unchiujim
27 Dec 2008, 22:16
va salut ! sunt nou pe acest forum si as dori sa va cer sfatul.dacia mea e din 1984,motor reconditionat de vreo 3 ani are deja vreo 9-10 000 de km la bord si inca din prima iarna am avut urmatoarea problema:motorul porneste la sfert (cu socul tras cam 1/2),merg cu ea max 2km dupa care daca incetinesc sau opresc se opreste si motorul !!!
.iar cheie iar porneste iar se opreste mototrul la prima incetinire sau oprire.ca si remediu am constatat ca ar trebui s-o las circa 15-20 de minute sa se odihneasca si apoi merge fara probleme .. .mentionez ca am pus carton in fata radiatorului inca din noiembrie(merg zilnic 2 x 3,5 km si nu are timp sa se incalzeasca )am schimbat 3 bobine,am pus si aprindere electronica,am platina DODUCO ,bujii BRISK alternativ cu BOSCH,fise de URZICENI.carburator curat,intretinut ba chiar inlocuit cu altul identic,fenomenul persista.uitam : capacul DELCO inlocuit.inca nu au venit gerurile alea maaari si ma gandesc cu groaza la babuta mea...... .am sesisaz ca fenomenul se petrece sigur daca afara sunt cca 4-6 grade si mai e si umezeala(stiu :am verificat ,schimbat capac DELCO,lulea).e cineva dispus sa-mi ofere un sfat util ???daca era foarte frig apareau muci in teu ala de la carb si as fi zis ca e de acolo dar inca nu au aparut
badboy_marius
27 Dec 2008, 22:26
si eu merg ce merg cu ea, imi porneste la sfert, dar dupa cativa km, imi merge in suturi, nu se mai accelereaza, si bujiile sunt negre. ce sa mai spun de stat la relanti...merg asa din 3 in 3 km si ma opresc sa curat bujii. si asta numai de cand sa racit asa tare pe afara, ca inainte era totul ok....
inca nu am aflat raspunsul la problema mea, inca il caut....
ciudate daciile iarna...
djasu82
27 Dec 2008, 22:33
e ciudata fiindca nu o ingrijesti vara de aceea . Caute topicurile mai in jos fiindca am spus cum se face . Deschideti atatea topicuri la nesfarsit
e misto saraband mere in continoare! Voi chiar nu cititi nici ma car un topic ...
unchiujim
27 Dec 2008, 22:39
neajiji
27 Dec 2008, 23:40
Nu stiu la altii cum e dar eu procedez astfel, pornesc masina cu socul tras bineinteles, o tin din soc la o turatie stabila, curat geamurile daca sunt murdare, mai stau un pic daca chiar e frig si pot sa plec linistit fara sa moara motorul la prima frana. Cand a ajuns la 60 grade apa imping socul pana la capat pentru ca stiu ca sta fara probleme la relanti.
Cauza pt care va moare motorul e excesul de benzina care se produce din cauza mersului cu socul prea mult tras.
badboy_marius
27 Dec 2008, 23:44
orice ai spune daciile-s scarboase iarna...mie imi trebuie sa merg la munca si eventual odata de doua ori pe an mai departe, pe undeva, si nu vad ce pot sa ii fac vara cat timp functoneaza ok. acum mi sa intamplat treaba asta, nu gasesc ce poate sa fie de vina...ca nu imi uda bujiile in 200m, ci in vreo 2-3 km mers si turat, si subturat, si intre...
ii schimb eu bujiile maine...
djasu82
28 Dec 2008, 13:36
Marius ai un motor care ar trebui sa functioneze ceas cu tot ce pe el am un amic care acelasi tip de masina ! Nu are treaba cu ea iarna sau vara pus la punct i se ridica de bot in sus cand accelereaza
QUOTE(badboy_marius @ 27 Dec 2008, 23:44)
orice ai spune daciile-s scarboase iarna...
Daca tu ai probleme cu ea iarna nu inseamna ca toate sunt la fel !
Ca-i vara ,ca-i iarna , eu nu am probleme cu a mea ( cu exceptia unei planetare si ATAT ) merge si porneste la fel si iarna si vara ,oricand ,pot sa plec oriunde , fara ai face in prealabil verificari si reparatii !!
badboy_marius
28 Dec 2008, 14:40
nu toate minel. uite, eu mi-am rezolvat problema cu un carton si o bucata de celuloza, si merge, imi porneste la sfert, vara/iarna, dar oricum...se poate intampla orice, iarna sunt mai multe probleme ce pot aparea decat vara, asta spun din experientele mele, si altora la care am participat...
eu ma refer si la geamuri inghetate, aburite,cu caldura in ea sa mai discutat, tot felul de fenomene la carburator...etc.
ma bucur ca tie iti merge masina ok, te invidiez atunci cand nu-mi merge mie, ma refeream doar la marea majoroatete a daciilor simple si stapani simpli carora le trebuie masina doar sa mearga de la X la Y si inapoi.
iarna nu-i ca vara.
tzepesch
28 Dec 2008, 15:35
solutia mea:
mot. 1.3, carb 1.4, aprindere clasica cu bob. tico.
sprituri, 4-5. soc maxim, cheie, porneste la 2000-3000, imping socu imediat pana pe la 1500 ture. il las asa putin, curat geamuri, reglez centura, chestii
imping usor socu pana la 0, cum a atins 40gr plec fara soc. dar usor nu buruscata. in mers urca apoi f usor la 70-80 gr.
precizez ca n-am carton in fata, si filtrul de aer pe cald. fix configuratia de vara. nu i-am facut consumul de iarna. am mers tare cu ea ea, schimbat 3000-4000.
djasu82
28 Dec 2008, 18:52
si daca iesi din parcare dupa ce ai pornit masina cu socul si te-ai pus in miscare iar dupa 5metri inchizi socul si rulezi cu acceleratie constanta ... ce naiba nu ti se incalzeste mai repede ? Eu asa am mers mereu dupa 500 de metri sta 800 de ture constant si dai pedale
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.