Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ciudatenie-un piston nu lucreaza si nu stiu de ce
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ccristian
Berlina `98, carburatie, GPL.

Ieri dimineata am pornit masina, a luat-o la prima cheie, nu am sesizat nimic neobisnuit la ea. Dupa ce am mers o bucata si am impins socul ca se ridicase temperatura la apa am observat ca masina trepida stanga dreapta de mama focului. Am trecut-o pe gaz, facea cam la fel insa parca putin mai atrenuat decat pe benzina. Cand am ajuns la servici am observat ca motorul se balansa rau de tot pe suporti.

Am descoperit ca nu lucreaza un piston, anume al 2-lea de la dr la stg. Cand ii scot fisa nu observ nici o modificare in mersul motorului :(.
Problema este ca am skimbat bujia si se comporta la fel :(.
De asemenea am skimbat 2 fise intre ele si nici un rezultat :(.
Am mai remarcat ca daca scot fisa, la intruneric se observa cum da scantei la clema din capat si am presupus ca scanteia vine.

Concluziile mele: Nu am nici cea mai mica idee de ce nu lucreaza pistonul respectiv presupunand ca are scanteie conform cu descrierile de mai sus.

Cine are o idee sau a mai patit asa ceva va rog sa postati la acest topic, orice info e bine venita.

Multumesc,
Cristian
ydaniel
da asa facea si limuzina mmea,s-ar putea ca o supapa de admisie sau de evacuare sa fie de vina!adica sa aibe talerul deformat si asta necesita(daca este de vina)schimbarea supapei
ccristian
QUOTE(ydaniel @ 8 Feb 2005, 09:51)
... asta necesita(daca este de vina)schimbarea supapei
*



Ia mult timp si e costisitoare operatiunea?
Slider
Cam juma de zi daca ii harnic mecanicu'...Chiulasa jos.
adostar
cati km ai de cand ai pus GPL? eu zic sa schimbi toate supapele daca tot dai jos chiuloasa !!!
ccristian
QUOTE(adostar @ 8 Feb 2005, 11:01)
cati km ai de cand ai pus GPL? eu zic sa schimbi toate supapele daca tot dai jos chiuloasa !!!
*



Am 7000 pe gpl deci nu se pune problema. Oricum am sa vad in ce stare sunt daca tot dau jos chiuloasa. Stiti careva unde se poate face operatiunea asta de skimbare a supapelor?

BAC
Eu zic ca tot la aprindere este problema. Da bujia jos, porneste motorul si vezi daca da scanteie(asta insemna sa fie pusa fisa si corpul sa fie in contact cu masa). Daca nu da scanteie atunci trebuie sa verifici circuitul electric incepand de la platina si distribuitor. Daca ar fi problema cu supapa ar suna motorul altfel, ar baga gaze in carter sau ar face rateuri la evacuare.
ydaniel
Eu aveam o supapa de admisie cu talerul deformat si nu dadea rateuri la evacuare,gaze in carte nu doar ca consuma cam mult si consuma un pic de ulei!
BAC
Inainte sa se apuce sa-si demonteze chiulasa sa se asigure ca aprinderea functioneaza perfect, altfel s-ar putea sa munceasca pe degeaba.
ccristian
Multumesc foarte mult pentru sfaturi. Intr-adevar daca dadeam jos chiuloasa era o mare prostie. Problema nu era de la supape, nici de la aprindere ci de la un orificiu de la plasticul ala inserat pe furtunul de la servo frana din care pleaca un furtun spre supapa de vid de la bordul CN. Ala s-a rupt (cred ca ieri dimineata ca am umblat pe la baterie) si tragea aer fals pe acolo. Din cauza asta pistoanele 1 si 2 mergeau naspa rau. Daca le scoteam fisele aproape ca nu se seziza vreo diferenta la regimul motorului. Cel putin la pistonul 2 nu se sesiza chiar nici o diferenta.

Remediu: am infasurat cu o punga acolo sa nu mai traga aer fals deoarece nu am gasit respectivul T. Aia de pe la magazine nici nu isi amintesc sa fi avut vreodata asa ceva. Solutie provizorie pana gasesc respectiva piesa.

Multumesc inca o data, mai ales lui ydaniel.

Cristian
ydaniel
asa e !m-am uitat de piesa aia si.... pauza daca stiti dati si voi o postare!si apropo daca dadeam chiloasa jos bagamo rectificare de supape, tot faceam ceva 053.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.