Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ServoDirectie - conducte si furtune
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
nonam32001
si eu am probleme cu pierderi de ulei de la servodirectie,pe la furtune,dar pana acum doar am completat cu ulei(cam 200 ml. la 2000 km).mi a fost frica sa merg cu ea in service.......... radmasa.gif
solenzoi
DIRECTIE
Cu cremaliera actionare manuala (Europa si Confort)
asistata hidraulic (Clima, Scala si optional Confort)
Numarul de rotatii de volan 4,3 (actionare manuala)
3,4 (asistata hidraulic)
ø de viraj īntre trotuare (m) 10;
Date tehnice la solenza, apropos de numarul de rotatii ale volanului in functie de echipare cu/fara servodirectie
nairam
Intrebare: Cat costa cremaliera la solnita cu servodirectie? si pe unde gasesc in Bucuresti?
De ce pun intrebarea? Pentru ca cica pierd ulei de servodirectie pe la cremaliera ...... Tot completez eu in borcanul ala din cand in cand si de curand am schimbat ulei, filtre si alte alea si mi sa spus ca pierderea de ulei de servo este pe la cremaliera .....
E periculos? are ceva daca mai merg asa si mai completez din cand in cand ? Care pot fi consecintele?
nh1980ro
Gasisem eu la Autogara Militari caseta servodirectie 840RON.. biggrin.gif
Cred ca mai bine completezi daca pierderea nu e mare.
1l ulei servo e ~30RON. si daca il pui in 2 ani.... de cand imi curge si mie.
fekete1974
Am si eu o intrebare.........
Se poate pune servodirectie la o SLZ care nu are?
Cat costa?
marius80_eugen
Unii ar vrea sa renunte la ea ca te costa prea mult piesele pt reparatie si tu vrei sa-ti pui ? Foarte tare !
fekete1974
Treaba e ca mie pt scoala de soferi mi-ar fi de folos.........
cristy2008
Salut, am observat ca pierd lichid de servo pe la presostat. Cum se poate remedia problema? Stie careva ? Multumesc anticipat.
cristy2008
chiar nu stie nimeni?
se poate strange presostatul?
CIPTUNING
Nu prea curg ele din cauza ca se slabesc din filet, ci ca este prost etansata imbinarea dintre aluminiul si plasticul presostatului. O idee ar fi demontarea lui, degresarea si etansarea imbinarii cu superglue sau vreo rasina buna..
Este doar o idee netestata.
Dar as zice ca pierderea pe acolo este infima si poate fi ignorata. Roaga-te, in schimb, sa nu inceapa sa "planga" caseta de directie..
reddacy
ma cam bate gandul si pe mine sa desfac presostatul......sa vad ce e cu etansarea lui...

si la mine doar cand fac manevre aiurea pe loc sau pe borduri mai curge.....acum m-am invatat sa parchez mai simplu si mai repede.....


la Paltinis uitasem de problema si am "dansat" cu ea voluntar pe zapada,si a mai scazut nivelul de servo......eu am un litru de lichid [cel mai ieftin] Hexol...15 ron....
ursu_83
si la mine curge ceva ulei...dar am o dilema la mine curge doar daca sta pe loc,daca merg cu ea in fiecare zi nu curge si nu scade deloc nivelul din borcan,dar daca o las o sapt nepornita...gasesc o pata de ulei sub ea si borcanul cu ulei jumatate din cat ar trebui sa fie,nu imi dau seama daca este semeringul de la caseta sau vreo conducta pt.ca e foarte mare umezeala pe acolo....
as vrea sa cred ca e vreo conducta....????


i96nds
La mine primul presostat a fost schimbat in garantie. Dupa vreo 2 ani am observat putin ulei langa el...
L-am strans pur si simplu cu o cheie... si gata. De atunci nu mai curge.
Sa nu va inchipuiti ca am facut 2 ture cu cheia ci maxim 4 mm daca am miscat exteriorul piulitei.
Bine, nici sa nu strangeti ca nebunii... sa nu crape.
Bafta !
augustin87r
Off-topic. Are ceva daca invarti de volan cu motorul oprit? (sa zicem ca se rupe cureaua de accesorii) Instructorul nu ne lasa sa invartim de volan cu motorul oprit, de ex cand parcam si uitam sa indreptam rotile,zicea ca se strica caseta de directie.........sutn curios sa stiu parerea voastra...
nh1980ro
teoretic nu prea are ce sa se strice. Practic.. biggrin.gif
moustache
Nu prea are ce sa se strice, dar s-ar putea sa uzezi caseta mai repede (nu stiu cat de semnificativ). Cand merge servo, efortul in cremaliera este mai mic decat atunci cand nu merge.

Legat de colegul care spunea ca pierde lichid cand masina stationeaza. Probail pierde undeva pe la caseta, pe la valca rotativa si uzura e mai pronuntata intr-o anumita zona a axului sau simeringului de etansare. Lasa volanul usor rotit spre st sau dr, poate o sa pierzi mai putin. Oricum asta e doar de test, nu e o solutie la problema ta.
ursu_83
mmm,dar de ce nu curge daca masina merge...adik daca merg cu masina o sapt nu curge deloc iar daca o las o sapt.curg cateva zeci de grame de ulei...
de la conducta nu poate fi????
ovidiu87
buna ziua. imi curge ulei de servo pe unde intra axul volanului in caseta de servodirectie(e plin de ulei in interiorul burdufului din poza).Curge destul de mult,cam jumate de paharel la 1 luna...
exista de cumparat acel semering sau ce e acolo?
nh1980ro
Ai cam pus-o ca sa zic asa.
Uite un link:
http://www.daciaclub.ro/Solenza-caseta-de-...ml#entry1415481

Problema e comuna Solnitzelor.
Solutia de moment e sa ai la tine tot timpul ulei de servodirectie.
reddacy
@ ursu_83 : poate iti curge pe la presutupa aia de siguranta sau cum i-o zice......acolo curge si la mine si merg cu bidonul de 1 L la mine......[e 200 ron fara manopera conducta].....sa nu mai pice altceva acum pe criza asta....... smile.gif
MARIUSiV
Hristos a inviat!!!
Am si eu o problema cu masina in ceea ce priveste o scurgere de ulei observata din intamplare pe partea stanga a masini. In urma unei discutii avute cu prietenii concluzia a fost ca uleiul scurs are legatura cu servodirectia deoarece recipientul cu ulei pt servo este aproape gol. Am fost la service la dacia deoarece masina este inca in garantie si mecanicul mi-a spus ca uleiul se scurge pe la presostat acesta dand comanda de piesa respectiva urmand sa ma contacteze cand o primeste. La majoritatea am vazut ca problema este la caseta de directie sau la pompa si imi este teama sa nu ma fi mintit ca sa scape mai ieftin. Daca ati mai avut probleme asemanatoare astept sfaturi. Va multumesc!
marius80_eugen
TU ai LOGAN , NOI avem SOLENZA ! Noi ne-am uitat , am vazut pe unde curge si stim ce probleme avem , Tu ai pus mecanicul sa se uite , el la concluzia asta a ajuns si a reactionat in consecinta . DA , este posibil sa-ti iei teapa , dar NOI nu mai avem garantie la masina si de asta incercam sa ne descurcam cum putem , varianta ideala fiind sa mai tragem de ea cat se poate .
Nu stiu daca tu ai benzina sau diesel , daca ai servo-directia hidraulica sau electrica , nici nu stiu cum ai tu sistemul de servo-directie exact .
POATE problema ta este ca al noi sau poate nu , cert este ca putine casete de directie au cedat dupa in primii ani , adica sub 20.000 km , ci abia apoi . Si iar te intreb : cati km ai cu ea ?
O poza poti sa pui cu zona pe unde iti curge lichidul ?
klaus
Mariusica, tu ai vazut vreodata, repet, vreodata in viata ta, unde este vasul cu lichid de servo la diesel cu directie electrohidraulica? Ti se pare ca se putea uita cu prietenii si sa vada ca e borcanul gol?
edy_albastru@yahoo.com
salutare. sint nou pe forum , am cautat ce presupune schimbarea furtunelor imbatrinite de la butoiasul de servodirectie la solentza , dar nu am gasit nimic despre asta asa ca poate ma ajuta cineva. deci, intrebarea ar fi daca a,si putea sa schimb singur acasa cele doua furtune care ies din vasul cu ulei de servodirecti, adica daca cumva dupa ce golesc lichidul de servo nu trebuieste sa fac si o eventuala aerisre? va multumesc
rratzoiusexos
legat de poza cu senzorul de presiune de la servodirectie(scuzati calitatea imaginii),mai ales ca si senzorul ala e negru de la uleiul de servo si mizerie.
as dori sa stiu daca intradevar ala e senzorul,si daca l pot schimba singur,adica,daca l scot de acolo o sa tasneasca lichid?pot sa l montez pur si simplu?si daca e indicatsa pun unul care nu e de origine(65 lei de pe Maica Domnului) as mai vrea sa stiu,mai alesca nenea de la magazin mi a spus ca e la fel ca cel de logan.
aceeasi intrebare ca mai sus..mai e nevoie de aerisire sau alte operatii?
CIPTUNING
Copy -paste din manualul de reparatie:
"Se reumple circuitul cu ulei (rezervorul plin). Cu motorul oprit, se actioneaza īncet volanul īn cele doua sensuri astfel īncāt cremaliera sa efectueze o cursa dubla completa.
Se repeta operatia cu motorul pornit (pompa de ulei īn functiune), apoi se
completeaza nivelul uleiului īn rezervor pāna la reperul de MAXI."
Deci se aeriseste singura prin rotirea volanului.
Acela este senzorul! Il recunoastem usor pentru ca toate arata la fel, adica pline de ulei biggrin.gif .
rratzoiusexos
si cum se inlocuieste?
fekete1974
Salutare.........nu mai stiu poate v-am mai intrebat......se poate pune servodirectie la SLZ fara ???????
Adica de pe la una busita?????
Merci pentru raspuns !!!
CIPTUNING
Cum se inlocuieste? Se desface cu grija - conducta este de aluminiu si nu se forteaza fara masura in ea-, cu motorul oprit, desigur. La service au urmatorul dispozitiv care sugruma furtunele si impiedica scurgerea masiva a uleiului din conducta: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627527602
In lipsa lui astupi gaura cu degetul sau o carpa- nu te speria ca nu tasneste cand desfaci.
Cat de mult pierzi pe acolo? Daca este cantitate neglijabila, il poti lasa in pace, toate pierd pe acolo, logan-uri, clio-uri..
rratzoiusexos
e foarte murdar..mi e sa nu faca un scurt ceva...de mers merge,si nu cred ca a pierdut 5ml de ulei...doare umed nu se scurge....
CIPTUNING
Daca pui original, tot va curge si mai costa si mult 300lei. Mai bine unul ieftin.
rratzoiusexos
65 de lei pe Maica Domnului ...cred ca turcesc sau ceva de genu...cik e ca la logan..asa sa fie?
nh1980ro
Pai daca functioneaza sonda aia las-o in pace, ca poate aia turceasca face figuri si te complici.
Scurt nu prea are cum sa faca, daca e ulei si nu e apa. SI la mine curge ulei pe acolo, dar nu face scurt si nici rugina pe suportul motor.. biggrin.gif
marcel.dantis
am o mare problema. acum cateva zile am schimbat placa de presiune - s-a spart-. inevitabil au miscat si conducta de joasa presiune la directia asistata. azi dimineata scot masina din garaj si surpriza: facea ca toti dracii cand viram. ma uit in vasul cu lichid si era aproape gol. m-am dus la service-ul la care am schimbat placa, s-au uitat la conducta- partea de aluminiu- si n-o sa va vina sa credeti: sub mansonul de cauciuc peste care vine clema care fixeaza conducta de caroserie erau sute de pori dintre care unul penetrant -pe acolo iesea lichidul-. porcariile astea corodeaza urat de tot. am cautat prin toata targovistea si n-am gasit conducta de joasa presiune, nici macar la dezmembrari. stie cineva de unde pot sa o cumpar? pls....
pana cand o gasesc am reusit sa o carpesc cu cositor. astia spun ca nu vor mai fi probleme dar eu cred ca o sa ma lase cu toate ca acum nu mai curge.
fekete1974
Poate gasesti aici ceea ce cauti!!!
Ai pe pagina si un fisier de Excel cu preturile la produse....

Auto Rocko Timisoara

http://www.auto-rocko.ro/produse.html
ATI
salut
am si eu o problema ciudata:de cite ori ploua au un "clantanit" la sucire volan - doar la sucirea usoara -daca iau maxim de volan nu face-pe coloana de directie cred.Completez lichidul de servo de ceva ani,e mereu peste limita - mai da si pe afara uneori-pierderea e mica 1L in 3 ani.
Treaba cu ploaia ma depaseste.Dupa ce aceasta trece , merge perfec normal,nu am pierdere .Aveti idee care o fi problema ?
nh1980ro
Poate atunci cand ploua e mai liniste si se aud mai bine toate zgomotele de prin masina.
shake
salut, tocmai am venit de la masina , am dat scutu jos sa'l indrept deoarece devenise insuportabil , am gasit si buba la mine pe unde pierd e vorba de conducta de joasa presiune care vine pe langa roata din stanga , are un fel de garnitura? sau un cauciuc asa... si pacolo curge din plin ca sa zic !


se poate sa schimb conducta in spatele blocului cum s'ar zice? exista vrun risc? , adica ma gandesc ca ar fi foarte simplu o cheie , ca putere avem toti sa desfacem un surub, dar daca se poate , astept sfaturile voastre gen o sa cada tot lichidu ... tre sa cumpar x litri de lichid sa'l inlocuiesc , cum ii fac aerisirea etc.

multumesc
tita
Voi cam cat tineri nivelul la uleiul de servo?pentru ca nu prea te poti orietna,decat sa scoti sita din pahar ceeea ce e deranjant mereu.

Pompa de servo de la Solenza baga mereu aceasi presiune?
de ex daca ai o defectiune la caseta ,poate baga presiune mai mare decat a fost conceputa?sau ea baga mai mereu aceasi presiune?
abc
am patit-o azi in ghencea pe o bodura,cred ca s-a dus de tot semeringul de la frig cred.....daca luam drepta/stanga total imi face o balta ..la propriu...vad ca pe drum drept picura usor pe asfalt...problema e ca-mi pica pe partea stanga.la pasager langa roata...unde gasesc si eu un semering din ala ?
psychoo
Daca picura pe la bielete am inteles ca nu se mai poate repara si trebuie alta caseta...poate are altcineva vesti mai bune
Bafta.
abc
sper ca glumesti..
moustache
QUOTE(abc @ 21 Jan 2011, 21:21)
...problema e ca-mi pica pe partea stanga.la pasager langa roata...
*



Ai volan pe dreapta? smile.gif


Arunca un ochi aici: http://www.daciaclub.ro/Solenza-caseta-de-...ta-t115288.html in mod particular la postul 11.
TRG-ul
dragi prieteni, posesori de solenza :X cred ca am facut o boacana MAREE am pus lichid de servo peste masura..defapt tot bolcanul pana la refuz .... cred ca eram beat..

si dupa 2 zile am constatat ca nu mai am servo p ea..trag de volan cum trage vatmanul de volan la tramvaie...HELP
Ionel 1966
Daca am un pic de joc la volan, de unde poate proveni problema?
Vladd
Capeti de bara, Bielete, Caseta directie sau Ax volan. Verifica toate astea si revino cu un raspuns.
aUd_SeMNe
Am si eu o problema , am schimbat manocontactu a mers ok cativa km si dupaia merge greu adica merce jumate de volan usor dupaia greu iar usor si tot asa aveti idee ce ar puta fi?
ovidiu87
Cand ai schimbat manocontactul ai schimbat cumva si lichidul de servo?te intreb ca in caz ca ai pus alt lichid poate nu e conform specificatiilor.
Ce mai poate sa fie e ca a prins aer si nu s a aerisit bine instalatia. Fai de 2 ori Stanga maxim-dreapta maxim pt a aerisi circuitul de servo.

ps : Manocontactul nu face decat sa dea calculatorului de injectie impuls ca sa mareasca turatia motorului cand virezi. El functioneaza bine daca creste un pic turatia motorului , atunci cand iei volan pe loc .
dj_sweat
salut,

am incercat aseara cu bison epoxy metal sa pun in jurul fisurii la conducta de inalta presiune la servo, e crapata la cot langa pompa,
pasta trebuie lasata mai mult pana se mai intareste ca asa moale se prelinge pe teava.
am lasat sa se usuce o zi si daca functioneaza metoda o sa revin cu detalii, diseara verific.

conducta costa 350 daca se gaseste + manopera,
asa ca 25 de lei o lipitura merita de incercat,

psychoo
Eu as incerca sa pun un manson peste.
Se ia o bucata de tabla care se taie in forma dreptunghiulara calculat astfel incat sa poata forma un cilindru cu diametrul teavii initiale care sa acopere in intregime fisura si inca 5-10mm la extremitati (dupa spatiu).
Se curata bine teava si bucata de tabla cu smirghel fin, se degreseaza cu diluant, se aplica rasina epoxidica pe teava curatata si pe bucata de tabla care se aplica peste zona fisurata ca sa formeze un manson peste teava initiala si se strange cu colierul/colierele; se lasa minim 24 de ore pentru a se intari rasina epoxidica.
Nu e garantat ca fisura nu se va extinde, in zona respectiva fiind afectata rezistenta materialului, dar mai tine o perioada pana se strang bani de o noua teava (sau masina smile.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.