Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sa fie garnitura de chiuloasa?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andrey_200618
Detin,nu de mult timp, o dacie 1310 break din '99 pana acum o saptmana nu am avut nici o problema,dar se pare k a inceput sa cada: prima oara a fost caloriferul din interior,neavand fonduri am mers fara caldura unind turul cu returul astfel nu mai trecea apa prin calorifer...si aseara dupa o plimbare scurta am observat k in urma mea las o dara densa de fum,spuma galbuie in busonul de ulei,un lichid negru si dulce pe teava de esapament,si cateva picaturi din acelasi lichid la returul de gaze nearse al carb-ului.
Sa fie oare garnitura de chiuloasa arsa sau ciupita?Ce altceva ar putea fii?
brigada_diverse
te-a traznit sa gusti lichidul?
dulce = antigel

spuma alba/galbena in ulei conteaza...pe capac fac majoritatea
decu da...probabil garnitura

pierzi antigel?
andrey_200618
pei am vrut sa ma asigur dak e antigel sau condens tongue.gif
tester
suna a garnitura arsa... dar cum ai reusit in conditiile astea sa o arzi...? sau poate e arsa de cand ai luat tu masina si acuma sia dat duhul sad.gif
andrey_200618
posibil blush.gif da abea in 7-8 luni sa cedeze
brigada_diverse
cedeaza multe si iarna....de obosite ce sunt....
andrey_200618
dap...deci un meknic bun si ieftin imi recomanda cineva
Mr_Devil83
da tu nu poti sa schimbi garnitura aia? Iti trebuie o cheie de 17 inelara, o bucata de teava cam de 1m care o folosesti ca prelungitor, vaselina si chef de munca.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Dec 2008, 07:18)
da tu nu poti sa schimbi garnitura aia? Iti trebuie o cheie de 17 inelara, o bucata de teava cam de 1m care o folosesti ca prelungitor, vaselina si chef de munca.
*




Scuza-ma ca intreb , dar acel metru de teava il folosesti ca prelungire pt acea cheie de 17 ?? unsure.gif iar vaselina ?? huh.gif
tester
QUOTE(Mr_Devil83 @ 23 Dec 2008, 08:18)
da tu nu poti sa schimbi garnitura aia? Iti trebuie o cheie de 17 inelara, o bucata de teava cam de 1m care o folosesti ca prelungitor, vaselina si chef de munca.
*


cand nu esti mare mecanic mai bine mergi in service si faci treaba calumea... nu de alta dar nu mai vrei sa iti mai bagi nasul acolo inca odata...
yon
treaba cu schimbatul garniturei de chiulasa nu e asa simpla , pe langa faptul ca se demonteaza multe chestii mai trebuie apoi si stransa in ordinea corecta (de la mijloc catre extremitati in x si in linie), apoi mai ramane de reglat culbutori treaba deloc simpla pt un incepator in ale mecanici.
uitasem sa spun ca , chiulasa se strange cu cheie dinamometrica nu cu inelara si cu teava(cel putin asa se face ca la carte)
andrey_200618
dap sunt cam incepator in ale mecanicii unsure.gif ,asa k de dimineata vine nenea mecanicu sa repare fetitza...alte probleme ce ar putea sa apara in caz k mecanicu nu isi face treaba bn?? huh.gif
ct74cdi
off topic: cine are nevoie de dinamometrica in c-ta sa dea PM va salut!
andrey_200618
s-a rezolvat problema >>garnitura de chiuloasa ciupita bine in zona cilindrului 1.Cred k nu m-a dus mult 18 lei garnitura si 50 lei manopera biggrin.gif
kog
postez si eu aici o problema legata de chiuloasa. Am fost ieri cu masina la mecanic, la mecanic adevarat, mi-a reglat aprinderea la stroboscop, instalat una tranzistoriala marca GOTRONIC biggrin.gif, a masurat cu un fel de multimetru/dwellmetru/turometru, ce era de masurat. Pe maine a ramas schimbatul rulmentilor din alternator(de la aia venea scartaitul ala oribil) si reglatul tachetilor. Tot rotindu-ma pe langa el am vazut urme de ulei (foarte putin) in dreptul garniturii de chiuloasa la primul cilindru dinspre cutie (nu mi-a sarit in ochi pana atunci, pentru ca am impresia ca eram obisnuit cu ulei acolo blink.gif) in fine, l-am intrebat despre faza aia si mi-a spus ca garniturile de chiuloasa dupa 15-20 de ani isi pierd etanseitatea, dar a zis ca pana nu imi mananca bujii sa nu imi fac probleme. Masina are putin peste 120k si 20 de ani, NU a primit forja (tata conduce mai rau ca un pensionar, 90km/h maxim). Sa incep sa imi fac probleme pentru garnitura aia? Cam cat de curand ar trebui sa o schimb? S-ar putea sa fie necesar sa ii refac planeitatea chiuloasei? Cam ce garnituri recomandati?


Moooooaaamaaa ce de intrebari. Sper ca nu se supara nimeni...
ydaniel
pai ia una de fermit.sau victor reinz-daca gasesti:)
brigada_diverse
si a mea transpira pe langa chiulasa(nu chiuloasa) cate un pic ulei, are 19 ani si 38 k km....
garniturile se duc si ele
pt planeitatea la chiulasa, nu iti face griji..se masoara....desi 90% sanse nu are nik
bygy007
eu zic sa stai linistit daca nu pierde mult
the fast and furious

Ca sa nu mai deschid si eu alt topic adresez si eu aceeasi intrebare referitoare la garnitura de chiulasa , daca e dusa sau nu ?
Simtomele mele :
1. iarna asta am observat muci foarte multi in motor ( capacul de ulei plin si urme considerabile prin compartimentul culbutori si tije )
2. pe joja totusi uleiul e aproape negru fara urme de condens , uleiul are aprox 3500k si este Castrol GTX 15W 40.
3. motoru trage bine , fum in exces sau albastru nu am observat sa scoata.
4. Cand am facut aerisirea in urma schimbarii caloriferului si am purtat lichidu ala vreo jumatate de ora prin vreo 2 recipiente, pe care le umpleam pe la aerisitorul de la robinet NU am observat urme de ulei absolut deloc prin lichidul de racire.
Sa imi fac vreo grija sau sa bag benzina si talpa ?
ionut L.
andrei_200618 tie cand iti pierdea lichid pe la calorifer, aveai probleme si cu temperatura, oscila acul de temperatura? As vrea sa fac si eu un test sa unesc turul cu returul sa vad daca pelacalorifer trage aer si_mi oscileaza temperatura. um ai unit furtunasele? am bord CN

15 Apr 2009, 06:42:
am avut asta iarna o perioada cand mai dadea abur in masina, dar acum nu mai iese. In schimb am aer in instalatie de nu pot sa scap de el si vreau sa fiu sigur daca poate trage si pe la calorifer.
kog
mi-a vent masina de la mecanic. In viitorul nu foarte indepartat, probabil anul viitor o asteapta o segmentare, acum reglata trage de parca are NOS, omul ala chiar stie sa regleze motoare. Si acum iata starea alternatorului care scartaia
G I M
QUOTE
Ca sa nu mai deschid si eu alt topic adresez si eu aceeasi intrebare referitoare la garnitura de chiulasa , daca e dusa sau nu ?
Simtomele mele :
1. iarna asta am observat muci foarte multi in motor ( capacul de ulei plin si urme considerabile prin compartimentul culbutori si tije )
2. pe joja totusi uleiul e aproape negru fara urme de condens , uleiul are aprox 3500k si este Castrol GTX 15W 40.
3. motoru trage bine , fum in exces sau albastru nu am observat sa scoata.
4. Cand am facut aerisirea in urma schimbarii caloriferului si am purtat lichidu ala vreo jumatate de ora prin vreo 2 recipiente, pe care le umpleam pe la aerisitorul de la robinet NU am observat urme de ulei absolut deloc prin lichidul de racire.
Sa imi fac vreo grija sau sa bag benzina si talpa ?

Benzina si talpa!!!!


QUOTE
mi-a vent masina de la mecanic. In viitorul nu foarte indepartat, probabil anul viitor o asteapta o segmentare, acum reglata trage de parca are NOS, omul ala chiar stie sa regleze motoare. Si acum iata starea alternatorului care scartaia

Cam aceeasi problema o am si eu la alternatorul de pe masina , ma gandeam sa fac rost un rotor busit dar cu inelele colectoare bune si sa le schimb ,atat timp cat rotorul este ok,nu vad ce rost ar avea sa dau banii pe un rotor nou.
diaconuliviu
Are amprente pe colector, dar colectorul se poate uniformiza, inca se mai poate folosi pt ca periile au "calcat" in alt loc decit ciupitura aia, apoi, din cauza rulmentilor uzati a frecat pe stator.
Daca, ratacit prin vreun depozit, gasesti colector, il cumperi si-l repui, daca nu, ori alt rotor SH in stare buna, ori un rotor defetc dar cu colectorul bun. Asta daca vrei neaparat sa schimbi acel colector.
Sau, mai scump, un rotor nou.
kog
am mai avut un rotor acasa, nu imi mai bat capul cu asta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.