Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers "balbaito-trepidat" al motorului
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
asmodeus_
Imi cer scuze daca s-a mai postat un asemenea mesaj, sunt nou aici.
Azi am mai postat un topic, asa ca asta e al doilea.
Sunt nou si ma gandesc sa-mi lamuresc problemele printre cei care se pricep.
Am o Dacia din 1996, cu motor de 1600, carburator dublu Weber. Am cumparat-o de vreo 6 luni si merge foarte bine. Totusi, cateodata parca isi bate joc de mine. Are niste probleme minore la instalatia electrica, dar ma enerveaza mai tare ceva ce se-ntampla la capitolul 'motor'. Anume - uneori, fie motorul cald, fie rece, se intampla sa-mi trepideze cand o tin accelerata constant sau cand decelerez. Se intampla mai ales in treptele IV si V. Problema se rezolva (temporar), in mers, cand apas pedala de la acceleratie in blana. Atunci nu se intampla nimic daca o tin acolo jos. Dar imi inchipui ca nu e foarte bine asta. Pe urma, cand decelerez, oricat de lent as face-o , simt aceleasi trepidatii ale motorului, poate chiar ale masinii. De curand am schimbat bujiile pentru ca trebuia sa fac asta, si problema a disparut pentru vreo 3-4 saptamani. Acum, pare sa revina.
Nu stiu ce detalii sa mai dau, dar daca voi fi intrebat, voi raspunde negresit.
Sper sa ma ajutati.
Merci.
asmodeus_
Pe langa cele de mai sus, poate ar fi indicat sa mentionez ca toate cele descrise se intampla chiar si la peste 1600 de turatii/min. Deci, cu turatiile n-ar trebui sa fie probleme. Sa fie gresit reglate suruburile de la carburator? Amestec, ralanti, aer? Alea cum se regleaza, in caz ca aia e problema? Exista niste parametri pe care ar trebui sa-i iau in considerare, nu-i asa?
Sir_Alex
Pai relantiul trebuie sa fie reglat astfel incat motorul sa poata toarce fara sa se opreasca sau se "gudure" prea tare. Porneste-l si regleaza din surubul ala. Curata jiglerul, pune un ecran de protectie la carburator si vezi sa nu o ineci.

Sfat: mai bine lasa relantiul mai "strans" pana se incalzeste si apoi il mai "desfaci" sa stea la o turatie mai mica.

Ulei in cutia de viteze ai? - pentru cealalta problema.

P.S. Asa am zis si eu cu aprinderea ca are mici probleme, insa odata ce am schimbat tot delcoul si fisele merge de rupe smile.gif biggrin.gif
asmodeus_
Peste cateva ore o sa plec la drum cu ea, si o sa merg vreo 100 km, asa ca are timp sa se incalzeasca bine, sa-i pot face si reglajul ralanti-ului cum zice manualul (adica o sa umblu si la surubul de ralanti si la cel de amestec, asa zice manualul ca e cel mai indicat. Pe urma o sa vad cum se comporta. Daca nu, poate schimb si delcoul, am unul nou-nout in trusa de vreo 2 luni.
Merci. O sa revin de indata ce am amanunte.Oricum, pana atunci, accept si alte - eventuale - sugestii.
Ov
du-te si fa un carbotest.

Vezi daca functioneaza electrovalva care e insurubata in carburator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.