Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujii Sinterom
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sergeant Pulatchewsky
Salut! Am cumparat un set de bujii Sinterom 14 NP18. Vroiam sa cumpar NP21, dar zicea omu la magazin ca ala-i cufilet lung pentru Oltcit. Dupa ce am desfacut cutia am observat ca electrozii centrali sunt taiati oblic. E normal sa fie asa? Daca asa reglez distanta intre electrozi, intr-un punct va fi 0.7 mm in alt punct va fi de 1 mm.
Mr_Devil83
Te-a mintit vanzatorul.

14np21 sunt pentru motorul de 1397cmc dar astia de la magazine stiu ca alea is bujii de nova. Si scrie clar pe ele dacia 1400.

Cam asa vin sinteroamele din fabrica, taiate aiurea. Le indrepti cu ciocan, surubelnita si cu lera le calibrezi in functie de aprinderea care o ai.
Sergeant Pulatchewsky
Ma gandeam ca m-a mintit. Dar sper ca o sa mearga si asta deocamdat. Dar cum sa indrept cu ciocanul electrodu central? Daca as avea o pila fina, sau sa incerc cu un smirghel? [attachmentid=1627489844]
argon
merg pe 1,4 linistit acum iarna, pentru indreptare fura pila de unghii diamantata a nevestei 04.gif

De fapt, mai bine arunca-le, cand vei indrepta electrodul, distanta va fi de 0,9-1 mm, cand o vei reduce se duce naibii paralelismul, si esti tot acolo. Nu mai cumparati gunoaie din patriotism, sunt atatea bujii bune, Bosch, Denso, Eyquem, Brisk, NGK, etc si electrozii sunt lucrati perfect.
ct_71_ccl
salut!
asa sint toate bujiile astea facute de sinterom!nu te chinui cu pile ,fierastraie si alte scule ,fa distanta la cit ai nevoie-functie de aprindere,cum a scris mr.devil mai sus.era bine daca cumparai NP 21.
Merced
Data viitoare incearca Brisk... wink.gif
loganfan2008
... eventual d'alea cu 4 electrozi wink.gif
Mr_Devil83
Ma io am 14np21 pe dacie si merge struna. distantele cam 0,8 - 1,5mm la ele. Ce au asa de special brisk-urile, denso si astea?

Bujii senzationale care prezinta o rezistenta mare a electrodului central am vazut si am vazut si bujii scoase din motorul inecat.
kog
si eu am sinteroame de mai bine de un an si nu am probleme cu ele
Merced
La Brisk e special ca-s mai ieftine decat Sinteroamele, mult mai bine lucrate, nu vin cu electrozi taiati aiurea, sunt reglate din fabrica. Totusi se gasesc parca numai pentru 1.3, cel putin eu doar modelu' ala l-am vazut. N-am avut probleme de cand folosesc, si le-am pus direct, fara sa mai fie nevoie sa reglez ceva. Cu Sinteroame mie cel putin imi mergea rau motoru' ca am avut de proba unele pana s-o scot din service cand am "restaurat-o".
tzepesch
Beru Z10, pe motor de 1.3 La acelasi pret cu Sinterom sau chiar mai ieftin. depinde de unde le iei. Eu al laut cu 17lei setul de 4, ficare in cutie. In pantelimon sunt 5lei bucata. la magazinele de langa vitan aceeasi bujie e 10lei.
ydaniel
depinde acuma...eu am montat multe sinterom-uri:) chiar daca sunt lucrate mai putin ingrijit-dar merg:)
djasu82
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Dec 2008, 01:20)
Ma io am 14np21 pe dacie si merge struna. distantele cam 0,8 - 1,5mm la ele. Ce au asa de special brisk-urile, denso si astea?

Bujii senzationale care prezinta o rezistenta mare a electrodului central am vazut si am vazut si bujii scoase din motorul inecat.
*


fiindca fisele aveau rezistenta foarte mare biggrin.gif denso si altele au o rezistenta interna pentru a preintampina socul la aparatele de radio cica fiindca fisele sunt cu 0 ohmi la masinile mai noi. Cu um pic de talent se pot scoate rezistentele din bujii prin incalzirea la capul unde se cupleaza fisa. Dupa incalzire cu un patent se roteste usor pana cand se desface se scoate un bastonas cun carbon si se monteaza un bastons idenic dar din Cu cupru.
Mr_Devil83
Nu, de la amestec prea bogat erau ajuns rezistenta electrodul central al bujiei.

In legatura cu fisele de la masinile moderne nu stiu, nu am masurat de curiozitate niciodata.
diaconuliviu
Cielo jumostatic nu are R=0 de exemplu, nu e chiar modern dar au fise inductive.
djasu82
fiecare rabla u durerea ei oricum nu e asa de important ca e 0 sau 2khilomi important e sa nu depaseasca 10 K-100K.
Mr_Devil83
lasa ca depasesc 100K niste denso-uri...
slaiciprian
am si eu sinterom acum, aveau niste saibe la filet cand le-am cumparat, dar le-am pierdut la trei dintre ele. le-am montat asa. ce rol aveau saibele?
djasu82
QUOTE(Mr_Devil83 @ 29 Dec 2008, 23:02)
lasa ca depasesc 100K niste denso-uri...
*


daca te referi la bujii le desfaci capacul din cap partea metalica scoti rezistenta si inlocuiesti cu un metal ceva in locul rezistentei. Daca vorbesti despre fise mai bine treci direct pe fise tip sarma ma rog fir de 2,5-3mm litat si pe post de lulea faci rost de una boche in forma de T .... are rezistenta interna de 5K si e super ok. Cat am folosit-o nu s-a tocit si pe asta am dat-o lanoul propietar ... incepator .
Tossi
Salut,

Daca tot se dezbate subiectul bujii, eu vreau sa le schimb pe cele actuale(nu mai stiu ce marca sunt), ce imi recomandati, tinand cont de urmatoarele:

- motor 1397 cmc
- functionare pe GPL
- senzor electromagnetic + aprindere de la Gotronic.

Multumesc,
Merced
QUOTE(slaiciprian @ 29 Dec 2008, 22:09)
am si eu sinterom acum, aveau niste saibe la filet cand le-am cumparat, dar le-am pierdut la trei dintre ele. le-am montat asa. ce rol aveau saibele?
*



De etansare. Eu zic sa le pui saibe cum se pun, ca strici si filetu' de la chiulasa si e pacat sa umbli cu reductii dintr-un nimic.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 29 Dec 2008, 21:05)
fiecare rabla u durerea ei oricum nu e asa de important ca e 0 sau 2khilomi important e sa nu depaseasca 10 K-100K.

100K? IMENS. La cabluri peste 15 K deja imi pun provizia la bataie si le schimb.
Tesla pe care le am acum nu si-au schimbat de vreo 2 ani valoarea.
La bujii nici nu ma gindesc la valori asa mari.
argon
bujiile Bosch cu rezistenta(pentru injectie) au in medie 2-3-4 k
djasu82
QUOTE(diaconuliviu @ 30 Dec 2008, 11:08)
100K? IMENS. La cabluri peste 15 K deja imi pun provizia la bataie si le schimb.
Tesla pe care le am acum nu si-au schimbat de vreo 2 ani valoarea.
La bujii nici nu ma gindesc la valori asa mari.
*


inainte sa pun tesla la dacie aveam parlitele rolanesti aveau valori diferite 30k-50k-150k-200k biggrin.gif Si a naibi sa fie tot pornea bujiile originale din fabrica sinterom , am schimbat totul la 45000 de km adica fise , bujii champion, platina beru ,condensator beru rotor ( lulea boch ) , bobina era buna. M-a mirat faptul ca la cate stresuri a fost supusa bobina inca da scanteie alba la 1 cm bobina originala. Valori 3,2 ohmi primar 8K secundar .
diaconuliviu
Nu compara o situatie de facto cu final oarecum fericit cu o normalitate.
ZTV
eu fug de Sinteroame, am avut 2 seturi de bujii si dupa 100 de km mergea motorul ca tractoru, in rest ce folosesc : Iskra ( sunt f ieftine, 14 lei setu la petrom ), champion, brisk.
Am motor de 1,4, aprindere AT01, si merg pe benzina.
Adrian_Boy
am o nelamurire referitor la codul scris pe aceste bujii, am avut unele pe masina cu codul: 14-NP-18-7T si am mai avut unele 14-NP-18-6R, iar pe site la ei, pentru o dacie 1310 i-ti arata 14NP-18 / 14-NP-18B fara ultima cifra din coada.

Ce diferenta este intre ele, ce vrea sa fie acel 7T sau 6R ???
vyrrutzu
salut! pana acum o saptamana am avut sinterom timp de un an. sapt trecuta le-am schimbat cu niste bosch-uri yttrium. nu le stiu exact codul, dar am zis sa incerc sa vad cum se prezinta. a doua zi dupa ce le-am montat pe cele noi motoru a luat-o razna. da rateuri fara oprire, nici relantiu nici in sarcina nu merge bine, se scutura mereu toata masina. asadar, tot la sinteroame voi ramane, sunt cele mai stabile si chiar nu am avut probleme deloc cu ele.
BuggyDacia
Eu am altă părere despre bujiile Sinterom.

Am schimbat bujiile Bosch cu un set de Sinterom. După 10 km motorul a început să trepideze puternic când era în sarcină (în oricare treaptă de viteză). Pe liber, în schimb, se accelera frumos, uniform.
După 60 de km, într-o pantă pe Dealul Negru, efectiv a explodat bujia de la pistonul 3. A rămas în chiulasă doar cămașa metalică prin care ieșeau gaze nearse într-o veselie. Este posibil să fi rămas și bucăți din ceramică în capul cilindrului. Evident, de data asta nu aveam nici măcar o bujie prin mașină după ce am plimbat atâția ani cu mașina cel puțin câte 20 de bujii de rezervă. Mi le-a adus cineva pe cele vechi, le-am pus înapoi și merg fără probleme.

Astăzi am cumpărat un set Bosch (9 lei/buc) și am constatat că sunt făcute în India. Cele vechi erau fabricate în Germania. Distanța dintre electrozi este reglată la 0.8mm. Motorul merge ok cu ele până acum. Ce-i drept, încă nu am trecut acel prag critic de 60 de km cu noul set. Setul ăsta sper să țină măcar 100 km. smile.gif

E o Dacia 1310 Break, injecție, din 2000.
100650 km.

user posted image
DACIOTUL_97
Subscriu la ce a spus argon mai sus.Exista marci foarte bune de bujii ca Bosch,sau cele de uzina mai nou.Numai folositi de Sinterom ca sunt gunoaie.
RaduWra
Masina mea a venit din fabrica cu Sinterom si mai nou le-am schimbat (doar de dragul de a le schimba cu unele noi) si tot cu Sinterom merge si nu am treaba. smile.gif Deci acum depinde si cum le gasiti..poate eu am avut noroc sa iau unele mai ok..cine stie..
maho
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 15 Dec 2014, 21:16)
Subscriu la ce a spus argon mai sus.Exista marci foarte bune de bujii ca Bosch,sau cele de uzina mai nou.Numai folositi de Sinterom ca sunt gunoaie.
*


Cand zicea argon aia, probabil nu-si facusera aia de la Bosch fabrica (de fapt fabrici, de mai multe tipuri de produse) in China.
Sunt si sinterom bune, or mai fi si unele proaste, chestie de noroc.
DACIOTUL_97
Cam asta a fost problema la mine de fiecare data cand am cumparat de Sinterom... 022.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.