_eugen @ 9 Dec 2005, 15:05)
Am fost in 3-4 service-uri si nici unul nu avea semering de pompa servo-directie . Citind si posturile precedente ma intreb daca voi mai gasi , ca nu stiu daca se mai fabrica asa ceva .
*



Simeringul are dimensiunile 19,05 x 36 x 6,5 cu striuri pe dreapta (exista si pe stanga, in functie de sensul de rotatie al axului pompei) cod original 26025152 HIGH TEMP si bineinteles ca se mai fabrica. Pompa este fabricatie Saginaw si se monteaza pe multe masini.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.