Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburatoru?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lucaeugen2005
De cind a dat sezonu rece am avut probleme cu condensu la ulei. Dupa ce am dat gazele afara, pt ca prelungisem furtunul gros cu unul subtire a sarit joja. Problema acuma e ca nu mai mere rotund la ralanti si cind accelerez mai nervos da sa moara. Trebuie sa accelerez usor da e cam enervant in intersectii. Sa fie infundat ceva la carb? ca de la avans sigur nu e (am incercat si alte pozitii).
loganfan2008
indeparteaza cotul de la carburator si vezi unde-ti arunca "ciocu' de papagal" benzina atunci cand accelerezi - da-i un SEARCH si vei gasi un link (youtube) la o animatie cu zona exacta unde trebuie sa cada benzina (pata calda)

PS: posibil sa fie "ciocul de papagal" infundat
zari
salut! sunt nou pe forum. problema cu datul in nas la acceleratii bruste am avut-o si eu. sper ca i-am dat de cap. am fiert carburatorul cu apa si solutie de vase (idee preluata de pe forum) apoi l-am suflat. L-am instalat si surpriza: tot asa facea. schimbat tot in el. doar plutitorul nu l-am schimbat. eu aveam de plastic. In final am schimbat si plutitorul cu unul din arama (cupru), al meu era din plastic, si nu mai am problema respectiva.


aveam consum mare. recent am facur un drum de 500 Km. cand am mers am avut consum de 8,5 afara iar intern ma omora. acum am avut pe o distanta de 96 km mers 90-100 km/h afara si max 60 localitate un consum de 5.8 % (asta cu metoda plinului de benzina). Am facut plinul la Sag inainte de Timisoara, am traversat Tim si Arad si la 68 km parcursi au mai intrat 5,40 l de benzina. consum 7,94%.

am mai citit pe forum ca plutitoarele de plastic sunt pacatoase. Incearca si varianta cu plutitor de metal.
tzepesch
f posibil era spart si pacalea nivelul in CNC... daca e peste 13 mm, adica, mai mic nivelul da in nas cand trage pompa de sprit. eu cu plut de alama il am pus la 12mm nivelul de jos si 7mm cel de sus

sau daca jiglerul de benz e subdimensionat. dar asta s-ar intampla de la 125 in jos.

sau amesecul nu e reglat corespunzator, asemeni avansul mult prea mic. ori capsula vacum sparta.

<span class='edit'>30 Dec 2008, 16:51:</span>
sau, nu se imbogateste suficient de repede la deschiderea clapetei, dilay-ul dintre progresiune si mom cand intra ajutajul in functiune e prea mare si saraceste brusc amestecul. asta am observat la carb 1.4 pe motor 1.3
lucaeugen2005
Problema e ca am plutitor de metal. Cind spritez vad ca arunca benzina pe cioc. Curios e altceva: facind verificari in carb inainte de problema asta (o aveam pe cele cu spumarea) a rezultat ca in filtru de benzina de ala de plastic cu hirtie, am mai multa benzina ca inainte, e aproape plin si nu era decit pe jumate. Acum ma gindesc la doua lucruri:
1. Cind am vf jigloarele in carb am dereglat nivelul(era frig tare si cam tremurau miinile)
2. dupa ce am dat jos gazele (asta tot pe drum, in frig) datorita traseului lung si ingust al furtunului a bufnit ulei pe joja. Ma gindesc deci uleiul ala sa fi stricat ceva si ma gindesc ,poate, la un anume orificiu la capsula de vacuum.

Cert e ca dupa ce am dat afara gazele a mers bine vreo 70KM dupa care am simtit din mers ca am probleme cu lipsa puterii la acceleratie si cind m-am uitat, surpriza:ulei peste tot. Nu m-am mai speriat ca am patit-o si in primavara. Acu eu sint convins ca reglejele la avans, platini, jigloare si alea alea sunt bune si ca problema a aparut dupa fza cu joja. Am sters eu bine tot, o ora, da degeaba. Dupa o zi parca nu mai da chiar asa in nas da tot nu mere rotund ca inainte, are niste intreruperi in relanti enervante si parca tot nu are nervu care il avea
lucaeugen2005
Gata cu dacia 1310; mi-am luat logan f2 1.6 16v laureat
payty
ca o paranteza, am mers odata cu un taximetrist cu logan care, culmea, si ala dadea in nas smile.gif si dardaia la relanti de i se oprea motorul la stopuri.



acum legat de datul in nas, in mod sigur e o problema la una din supapele cu bila si atunci cand se apasa mai usor acceleratia, nu vine benzina pe cioc, sau eventual vin picaturi, nu jet.

Am vazut ca initiatorul si-a luat alta masina, dar am zis sa postez pt altii eventual.


TM01ZCA
Salut!Fratilor...imi spuneti si mie va rog frumos de ce imi "da in nas"?Am schimbat 3 carburatoare si merge lafel.Toate carburatoarele luate de pe masini care mergeau cu ele...toate de 1300(ca asa am eu motorul)...Explicati-mi va rog...O parere despre ce ar trbui sa fac...Multumesc
SSilent
da in nas sau merge in suturi? aprinderea cum e?
TM01ZCA
Fratica...aprinderea:Delcou nou,bobina noua,fise noi,bujii noi...totul ceas la aprindere(acuma nu pot sa garantez k totu e ok...nu am masurat cu aparatu pe fise sa vad)...
SSilent
pei ar fi asa...
carburator:
-jicloare, sa fie ok sa nu fie decalibrate sau alte alea
-nivelul in CNC sa fie reglat, posibil sa fie prea mic si atunci uite buba
-pompa de sprit sa fie ok, si sa scuipe unde trebuie si jet constant nu imprastiat
-carburatorul sa fie curat
-sa ai filtru de benzina ok, sa ai benzina de calitate, poate sa fie masina in stare perfecta de functionare, daca ai benzina de kkt, o sa se simta

aprindere:
-bujii, fise
-capacu' la delcou, mare atentie, poate sa fie fisurat fara sa iti dai seama
-platina sa fie reglata cum trebuie
-vezi sa nu ai joc la axul la delcou
-bobina sa nu scape scanteie
-condensatorul la delcou
-avansul vacumatic si static sa fie ok

degeaba ai piese noi noute daca ele nu sunt reglate smile.gif
TM01ZCA
Da ,asta cam asa e...o sa rezolv toate problemele astea si am sa revin cu un raspuns...

Mersi mult,
Raman dator. biggrin.gif
SSilent
vezi nu te apuca sa schimbi tot acum, ia-le la verificat una cate una, eventual daca nu reusesti, fa ca mine, trage-o pe dreapta demonteaz-o toata si apuca-te de reparatie capitala tongue.gif
PH-06-BOA
Ar putea sa fie si o supapa de admisie , ori cu scaunul ars, ori prea strans culbutorul. Pune fiecare piston in faza de aprindere (ca atunci cand reglezi culbutorii), da bujiile jos, si sufla cu un furtun potrivit pe gaura bujiei, sa vezi daca se aude in carburator. Daca nu se aude, e bine. Ori ai reglat culbutorii dupa metodele alea fantomatice?
SSilent
corect, uitasem de supape, respectiv reglajul culbutorilor... parca era admisie 15 si evacuare 20 la rece
TM01ZCA
Va multumesc foarte mult baieti!
Sunteti grozavi...am sa le iau pe rand,daca nu-mi iese,am s-o trag pe dreapta si ii fac un capital. biggrin.gif
lucaeugen2005
QUOTE(payty @ 3 May 2009, 05:48)
ca o paranteza, am mers odata cu un taximetrist cu logan care, culmea, si ala dadea in nas smile.gif si dardaia la relanti de i se oprea motorul la stopuri.
acum legat de datul in nas, in mod sigur e o problema la una din supapele cu bila si atunci cand se apasa mai usor acceleratia, nu vine benzina pe cioc, sau eventual vin picaturi, nu jet.

Am vazut ca initiatorul si-a luat alta masina, dar am zis sa postez pt altii eventual.
*




punct ochit punct lovit; asta era, gunoaie; corect era sa dau si rezolvarea, chiar daca asa tarziu, pt altii cu problema asta
Bogdan90
Salut! Am si eu o problema asemanatoare...dimineata dupa cativa km parcursi 15-20 sa zic...incepe sa imi faca niste suturi foarte urate, trebuie sa calc imediat ambreiaju ca zici de imi arunca motoru de pe masina daca nu. Am incercat sa o tin si asa in suturi, cuplata, sa o calc mai tare, sa o las mai moale...nimic. Pana nu isi face damblaua nu ma lasa...dupa o bucata merge bine...dupa care din nou...Am aerisit carburatoru cu mana(accelerata si mana pe unde trage aer) si nimic. Am curatit carburatoru...l-am desfacut bucati si l-am fiert dupa metoda altui utilizator de pe aici "ciorba de carburator"...a iesit bine. Ce am observat...eu fac naveta cu ea si o iau de dimineatza de pe la 6 jumate. Am obs ca imi face doar dimineatza, cand ma intorc pe la 14-15 nu mai face...Deci carburator curatat, platini schimbate, delcou bun, lulea curatata, bujiile caramizii...eu cred ca mai merg fara probleme...nu stiu ce poate sa aibe, motorul toarce k o pisicutza, asa frumos merge. Imi spunea un mecanic, ca e posibil sa se faca condens in capacul de delcou...Astept o parere si de la voi. Multumesc!
shumy88
se poate sa se faca condens in delcou dar cred ca culbutorii tai sunt cam stransi daca la rece face asa urat iar cand se incalzezte se mai dilata un pic si merge bine. Mergi p gaz sau p benzina? Incearca totusi sa ii controlezi cand e cald motorul 0.20mm admisie si 0.25mm evacuare. Ia o lera si incearca asta.... mai revin daca imi spui ce ai constatat...
bobu
Oameni buni,
PROBLEMA SE DATOREAZA SISTEMULUI DE APRINDERE!!!
Foarte logic si important: pierderile de putere line se datoreaza carburatorului (mizerie in carburator), iar 'scuturaturile' sau 'suturile' sunt datorate aprinderii (se pierde ocazional cate o scanteie).
Trebuie sa gasesti cauza rateurilor in aprindere (verifica DACA AI CONDENSATORUL DEFECT sau se incinge bobina cand incep 'scuturaturile').
Noaptea (pe intuneric, cu farurile stinse), sa te uiti daca iti scapa scanteie de la bujii la blocul motor.
adrianadrian
exact aceeasi problema am avut-o eu.... mergea in suturi.dadea in nas...SFAT:verifica sprita sau ciocul ala cum s-o chema daca iti arunca benzina corect...sau cel mai usor e sa o inlocuiesti cu una noua...eu asa am facut si merge bine masina...pt mai multa siguranta am schimbat jiglroarele cu un set nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.