Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DaciaPower
Salutare!!
Din nou cu probleme sad.gif(


Am schimbat carbunii la alternator si dupa ce l-am remontat nu mai incarca, am crezut ca nu sunt carbunii buni si i-am remontat pe cei vechi dar nici o schimbare. sad.gif
Stie cineva ce ar putea avea, s-o fii ars ceva ...
pls help sad.gif



Craciun Fericit Tuturor!!!
engime
ai masurat tensiunea care o scoate alternatorul ? trebuie sa scota 14-15 volti parca huh.gif

poate nu este alternatorul defect masoara sa vezi cati volti scoate si dupa mai vorbim
DaciaPower
pai nu scoate deloc, pe aparat arata 12,4 care e de fapt tensiunea din baterie sad.gif
bygy007
si nu ai gasit raspunsul in acest topic??
DaciaPower
In acel topic n-am gasit pe nimeni cu o problema asemanatoare sad.gif
E vba mai mult de relee si de putinle de diode.
Sau poate am fost eu chior? icon_mrgreen.gif
bygy007
inseamna ca nu ai citit posturile mele , masori tensiunea pe iesirea releului de incarcare (DF) daca ai tensiune atunci umbli la alternator
DaciaPower
Oki, mersi, maine o sa verific.
La mine e ciudat, a luat-o razna dupa schimbarea periilor sad.gif
ydaniel
firul de la excitatie l-ai mai pus la loc?
DaciaPower
Da, totul e legat bine, sunt 100% sigur.
Luai un alternator de la un prieten, il montez maine.
Mr_Devil83
Io ma intreb cum faceti voi imbunatatirile astea de mereu dupa o runda de imbunatatiri se strica ceva.
DaciaPower
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Dec 2008, 20:13)
Io ma intreb cum faceti voi imbunatatirile astea de mereu dupa o runda de imbunatatiri se strica ceva.
*




Nush cum de le facem, cel putin unii dintre noi (inclusiv eu) nu e prima oara cand ma apuc sa "repar" si mai mult il stric decat il repar icon_mrgreen.gif

N-am facut decat sa schimb periile atat... dupa asta s-a dus tot... nu mai incarca...
motanpaul
Am si eu o probleme cu alternatoru meu.Este de 36.Am pe masina 4 faruri rotunde, cu 2 relee.Lumina la faruri este una foarte buna.
Am pe masina aeroterma model nou, cu motor mai mare,altfel palet la aeroterma.
Noaptea daca merg cu farurile aprinse pe faza scurta+aeroterma.Nu mai pot da drumu la casetofon nu mai poneste,am casetofon+modulator in bricheta.
Si totdeauna merg cu aeroterma pornita sa bage caldura, si chiar baga se simte si pe loc.Bag de seama ca nu face fata alternatoru la atatia consumatori.Sau bateria?
Probleme la porniri nu am,invarte bine.Baterie am Rombat Calciu de 55-, vreo 2 ani are bateria.Incarca de fierbe bateria,trebuie sa merg cu faza scurta aprinsa, sa nu fiarba bateria.
Nu stiu, ce are.Stiu ca nu e problema majora, dar is un pic curios ce ar putea avea.
DaciaPower
QUOTE(motanpaul @ 26 Dec 2008, 22:43)
Am si eu o probleme cu alternatoru meu.Este de 36.Am pe masina 4 faruri rotunde, cu 2 relee.Lumina la faruri este una foarte buna.
Am pe masina aeroterma model nou, cu motor mai mare,altfel palet la aeroterma.
Noaptea daca merg cu farurile aprinse pe faza scurta+aeroterma.Nu mai pot da drumu la casetofon nu mai poneste,am casetofon+modulator in bricheta.
Si totdeauna merg cu aeroterma pornita sa bage caldura, si chiar baga se simte si pe loc.Bag de seama ca nu face fata alternatoru la atatia consumatori.Sau bateria?
Probleme la porniri nu am,invarte bine.Baterie am Rombat Calciu de 55-, vreo 2 ani are bateria.Incarca de fierbe bateria,trebuie sa merg cu faza scurta aprinsa, sa nu fiarba bateria.
Nu stiu, ce are.Stiu ca nu e problema majora, dar is un pic curios ce ar putea avea.
*



Daca incarca prea mult sau prea putin schimba releul.
La tine ce-l putin incarca, la mine e mort, nu scoate nimic.
djasu82
QUOTE(motanpaul @ 26 Dec 2008, 23:43)
Am si eu o probleme cu alternatoru meu.Este de 36.Am pe masina 4 faruri rotunde, cu 2 relee.Lumina la faruri este una foarte buna.
Am pe masina aeroterma model nou, cu motor mai mare,altfel palet la aeroterma.
Noaptea daca merg cu farurile aprinse pe faza scurta+aeroterma.Nu mai pot da drumu la casetofon nu mai poneste,am casetofon+modulator in bricheta.
Si totdeauna merg cu aeroterma pornita sa bage caldura, si chiar baga se simte si pe loc.Bag de seama ca nu face fata alternatoru la atatia consumatori.Sau bateria?
Probleme la porniri nu am,invarte bine.Baterie am Rombat Calciu de 55-, vreo 2 ani are bateria.Incarca de fierbe bateria,trebuie sa merg cu faza scurta aprinsa, sa nu fiarba bateria.
Nu stiu, ce are.Stiu ca nu e problema majora, dar is un pic curios ce ar putea avea.
*


schimba puntea de diode fiindca statorul si rotorul poate asigura curent mult mai mare dar e limitat de puntea de diode . Pune o punte de 50A si vei avea curentul asigurat , verifica si releul daca incarca cel mai bine montezi un releu eletronic.
DaciaPower
Am descoperit de ce nu incarca alternatorul, incercand sa desfac fulia (neavand menghina) am bagat o surubelntina intre paletele ventilatorului si carcasa si am atins rotorul rupand o spira.
Asta e, acum trebuie sa gasesc alt rotor ca de bobinat nu cunosc pe nimeni sad.gif
Presupun ca trebuie un rotor de la un alternator identic ca putere (50 A), am dreptate?
Exista si alta posibilitate? biggrin.gif


Edit: Un rotor nou cam cat ar costa?
Sunt bune?
bygy007
dezmembrari e mai ieftin , ghinionul tau , la magazin cred ca e destul de scump
DaciaPower
Prostia mea mai bine zis...
Ok, de la dezmembrari dar, cum le deosebesc ca sunt 2 tipuri de alternatoare, de 36 A si 50 A
bygy007
din cite stiu eu nu prea sint diferente in mod normal ala de 50A trebuie sa aibe sirma mai groasa, ia un aparat de masura sa il masori , pe inele trebuie sa aibe intre 4 si 6 ohmi
DaciaPower
Fusai azi in cautare de rotor si intamplator imi sari in ochi un alternator Valeo de SuperNova, din cate vazui difera prinderea si fulia.
Cerea pe el 220 ron (mi se pare mult) voi ce parere aveti?
Intrebare: Se poate adapta la berlina a mai facut cineva asa ceva?
Se merita achizitionare unuia sau caut in continuare rotor? biggrin.gif
Astept pareri si sfaturi
ydaniel
ar fi perfect-dar e oki?ai incredere sa-l iei?
DaciaPower
pai el arata bine fizic, ce o fii in el nu stiu

Alternatoare de dacie gasii gramada (intre 15 si 35 ron) dar, numai de 36 A, unul singur gasi de 50A si din pacate avea colectorul terminat.
Mr_Devil83
Alo gara, un alternator de dacie se invarte intre 10 si 30 de lei si unul de import care sa cam bata la prindere, alea valeo de 60 - 90a merg perfect se invart la maxim 50 de lei.

Cum sa dai nene 220RON pentru un alternator care il gasesti pe toate gardurile?

Da sa stii ca poti sa lipesti spira aia rupta si totul e ok.
DaciaPower
QUOTE(djasu82 @ 27 Dec 2008, 12:45)
schimba puntea de diode fiindca statorul si rotorul poate asigura curent mult mai mare dar e limitat de puntea de diode . Pune o punte de 50A si vei avea curentul asigurat , verifica si releul daca incarca cel mai bine montezi un releu eletronic.
*


Scuza-ma ca ma bag dar, din cate stiu eu puntea de diode nu face decat sa tranforme din curent alternativ trifazic in curent continu, limitare o face releul.
Nu dati cu parul daca gresesc biggrin.gif
djasu82
da sa crezi tu biggrin.gif ca limitarea o face releu . releu trebuie sa mentina tensiunea constanta indiferent de consumatori... iar daca puntea de diode nu poate sa reziste la un curent mai mare ori pica ori scade tensiunea la consumatori implicit cea a releului.
Ia sa cauti tu pe forum un topic dedicat despre asa ceva si s-a scris mult si bygy007 a scris mult si eu printre randuri si alti ...
DaciaPower
QUOTE(djasu82 @ 28 Dec 2008, 21:36)
da sa crezi tu biggrin.gif ca limitarea o face releu . releu trebuie sa mentina tensiunea constanta indiferent de consumatori... iar daca puntea de diode nu poate sa reziste la un curent mai mare ori pica ori scade tensiunea la consumatori implicit cea a releului.
Ia sa cauti tu pe forum un topic dedicat despre asa ceva si s-a scris mult si bygy007 a scris mult si eu printre randuri si alti ...
*


oki, mersi pt informatie.
Eu asta stiam ca face o punte de diode, doar transforma, de la altii, nu sunt prea priceput in ale electronicii.
bygy007
Da e adevarat dioda (puntea de diode) transforma curentul alternativ in curent continu dar curentul are 2 caracteristici tensiunea si intensitatea , daca puntea este de putere mica , degeaba ii pui tu super releu sau alternator mare daca curentul care trece prin punte punte e mic
Mr_Devil83
Ia de la dezmembrari alternator pentru o masina de import, conditia e sa aiba acelasi sistem de prindere si sa aiba acelasi diametru al axului unde vine fulia. Ai sa ramai uimit ca foarte multe alternatoare se potrivesc perfect pe dacie si nici nu sunt scumpe.
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 29 Dec 2008, 12:20)
Da e adevarat dioda (puntea de diode) transforma curentul alternativ in curent continu dar curentul are 2 caracteristici tensiunea si intensitatea , daca puntea este de putere mica , degeaba ii pui tu super releu sau alternator mare daca curentul care trece prin  punte punte e mic

Nope, puntea nu limiteaza curentul. Dar se ard diodele, asta e altceva.
bygy007
da corect smile.gif ideea era daca pune o punte mica nu poate scoate putere (curent mare) , cele mai bune RA 220 care daca nu ma insel sint de 25A
DaciaPower
QUOTE(bygy007 @ 29 Dec 2008, 17:04)
da corect smile.gif ideea era daca pune o punte mica nu poate scoate putere (curent mare) , cele mai bune RA 220 care daca nu ma insel sint de 25A
*


Asa scrie pe diodele de la puntea de am luat-o 25 A in schimb nu scrie RA 220
Puntea e identica cu cea originala a masinii.
G I M
Imi cer scuze ca va intrerup discutia dar am o intrebare ...am mai intrebat pe aici pe forum dar as vrea sa fiu sigur ...am una bucata alternator nova de 50 de ah cu inelele colectoare terminate ; vreau sa stiu daca se potriveste rotorul de la un alternator normal de berlina de 36 de ah ,si daca afecteaza in vreun fel incarcarea . Va multumesc
DaciaPower
Din cate stiu eu rotorul de nova e putin mai mare.
Nu bag mana in foc.
Mr_Devil83
pune si tu o poza cu alternatorul sau macar zi-ne de cine e facut, daca e alternatorul de 13xx atunci merge rotorul de la cel de 36, daca este valeo atunci nu stiu ce sa zic, probabil ca nu e identic.
G I M
Alte poze nu am dar se pot observa alternatoarele :
am avut doar poza cu motorul meu de nova iar iar poza cu motorul de 1310 este luata din galerie ,dar alternatorul este identic .
CodeXS
Primul pare de 50A, al doilea de 36A romanesti. Daca potriveste rotorul de pe unul pe altul inca nu am incercat, apropo demontatul nu dureaza mai mult de 20 min (cu indulgenta, cu marcat fire pentru remontare etc.) de ce nu incerci? (daca vrei un pronostic uite-l: va merge)

(Eu am renuntat sa repar/refac alternatoare electroprecizia si sunt multumit cu cel achizitionat pe Bursa de R25, piesele ramase din alternatoarele vechi sunt inca dispus sa le donez celor din Timisoara care au probleme cu alternatoarele lor)
diaconuliviu
QUOTE(Neagu Ionut @ 29 Dec 2008, 21:18)
[...]...am una bucata alternator nova de 50 de ah cu inelele colectoare terminate ; vreau sa stiu daca se potriveste rotorul de la un alternator normal de berlina de 36 de ah ,[...]

Daca stii ca-s terminate, stii si daca inelele sint ca cele de la 36.
Daca da si daca nu ai doua miini stingi, poti incerca sa inlocuiesti bucsa cu inele cu una buna. Pe vremuri se gaseau separat, acum, poate la dezmembrari (sa iei un rotor cu inelele OK).
Atentie, iti trebuie extractor pt rulmentul mic, pe care-l poti folosi si pentru extractia acelei bucse, DUPA ce dezlipesti firele rotorului de la lamele.
G I M
diaconuliviu nu am vazut niciodata un rotor de alternator de 36 de ah pana acum ,daca vedeam nu va mai intrebam ...Alternatoarele sunt pe masini si v-am intrebat daca se potriveste sau nu sa nu muncesc degeaba (sa le desfac dupa masini sa le demontez si sa vad ca nu merge...) .M-am gandit si eu la inlocuirea acelei "bucse" cu tot cu inele si cred ca este cea mai buna varianta (si nu, nu am doua maini stangi biggrin.gif) ,tinand cont ca am intrebat la un magazin si un rotor era aproape 140 ron. O sa vad dupa anul nou ce o sa fac . La multi ani!
DaciaPower
QUOTE(Neagu Ionut @ 30 Dec 2008, 11:58)
diaconuliviu nu am vazut niciodata un rotor de alternator de 36 de ah pana acum ,daca vedeam nu va mai intrebam ...Alternatoarele sunt pe masini si v-am intrebat daca se potriveste sau nu sa nu muncesc degeaba (sa le desfac dupa masini sa le demontez si sa vad ca nu merge...) .M-am gandit si eu la inlocuirea acelei "bucse" cu tot cu inele si cred ca este cea mai buna varianta (si nu, nu am doua maini stangi  biggrin.gif) ,tinand cont ca am intrebat la un magazin si un rotor era aproape 140 ron. O sa vad dupa anul nou ce o sa fac . La multi ani!
*


Am cumparat eu rotor nou cu 83 ron. Mi se pare exagerat pretul ala



La multi ani tuturor!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.