Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: innegrirea bujiilor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sopi
sal. sunt nou pe forum si as vrea sa pun si eu o intrebare. dupace merg circa 10 km cu masina incepe sa mearga in trepidatii si mi se innegresc bujiile. credeti ca e bobina de inductie
DorDorel
Si mie mi se innegresc repede. Unii zic ca amestec bogat. Sau trebe reglat culbutorii. Sau capsula vacuumatica sparta. Nu stiu exact. Cand apas frana scade turatia, mai ales cand motorul e rece. Am schimbat capsula vacuumatica de pe furtunul care duce spre clapetele de directionare a aerului cald de pe bord. A mai revenit , dar tot scade turatia cand apas frana. Parca primeste aer fals undeva, dar unde? Poate si din cauza asta se innegresc bujiile.
Minel
Cauzele cele mai frecvente a afumarii bujiilor ar fi :

1 Amestecul este prea bogat.
2 Bujie prea rece pentru motorul respectiv. Daca pui de nova pe 1300 se vor afuma.
3 Defectiuni la aprindere (tensiune mica pe bujie) si bujia nu lucreaza tot timpul
Cauzele pot fi bobina pe duca, platina reglata incorect, capacul de delco fisurat, lulea care se misca pe ax, condensator, fise etc.
4 Bujie defecta
5 Mers pe distante scurte cu socul tras fara ca motorul sa se incalzeasca.
6 Temperatura motorului e prea mica (termostat defect)
7 Mers subturat.(De obicei la mers subturat se depune mai multa calamina in motor)
djasu82
Minel specifica si mers subturat adica esti la 1300 de ture si in treapta a 5 iar tu apesi pedala de acceleratie atunci apare cu siguranta afumarea bujiilor . In schimb daca esti in treapta 5 si rulezi constant cu 1200 de ture fara sa fortezi motorul simai mult din cauza enertiei careseriei nu ai probleme bujiile vor fi mereu curate.
Inca o cauza ar putea fi supapa de la servofrana daca e sparta sau furtunul de la stutul de pe galerie pana la servo sa nu fie fisurat... . Din aceasta cauza trage aer fals tu esti pacalit mesteresti la carburator dai amestec mai mare din jiclorul de relantii si maresti si turatia ca sa ti se stabilizezte turatia motorului ... Functioneaza bine dupa aceea dar cu riscul de afumare si consum mare de combustibil la mers in golo.
Se pune la punct culbutorii 0.15 admisie si 0.20 evacuare se regleaza platina 0.4mm iar daca pintenul la platina e tocit ( pintenul din textolit) seschimba platina , bujiile se readuc toate la cota 0.7mm fiindca in timp ele se tocesc marind distanta intre eletrozii si astfel scanteia nu mai apare din cauza distantei si presiuni mari care se creeaza in cilindru in acest fel poate apare iar fenemenul de afumare al bujiilor.
Ca lumea v-as recomanda una de la bosche e in forma de T si are o rezistenta interna de 5 khilomi .
Fisele eu le-as pune din silicon si mai mult as pune conductori litati de 2 mm intre capacul de delco - bujii si bobina de inductie. In acest fel energia furnizata de bobina de inductie o sa fie livrata aproape la fel pe fiecare bujie in parte.
Si fisele vechi cele facute la urzicenisunt din silicon si au insertie de carbon , carbonul cu timpul se toceste la felsunt si fisele tesla sunt din silicon iar pe mijloc sunt din carbon...
Cand s-a imbatranit carbonul rezistenta intre cele doua capetele ale unei fise creste de la 5 khilomi la 20-50 khilomi cea ce faca ca livrarea de energie de la bobina spre bujie sa scada aparand la fel afumarea bujilor daca compresia e mare si inca buna.
badboy_marius
Atunci stati sa vedeti ce mi sa intamplat mie azi, chiar acum 40 min.
Ma roaga un prieten sa il duc in apropierea brasovului, intr-un sat, ~ 12-15 km.
merg ce merg si incepe sa imi mearga in suturi, si la un moment dat parca apasam pedala de acceleratie in gol, nu se simtea nimic, turatia motorului scadea la fel si viteza, pana cand sa oprit. am dat la automat, nu mai pornea nici cu rugaciuni. scot jigler, il suflu, scot fisa de la bobina, dadea scanteie, scot furtunu de alimentare , benzina venea....scot bujiile, negre TOATE.
le curat, porneste la sfert, merg ~ 2 km, mi se intampla la fel...
si sa stai noaptea, pe ger in camp liber, in bataia vantului sa cureti bujii...si doar se intampla de cand cu frigurile astea.
Ce sa intamplat? as vrea sa stiu sa remediez cat mai repede problema ca de rev merg departe de casa si....nu as vrea sa am probleme tocmai atunci

Astept pareri` si sfaturi, orice e binevenit.
Merci`:)

Marius.
motanpaul
Marius aceasi problema am patit ca si tine.Numa ca la mine sa bulit 2 bujii(Denso-aproape noi 300 km).Le-am curatat,incalzit pe aragaz degeaba sau bulit de tot.
Acum merg cu 2 denso,si 2 eqyuem.
Cauza o banuiesc la mine fiind socu.Daca il trag la maxim moare motoru, ca si cum s-ar ineca.
Cand aveam carbutoru bourget complet trageam socu, se tura masina de o lua naiba.Dar acuma am pus pe carburatoru bourget, capacu de sus de carfil 32irma.
La capacu de bourget mi sa rupt filetu de la ca acel surub in care sta sita.Sita langa furtunu de intratre.
Si nici nu se potriveste acel surub de la carfil 32 irma, scapa benzina.
Maine merg la piata sa fac rost de acel surub, si atunci adio probleme pot sa trag socu si nu va mai muri motoru.
Dar habar nu am de ce imi face asa socu cu capacu de carfil, si cu capacu original de bourget merge ceas.
Trebuie sa gasesc acel capac unde intra sita de la intrare.
badboy_marius
inainte sa dea frigul, nu aveam astfel de probleme. acum...e jale, citisem pe undeva ca bujiile ar fi prea reci pentru motor, ce-i drept, cand le-am scos, nu ma frigeau prea tare, puteam sa le tin strans in mana fara probleme. sunt Brisk Super, atat retin din ce scrie pe ele, cu negru.

iar cu socul....il trag cat pot si motorul se tureaza, il imping scde in turatii, deci cu socul nu am probleme, merg cu el ~ 1 km, pana imi sta la relanti pe gerurile astea.

sa schimb buji? acu o luna cand inca puteai sa umbli decent cu geaca deschisa pe strada, bujiile erau caramizii, toate, dar repet, cum a dat gerul...parca le-a luat naiba...
djasu82
QUOTE(badboy_marius @ 27 Dec 2008, 21:42)
Atunci stati sa vedeti ce mi sa intamplat mie azi, chiar acum 40 min.
Ma roaga un prieten sa il duc in apropierea brasovului, intr-un sat, ~ 12-15 km.
merg ce merg si incepe sa imi mearga in suturi, si la un moment dat parca apasam pedala de acceleratie in gol, nu se simtea nimic, turatia motorului scadea la fel si viteza, pana cand sa oprit. am dat la automat, nu mai pornea nici cu rugaciuni. scot jigler, il suflu, scot fisa de la bobina, dadea scanteie, scot furtunu de alimentare , benzina venea....scot bujiile, negre TOATE.
le curat, porneste la sfert, merg ~ 2 km, mi se intampla la fel...
si sa stai noaptea, pe ger in camp liber, in bataia vantului sa cureti bujii...si doar se intampla de cand cu frigurile astea.
Ce sa intamplat? as vrea sa stiu sa remediez cat mai repede problema ca de rev merg departe de casa si....nu as vrea sa am probleme tocmai atunci

Astept pareri` si sfaturi, orice e binevenit.
Merci`:)

Marius.
*


schimbati naiba capsula aia vacumatica si daca e proasta si sa nu ramaneti in drumdai de delco spre dreapta pana cand incepe motorul la relantii sa trepideze. Asa nu ramai in drum si scapi de afumatul bujiilor !
Nu le loati prin ghicite schimbati totul si gata.
badboy_marius
pai da numa iarna, pe ger? cum de ca acu 1 luna scoteam bujia si ma uitam la ea ca la o caramida?

P.S am tot delcou-ul nou`, cu totul, platina, capsula de vaccum...tot. ma rog...au vreo 2 luni. sa schimb o piesa care e deja schimbata? nu stiu daca chiar conteaza, dar cand am scos bujiile nu erau foarte calde, erau caldute, l eputeam tine in mana fara nici un stres, mult si bine.

28 Dec 2008, 11:20:
Problema rezolvata.
am schimbat azi de dimineata bujiile, cu unele sinterom , mai vechi, folosite de ale tatalui eu, si initial nici cu alea nu statea la relanti, mergea foarte prost, la fel.
am pus cartonul in fata elicei (initial era in partea cealalta) si am pus niste celuloza la intrarea furtunului de alimentare in carb. se pare ca acum e inregula.
tot vantul ala facut de elice, foarte rece batea fix in carb, acum...vad ca merge bine.

;)ms
djasu82
o sa ai probleme si cu bujiile astea mai vechi , eu in locul tau as verifica prima data culbutorii dupa aceea carburator pompa de benzina bobina de inductie fisele bujiile si dupa aceea as trece la reglaj.
badboy_marius
sa speram ca nu....
diaconuliviu
QUOTE(badboy_marius @ 27 Dec 2008, 23:27)
[...]
am schimbat azi de dimineata bujiile, cu unele sinterom , mai vechi, folosite de ale tatalui eu, si initial nici cu alea nu statea la relanti, mergea foarte prost, la fel.
am pus cartonul in fata elicei (initial era in partea cealalta) si am pus niste celuloza la intrarea furtunului de alimentare in carb. se pare ca acum e inregula.
tot vantul ala facut de elice, foarte rece batea fix in carb, acum...vad ca merge bine.

;)ms
*


Ai avut parte de jivraj. Ai incercat sa lasi masina 10 min oprita apoi sa pornesti iarasi?
gigi2
daca mie imi uda a doua bujie dinspre radiator spre cabina si restul le afuma ,care ar mai fi explicatia?de unde sa incep cu verificarile oare ?am schimbat 3 feluri de bujii,toate noi si tot aceeasi problema.Pe deasupra imi si mananca ulei la greu cam 2l /1000.
Merced
Sa lasam de-o parte afumatul celor trei bujii si sa vedem de ce o uda p-aia: iti da scanteie fisa aia?
sopi
iti spun eu cum sa rezolvi problema daca zici ca nu ai proble cu aprinderea puneti o bucata de carton in fata radiatorul ( lasa o portiune de 10 cm fara carton) si in fata la carborator langa furtunul de la benzina si iti garantez eu ca nu vei mai avea proble.de la frig in carborator se formeaza (FENOMENUL DE JIVRARE) adica se formeaza gheata in carborator.
multa bafta.
argon
la -15 grade nu poti merge fara carton la radiator(fara ELV), adica poti, dar nu mult biggrin.gif
kog
chiar si la masinile cu GMV?
argon
La Dacie pe carburator cu elice pe fulie.
brigada_diverse
QUOTE(argon @ 30 Dec 2008, 20:31)
la -15 grade nu poti merge fara carton la radiator(fara ELV), adica poti, dar nu mult biggrin.gif
*


si eu iti arat ca merg......si destul?

ce rost are cartonu ala ? nu exista termostat?...explica pe scurt...eu nu pot sa pricep
argon
nu are treaba cu termostatul, ci cu curentii care se produc spre carburator si admisia de aer. -15 grade se simt ca -30.

Inca ceva, explica-mi si mie cand ai avut -15 grade la Constanta?! In momentul asta ai -2, si pe mine ma ia dracu la -11.
nelu_1985
eu am GMV, si tot imi face probleme condensul, dar nu jivreaza, deci nu ingheata, dar s-a accentuat in ultimul timp fenomenul incat am fost nevoit sa ii scot furtunul afara din T-eu, desi nu consuma ulei, acum se aduna apa in tavita aia de la carburator, ca nu l-am prelungit pana jos tocmai sa pot urmari fenomenul....
Merced
Eu am mers azi bine mersi fara carton in lungu' si latu' orasului. Pana cand m-am urcat vreo 7 kilometri pe autostrada(portiunea aia noua de genu' centura, prelungire la A1) a fost totul ok. Dupaia canci demaraj, de fapt incepuse sa se ingatuie daca bagam piciorul in acceleratie mai serios, dadea in nas intr-un mod barbar. Ridic capota si pun mana pe carburator iar acesta era pur si simplu sloi. Nici n-am mai desfacut "cagula" sa vad ce e in el, cert e ca dupa 10 minute de stationat masina a mers iar ok. In concluzie eu zic ca merge si iarna fara carton, dar doar prin oras, unde nu iei viteza mare, unde te opresti des, ca pana la urma nu mi-a jivrat de la curentul produs doar de elice, ci de la curentul produs de elice plus viteza de 100km/h pentru cateva minute.
nelu_1985
Corect, dar la mine nu ingheta deloc, am desfacut cagula si se vedea apa (spuma) aia in stare lichida in carburator, deci totusi cred ca elicea contribuie 89% la jivraj
baranga
promit maine o poza cu o metoda de-a mea care va scuteste de muci in teu de la carburator si impiedica fenomenul de givraj wink.gif
greu de explicat cu vorbe;maine pun o poza
djasu82
QUOTE(nelu_1985 @ 30 Dec 2008, 22:38)
eu am GMV, si tot imi face probleme condensul, dar nu jivreaza, deci nu ingheata, dar s-a accentuat in ultimul timp fenomenul incat am fost nevoit sa ii scot furtunul afara din T-eu, desi nu consuma ulei, acum se aduna apa in tavita aia de la carburator, ca nu l-am prelungit pana jos tocmai sa pot urmari fenomenul....
*


nelu schimba talpica aia de sub carburator cu una mai noua ... iar stutul din galerie in infunzi si nu mai ai probleme.
nelu_1985
o sa incerc
djasu82
QUOTE(Merced @ 30 Dec 2008, 23:20)
Eu am mers azi bine mersi fara carton in lungu' si latu' orasului. Pana cand m-am urcat vreo 7 kilometri pe autostrada(portiunea aia noua de genu' centura, prelungire la A1) a fost totul ok. Dupaia canci demaraj, de fapt incepuse sa se ingatuie daca bagam piciorul in acceleratie mai serios, dadea in nas intr-un mod barbar. Ridic capota si pun mana pe carburator iar acesta era pur si simplu sloi. Nici n-am mai desfacut "cagula" sa vad ce e in el, cert e ca dupa 10 minute de stationat masina a mers iar ok. In concluzie eu zic ca merge si iarna fara carton, dar doar prin oras, unde nu iei viteza mare, unde te opresti des, ca pana la urma nu mi-a jivrat de la curentul produs doar de elice, ci de la curentul produs de elice plus viteza de 100km/h pentru cateva minute.
*


si totusi va intreb eu pe voi gazele de carter ce rol mai au in afara ca sunt arse iar la turatie mare intra si e vizibil in admisie pe la carburator... plus aerul cald care il trage inainte de filtru pe la galerie... eu v-as propune sa dati pe furtunul cel longitudinal de pe capacul culbutoriilor vreo 10 spire de furtun sau teava de cupru prin care sa introduceti benzina pe acolo. Furtunul se incalzeste implicit si benzina iar carburatorul se incalzeste si el inainte ca termostatul sa deschida radiatorul cel mare.
gigi2
QUOTE(Merced @ 30 Dec 2008, 00:36)
Sa lasam de-o parte afumatul celor trei bujii si sa vedem de ce o uda p-aia: iti da scanteie fisa aia?
*



Scanteie imi da fisa,chiar am si schimbato de 2 ori pentru a fi sigur ca nu e de vina fisa. mad.gif
djasu82
nu e vorba sa cauti care e vinovatul pot fi multe necunoscute , verifica culbutorii pe toti nu numai la cilindru cu pricina unde ai tu probleme cu bujia respectiva.
Merced
Daca se apuca si schimba masiv posibile piese vinovata n-o sa mai stie de unde a fost problema initiala. D-aia eu sunt de parere ca trebuie luate pe rand.
djasu82
sti nu-mi place sa refac doar o bucata iar cu timpu sama lase alta totusi e bine de stiut dar cand te lasa ceva e bine sa schimbi tot ce tine de acea chestie mai ales la parte eletrica ma refer in special la scanteie ... schimb fise , bujii , lulea( rotor) capac delco platina si poatesi bobina. Se fac reglajele de rigoare si gata . Daca apar probleme la o bujie caut raspunsul de ce 3 bujii sunt ok iar a 4 face pe nebuna verific fisa plotul de pe capacul dedelco nimic bun atunci culbutorii si de multe ori am patit ca descoper ca probleme erau la cubutori ba prea stransi ba prea labartati biggrin.gif . Pusi la line cum s-ar spune a pornit motorul frumos , am desfacut bujia cu pricina era laba pe intrior si eletrozii maroni.
ZTV
eu am patit zilele astea, am prins undeva in Maramures -19 grade, masina a mers ba in 2 , ba in 3 pistoane, in suturi, tremura, cand scoteam la liber si nu apaseam acceleratia masina se oprea. Am schimbat cam de 4 ori setul de bujia in 400 de km. Am pus dupa aia un carton in fata la radiator, am facut 920 de km fara problema. ( dar nici nu am prins -19 grade, cel mai mica era -12 )
djasu82
Sa fi avut tu aprindere CDi biggrin.gif si la -20 de grade functiona impecabil. Poate mai gasiti pe la dezmembrari aprinderi susesti de pe skode sau lada sunt aprinderi CDi foarte bune.
ZTV
Am aprindere gotronic AT01 fara senzor, cu platina. Acuma am si eu o intrebare, dupa aprox 4000 de km facut , am fost la un mecanic sa se mai uite la masina, am schimbat capacul delcou, fisele tesla, set de bujii noi, a spalat carburatorul, reglat plutitorul, facut avansul ....deci, tot tacamul. Si a aparut o problema, dimineata cand dau la prima cheie se porneste foarte greu ( asta in conditie de -7 / -10 grade ), dupa ce incalzesc un pic motorul se porneste la sfert fara nici o problema. Inainte sa merg la mecanic pornea fara hiba, trageam socul mai putin de jumatate, dadeam 2-3 pedale si lua la sfert. De ce face asta?
djasu82
Poate ti-a redus avansul sub 0 grade de abia ti-o ia ....Eu l-as verifica cu semnul la volanta.
jews
o regula de baza:
daca nu e stricat , nu-l repara! smile.gif
djasu82
si cand v-a cadea si nu sti ul latop o conectare la internet si forumul tongue.gif
ZTV
dupa ce incalzeste motorul merge brici, fara nici un fel de problema....sa vad daca prind ceva -3/ -5 grade cum se pronunta
gigi2
QUOTE(Merced @ 3 Jan 2009, 13:39)
Daca se apuca si schimba masiv posibile piese vinovata n-o sa mai stie de unde a fost problema initiala. D-aia eu sunt de parere ca trebuie luate pe rand.
*


Ok,deci am schimbat bujii noi ,am schimbat fise si intre ele si noi,ce sa fac in continuare eu ,pana a verifica cineva culbutorii( care cunoaste )ca eu nu stiu.Sa mai fac eu cate ceva poate ii dam de cap,si asta o face de 2 luni cam de cand cu frigul si stau si in zona de munte,dar in anii trecuti nu am patit asa niciodata,ce-i veni acum nu stiu mad.gif .Dacia e fabricata in 1997,si merge de mananca pamantul dar de cand cu bujiile va dati seama imi mananca nervii.Multumesc pentru raspunsuri si mai astept pareri... mad.gif

3 Jan 2009, 16:12:
QUOTE(djasu82 @ 3 Jan 2009, 13:57)
sti nu-mi place sa refac doar o bucata iar cu timpu sama lase alta totusi e bine de stiut dar cand te lasa ceva e bine sa schimbi tot ce tine de acea chestie mai ales la parte eletrica ma refer in special la scanteie ... schimb fise , bujii , lulea( rotor) capac delco platina si poatesi bobina. Se fac reglajele de rigoare si gata . Daca apar probleme la o bujie caut raspunsul de ce 3 bujii sunt ok iar a 4 face pe nebuna verific fisa plotul de pe capacul dedelco nimic bun atunci culbutorii si de multe ori am patit ca descoper ca probleme erau la cubutori ba prea stransi ba prea labartati biggrin.gif . Pusi la line cum s-ar spune a pornit motorul frumos , am desfacut bujia cu pricina era laba pe intrior si eletrozii maroni.
*


Eu am verificat si chiar schimbat piese,de ex.bobina si capac delcou nou platina,probabil o fi de la culbutori,asta chiar ma depaseste pe mine ,mai repar eu pe ici pe colo dar acolo nu mi-am bagat nasul niciodata,daca te rog si daca se poate sa-mi explici aici ce ar trebui sa fac la culbutori ca vad ca zici ca ori trebuie mai stransi ori mai slabiti,multumesc tuturor... mad.gif
djasu82
cauta aici mai in jos sau pe pagina celalta a forumului in zona asta adica la probleme tehnice fiindca am vorbit destui cum se regleaza , nu ma mai insir.... Nu e cine stie ce sa reglezi culbutorii iti trebuie lere de reglaj un patent si o cheie inelara de 10.
Minel
QUOTE(ZTV @ 3 Jan 2009, 14:35)
, dimineata cand dau la prima cheie se porneste foarte greu ( asta in conditie de -7 / -10 grade ), dupa ce incalzesc un pic motorul se porneste la sfert fara nici o problema.
*




La mine dupa 4-5 zile neatinsa , am pornit-o la a 3 cheie cu 3 sprituri si soc tras in asa fel incat la pornire sa am 1000-1100 ture , in comportimentul motor era chiciura (sau ce-o fi ) depusa pe interiorul capotei , bloc motor , practic motorul era inghetat sad.gif

La rece dupa vreo 30-40 secunde de la pornire pot sa plec linistit cu ea ,dar cu socu tras pana ma urnesc din loc ,la cald merge super rolleyes.gif

Pe frigurile astea ,nu ma mai mira nimic..... ph34r.gif
Merced
Mie in continuare imi pleaca la prima cheie, cu socul tras la maxim si doua sprituri inainte, poate trei. Si il tin jumate vreun minut de cand au dat gerurile, apoi mai stau un minut cu ea accelerata sa nu-mi dea in nas si plec. Relantiul cand plec e foarte mic, dar surprinzator sta, si daca nu incerc s-o turez brusc ma misc cu ea. In 2 km incepe sa se miste 80% normal, si relantiul creste pana la limite rezonabile.
djasu82
cine si-a montat o bobina de tico si e in zona cea mai friguroasa sa ne spuna si noua porneste usor sau se chinuie ?
Minel
QUOTE(Merced @ 3 Jan 2009, 23:08)
Mie in continuare imi pleaca la prima cheie, cu socul tras la maxim
*




Pornita zi de zi , sau chiar si dupa mai multe zile de stat ?? huh.gif

Cu socul tras la maxim, nu am incercat niciodata (pornea oricum ) ,mi-s curios sa vad ce si cum ... blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.