Salut!
Cum stateam eu zilele asta su sarmaua in furculita vine unu de bate in usa mai ceva sa o indoaie...initial m-am intins dupa bata creznad ca au iesit romulanii la colindat dar cand sa descihd supriza...un vecin venise sa ma avertizeze ca-mi merg stergatoarele de nebune.
Parbrizul a scapat nevatamat, probabil nenea le-a prins aproape de momentul declansarii si a avut inspiratia sa le ridice), bateria la fel dar intrebarea ramane....cum mama masii s-au declansat astea?
In ziua respectiva a fost soare si nici urba de nor...deci nu le-am folosit..., maneta era in pozitia orpit (nu are jos si nu s-a declansat indiferent de cate bobarnace si-a luat), temporizatorul era inchis, nu a mai facut pana acum asa ceva si nici de atunci in coace.
O fi vreun contact accidental datorita condensului? un fir intrerupt pe undeva?
badboy_marius
1 Jan 2009, 15:29
e tare faza, eu ieri cand am ajuns in fagaras, am oprit farurile, motorul si am plecat pana in camera si pe urma m-am intors sa intorc masina, si cand dau sa aprind faruri ghici ce...s-au aprins foarte slabe in intensitate, si odata cu farurile s-au declasant si stergatoarele...
. am ramas masca.
opresc luminile, se opresc si stergatoarele, merg la maneta de la stergatoare si dau sa arunc cu lichid pe parbriz, sa il spal, ghici ce...actionam motorsaul de la spritiera si se aprindea faza lunga...wtf?
dar la fel ca la tine, asa deodata...ca abia oprisem motorul, farurile, era totul ok...
nici acum, habar nu am de unde anomaliile astea
deceneu32
1 Jan 2009, 18:04
Pune stergatoarele pe contact,nu pe direct.
pai, suna tare bine trecerea stergatoarelor pe contact...chiar daca nu mai pot face pe paparazzi pe timp de ploaie fara sa ma dea fumul de la esapament de gol
am gasit pe forum schema sistemului cu toata mataraia aferenta (maneta, temporizator, motor, stropitor...)
am vazut ca totul porneste de la o intrare "+" unde o mut pentru a fi pe contact?
Mr_Devil83
1 Jan 2009, 20:35
daca le muti pe contact nu e neaparat sa pornesti motorul ca sa mearga stergatoarele.
Vezi ca sub bord, langa volan, ai 2 placi cu borne de +, una e cu + permanent si una e cu + pe contact.
loganfan2008
1 Jan 2009, 21:27
QUOTE(Mr_Devil83 @ 1 Jan 2009, 20:35)
daca le muti pe contact nu e neaparat sa pornesti motorul ca sa mearga stergatoarele.
Vezi ca sub bord, langa volan, ai 2 placi cu borne de +, una e cu + permanent si una e cu + pe contact.
cea din stanga este +12V permanent si cea din dreapta este +12V pe contact
tot ce ai de facut acum este sa identifici care papuc (fir) este de la stergatoare si sa-l muti pe borna din dreapta
badboy_marius
1 Jan 2009, 21:35
fratilor...eu ce am de facut? ca e jale....aprind faruri si imi merg si stergatoarele..., dau sa spal parbrizul se aprinde faza lunga...parca nu-mi convine...
bygy007
1 Jan 2009, 21:56
scurt sau siguranta care nu face contact urmareste firele pe sub bord
eu am avut o problema de genul asta , din cauza manrtei nu mergea pe viteza mica (la care e legat si temporizatorul) am uitat de ea si m-am trezit ca vine cineva si imi zice ca merg stergatoarele , apoi am descacut butonul si l-am curatatsi s-au terminat problemele
badboy_marius
1 Jan 2009, 22:04
am umblat azi pe la releele farurilor,acolo sub vasul de lichid pentru parbriz si in acelasi timp am lasat farurile aprinse, si implicit si stergatoarele care mergeau, umbland pe acolo...deodata stergatoarele s-au oprit, spritiera mergea...nu se mai aprindea faza lunga cand o actionam, dar...ramane faza lunga pe partea dreapta aprinsa, cand o comut si pe pozitii, si pe faza scurta...sigur e o problema de undeva de pe acolo de undeva...si instalatia asta...e ca un labirint...trebuie sa ghicesc, sa trag de toate firele de care dau sa vad daca nu se intampla ceva....
Intrebare nebuna acuma, stiu ca stergatoarele reprezinta un consumator destul de important de curent, e vreo problema daca le pun pe contact acolo unde mi-ati spus?
@ badboy_marius vezi sa nu ai un manunchi de fire care sa aiba izolatia mancata in vreo muchie de tabla. eu am patit cesa similar cu 3 fire strangulate de-mi facea masina mai ceva ca pomul de craciun. Similar se mai intampla din cauza soricilor de plastic folositi pentru prinderea firelor (aia albii care sunt folositi si pe post de catuse
), au muchia ascutita si daca sunt stransi tare strapung izolatia si firele se leaga unul cu altul.
badboy_marius
2 Jan 2009, 10:39
a duc eu sa ii arat cine e sefu azi...
pai normal, stergatoarele pe contact trebuiau sa fie de la inceput...eu asa le am si e ok
QUOTE(tatuci @ 1 Jan 2009, 16:05)
Salut!
Cum stateam eu zilele asta su sarmaua in furculita vine unu de bate in usa mai ceva sa o indoaie...initial m-am intins dupa bata creznad ca au iesit romulanii la colindat dar cand sa descihd supriza...un vecin venise sa ma avertizeze ca-mi merg stergatoarele de nebune.
Parbrizul a scapat nevatamat, probabil nenea le-a prins aproape de momentul declansarii si a avut inspiratia sa le ridice), bateria la fel dar intrebarea ramane....cum mama masii s-au declansat astea?
In ziua respectiva a fost soare si nici urba de nor...deci nu le-am folosit..., maneta era in pozitia orpit (nu are jos si nu s-a declansat indiferent de cate bobarnace si-a luat), temporizatorul era inchis, nu a mai facut pana acum asa ceva si nici de atunci in coace.
O fi vreun contact accidental datorita condensului? un fir intrerupt pe undeva?
Poate ai senzor de ploaie si a scuipal vreunu pe geam si daia au luat-o stergatoarele la vale ...
deceneu32
2 Jan 2009, 13:53
QUOTE(badboy_marius @ 2 Jan 2009, 10:39)
a duc eu sa ii arat cine e sefu azi...
pai normal, stergatoarele pe contact trebuiau sa fie de la inceput...eu asa le am si e ok
Nu la toate!La Daciile mai vechi,ale caror stergatoare sunt actionate din buton,nu din clapeta,circuitul de alimentare al lor este pe DIRECT,nu pe CONTACT.Asa este la frantuzoaica mea din 1970.
badboy_marius
2 Jan 2009, 15:34
instalatia de la stergatoare are ceva comun cu instalatia de la faruri??
am mers azi la masina sa vad ce ii fac, dar nimic....
Ciorapel
2 Jan 2009, 15:49
@ badboy_marius : Eu am pațit-o pe altă marcă de mașină (Skoda).
Teoretic mie îmi sună a masă ce nu face contact. Dacă ștergătoarele sunt pe același circuit cu farurile, acest circuit nu face contact (câteodată) cu masa. Pornind unul din circuite, acesta se înseriază cu al doilea și funcționează amândouă la jumătate (iar teoretic, depinde de consumul fiecăruia) din capacitate. Urmărește circuitul și vezi de unde ”își ia” masa; după ce găsești, desfiletezi șurubul de pe caroserie (cel de masă), cureți tot FOARTE bine de oxid, rugină, pui niște vaselină pe șurub, îl înfiletezi înapoi, mai aplici o dată vaselină peste, și gata.
badboy_marius
2 Jan 2009, 16:04
acum ma duc sa vad. revin cu poze.
<span class='edit'>2 Jan 2009, 20:19:</span>
Gata, se pare ca am rezolvat problema, cel putin deocamdata e ok, chiar mai bine ca inainte.
am verificat masele, cum spunea Ciorapel, se pare ca de acolo se tragea buba. dupa ce le-am curatat, vad ca si farurile bat mult mai puternic.
erau 2 papuci de masa (foto).
ca tot am facut poza...stiam ca doar un releu am pentru faruri, e cel deschis, celalalt pentru ce e??
Merci` mult:)
Ciorapel
2 Jan 2009, 20:43
Dacă ai rezolvat problema, asigură-te că nu o să se mai repete; pune niște vaselină DUPĂ ce cureți foarte bine acolo (cred că poza ai făcut-o înainte de a curăța, pentru că tot rugină e acolo
). Vaselina are rolul de a ”alunga” apa și astfel nu mai apare nici rugină, nici oxid.
badboy_marius
2 Jan 2009, 20:46
da, inainte sa desfac. am pus vaselina ca la roti:))
pana la urma, releul celalalt, ce rol aare??
bylexus
2 Jan 2009, 23:13
Imi place cum te-ai exprimat la deschiderea topicului
)
) Din pacate nu stiu sa-ti dau sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.