Eu iti sugerez sa nu desconsideri modelele din '95-'96 care au fost aduse din Coreea. Am un exemplar din 1995 in familie, abia acum are un pic peste 100.000km dar masina s-a comportat impecabil, cu exceptia unei probleme de fabricatie in genu' celeia suferite de
driverx, dar care a fost rezolvata prin toamna lui 1995. Am schimbat la ea consumabilele la timp, amortizoarele originale acum vreun an, capetele de bara acum cateva luni, un rulment spate si a picat kilometrajul prin 2002. A suferit si vreo doua accidente minore, capota fata e indreptata prin 2001 dar nici acum n-a iesit un gram de rugina, nu are un gram de rugina pe nicaieri.
In schimb vad Cielo-uri facute la noi, Executive-uri, modele de dupa 2000 deci, cu rugina pe pasajele din spate mai rau decat am eu la Dacie. In plus altfel au fost finisate alea aduse decat porcariile facute la noi. Se vede asta si la butoane, si la scaune, chiar si bordul e dintr-un material mai nasol la noi.
Motoru' dupa atata vreme nu papa un gram de ulei, porneste mereu la prima cheie, merge foarte ok. Bateria e din 2001, capsulata, inca merge dupa atatia ani impecabil. A/C-ul pierduse la un moment dat freonu', pana in 2000 oricum. S-a rezolvat atunci si merge ok si in ziua de azi. De ambreiaj nu am ce zice, probabil ca mai duce ani buni in ritmul in care merge maica-mea cu ea. Am avut in schimb burdufii de la planetare(cei din interior) crapati, cine stie cat timp, i-am vazut cand am ridicat-o cu elevatoru' la un schimb de ulei, dar planetarele nici acum nu tacane, desi intrase atunci ceva mizerie p-acolo. S-au pus burdufi noi si de atunci e ok.
Consumul la asta nu mi se pare capat de tara. Comparabil cu o berlina, doar ca mergi cu 30km/h mai repede. Intr-un drum prin Europa acum cativa ani cu metoda plin-plin am inteles ca scosese in jur de 6.8l/100km, mers cu A/C la 130-140km/h pe autostrazi.
La volan adevaru' e ca stai cam ciudat. Nu neaparat problema spatiului celor din spate, dar parca oricum ai regla scaunu' pe inaltime nu iese cum trebuie. Daca-l las prea jos sa-mi intre cracii sub el bine, nu mai vad bine in fata. Eu prefer sa-l tin mai sus, desi ma urc in ea mai dubios. De stat in scaune eu zic ca e mai bine ca in DSN, in schimb la drum lung ma enerveaza acceleratia cam fina(eu m-am cam obisnuit cu aia de la 1300 ce-i drept, care cateodata sta singura fixa
), dupa un drum Pitesti-Medgidia imi amortise gamba dreapta. Portbagaju' e spatios, in spate insa pasagerii vor fi mai inghesuiti ca intr-o Dacie 13xx. Stiu ca nu te intereseaza, dar merita mentionat. Caldura baga mai mult decat decent, stai si la tricou iarna in ea daca apuca sa se incalzeasca.
Intretinerea mi se pare pomana. Dar am si un amic care-mi da cu adaos simbolic piese. Nu prea recomand d-alea de "origine", eu am inceput sa caut diverse lucruri care-s compatibile cu Opel, de exemplu distributia am luat-o asa, la fel si capetele de bara, si arata mai bine ce am luat decat alea "de origine", basca la un pret chiar mai mic.
La 8V poa' sa ti se rupa distributia linistit in drum, e singuru' motor de la ei care nu pateste nimic din treaba asta. Am tractat-o relativ recent pe maica-mea dupa ce s-a rupt cureaua "de origine" pe care o avea. Daca era vorba de DOHC probabil acum o vindeam pe bucati sau plateam cateva zeci de milioane pe reparat motoru'.
Nu-mi mai vine nimic in cap momentan, daca mai ai intrebari poti sa pui linistit.
Apropo cred ca-mi caut si eu una din 1995-1996, vazusem una care parea ok pe Autovit la vreo 2500 de euro. Decat cu masina din semnatura...