QUOTE(deconectat @ 23 Dec 2008, 15:56)
Asta in ce film ai vazut-o?
Daca imi explici si de ce conteaza forma cutiei;
Conteaza, pentru ca incinta ideala nu trebuie sa aiba pereti paraleli, si nici imbinari cu unghiuri pronuntate. De aici, ar rezulta ca incinta de tip cub; trapez etc, nu e asa buna dar, incintele de tip tub sunt construite din materiale cu rigiditate foarte scazuta ceea ce afecteaza performantele si calitatea sunetului pentru ca nu permit acordajul la frecvente joase, iar "raspunsul" este slab. Asta inseamna ca incinta va avea un sunet fara definitie si fara caldura, lasand impresia de aglomerare si rezonanta excesiva.
QUOTE
de preferinta separat pentru incinte inchise, bass reflex si bandpass.
1. Incinta inchisa e foarte buna in masini hatchback, cu o calitate a sunetului ridicata, un raspuns liniar, dar cu un raspuns in frecventa mai inalt (nu coboara atat de jos ca si vented/bandpass) si un SPL in medie cu 3 dB mai mic decat celelalte tipuri.
2. Incinta vented(tip bass reflex), are avantajului unei presiuni acustice mai mari, precum si a unui raspuns in frecventa mai jos decat cea inchisa, datorate portului, ce lucreaza asemeni unui al doilea difuzor.
3. Incinta bandpass este constituita, de fapt, din 2 incinte, una in fata difuzorului si una in spatele lui.Incinta din fata difuzorului actioneaza precum un filtru si limiteaza latima de banda, crescand SPL-ul. Este bun pentru sedan-uri.
Pentru formule, apeleaza la experti.
QUOTE(deconectat @ 23 Dec 2008, 15:56)
Asta in ce film ai vazut-o?
Excelenta argumentare!!