Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers haotic... Ajutati-ma, va rog!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
d_v77
Salutare tuturor si bine v-am gasit!

Am o Berlina 1300 si de cateva zile ma confrunt cu o mare problema la motor.

Relantiul merge "brici", numai ca in momentul in care accelerez brusc motorul de la clapeta carburatorului, acesta tinde sa "moara", daca las clapeta la relanti isi revine (sper ca intelegeti), iar in mers daca apas mai brusc pedala de acceleratie, motorul da niste "ingatuiri" de ti-e mai mare dragul, plus ca, cand si cand merge in trei (sau chiar in doua!) bujii.
Sambata a verificat cineva platinile si a reglat distanta intre ele, a curatat bujiile, a verificat carburatorul si a curatat jigloarele si a mers bine pana duminica cand am pornit-o si au aparut aceleasi probleme. Fac mentiunea ca bujiile (sunt SINTEROM), platinile, condensatorul si capacul de la delcou le-am schimbat acum apropae o luna.

De la ce oare sa fie? Carburatia, aprinderea sau amandoua?
Va rog mult spuneti-mi ce sa fac ca sa nu mai am astfel de probleme. Sunt sigur ca ati intampinat astfel de probleme si la masinile voastre.

Va multumesc anticipat pentru ajutor.

Cu stima, Daniel.
RIon
d_v77, bine ai sosit pe forum !
Ai postat unde nu trebuia, dar asa e la inceput, no problem, se va muta mesajul unde trebuie smile.gif
Da un pic avansul spre dreapta, cam 1 cm maxim...
Bujiile ...hm? Fa o verificare daca sunt stranse, si mergi in service sa masoare compresia...
Lucian123
Si verifica pompa de benzina, poate sa nu ajunga benzina in cantitate suficienta.
romulus
Schimba bujiile care-ti fac figuri. E posibil ca la presiune sa faca prostii.
AL
daca s-a umblat de curand la aprindere si carburatie, sigur de acolo e buba.... nu pompa sau alte minuni...

inteleg ca s-a demontat carburatorul... deci e pozibil ca ceva sa fie gresit montat sau stricat...
1. pompa sprit.... membrana poate fi sparta
2. jigleor sprit... trebuie verificat daca prituieste continuu.... acesta a re o bila care e posibil sa fie blocata ... atentie la acel jigleor: are doua garnituri subtiri... sa nu lipseasca!!!!
3. jigleor cu bila din camera de nivel constatnt... e cel prin care se suge benzina de catre pompa de sprit... sa nu permita ca benzina sa vina inapoi in camera de nivel constant....
4. reglejul nivelului de benzina in camera de nivel constant.... reglajul plutitorului.... atat la deschidere completa cat si la inchidere completa...

daca s-a umblat si la aprindere:
1. distanta la platine... sunt unele masini la care distanta prescrisa nu da rezultate (vorbesc din experienta!!!!) si trebuie facute incercari in proximitatea (+ si - 0,05 sau 0,1) valorii din carte.... se vor folosi lere de reglaj calibrate.... atentie, platinele sa fie noi sau sa nu prezinte "cratere" pe suprafatza lor.
2. avansul... se va roti corpul delcoului putin catre dreapta... daca creste turatia e ok.... insa nu trebuie exagerat deoarece creste si consumul si apar detonatiile (ritm regulat)... daca acestea apar, se revine usor de tot catre stanga pana ele dispar...


si inca ceva...GHEATA.... ceva urme de umezeala din aer sau benzina pot produce dopuri de gheta prin jigleoare ... dar astea se manifesta ciudat doar pana ce motorul prinde viatasi se incalzeste...
Slider
Omu' a spus asa: ..."Sambata a verificat cineva platinile si a reglat distanta intre ele, a curatat bujiile, a verificat carburatorul si a curatat jigloarele si a mers bine pana duminica cand am pornit-o si au aparut aceleasi probleme"...
Cit a functionat motorul cind ai pornit-o a doua oara - duminica parca? Sa nu cumva sa-ti apara si tie givraj (am scris bine??) in carburator...
d_v77
Multumesc mult pentru raspunsurile voastre.

@Slider a inteles bine ceea ce am scris. Sambata, dupa ce a verificat, curatat si reglat piesele de care v-am scris mai sus (si asta a facut-o un prieten care se pricepe), am facut o "tura de control" ca sa vad cum merge, iar mai tarziu am plecat cu masina si s-a comportat bine. Problemele au aparut duminica (deci a doua zi) si se mentin in continuare.

Cum sta treaba cu givrajul in carburator?

Inca o data, multumesc mult.
Slider
Ehehee...pentru givraj sau cum ii zice corect da si tu un search pe forum ca s-au scris volume intregi despre chestiune.
diaconuliviu
QUOTE(d_v77 @ 8 Feb 2005, 14:06)
@Slider a inteles bine ceea ce am scris. Sambata, dupa ce a verificat, curatat si reglat piesele de care v-am scris mai sus (si asta a facut-o un prieten care se pricepe), am facut o "tura de control" ca sa vad cum merge, iar mai tarziu am plecat cu masina si s-a comportat bine. Problemele au aparut duminica (deci a doua zi) si se mentin in continuare.

Cum sta treaba cu givrajul in carburator?

Inca o data, multumesc mult.
*



givrajul apare dupa un timp de la pornire si dispare dupa stationare cu motor oprit de citeva minute.
incalzeste motorul la 80 grade (temp. normala)
incearca sa rotesti delcoul spre dreapta cite putin pina la turatia maxima obtinuta la relanti.
DACA la accelerare brusca intre relanti si turatii medii apare "gituirea", desfa jumatate de tura surubul de amestec apoi verifica din nou "spritzuirea". apoi daca nu e ok, mai desfaci o jumatate de tura..si tot asa; probabil ca ti l-a gituit "sa consume mai putin"..

DACA insa gituirea se produce la trecerea intre turatii medii spre inalte-atunci de regula e vinovata pompa de repriza (de spritz)
ionut232
ai un filtru de benzina?poate ai mizerii....pompa de benzina baga destul?
nivelu sigur e bun?
d_v77
Am rezolvat problema. Dupa indelungi incercari de a remedia defectiunea, am cumparat un set de bujii Brisch si le-am montat in locul celor Sinterom. Acum motorul merge "brici".

Oricum, un lucru este cert si sunt ferm convins de aceasta: nu o sa mai cumpar niciodata bujii Sinterom (sunt dejastruoase) si va recomand si voua acelasi lucru.

Sa auzim numai de bine.

Cu respect,
paulp
Problema s-a rezolvat. Erau bujiile de vina.
Acum omu a pus Brisk si merge foarte bine.
Inchidem pravalia aici wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.