brigada_diverse
31 Dec 2008, 23:05
am dat un search si am gasit pentru injectate..nu ma intereseaza alea
e recomandat sa pun carton la radiator si daca da unde?
pe aprtea exterioara? spre interior...pe partea cu alternatorul? cu elicea?
astewpt argumente pro si contra...si locul de pozitionare al cartonului(pt cei cu pro)
nu are EV masina...ca poate o sa intrebati
pai il pui in partea dreapta a radiatorului, rolul lui e sa apere carburatorul de inghet
brigada_diverse
31 Dec 2008, 23:16
nu se incalzeste motorul mai repede?
pai in partea dreapta...uitandu-ma din partea soferului? in interior, spre elice? sau inafara, sa poata fi vazut prin grila?
pata calda ce rol mai are?
daca pun carton se incalzeste mai repde motorul(desi temrostatul ar trebui sa fie inchis pana la 89...in mod normal...)? scade macar consumul?
in partea dreapta, adica in partea din fata carburatorului. In mers la viteza ventilatorul face sa scada foarte mult temperatura, si carburatorul nu merge cum trebuie(nu se mai formeaza pata calda). Si daca pui carton se incalzeste si mai iute in masina
Mirciulik
1 Jan 2009, 01:28
cartonul din fata radiatorlui se pune pentru o incalzire mai rapida a motorului la drum lung. are efect doar la viteza mai mare, de obicei in afara orasului.
cartonul de la carburator previne inghetarea apei din bezina.
personal folosesc doar prima varianta si se simte .
ps: fac o proba la telefon asa ca va rog scuzati greselile gramaticale.
Mr_Devil83
1 Jan 2009, 02:43
deci cartonul il pui intre radiator si masca. Mi se pare logic...In partea dreapta ca s nu aiba de unde sa traga elicea aia de rahat un debit prea mare de aer ingrozitor de rece.
Mai destept ar fi sa montezi un electroventilator. Mult mai destept pentru ca ai scuti motorul de un efort inutil. Mic dar orice frecare este egala cu un consum de benzina inutil.
Termostatele alea nu etanseaza perfect. Tot trece o parte din apa prin ele.
djasu82
1 Jan 2009, 09:27
QUOTE(cristitranca @ 1 Jan 2009, 00:05)
am dat un search si am gasit pentru injectate..nu ma intereseaza alea
e recomandat sa pun carton la radiator si daca da unde?
pe aprtea exterioara? spre interior...pe partea cu alternatorul? cu elicea?
astewpt argumente pro si contra...si locul de pozitionare al cartonului(pt cei cu pro)
nu are EV masina...ca poate o sa intrebati
nu e pro sau contra asa s-a obisnuit la cele care aveau elice montata pe fulie si nu avea eletroventilaor . Stiu ca pentru 1300 venea din fabrica cu un fel de piele care se imbraca toata masca din fata radiatorului pe timp de iarna. Da se pune carton sau ce ai in fata radiatorului pe partea cu elicea deci intre masca si radiator.
Motorul Daciei se raceste intr-o oarecare masura si cu aer, ca la Oltcit, aer care intre prin fata, daca pui carton, nu mai intra atat aer rece, si logic, motorul se incalzeste mai repede. Unii au impresia ca acest carton are legatura cu apa si termostatul, dar nu-i asa. Doar daca termostatul nu e , sau e defect.
djasu82
1 Jan 2009, 10:52
multi pun acel carton ca sa nu mai traga aer rece si sa racesaca carbelitorul...
brigada_diverse
1 Jan 2009, 11:11
multam mult..o sa acoper o parte mai mare..ca eu fac drumuri scurte..sa se incalzeasca mai repede
masina are circuit electric si sonda in radiator pt EV dar i-a fost scos cu 10 ani in urma..ceva de genul...si i-a fost pusa elicea aia
in buc intr-adevar...se ridica acul f mult si trebuia sa dau drumu la caldura
multam pentru sfaturi...
badboy_marius
1 Jan 2009, 14:03
eu aveam normal in partea aialalta, in fata alternatorului, si imi mergea masina ca naiba, dadea in nas, nu statea la relanti dupa un drum de 2-3 km..pornea greu, nu se accelera normal, si am pus cartonul in fata elicei, acum nu mai am probleme.am observat ca fara carton venea un debit mult mai mare de aer ingrozitor de rece drept in carb, dar acum...e ok.
deci in fata elicei.
Eu ma gandesc cumva sa izolez carburatorul cu niste polistiren expandat. Momentan tot fara carton stau.
shakaluxxxx
1 Jan 2009, 15:16
Eu zic sa aveti grija e material folositi.....eu unul as folosii ceva ignifug....pana la urma urmei exista o sansa...cat de mica da exista......
djasu82
1 Jan 2009, 15:52
lasa ca daca ia foc se invata minte
ce tot aveti voi cu carburatorul faceti cum v-am spus cumparati o teava subtire din cupru si dati vreo 5-6 spire pe furtunul de apa calda care sta pe capacul de la motor. In aceasta teava data pe furtun se cupleaza intr-o parte furtunul de la pompa de benzina se prinde cu colier frumos si in partea celalata a tevi la fel cu un furtun de la carbelitor si la fle cu un colier se prinde... Benzina o sa fie calda dupa ce trece prin acea teava data pe furtunul de apa calda ... Benzina fiind calda elimina multe probleme pe care le intampina un carburator. Si odata incalzit cum trebuie aer rece plus benzina calda va dati seama ce amestec se creeaza in carburator . Se stie ca cu cat creste fluxul de aer mai mult in zona orificiilor de progresiune viteza aerului e asa de mare incant poate ingheta scade sub 0 grade... Iar daca benzina vine incalzita .... altfel se simte .
QUOTE(Merced @ 1 Jan 2009, 14:11)
Eu ma gandesc cumva sa izolez carburatorul cu niste polistiren expandat. Momentan tot fara carton stau.
Polistirenul se topește dacă intră în contact cu benzină sau diluant.
pentru protectia carburatorului se mai poate monta o bucata de tabla pa stutul furtunului de benzina care intra in carburator. Astfel carburatorul este protejat de aerul rece tras de elice. Poate suplini chiar si cartonul pus in fata radiatorului.
ydaniel
1 Jan 2009, 18:53
cea mai buna solutie:elv+termocupla de calitate.
tzepesch
1 Jan 2009, 20:07
are ceva daca montam cartonul, placaj, orice fel de ecran dupa radiator, in fata ventilatorului?
ma gandesc din punct de vedere estetic.
am un pitic, nu suport cartoanele care arata rupte cu picioarele, cu banane pe ele sau mai stiu eu ce...
eu mi-am facut un calandru care se fixeaza dupa masca si cu toate ca are priza de aer in stanga nu se vede deloc. arata ca o placa neagra continua pe toata suprafata mastii, in spatele ei.
il trage urgent si il face ferfenita, se pune in fata, cauta unul negru si nu se va vedea daca te intereseaza estetica. Eu nu am pus carton, ci un fel de material plastic foarte rezistent de 3 mm grosime care arata cam asa:
tzepesch
1 Jan 2009, 20:11
si inca o intrebare, stupida poate, s-ar incinge motorul pe temperaturile astea negative, daca i-am scoate elicea? sa fie racit doar de aerul rece de afara?
si daca la pranz se incalzeste si iti fierbe la semafor, ce faci, te dai jos si montezi elicea inapoi?
Mr_Devil83
1 Jan 2009, 20:31
aaa domnu argon.. facem pariu ca pe vremea asta elv-ul nici dupa 200 de km de mers cu masina in blana nu porneste?
Deductie simpla, dupa ce am vazut azi noapte pe la 2 cand veneam acasa ca daca trec de 100km/h aeroterma mea abia mai baga aer caldutz in masina.
In concluzie doar caloriferul e destul sa racim motorul de dacie iarna
pai tu si eu nu prea stam in ambuteiaje, la altii e mai aglomerat
loganfan2008
1 Jan 2009, 21:01
QUOTE(kog @ 31 Dec 2008, 23:36)
Si daca pui carton se incalzeste si mai iute in masina
sau mai rapid este daca dai cu un ardei iute....prietenii stiu de ce (si unde) ?!...
QUOTE(djasu82 @ 1 Jan 2009, 15:52)
lasa ca daca ia foc se invata minte
ce tot aveti voi cu carburatorul faceti cum v-am spus cumparati o teava subtire din cupru si dati vreo 5-6 spire pe furtunul de apa calda care sta pe capacul de la motor. In aceasta teava data pe furtun se cupleaza intr-o parte furtunul de la pompa de benzina se prinde cu colier frumos si in partea celalata a tevi la fel cu un furtun de la carbelitor si la fle cu un colier se prinde... Benzina o sa fie calda dupa ce trece prin acea teava data pe furtunul de apa calda ... Benzina fiind calda elimina multe probleme pe care le intampina un carburator. Si odata incalzit cum trebuie aer rece plus benzina calda va dati seama ce amestec se creeaza in carburator . Se stie ca cu cat creste fluxul de aer mai mult in zona orificiilor de progresiune viteza aerului e asa de mare incant poate ingheta scade sub 0 grade... Iar daca benzina vine incalzita .... altfel se simte .
atentie, modificare valabila doar in anotimpul rece, pentru-ca la vara-i alta "mancare de peste"....
PS: si daca tot vorbim de optimizarea energetica a motorului, ete aici cum se face un
flash-tuning la motoarele de 1300 cmc :
http://picasaweb.google.com/catalinmircesc...223823305082018
djasu82
1 Jan 2009, 22:37
tipul a taiat aiurea furtunul si a montat teava aia de cupru fara coliere risc de pierdere a lichidului de racire
din diverse motive . Oricum stiu doar atat daca e pusa la punct nu ai probleme nici pe timp de iarna , rar am folosit un carton in fata radiatorului pe partea cu elicea.
tzepesch
1 Jan 2009, 22:46
azi am pus si eu caladrul. Avans refacut pe 0 si nemiscat de acolo, 2 condensatoare, mai insurubat putin de amestec.... a dracu, zburda la -4 5 grade de nu se poate, nu mai da in nas sub nici o forma, nu are ezitati in acc bruste de la 2000 ture incolo sa zicem... f interesant. si asta de cand i-am pus caladrul in fata radiatorului. am vrut sa-i scot elicea, dar n-aveam loc sa bag cheia. trebuie dat caloriferu jos. ciuciu, nu ma apuc sa fac asa ceva acum neam...
da serpentina de incalzit benzina face o treab minunata. o s-o repun si eu pe furtunul gros de sus daca mi circul cu ea. dar pana se deschide termostatul tot rece intra. si sa fac instalatia la galerie mie- cam tarsa.... riscul e prea mare sa crape vreun furtun si sa arunce pe pe galeria incinsa.
djasu82
1 Jan 2009, 23:22
la super nova circuitul la calorifer e tras inainte de termostat
oare la dacie nu mere ?
2 Jan 2009, 00:23:a si a tinut vraja cu condensatorul al doilea?
Mr_Devil83
1 Jan 2009, 23:25
io zic ca serpentina aia e pusa pe un furtun care n-are nici o treaba cu termostatul. intra apa calda imediat ce ai pornit motorul pe acolo.
Argon, lasa ca o fost sexos si la noi in oras zilele trecute cand am facut de la lido la piata 40 de minute.
brigada_diverse
1 Jan 2009, 23:30
ce doua condensatoare?
aia cu rampa de incalzire nu are rost....
app..am vazut in poze ca proprietarul daciei albastruie a pus filtru de apa? sau ce e ala?
djasu82
2 Jan 2009, 00:13
serpentina e buna daca stai in zona de munte sau in zone unde temperatura scade foarte mult. S-a pus 2 condensatoare in paralel cu primarul bobinei se pare ca induce mai bine bobina de inductie fiindca condensatoarele adunate au cam 440nF. Plus cum Vlad are bobina de tico incarcarea e mult mai rapida fiindca primarul are doar 1,2 ohmi.
Am montat si eu ieri un textolit in fata radiatorlui unei Dacia din 1997. Masina este pe elicie din fabrica. Acum motorul se incalzeste mult mai repede si reuseste sa treaca de prima liniuta a indicatorul de temperatura, lucru ce nu s-a mai intamplat inainte, nici chiar dupa 200 de km. Un alt beneficiu este ca a inceput sa se simta timid ce-i drept un pic de caldura si in masina.
Oare ce trebuie sa mai obturez ca sa ajunga temperatura macar pe minim din zona de optim?
In alta ordine de idei este evident ca sistemul cu electro-ventilator, daca e functional, este net superior eliciei permanente, ca exemplu, la Dacia Nova, in 10 ani, electro-ventilatorul nu a pornit decat de 2 ori si asta vara pe caldura si la mers in viteza a I-a.
loganfan2008
2 Jan 2009, 01:21
QUOTE(tzepesch @ 1 Jan 2009, 22:46)
...am vrut sa-i scot elicea, dar n-aveam loc sa bag cheia. trebuie dat caloriferu jos. ciuciu, nu ma apuc sa fac asa ceva acum neam...
te referi la elicea de la aeroterma sau ai vre'-o adaptare mai speciala pe care nu vrei sa ne-o impartasesti?
PS: radiatoru'
QUOTE(tzepesch @ 1 Jan 2009, 22:46)
serpentina de incalzit benzina face o treab minunata. dar pana se deschide termostatul tot rece intra.
serpentina aia de incalzit benzina este montata pe turul de la calorifer....
PS: cand termostatul este inchis (Tapa<82°C) apa circula doar prin motor si prin calorifer (lichidul de racire prin acesta este "impins" de pompa de apa)
QUOTE(djasu82 @ 1 Jan 2009, 23:22)
la super nova circuitul la calorifer e tras inainte de termostat
oare la dacie nu mere ?
ridica capota de la o Dacie 1300 si-ai sa-ntelegi mai bine cum sta treaba
sebastyan
2 Jan 2009, 01:42
Eu am radiator mic, elv si termostat cu deschidere la 89 garde pe o dacie din 86, totul este depomana. Am dat o tura de autostrada acum cateva zile, la 120-130 km/h apa era super rece, masina mergea aiurea. Si in oras pe vremea asta apa nu ajunge la temperatura normala, maine cred ca ii bag si eu un carton in fata la radiator si unul in fata la carburator.
djasu82
2 Jan 2009, 09:45
QUOTE(loganfan2008 @ 2 Jan 2009, 02:21)
te referi la elicea de la aeroterma sau ai vre'-o adaptare mai speciala pe care nu vrei sa ne-o impartasesti?
PS: radiatoru'
serpentina aia de incalzit benzina este montata pe turul de la calorifer....
PS: cand termostatul este inchis (Tapa<82°C) apa circula doar prin motor si prin calorifer (lichidul de racire prin acesta este "impins" de pompa de apa)
ridica capota de la o Dacie 1300 si-ai sa-ntelegi mai bine cum sta treaba nu iti pui problema daca mai am 1300
si da m-a loat imaginea pe dinainte furtunul e tras inainte de termostat .
nelu_1985
2 Jan 2009, 11:12
domnu' Sebastyan, schimba termostatul ca e blocat pe deschis, chiar daca e nou, poate s-a stricat, ai cumva vernet?, Eu dupa 2 luni de utilizare nu's incantat pe deplin de el, am impresia ca nu inchide perfect; la mine cand mi-e lumea mai draga si mai clada vine cate un val de racoare apa sta constant la 85-87 gr., viteza de 90 sa zicem si la un moment dat frig....
, il pun pe celalalt de 86 de vaslui, ala mergea ceas...
Sorin_18
2 Jan 2009, 12:36
in ultima saptamana am facut cam 1600 km fara carton si fara nici o problema,dar ajuns pe la bicaz ma mancat pe mine undeva sa pun carton ca cica e mai frig,in urmatorii 30 km mi-a fiert antigelu.sfatul meu lasati masina asa cum este
tzepesch
2 Jan 2009, 12:58
Antigelul circula prin caloriferul de incalzire si cand termostatul este inchis. de ce? uitati-va incapul motorului sa vedeti cum sunt stuturile unde se leaga furtunele.
da intr-adevar, e bine ca rampa de benz sa fie pe turul caloriferului, furtunul spre robinet.
ADI, DJ, acum am si rezistentele puse pe bobina. Deci am 2.3Ohm in primar. fara a impuscat platinile ciur. mere incercat si fara rez si cu 2 condensatoare.
Pai daca ai pus chiar cand ai inceput sa te misti mai greu, pe la Bicaz, normal ca a fiert mai repede. E foarte util pentru o incalzire un pic mai rapida a motorului, si util la viteze mari, pe autostrada de exemplu. Eu ti-am zis dupa nici 10 km de mers pe autostrada cum incepuse sa-mi dea in nas si cum iti ramanea mana lipita de caburator de rece ce era.
Sorin_18
2 Jan 2009, 13:28
la asta nu m-am gandit,poate a fost si gresala mea.....am vazut la un prieten carburatorul acoperit cu carton,este util??nu se poate aprinde cartonul de la caldura degajata de galerie??
tzepesch
2 Jan 2009, 13:33
bai fratilor, putina inventivitate...
aveti conserve d-palea mari? de mazare de ex? aveti o foarfeca de tabla? faceti ma fratilor ecranul ala de la carb din tabla, ce mare scofala. intr-o ora n-aveti ce face... si, da cine a spus mai sus, dati o gaura in el si-l bagati pe stutul de la carb, ala de benzina. si furtunul dupa aceea.
Cred ca e mai util, personal n-am incercat dar mi-a fost recomandata faza mai mult decat cartonul de la radiator.
Sorin_18
2 Jan 2009, 13:44
dar ce material care nu arde si ar putea fi modelat pe carburator imi recomandati???
Cartonu' n-o sa arda.
djasu82
2 Jan 2009, 14:49
QUOTE(tzepesch @ 2 Jan 2009, 13:58)
Antigelul circula prin caloriferul de incalzire si cand termostatul este inchis. de ce? uitati-va incapul motorului sa vedeti cum sunt stuturile unde se leaga furtunele.
da intr-adevar, e bine ca rampa de benz sa fie pe turul caloriferului, furtunul spre robinet.
ADI, DJ, acum am si rezistentele puse pe bobina. Deci am 2.3Ohm in primar. fara a impuscat platinile ciur. mere incercat si fara rez si cu 2 condensatoare.
oricum se incarca instant si la turati inalte pana la 5500 deture poate si mai sus oricum nu atinge nimeni in sarcina aceste turati daca doreste sa protejeze motorul !
badboy_marius
2 Jan 2009, 20:26
uite cam asa am eu. ce am pus la carb nu arde. e singura chestie pe care am gasit-o prin masina sa o pun, functioneaza, si nu am mai umblat pe acolo...sa ma murdaresc pe maini pe gerurile astea.
Sorin_18
2 Jan 2009, 21:29
ala e polistiren???
badboy_marius
2 Jan 2009, 21:44
ceva de genu`. de ars nu arde, se topeste numa`:D
mai bine folositi o bucata de tabla
djasu82
3 Jan 2009, 14:22
mai bine ti-ai da filtrul de benzina jossi l-ai prinde pe retur inainte de pompa de bnzina
eu unu in locul elici as puneun ventilator de super nova sau solenza foarte bun cu termostat si un releu pentru protejarea termostatului. Termostatul prins pe un tubnetalic si acela prins jos la evacuare apei din radiator. Ai putere si mai marenu mai facezgomot asa de mare fiindca ai scos elicea si functioneaza mult mai bine motorul iar racirea radiatorului de cele mai multe ori se face cu aerul din fata.
Sorin_18
3 Jan 2009, 14:40
buna idea cu tabla,eu am o bucata de textolit mai mare cred ca o sa incerc cu aia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.