Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglat roti fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alin_xyk
Salut.
Am observat de curand ca batrana mea vrea sa se culce pe urechea dreapta... Adica trage dreapta. Ochiometric mi se pare ca roata dreapta fata nu este paralela cu cea din stanga, ci este orientata usor spre dreapta. Aveti idee cum as putea-o regla? Cum imi pot da seama cate spire sa strang sau sa desfac de la surubul din capatul de bara? O metoda "pentru acasa", pana sa merg la un service pt geometrie, ar fi ideal...
Multumesc.
diaconuliviu
Trage dreapta asa, deodata, fara alte interventii?
Sau in urma unor schimbari de piese?
Daca deodata, intii constata ce e defect sau cu joc, dupa care mergi la un centru de reglaj/masurat unghiuri.
Daca totul e in urma unor schimbari de piese, la fel, la un centru de reglat.

Se poate si sa faci tu, masurind dar, e posibil sa se fi modificat si alte unghiuri pe acolo si poate mai rau faci decit rezolvi.

http://www.daciaclub.ro/Citire-valori-geom...ml#entry1659591
Uite si pe link-ul ala..
ment
Am si eu o intrebare referitoare la unghiuri/geometrie.. Iarna, pe gheata, am luat o bordura mai nasol cu roata dreapta-fata. Dupaia am observat ca merge mai ciudat volanul, mai usor pe dreapta, desi inca nu tragea cum trage acu.. Acum masina trage dreapta rau, roata dreapta fata sta ceva cam asa (vedere din fata masinii, am exagerat unghiul putin smile.gif):

user posted image

Din cate inteleg din cartea lui Mondiru, inclinatia asta ar corespunde unghiului de cadere "alfa", si in carte scrie ca nu se poate corecta unghiul asta, ci doar inlocuirea "elementelor deformate (brate suspensie, lonjeroane, portfuzeta etc.)".

Deci vreau sa stiu daca e corect ce am zis pana aici, adica daca problema mea se poate rezolva cu facerea geometriei, sau tre sa inlocuiesc piese de suspensie ?

In al doilea caz (cel mai probabil biggrin.gif ?), presupun ca nu prea se poate sa verific ce piese sunt deformate si sa le inlocuiesc in regim propriu, si tre sa ma duc la service ? sad.gif
argon
trebuie masurat si constatat de un meserias, e posibil sa ti se fi deplasat lonjeroul, si daca nu e varza de rugina il trage inapoi. Daca nu e deplasat mult, iti schimba bascula inferioara cu una cu deportul potrivit.

Si vezi ca rotile fata trebuie sa tea putin in V, constructiv, adica, daca sunt perfect paralale cum te uiti in poza ta, nu e normal.
ment
Ehe, si lonjeronul drept e ceva luat de rugina, si are o gaura in el unde pot sa bagi si dejtu', ca de ceva timp urmaresc si threadurile cu schimbatu lonjeroanelor, si nu stiam ce decizie sa iau.. O sa ma duc pe la masina sa 'evaluez' si eu cu ochiu ce pot, si o sa ajung la service in scurt timp sa vad ce zice si un mecanic.

Acum probabil majoritatea vor zice ca daca lonjeronul era ruginit e masina dusa, si locul ei e la fier vechi, dar asta e problema, ca in masina acum catziva ani taicamiu' a bagat multi bani in tinichigerie/vopsire si masina arata foarte bine, cel putin la exterior wacko.gif, multa lume se mira de ce bine arata.. Si mosu' ii baga ulei in praguri si pe unde mai e nevoie, nu are masina rugina. Nu stiu cum de a ajuns in starea asta lonjeronul dreapta..

Deci probabil ca va trebui schimbat si lonjeronul, impreuna cu unele piese de suspensie fata, si stiu ca s-ar putea sa nu iasa bine schimbarea lonjeronului in caz ca nu e totul facut de profesionisti cu conditiile necesare.. si sa fie masina stramba, d-aia am ezitat cu schimbarea pana acum sad.gif..

In caz de schimbare ar trebui schimbate amandoua lonjeroanele, sau doar cel afectat ?

O sa ma uit si la cel stang sa vad in ce stare e, desi ultima oara cand ma uitasem arata bine.. De fel si cel drept arata bine, doar intr-o anumita zona e ruginit si 'gaurit', coincidenta mi se pare ca in zona unde e prins si bratul inferior.

Mersi de raspuns argon, da stiu ca trebuie sa fie intr-un V mic (1 grad 30 minute din carte cica), dar la mine cred ca e ceva mult mai mult la roata respectiva..

Edit:

Am fost sub masina, si la magazin sa vad de semilonjeron, dar aveau doar ASAM care credea ca e 65 de lei, dar cand s-a uitat pe el era 80 de lei, o sa umblu dupa unul de uzina..
Oricum, m-am speriat bine de starea in care era dupa cum se vede din pozele de mai jos.. dar ce-i ciudat, m-am uitat si la restul masinii, si cum ziceam mai sus arata foarte bine si pe dedesubt, nu are deloc rugina, iar lonjeronul celalalt e in stare buna. Ciudat cum a ajuns asta asa de rau unsure.gif.

Crapatura/Gauroi
user posted image

user posted image

Partea din fata mellow.gif
user posted image

Scarry
user posted image

Si mai scarry
user posted image

La bascula inferioara nu prea am cum sa-mi dau seama cum arata, dar probabil ca s-a strambat si acolo, sau e stramb cu totul, si de aici si problema cu directia/unghiuri. Oricum acum sa vad cu schimbatul la un service..
TM 03 MUY
Pai din poze pare ca numa semilonjeronu ii dus, asta ii bine ca nu ii chiar asa de scump unu, ii pe la vreo 130 lei (de uzina), si se schimba destul de usor.
Bine ar fi sa nu intarzii prea mult cu schimbare lui ca pare destul de distrus (pun pariu ca daca te pui sa cureti antifonu de pe el ii praf).
Asa ca spor la munca
argon
se poate si mai rau huh.gif
ydaniel
ia NUMAI de uzina,da cu grund cu zinc+autovopant;)
PH-06-BOA
E mai bine sa le schimbi pe rand, ca asa vei pastra pozitia corecta, prin masuratori corecte. Nu le demonta pe amandoua odata. Nu e neaparat nevoie sa fie de unu sau de altu' facute, ca tot le vei corecta la montaj. Mai face uzina asa ceva? Atentie la teava distantier de dedesupt, ca daca nu e bine stransa, intre lonjeroane, unghiul de cadere nu va fi stabil, nu trebuie sa aiba gaurile ovalizate, si sa pui saiba aceea crestata intre teava si lonjiron, pentru a nu aluneca dupa strangere.
Poti schimba si numai talpa lonjeronului, cu o tabla de 1,5 mm , pe toata lungimea.
Unghiul de cadere se corecteaza prin astuparea gaurilor pivotului, si dat alte gauri acolo unde trebuie. Nu prin cumpararea altei bascule, pentru ca de cativa ani, totul e minciuna, smecherie si vrajeala.
Daca rotile nu sunt paralele, ma refer la convergenta, masina nu trage in nicio parte, dar cand prinde o pata alunecoasa pe o roata, va fugi brusc in directia in care e orientata roata cu aderenta. Va uza la interior sau exterior, in functie de cum e unghiul, inchis sau deschs.
O tura la bieleta, regleaza 3 mm la roata. Plimbati mana inainte si inapoi, pe interior si exteriorul anvelopei, si vedeti daca se simte diferenta la modul cum agata rizurile, degetele trecute peste ele.Daca se simte fin in ambele sensuri, nu uzeaza. Daca agata (ca la dintii fierastraului) inseamna ca acolo uzeaza, si trebuie facuta corectie la convergenta. Uzeaza la interior, unghi deschis in fata, si invers.
ment
Salutari, mersi de raspunsuri, n-am facut nimic cu masina, ca am avut masina de backup, si d-abea acum sunt bani smile.gif..

PH-06-BOA, pai din ce mi-a zis o vanzatoare uzina nu mai face asa ceva, doar de CONEX ar mai fi, poate gasesc altundeva ramas. Inteleg ce zici ca mod de reparatie, dar sper ca prin inlocuirea semilonjeronului sa 'cada' bine unghiul de cadere, fara bascula speciala.. Deh asta voi vedea dupa, daca s-a meritat sau nu sad.gif.

Daca puteti sa recomandati un Service in Bucuresti pentru asa ceva unde sa se faca treaba bine PM/post pe threadul asta. Mersi.


PH-06-BOA
Pentru cei ce stau la curte, un dispozitiv simplu dar bun , cu conditia sa se stie cum functioneaza corect: Cu el se poate masura cele trei unghiuri, cadere, fuga si convergenta. Panoul gradat, se fixeaza pe o bara (ca cea de batut covoare), cu latimea de 2,5m.

8 Mar 2009, 15:47:
Precizia e data de prinderea laserului pe acel dispozitiv, centrat pe strung, pentru ca laserul sa se roteasca intr-un plan paralel cu cel al rotii, de modul cum s-a impartit in grade partea de jos a panoului, si de orizontalitatea masinii, fata de cea apanoului. E bine, pe o platforma de beton, care sa nu fie torsionata.
vasi8
salut,am urmatoarea problema,pe direcția inainte distanța intre carcasa casetei de direcție si contrapiulița pe stanga e67 mm si pe dreapta 63mm,volanul statea stramb si l-am deplasat 2 dinți,roțile sunt parelele si am lasat deschis in fața 2mm,nu trage intr-o parte.Trebuie neaparat sa fie 65mm in stanga si 65mm in dreapta?Inainte sa-i fac convergența am gasit 3CM deschis in fața daca va vine sa credeți.Acum am lasat 2mm deschis in fața.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.