Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ServoDirectie - conducte si furtune
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4
zalist
ieri am avut si eu probleme cu servodirectia... in sensul ca nu mai functioneaza! S-a spart conducta de inalta presiune si mi-a curs lichidul peste tot. Aveti idee daca trebuie inlocuita doar conducta sau mai e nevoie si de altceva si cam cat ar costa una?
Urmeaza sa plec in concediu peste o saptamana, sper sa nu am vesti foarte proaste.

Ah, inca un lucru: daca merg cu masina asa (e foarte greu de bracat rotile) pot fi afectate alte componente?
eugeniuz2004
Nu imi place sa fiu alarmist.

Cand am deschis thread-ul am ramas fara masina in plina iarna ca era in garantie si cei de la service au spus ca daca imi curge tot lichidul de servo se duce pompa si ca ei in situatia aia nu o vor inlocui pe garantie.

Asa ca tu daca ai ramas fara lichid complet (si probabil nu stii de cand e situatia data ca nu imi imaginez ca dintr-o data s-a scurs) e posibil (desi complet de nedorit) sa ai si pompa dusa.

Cred ca se poate si fara dar de asemenea cred ca asta ar implica un efort mult mai mare la volan decat la o masina care a fost conceputa fara servo.

Asa ca succes la service si asteptam stiri. (care sa implice cat mai putini bani)
zalist
Am fost intr-un service neautorizat Dacia blush.gif si acolo mi-au zis ca nu s-a spart conducta ci lichidul s-a scurs pe la o imbinare (de ce, nu stiu?) Am cumparat 1 L Valvoline Dexron II D si baietii garanteaza ca nu ar trebui sa mai am aceeasi problema.
Toata conducta ar fi fost 220 RON (e o bucata intreaga, nu e pe componente cum mi se parea mie)
Sunt foarte usurat ca a fost doar atat!

Efortul la volan e incredibil, mai ales in stationare. Daca nu ai muschi puternici iti scapa din mana volanul.
i96nds
E presostatul de la servodirectie - il vezi in stanga jos, la baza radiatorului, cum te uiti la motor. Ala trebuie strans un pic, daca picura. Completeaza cu ulei ca e OK. Si apoi tii sub observatie.
andiavas
Salutare!

Am si eu o problema cu directia!Merge foarte greu cand masina sta pe loc cu motorul pornit!Practic, nu e nici o diferenta intre directia cu motorul pornit si directia cu motorul oprit.Poate ar trebui sa mai stiti ca am fost cu ea in sevice si cei de acolo au inceput sa ma puna sa ii cumpar tot felul de piese la directie.am muscat momeala si am cumparat deja popma de servo care au schimbat-o dar fara nici un rezultat.Mi-e foarte frica sa nu fie din caseta de directie!

Va multumesc!

A , sa nu uit!AM o SZ Scala (deci cu servodirectie)
rattatack
Am vazut ca au mai fost probleme de genul asta am si eu o problema cu o solenza am fost in service cu ea si mi-a spus ca pierde ulei hidraulic si ca trebuie schimbata caseta de directie asistata acum am vazut si cazurile precedente insa ma gandesc, ar trebui schimbata caseta toata sau doar coloana aceea cu preostat? sau in momentul cand cumperi caseta iti da si acea conducta ? va rog sa ma ajutati si pe mine sunt nou in domeniu si am luat plasa din prima .... si daca tot imi furnizati aceste informatii cam cat m-ar costa daca aveti idee ? Va multumesc anticipat
pogo
QUOTE("rattatack")
... cam cat m-ar costa daca aveti idee ...

Schimbat caseta de directie vreo 1400 RON. La Car Bosch service. Daca cauti in mod sigur gasesti si mai ieftin.
icsu
Salut! Voi posta aici ca sa nu mai deschid alt topic. Am si eu aceeasi problema cu scaparile de ulei pe la pompa de servodirectie si pe la presostat. Pompa cred ca o voi cumpara pentru ca nu am gasit nicaieri acel simering, nimeni nu a auzit de el...(l-a gasit oare cineva?)In fine problema majora este ca am mai strans presostatul si se pare ca nu mai curge, dar acum la cateva zile distanta volanul a inceput sa mearga mai greu, nu cu mult dar se simte la parcari mai ales, nu mai pot roti volanul cu o singura mana...
Exista vreo legatura intre cele doua componente, pompa si presostat, sau problema e din alta parte? Si daca ar fi din alta parte cam ce ar putea fi defect. Care este rolul presostatului in circuit?
Multumesc anticipat...
nh1980ro
Pai pompa si preostatul nu sunt acelasi lucru? Adica chestia aia cu o fulie care e antrenata de motor printr-o curea? Daca ai strans-o poate nu mai merge cum trebuie si ai presiune mai mica in circuitul de servo si de aia iti merge mai greu pe loc directia.
klaus
QUOTE(nh1980ro @ 23 Mar 2007, 21:04)
Pai pompa si preostatul nu sunt acelasi lucru?
Pai eu zic ca si numele le zice ca nu sunt unul si acelasi.
Pompa pompeaza, iar presostatul masoara ceva, nu pompeaza
icsu
Citate din manualul de reparatii pag.337:

"Asistența hidraulică este asigurată de către un presostat (7) fixat pe tubul de înaltă presiune (3) și conectat la calculatorul de injecție."

Adicatelea cum? Cum asigura acel presostat asistenta hidraulica, cand nici pompa de servo si nici caseta de directie nu au nici un element electric de comanda, fiind un sistem pur mecanic?

Calculatorul de injecție primește informații, pe tot parcursul funcționării direcției asistate, despre valoarea presiunii din “circuitul de înaltă presiune” (vizualizabilă cu ajutorul testerului CLIP de diagnosticare)."

Asta pare mai plauzibila!! Presostatul ii zice calculatorului ce presiune e in circuit ca sa poata fi vizualizata la un test clip...sau poate modifica turatia motorului in functie de valorile "citite" de acel presostat !?

"Valoarea presiunii din “circuitul de înaltă presiune” depinde de presiunea debitată
de pompă și de fluiditatea uleiului folosit."

Adica daca presiunea scade ori pompa nu mai poate ori uleiul nu mai e bun...

Acestea sunt deductiile mele (parerea mea) si rog pe cine are alta parere sa ma contrazica linistit biggrin.gif . Chiar m-ar interesa parerea lui Klaus, daca nu e cu deranj.
Acuma ma duc sa scot mufa de la presostat sa vad ce se intampla fara el.
Daniel81
HELLO, am si eu o solena 1.4 benzina, si de curand am dat cu roata din fata stanga intro bordura, aveam cam 30 km/h. Am fost la service: janta noua, anvelopa,...unghiuri (cica mi le-au facut)... Problema este insa: cand virez maxim stanga, si dupa aia acelerez, volanul nu mai revine ci ramane semiblocat. Am observat ca anvelopa este mai uzata pe partea exterioara. sa fie de la unghiuri care nu au fost facute cum trebuie?
klaus
icsu, scoate mufa de la presostat si fa o bracare maxima cu masina pe loc, motorul mergand la relanti, fara sa apesi acceleratia.
Dupa care repeta figura cu mufa pusa.
nh1980ro
@kalus Am inteles. Deci preostatul e sonda aceea bagata pe conducta de sub pompa.
@Daniel81 Unele unghiuri nu mai pot fi reglate la Solenza (nu mai stiu care). Problema poate fi de la amortizor sau bratul rotii(pivot), care poate s-au indoit sau chiar bieleta de directie. Mai mergi o data in service sa-ti verifice verticalitatea rotilor (nu mai stiu cum se cheama unghiul ala).
Faptul ca nu-ti revine la loc imi suna a ceva blocat pe la roata. Ai putea sa scoti capatul de bara din prinderea cu roata si sa vezi daca roata se misca usor stanga-dreapta.
icsu
Nu am reusit sa scot mufa de la presostat, nu stiu ce draq sistem are, dar am mai pus ulei in "pahar".Nivelul era, cu motorul oprit, la jumatatea distantei min/max.Am mai pus pana am depasit max. cu vreo 3 mm apoi am pornit motorul si am bracat rotile maxim stanga-dreapta de cateva ori si acum vad ca merge mai usor. Ramane de vazut in viitor...
crisstif
Salut! ca si lui vlad mi s-a intimplat si mie ...mi s-a fisurat conducta de joasa presiune , nu am gasit pe la nici un magazin dar nici nu am facut comanda pt ca nu-mi curgea prea mult..si am plecat eu undeva in balta cu masina rupt de lume shi de civilizatie si bineinteles ca de la gropi mi s-a marit crapatura si am ramas fara lichid deloc .....si ca sa nu stric pompa am scos cureaua de la a/c si servodirectie si asa am venit acasa cu ea (nu va spun ce chinul dracului e sa invirti de volan)dupa ce i-am pus ulei si am montat curelele merge ca si inainte..deci nu cred ca s-a stricat pompa...dar trebuie sa schimb urgent conducta aia ca-mi haleste cam un litru de ulei la 3 zile ohmy.gif
mobihel
stimate domn,

nu putem decat sa ne consolam cu gandul ca si la alte marci se intampla la fel. Si alea chiar costa multi bani. spre exemplu, am un prieten care are un renault magane si a ateptat O LUNA pentru inlocuirea unei fete de usa. Pe CASCO, cu masina in garantie.....
buge

solenza mea a venit din fabrica far servo si ma bate gandul sa-mi pun pt ca e cam nasol fara, cu toate ca sincer sa fiu nu stiu cum e sa ai servo
singurul lucru unde sincer as avea nevoie (zic eu) e la parcari


stie cineva daca se poate pune, cat ar costa, merita investitia?
trebuie umblat la alte componente pt a putea instala servodirectia? (nu vreau sa ma trezesc ca am probleme cu aerul sau eu mai stiu ce altceva)

am o solenza comfort cu aer cond. din 2005
dangun03
QUOTE(buge @ 8 Aug 2007, 22:54)
solenza mea a venit din fabrica fara servo si ma bate gandul sa-mi pun. Stie cineva daca se poate pune, cat ar costa, merita investitia?
trebuie umblat la alte componente pt a putea instala servodirectia? (nu vreau sa ma trezesc ca am probleme cu aerul sau eu mai stiu ce altceva)

am o solenza comfort cu aer cond. din 2005
*



IDEM.
Daca aflii ceva despre cum se face asta si cat costa spune-mi si mie te rog frumos.
miki_slz
Salut! Mi s-a spart si mie conducta de inalta presiune, improasca ulei numai daca virez maxim. Tot incerc sa gasesc o solutie dar cred ca va trebui sa o cumpar. In service nu duc masina nici in ruptul capului ca aia isi bat joc de ea. Sunt din Cluj si am gasit intr-un loc cu 230 lei. Pana acum orice am avut la ea eu am facut, voi schimba si conducta aceasta, caci nu e asa de greu dar vreau sa stiu daca as putea sa o gasesc undeva mai ieftin. Este careva din Cluj pe aici si ma poate ajuta?
Multumesc!!
CIPTUNING
Fenomenul de ingreunare a directiei dupa un drum lung pe caldura mare, (circuitul nu are pierderi) se datoreaza necesitatii de a schimba lichidul de servo?
ay08021
Salutare, pt cei care cunosc mai bine, am si eu o problema: in partea stanga la caseta de directie imi pierde ulei, am fost la servis si a zis ca nu are ce sa faca pt ca a mai incercat sa schimbe semeringurile la alta caseta si nu a reusit, tot curgea ulei, solutia data de ei sa cumpar alta caseta. stie cine ce ar putea sa aiba sum s-ar rezolva. multumesc.
k_ripton
QUOTE(ay08021 @ 26 May 2008, 09:28)
Salutare, pt cei care cunosc mai bine, am si eu o problema: in partea stanga la caseta de directie imi pierde ulei, am fost la servis si a zis ca nu are ce sa faca pt ca a mai incercat sa schimbe semeringurile la alta caseta si nu a reusit, tot curgea ulei, solutia data de ei sa cumpar alta caseta. stie cine ce ar putea sa aiba sum s-ar rezolva. multumesc.
*



absolut acceasi problema o am si eu, acelasi raspuns l-am primit si eu, schimba caseta de directie numai ca aceasta costa aprox 1.000 ron manopera inca 100 ron si nu prea imi da mana sa dau atatia bani...daca afli ceva te rog sa-mi spui si mie...intre timp eu ma mai interesez...daca aflu ceva suplimentar te voi anunta si eu.
CIPTUNING
Cum se schimba uleiul de servodirectie? Citisem undeva ca se desface o conducta (parca cea de inalta presiune) dar nu mai gasesc.
nh1980ro
Cand am fost la service sa schimb uleiul de servo, mecanicul mi-a scos uleiul din pahar si a pus altul in loc.
In principiu uleiul din pahar e recirculat tot timpul, deci daca il scoti pe ala si bagi altul nou, il mai improspatezi putin.
Tot circuitul are cam 1l daca imi amintesc bine si in pahar incap cam 0.5l.
ANIELA77
QUOTE(nh1980ro @ 7 Jun 2008, 16:38)
Cand am fost la service sa schimb uleiul de servo, mecanicul mi-a scos uleiul din pahar si a pus altul in loc.
In principiu uleiul din pahar e recirculat tot timpul, deci daca il scoti pe ala si bagi altul nou, il mai improspatezi putin.
Tot circuitul are cam 1l daca imi amintesc bine si in pahar incap cam 0.5l.
*




Problema mea este alta: Solenza Scala din 2004, 30000km. I-am schimbat ( in service) uleiul de la servo. Dupa schimbare volanul merge mult, mult mai usor, parca nici nu mai am siguranta pe el. De ex, mergand am trecut peste o gura de canal usor denivelata, aveam mana pe volan dar lejer, si m-am trezit usor, usor pe banda cealalta. Si inca o chestie, volanul este un pic defazat, adica la volan drept, rotile nu sunt drepte sunt la un unghi de aproximativ 5 grade. Care sa fie rezolvarea? Pot face ceva astfel incat volanul sa "traga"un pic mai greu?
nh1980ro
Pai probabil dupa schimbarea uleiului servodirectia merge cum ar trebui.. smile.gif
Din pacate servodirectia de pe Solenza nu depinde de viteza masinii (adica sa se "intareasca" pe masura ce creste viteza).
Teoretic daca lasi volanul liber, masina ar trebui sa mearga inainte pe un drum drept (desi majoritatea drumurilor sunt inclinate putin spre dreapta).

Pentru problema cu rotile care nu sunt drepte, trebuie sa mergi in service sa faci geometria rotilor.
ionelpopa83
QUOTE(k_ripton @ 26 May 2008, 16:06)
absolut acceasi problema o am si eu, acelasi raspuns l-am primit si eu, schimba caseta de directie numai ca aceasta costa aprox 1.000 ron manopera inca 100 ron si nu prea imi da mana sa dau atatia bani...daca afli ceva te rog sa-mi spui si mie...intre timp eu ma mai interesez...daca aflu ceva suplimentar te voi anunta si eu.
*


ai gasit si alta rezolvare a problemei in afara de schimbarea casetei de directie ?

la mine problema s-a manifestat astfel : condus auto in afara localitatii fara evenimente deosebite , la un moment dat la efectuarea unui viraj s-a auzit un zgomot "metalic" in partea din fata a auto (pe moment nu am realizat cauza), am condus aproximativ inca 25 de km pana la destinatie ocazie cu care am observat faptul ca rezervorul de ulei pt servo directie este gol, sub masina o mica pata de ulei, iar pe scut in partea stanga o cantitate semnificativa de ulei deschis la culoare.
nu am avut timp sa o duc la doctor. blush.gif

CIPTUNING
QUOTE(ionelpopa83 @ 6 Jul 2008, 23:23)

la mine problema s-a manifestat astfel : condus auto in afara localitatii fara evenimente deosebite , la un moment dat la efectuarea unui viraj s-a auzit un zgomot "metalic" in partea din fata a auto (pe moment nu am realizat cauza), am condus aproximativ inca  25 de km pana la destinatie ocazie cu care am observat faptul ca rezervorul de ulei pt servo directie este gol, sub masina o mica pata de ulei, iar pe scut in partea stanga o cantitate semnificativa de ulei deschis la culoare.
nu am avut timp sa o duc la doctor.  blush.gif
*




Nu s-a ingreunat volanul in aia 25 de km? Verifica conducta de inalta presiune sa nu fie sparta.
ionelpopa83
- s-a ingreunat dar nu foarte mult
- din cate am vazut sunt mai multe conducte pe acolo (joasa si inalta presiune probabil) iar din cate am putut observa cu ochiul liber ridicand capota nu pare nimic spart (dar sigur este ceva blush.gif )
- precizez ca verific periodic nivelul la lichide, ulei etc iar in urma cu o saptamana era perfect, singura problema care am avut-o in acest sens a fost acum un an cand au fost ceva scurgeri nesemnificative pe la preostat
- sunt foarteeeeee curios care este defectiunea si mai ales cat va costa reparatia wacko.gif (momentan nu am timp sa o duc pt ca voi pleca din localitate)

ps : pt persoanele care au trecut prin situatii similare, aveti idee daca rularea auto cu acest timp de defectiune ( sa zicem pe o distanta de 25 km icon_mrgreen.gif ) poate duce si la defectarea altor componente ?
nh1980ro
Pai poti sa urmaresti trasul conductelor si vezi care s-a spart.
ionelpopa83
- daca n-am fost cu ea la "doctor" a venit "doctorul" la ea si se pare ca la o prima vedere: "e doar conducta de inalta presiune, caseta de directie este OK iar pompa de servo nu se pune problema sa se fi stricat asa repede"
- a estimat conducta ca fiind aproximativ 200 ron + manopera
marius80_eugen
In 25 de km daca ai mers drept fara prea mult frecus la volan nu are ce sa se intample .
QUOTE(nh1980ro @ 8 Jun 2008, 19:56)
Pai probabil dupa schimbarea uleiului servodirectia merge cum ar trebui.. smile.gif
Din pacate servodirectia de pe Solenza nu depinde de viteza masinii (adica sa se "intareasca" pe masura ce creste viteza).
Teoretic daca lasi volanul liber, masina ar trebui sa mearga inainte pe un drum drept (desi majoritatea drumurilor sunt inclinate putin spre dreapta).
*



In mod normal servodirectia opreste mult din feed-back-ul rotilor pe suprafata pe care rulezi . La mine se intareste odata cu cresterea vitezei si merge mai greu . NU e a mea mai speciala , dar la orice masina se intareste odata cu cresterea vitezei si nu inteleg tu de ce nu simti asta .
Asistenta de servo actioneaza numai dupa cateva grade , nu mereu , si nici imediat .
AR-18-MOS
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Jul 2008, 16:58)
La mine se intareste odata cu cresterea vitezei si merge mai greu . NU e a mea mai speciala , dar la orice masina se intareste odata cu cresterea vitezei si nu inteleg tu de ce nu simti asta .

*


Nu la toate masinile se intampla acelasi lucru!
nh1980ro
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Jul 2008, 17:58)
La mine se intareste odata cu cresterea vitezei si merge mai greu . NU e a mea mai speciala , dar la orice masina se intareste odata cu cresterea vitezei si nu inteleg tu de ce nu simti asta .


D-aia toata lumea se plange ca la viteze mari masina parca zboara, ca se intareste directia... La SLZ/Logan directia este asistata continuu si cu cat ai mai multe rpm cu atat e asistata mai tare. Nu stiu daca m-am exprimat foarte coerent, dar in principiu, directia se misca prea usor la viteze mari si tre sa tii ceva mai bine de volan.
klaus
Si eu blambecul, credeam ca directia se misca mai usor la viteza din cauza lipsei fortelor de frecare laterala pe anvelopa...
Chiar stateam sa ma gandesc, cum naiba se misca directia mai bine la viteaza mai mare desi eu am doar 2000 rpm (cat pentru niste manevre intr-a-ntaia pe loc, si cand le fac pe loc se misca directia aia a naibii de greu)
Deci asa, directia e mai asistata cu cat turatia motorului e mai mare...

Mai voinici, voi ati condus la viata voastra niste masini fara servo? Stiti cum se comporta la viteza mai mare directia fara servo?
reddacy
problema e ca nu prea se intareste...la 80 este aproape ca si la 150....CLAR am simtit...
comparatie cu passat la 150 km/h
liviuplaton
La mine se aude un VUUIET can incep sa virez stanga drepata de la ce poate sa fie, de la curele nu e sigur?
nh1980ro
QUOTE(klaus @ 8 Jul 2008, 19:07)
Mai voinici, voi ati condus la viata voastra niste masini fara servo? Stiti cum se comporta la viteza mai mare directia fara servo?


Se comporta mai bine decat cea asistata.. smile.gif Ca macar nu te mai 'ajuta' si servo ca sa-ti umble volanul stanga dreapta dupa gropi si denivelari.

Si fiind o scula mecanica (pompa de servo), asistarea difera in functie de turatia motorului nu?

@liviuplaton E normal sa se auda un fel de vuiet, mai ales la virajele pe loc.

liviuplaton
Problema este ca pana acum nu sa auzit decat cadn era virat la maxin.
ionelpopa83
- am dus auto la service si concluzia finala a fost ca s-a spart doar conducta de joasa presiune (asta e vestea buna huh.gif )
- termenul de livrare a acestei piese nu poate fi determinat (asta e vestea proasta blink.gif ), "alte persoane asteapta de o luna" eu ca astept doar de 2 saptamani ar trebui sa fiu bucuros sleep.gif
- are idee cineva unde as putea gasi aceasta piesa speciala, deosebita si foarte rara in tara noastra scumpa si draga ?
nh1980ro
La Pitesti. Acum depinde cat de departe stai de Pitesti.
ionelpopa83
- dupa ceva reclamatii pe la vocea clientului si la service s-a rezolvat smile.gif
- costuri : manopera 44 lei
conducta 160 lei
completare ulei 7 lei

+ optional ulei servo 19 lei
Micul Printz
oameni buni si mie mi s-a spart conducta de servo k a atins de ventilatoru care raceste radiatoru si a mancato si am taiato de unde a mancat-o am pus o teava si 2 coliere si gata nu mai curge de loc......ca am fost in vitan si era 230 de lei una noua...si am zis ca dac pot sa o fac bine daca nu tre sa o cumpar dar am reusit sa o fac
marius80_eugen
Daca este conducata de joasa presiune de la borcan la pompa e ok , dar daca e vre-una de inalta presiune nu iti rezista adaptarea in timp si iarna !
bosolanu_
salutare,
am si eu o intrebare: la solenta cu servodirectie cremaliera este scurta sau normala? adica invarti de volan de iti vine acru la o intoarcere sau e ca la straineze ?tongue.gif
nh1980ro
Daca te referi la numarul de ture pe care le faci cu volanul stanga-dreapta, da, sunt mai putine decat la cele fara servo.
bosolanu_
biggrin.gif da, la aia ma refeream
ms de raspuns wink.gif
marius80_eugen
QUOTE(bosolanu_ @ 21 Sep 2008, 17:31)
salutare,
am si eu o intrebare: la solenta cu servodirectie cremaliera este scurta sau normala? adica invarti de volan de iti vine acru la o intoarcere sau e ca la straineze ?tongue.gif
*


QUOTE(nh1980ro @ 21 Sep 2008, 17:47)
Daca te referi la numarul de ture pe care le faci cu volanul stanga-dreapta, da, sunt mai putine decat la cele fara servo.
*



Si mai precis cu cate numere de ture este mai scurta ? Nu e retorica , sunt chiar curios cat de supraunitara e valoarea .
miki_slz
Aici cred ca gresiti putin. Atat in stanga cat si in dreapta volanul se roteste doua ture si jumatate si la cele cu servo si la cele fara servo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.