Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carton la radiator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
brigada_diverse
am dat un search si am gasit pentru injectate..nu ma intereseaza alea

e recomandat sa pun carton la radiator si daca da unde?

pe aprtea exterioara? spre interior...pe partea cu alternatorul? cu elicea?

astewpt argumente pro si contra...si locul de pozitionare al cartonului(pt cei cu pro)

nu are EV masina...ca poate o sa intrebati
kog
pai il pui in partea dreapta a radiatorului, rolul lui e sa apere carburatorul de inghet
brigada_diverse
nu se incalzeste motorul mai repede?

pai in partea dreapta...uitandu-ma din partea soferului? in interior, spre elice? sau inafara, sa poata fi vazut prin grila?

pata calda ce rol mai are?

daca pun carton se incalzeste mai repde motorul(desi temrostatul ar trebui sa fie inchis pana la 89...in mod normal...)? scade macar consumul?
kog
in partea dreapta, adica in partea din fata carburatorului. In mers la viteza ventilatorul face sa scada foarte mult temperatura, si carburatorul nu merge cum trebuie(nu se mai formeaza pata calda). Si daca pui carton se incalzeste si mai iute in masina
Mirciulik
cartonul din fata radiatorlui se pune pentru o incalzire mai rapida a motorului la drum lung. are efect doar la viteza mai mare, de obicei in afara orasului.

cartonul de la carburator previne inghetarea apei din bezina.

personal folosesc doar prima varianta si se simte .


ps: fac o proba la telefon asa ca va rog scuzati greselile gramaticale.
Mr_Devil83
deci cartonul il pui intre radiator si masca. Mi se pare logic...In partea dreapta ca s nu aiba de unde sa traga elicea aia de rahat un debit prea mare de aer ingrozitor de rece.

Mai destept ar fi sa montezi un electroventilator. Mult mai destept pentru ca ai scuti motorul de un efort inutil. Mic dar orice frecare este egala cu un consum de benzina inutil.

Termostatele alea nu etanseaza perfect. Tot trece o parte din apa prin ele.
djasu82
QUOTE(cristitranca @ 1 Jan 2009, 00:05)
am dat un search si am gasit pentru injectate..nu ma intereseaza alea

e recomandat sa pun carton la radiator si daca da unde?

pe aprtea exterioara? spre interior...pe partea cu alternatorul? cu elicea?

astewpt argumente pro si contra...si locul de pozitionare al cartonului(pt cei cu pro)

nu are EV masina...ca poate o sa intrebati
*


nu e pro sau contra asa s-a obisnuit la cele care aveau elice montata pe fulie si nu avea eletroventilaor . Stiu ca pentru 1300 venea din fabrica cu un fel de piele care se imbraca toata masca din fata radiatorului pe timp de iarna. Da se pune carton sau ce ai in fata radiatorului pe partea cu elicea deci intre masca si radiator.
argon
Motorul Daciei se raceste intr-o oarecare masura si cu aer, ca la Oltcit, aer care intre prin fata, daca pui carton, nu mai intra atat aer rece, si logic, motorul se incalzeste mai repede. Unii au impresia ca acest carton are legatura cu apa si termostatul, dar nu-i asa. Doar daca termostatul nu e , sau e defect.
djasu82
multi pun acel carton ca sa nu mai traga aer rece si sa racesaca carbelitorul...
brigada_diverse
multam mult..o sa acoper o parte mai mare..ca eu fac drumuri scurte..sa se incalzeasca mai repede

masina are circuit electric si sonda in radiator pt EV dar i-a fost scos cu 10 ani in urma..ceva de genul...si i-a fost pusa elicea aia

in buc intr-adevar...se ridica acul f mult si trebuia sa dau drumu la caldura

multam pentru sfaturi...
badboy_marius
eu aveam normal in partea aialalta, in fata alternatorului, si imi mergea masina ca naiba, dadea in nas, nu statea la relanti dupa un drum de 2-3 km..pornea greu, nu se accelera normal, si am pus cartonul in fata elicei, acum nu mai am probleme.am observat ca fara carton venea un debit mult mai mare de aer ingrozitor de rece drept in carb, dar acum...e ok.
deci in fata elicei.
Merced
Eu ma gandesc cumva sa izolez carburatorul cu niste polistiren expandat. Momentan tot fara carton stau. tongue.gif
shakaluxxxx
Eu zic sa aveti grija e material folositi.....eu unul as folosii ceva ignifug....pana la urma urmei exista o sansa...cat de mica da exista......
djasu82
lasa ca daca ia foc se invata minte biggrin.gif ce tot aveti voi cu carburatorul faceti cum v-am spus cumparati o teava subtire din cupru si dati vreo 5-6 spire pe furtunul de apa calda care sta pe capacul de la motor. In aceasta teava data pe furtun se cupleaza intr-o parte furtunul de la pompa de benzina se prinde cu colier frumos si in partea celalata a tevi la fel cu un furtun de la carbelitor si la fle cu un colier se prinde... Benzina o sa fie calda dupa ce trece prin acea teava data pe furtunul de apa calda ... Benzina fiind calda elimina multe probleme pe care le intampina un carburator. Si odata incalzit cum trebuie aer rece plus benzina calda va dati seama ce amestec se creeaza in carburator . Se stie ca cu cat creste fluxul de aer mai mult in zona orificiilor de progresiune viteza aerului e asa de mare incant poate ingheta scade sub 0 grade... Iar daca benzina vine incalzita .... altfel se simte .
lapcat
QUOTE(Merced @ 1 Jan 2009, 14:11)
Eu ma gandesc cumva sa izolez carburatorul cu niste polistiren expandat. Momentan tot fara carton stau.  tongue.gif
*



Polistirenul se topește dacă intră în contact cu benzină sau diluant.
jews
pentru protectia carburatorului se mai poate monta o bucata de tabla pa stutul furtunului de benzina care intra in carburator. Astfel carburatorul este protejat de aerul rece tras de elice. Poate suplini chiar si cartonul pus in fata radiatorului.
ydaniel
cea mai buna solutie:elv+termocupla de calitate.
tzepesch
are ceva daca montam cartonul, placaj, orice fel de ecran dupa radiator, in fata ventilatorului?

ma gandesc din punct de vedere estetic.

am un pitic, nu suport cartoanele care arata rupte cu picioarele, cu banane pe ele sau mai stiu eu ce...

eu mi-am facut un calandru care se fixeaza dupa masca si cu toate ca are priza de aer in stanga nu se vede deloc. arata ca o placa neagra continua pe toata suprafata mastii, in spatele ei.
argon
il trage urgent si il face ferfenita, se pune in fata, cauta unul negru si nu se va vedea daca te intereseaza estetica. Eu nu am pus carton, ci un fel de material plastic foarte rezistent de 3 mm grosime care arata cam asa:
tzepesch
si inca o intrebare, stupida poate, s-ar incinge motorul pe temperaturile astea negative, daca i-am scoate elicea? sa fie racit doar de aerul rece de afara?
argon
si daca la pranz se incalzeste si iti fierbe la semafor, ce faci, te dai jos si montezi elicea inapoi?
Mr_Devil83
aaa domnu argon.. facem pariu ca pe vremea asta elv-ul nici dupa 200 de km de mers cu masina in blana nu porneste?

Deductie simpla, dupa ce am vazut azi noapte pe la 2 cand veneam acasa ca daca trec de 100km/h aeroterma mea abia mai baga aer caldutz in masina.

In concluzie doar caloriferul e destul sa racim motorul de dacie iarna smile.gif
argon
pai tu si eu nu prea stam in ambuteiaje, la altii e mai aglomerat 04.gif
loganfan2008
QUOTE(kog @ 31 Dec 2008, 23:36)
Si daca pui carton se incalzeste si mai iute in masina
*



sau mai rapid este daca dai cu un ardei iute....prietenii stiu de ce (si unde) ?!... laugh.gif

QUOTE(djasu82 @ 1 Jan 2009, 15:52)
lasa ca daca ia foc se invata minte biggrin.gif ce tot aveti voi cu carburatorul faceti cum v-am spus cumparati o teava subtire din cupru si dati vreo 5-6 spire pe furtunul de apa calda care sta pe capacul de la motor. In aceasta teava data pe furtun se cupleaza intr-o parte furtunul de la pompa de benzina se prinde cu colier frumos si in partea celalata a tevi la fel cu un furtun de la carbelitor si la fle cu un colier se prinde... Benzina o sa fie calda dupa ce trece prin acea teava data pe furtunul de apa calda ... Benzina fiind calda elimina multe probleme pe care le intampina un carburator. Si odata incalzit cum trebuie aer rece plus benzina calda va dati seama ce amestec se creeaza in carburator . Se stie ca cu cat creste fluxul de aer mai mult in zona orificiilor de progresiune viteza aerului e asa de mare incant poate ingheta scade sub 0 grade... Iar daca benzina vine incalzita .... altfel se simte .
*



atentie, modificare valabila doar in anotimpul rece, pentru-ca la vara-i alta "mancare de peste"....

PS: si daca tot vorbim de optimizarea energetica a motorului, ete aici cum se face un flash-tuning tongue.gif la motoarele de 1300 cmc : http://picasaweb.google.com/catalinmircesc...223823305082018
djasu82
tipul a taiat aiurea furtunul si a montat teava aia de cupru fara coliere risc de pierdere a lichidului de racire biggrin.gif din diverse motive . Oricum stiu doar atat daca e pusa la punct nu ai probleme nici pe timp de iarna , rar am folosit un carton in fata radiatorului pe partea cu elicea.
tzepesch
azi am pus si eu caladrul. Avans refacut pe 0 si nemiscat de acolo, 2 condensatoare, mai insurubat putin de amestec.... a dracu, zburda la -4 5 grade de nu se poate, nu mai da in nas sub nici o forma, nu are ezitati in acc bruste de la 2000 ture incolo sa zicem... f interesant. si asta de cand i-am pus caladrul in fata radiatorului. am vrut sa-i scot elicea, dar n-aveam loc sa bag cheia. trebuie dat caloriferu jos. ciuciu, nu ma apuc sa fac asa ceva acum neam...

da serpentina de incalzit benzina face o treab minunata. o s-o repun si eu pe furtunul gros de sus daca mi circul cu ea. dar pana se deschide termostatul tot rece intra. si sa fac instalatia la galerie mie- cam tarsa.... riscul e prea mare sa crape vreun furtun si sa arunce pe pe galeria incinsa.
djasu82
la super nova circuitul la calorifer e tras inainte de termostat biggrin.gif oare la dacie nu mere ?

2 Jan 2009, 00:23:
a si a tinut vraja cu condensatorul al doilea?
Mr_Devil83
io zic ca serpentina aia e pusa pe un furtun care n-are nici o treaba cu termostatul. intra apa calda imediat ce ai pornit motorul pe acolo.

Argon, lasa ca o fost sexos si la noi in oras zilele trecute cand am facut de la lido la piata 40 de minute.
brigada_diverse
ce doua condensatoare?

aia cu rampa de incalzire nu are rost....

app..am vazut in poze ca proprietarul daciei albastruie a pus filtru de apa? sau ce e ala?
djasu82
serpentina e buna daca stai in zona de munte sau in zone unde temperatura scade foarte mult. S-a pus 2 condensatoare in paralel cu primarul bobinei se pare ca induce mai bine bobina de inductie fiindca condensatoarele adunate au cam 440nF. Plus cum Vlad are bobina de tico incarcarea e mult mai rapida fiindca primarul are doar 1,2 ohmi.
TAI
Am montat si eu ieri un textolit in fata radiatorlui unei Dacia din 1997. Masina este pe elicie din fabrica. Acum motorul se incalzeste mult mai repede si reuseste sa treaca de prima liniuta a indicatorul de temperatura, lucru ce nu s-a mai intamplat inainte, nici chiar dupa 200 de km. Un alt beneficiu este ca a inceput sa se simta timid ce-i drept un pic de caldura si in masina.
Oare ce trebuie sa mai obturez ca sa ajunga temperatura macar pe minim din zona de optim?
In alta ordine de idei este evident ca sistemul cu electro-ventilator, daca e functional, este net superior eliciei permanente, ca exemplu, la Dacia Nova, in 10 ani, electro-ventilatorul nu a pornit decat de 2 ori si asta vara pe caldura si la mers in viteza a I-a.
loganfan2008
QUOTE(tzepesch @ 1 Jan 2009, 22:46)
...am vrut sa-i scot elicea, dar n-aveam loc sa bag cheia. trebuie dat caloriferu jos. ciuciu, nu ma apuc sa fac asa ceva acum neam...
*



te referi la elicea de la aeroterma sau ai vre'-o adaptare mai speciala pe care nu vrei sa ne-o impartasesti? tongue.gif

PS: radiatoru' laugh.gif

QUOTE(tzepesch @ 1 Jan 2009, 22:46)
serpentina de incalzit benzina face o treab minunata. dar pana se deschide termostatul tot rece intra.
*



serpentina aia de incalzit benzina este montata pe turul de la calorifer.... wink.gif

PS: cand termostatul este inchis (Tapa<82°C) apa circula doar prin motor si prin calorifer (lichidul de racire prin acesta este "impins" de pompa de apa) tongue.gif

QUOTE(djasu82 @ 1 Jan 2009, 23:22)
la super nova circuitul la calorifer e tras inainte de termostat biggrin.gif oare la dacie nu mere ?
*



ridica capota de la o Dacie 1300 si-ai sa-ntelegi mai bine cum sta treaba wink.gif
sebastyan
Eu am radiator mic, elv si termostat cu deschidere la 89 garde pe o dacie din 86, totul este depomana. Am dat o tura de autostrada acum cateva zile, la 120-130 km/h apa era super rece, masina mergea aiurea. Si in oras pe vremea asta apa nu ajunge la temperatura normala, maine cred ca ii bag si eu un carton in fata la radiator si unul in fata la carburator.
djasu82
QUOTE(loganfan2008 @ 2 Jan 2009, 02:21)
te referi la elicea de la aeroterma sau ai vre'-o adaptare mai speciala pe care nu vrei sa ne-o impartasesti?  tongue.gif

PS: radiatoru'  laugh.gif
serpentina aia de incalzit benzina este montata pe turul de la calorifer.... wink.gif

PS: cand termostatul este inchis (Tapa<82°C) apa circula doar prin motor si prin calorifer (lichidul de racire prin acesta este "impins" de pompa de apa)  tongue.gif 
ridica capota de la o Dacie 1300 si-ai sa-ntelegi mai bine cum sta treaba  wink.gif
*


nu iti pui problema daca mai am 1300 biggrin.gif si da m-a loat imaginea pe dinainte furtunul e tras inainte de termostat .
nelu_1985
domnu' Sebastyan, schimba termostatul ca e blocat pe deschis, chiar daca e nou, poate s-a stricat, ai cumva vernet?, Eu dupa 2 luni de utilizare nu's incantat pe deplin de el, am impresia ca nu inchide perfect; la mine cand mi-e lumea mai draga si mai clada vine cate un val de racoare apa sta constant la 85-87 gr., viteza de 90 sa zicem si la un moment dat frig.... nedumerire.gif, il pun pe celalalt de 86 de vaslui, ala mergea ceas...
Sorin_18
in ultima saptamana am facut cam 1600 km fara carton si fara nici o problema,dar ajuns pe la bicaz ma mancat pe mine undeva sa pun carton ca cica e mai frig,in urmatorii 30 km mi-a fiert antigelu.sfatul meu lasati masina asa cum este
tzepesch
Antigelul circula prin caloriferul de incalzire si cand termostatul este inchis. de ce? uitati-va incapul motorului sa vedeti cum sunt stuturile unde se leaga furtunele.

da intr-adevar, e bine ca rampa de benz sa fie pe turul caloriferului, furtunul spre robinet.

ADI, DJ, acum am si rezistentele puse pe bobina. Deci am 2.3Ohm in primar. fara a impuscat platinile ciur. mere incercat si fara rez si cu 2 condensatoare.
Merced
Pai daca ai pus chiar cand ai inceput sa te misti mai greu, pe la Bicaz, normal ca a fiert mai repede. E foarte util pentru o incalzire un pic mai rapida a motorului, si util la viteze mari, pe autostrada de exemplu. Eu ti-am zis dupa nici 10 km de mers pe autostrada cum incepuse sa-mi dea in nas si cum iti ramanea mana lipita de caburator de rece ce era.
Sorin_18
la asta nu m-am gandit,poate a fost si gresala mea.....am vazut la un prieten carburatorul acoperit cu carton,este util??nu se poate aprinde cartonul de la caldura degajata de galerie??
tzepesch
bai fratilor, putina inventivitate...

aveti conserve d-palea mari? de mazare de ex? aveti o foarfeca de tabla? faceti ma fratilor ecranul ala de la carb din tabla, ce mare scofala. intr-o ora n-aveti ce face... si, da cine a spus mai sus, dati o gaura in el si-l bagati pe stutul de la carb, ala de benzina. si furtunul dupa aceea.

Merced
Cred ca e mai util, personal n-am incercat dar mi-a fost recomandata faza mai mult decat cartonul de la radiator.
Sorin_18
dar ce material care nu arde si ar putea fi modelat pe carburator imi recomandati???
Merced
Cartonu' n-o sa arda. wink.gif
djasu82
QUOTE(tzepesch @ 2 Jan 2009, 13:58)
Antigelul circula prin caloriferul de incalzire si cand termostatul este inchis. de ce? uitati-va incapul motorului sa vedeti cum sunt stuturile unde se leaga furtunele.

da intr-adevar, e bine ca rampa de benz sa fie pe turul caloriferului, furtunul spre robinet.

ADI, DJ, acum am si rezistentele puse pe bobina. Deci am 2.3Ohm in primar. fara a impuscat platinile ciur. mere incercat si fara rez si cu 2 condensatoare.
*


oricum se incarca instant si la turati inalte pana la 5500 deture poate si mai sus oricum nu atinge nimeni in sarcina aceste turati daca doreste sa protejeze motorul !
badboy_marius
uite cam asa am eu. ce am pus la carb nu arde. e singura chestie pe care am gasit-o prin masina sa o pun, functioneaza, si nu am mai umblat pe acolo...sa ma murdaresc pe maini pe gerurile astea.
Sorin_18
ala e polistiren???
badboy_marius
ceva de genu`. de ars nu arde, se topeste numa`:D
jews
mai bine folositi o bucata de tabla
djasu82
mai bine ti-ai da filtrul de benzina jossi l-ai prinde pe retur inainte de pompa de bnzina tongue.gif
eu unu in locul elici as puneun ventilator de super nova sau solenza foarte bun cu termostat si un releu pentru protejarea termostatului. Termostatul prins pe un tubnetalic si acela prins jos la evacuare apei din radiator. Ai putere si mai marenu mai facezgomot asa de mare fiindca ai scos elicea si functioneaza mult mai bine motorul iar racirea radiatorului de cele mai multe ori se face cu aerul din fata.
Sorin_18
buna idea cu tabla,eu am o bucata de textolit mai mare cred ca o sa incerc cu aia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.