Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Trepidatii!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
llmihai
Salutare.

Am o problema cu trepidatul masini cum ajung la 70 km/h incepe si topaie.
Am cumparat cauciucuri noi pe fata,le-am echilibrat si face la fel, cum ajunge la 70 incepe si topaie.
Am fost la echilibrat si i-am spus sa-mi verfice si gentile sa vad daca sunt bune, nu au nici un defect.

Deci ce poate sa aibe de unde mai poate sa faca chestia asta????

Multumesc.
Mr_Devil83
avansul prea mare cumva?

Nu cumva o simti ca te scutura?
llmihai
Se simte ca si cum ar topai, nu stiu ce sa zic de avans.E pe injectie si nu am fost niciodata cu ea la tester.
Mr_Devil83
Ah, nu vasusem Li-ul biggrin.gif

Nu stiu ce sa zic, du-o la un tester si vezi ce zic aia.
ATM
Daca ii dai de cap, sa-mi zici si mie, am exact aceeasi problema.
Din ce am mai vazut/auzit: fie un tampon motor prost, fie jenti patrate (dar zici ca nu-i cazul aici), fie planetare (cazul lui tata, trepidatia a disparut dupa ce le-a incarcat).
ydaniel
iti face intre 75-85 si dupa aia dispar?
ATM
mmm...nu stiu cum face la initiatorul topicului, dar la mine cam da. in plaja asta topaie constant; dupa ce trec de ea, face intermitent, avand o anume repetitivitate (topaie cam vreo 10 secunde, isi revine, merge vreo 20 secunde, iar incepe, cel puntin asa estimez eu).
llmihai
La mine topaie doar la 65-70-75 dupa care incepe si dispare.O planetara am incarcat-o dar nu sa cunoscut nici o diferenta.
La vara o s-o desfac si cea de-a doua sa vad cum se comporta.

Daca a mai avut cineva asemenea probleme sa posteze.

Multumesc.
ct_71_ccl
salut!
de la planetare e toata treaba(daca jantele si cauciucurile ok-echilibrate si fara jante patrate).problema asta am avut-o si eu si dupa ce am schimbat planetarele a disparut.spor!
cagulaa
oare sa aiba ceva si bieleta?///???
gaboru4all
am si eu aceeasi problema...da trepidatia nu pare sa fie de la roti sau de la planetare....mai drgraba e de la esapament.adica yo asa cred:D:D:D:D:

<span class='edit'>7 Jan 2009, 13:43:</span>
cred k nu sta bine prins esapamentu si din cauza lui trepideaza toata masina pe dedesupt....parerea mea....poate mai vin si altii cu idei....
NICK82
Si eu am o problema asemanatoare la masina.La anumite turatii trepideaza ,dupa care trecand de aceste turatii...nu mai trepideaza.
Ma hotarasem sa fac echilibratul rotilor,dar cel de acolo mi-a spus ca daca volanul nu se misca cand trepideaza,nu necesita echilibrarea.
As face geometria,desi nu sunt sigur ca asta ar rezolva problema.
Cat despre esapament,nu credca acesta sa aiba asemenea efect asupra masinii sa o faca sa trepideze.
cagulaa
sa nu atinga galeria de scut, sa nu se fi slabit scutul, la mine se aude cand iau piciorul de pe acceleratie, si ma crizeaza
llmihai
Ce pot sa aibe planetare,ca sa trepideze asa?

Nu imi troncane nici una.
ydaniel
intre 75-85 intra caroseria in rezonanta.
baranga
QUOTE(ydaniel @ 8 Jan 2009, 15:30)
intre 75-85 intra caroseria in rezonanta.
*



la mine intra caroseria in rezonanta la orice viteza radmasa.gif ; de afara oricat as tura-o se aude f. frumos;la ralanti abia se aude de afara. din interior zici ca esti in tractor;toata treaba e ca nu mai am site in tobe;nici in intermediara nici in finala;cand l-am dat jos ma uitam prin ele ca prin binoclu radmasa.gif cand am scuturat putin finala a cazut o galeata de rugina din ea;dar pe afara e ca noua;nici macar o gaurica wink.gif
razvan solenza
QUOTE(baranga @ 9 Jan 2009, 11:37)
la mine intra caroseria in rezonanta la orice viteza radmasa.gif ; de afara oricat as tura-o se aude f. frumos;la ralanti abia se aude de afara. din interior zici ca esti in tractor;toata treaba e ca nu mai am site in tobe;nici in intermediara nici in finala;cand l-am dat jos ma uitam prin ele ca prin binoclu radmasa.gif  cand am scuturat putin finala a cazut o galeata de rugina din ea;dar pe afara e ca noua;nici macar o gaurica wink.gif
*


lasa ca acum ai tobe sport biggrin.gif
badboy_marius
eu cu vechiul motor pe care l-am avut pe masina, la fel mi se intampla, dar cand l-am dat jos, am vazut de ce. cateva arcuri de la discul de ambreaj sarisera din locul lor, s-au desprins dintr-o parte,deci nu isi mai faceau treaba.
am citit pe urma intr-un manual de dacia si (foto):

nu prea se vede, dar citez ce scrie acolo, un alineat

"Discul de ambreaj este prevasut cu un sistem de amotizare a vibratiilor torsionale ale arborelui cotit al motorului.(...) astfel exista posibilitatea unei miscari relative prin intermediul arcurilor elicoidale (cele de pe disc)"
jcdenton
Vin si eu cu aceeasi problema: "topait" intre 75-85km/h. Pana acum:
- am schimbat 4jante+cauciucuri de pe masina veche (care avea aceleasi manifestari)
- 2 echilibrari la 2 vulcanizari diferite
- geometrie ok
- schimbat jante pe fata cu 2 buc. noi-noute

Rezultat ZERO. Cauciucurile au cam 1.5 ani si ~20.000 km, nu prezinta probleme. 022.gif Exista vrei rezolvare ?
badboy_marius
am scris eu mai sus o posibila cauza. nu credeti ca poate sa fie si de acolo? la mine cel putin...asa a fost, din pacate
cristicipaian
salut!
Am si eu aceeasi problema la Daciuta mea, mentionez ca am facut geometria rotilor, echilibrare si schimbat cauciucuri. Am observat o diminuare in trepidatii, dar nu s-a remediat problema. Ce ziceti, planetarele sa fie?
adrianne
pentru cei ce au schimbat ambreiajul: verificati cutia sa fie bine prinsa de motor, cu TOATE suruburile stranse (am patit-o)
llmihai
Salutare.Revin cu aceesi problema.Mai nou am observat ca imi trepideaza si pe la 30-40km/h.Poate sa fie de la planetare?
NICK82
Am facut echilibrare la roti...si trepidatiile ink nu au disparut.
Banuiala mea este ca acestea vin de la ansamblul ambreiaj -cutie de viteza.
Daca cineva a avut asemenea probleme si le-a rezolvat astept sugestii.
llmihai
Tu ai trepidatii sau topaie??

La mine se simte cum topaie.Si am cumparat cauciucuri noi, echilibrat roti, verificat genti si tot degeaba.
NICK82
miscari stanga -dreapta.
jcdenton
Revin cu informatii proaspete culese de la un sofer mai "mecanic" decat noi; explicatia data de el mi se pare cel putin plauzibila: problema este echilibrarea, care nu se face pe gaurile de la prezoane (care sunt "centrate" corect relativ la janta) ci pe gaura centrala, care in majoritatea cazurilor nu este centrata bine.

Solutia e echilibrarea pe gaurile de la prezoane; daca cineva stie unde se poate face treaba asta in Bucuresti, il rog sa ne impartaseasca si noua informatia.
Minel
QUOTE(jcdenton @ 21 Jan 2009, 12:29)
Revin cu informatii proaspete culese de la un sofer mai "mecanic" decat noi; explicatia data de el mi se pare cel putin plauzibila: problema este echilibrarea, care nu se face pe gaurile de la prezoane (care sunt "centrate" corect relativ la janta) ci pe gaura centrala, care in majoritatea cazurilor nu este centrata bine.


*



Daca stai sa te gandesti un pic treaba sta cam asa ..

gaurile de la prezoane sunt date si ele pe un anumit diametru , diametru care este si cota de divizare fata de centrul gaurilor prezoanelor ( centrul gaurilor prezoanelor este pe acel diametru )

Atat centrul gaurii centrale cat si diametrul de divizare pe care se afla centrul gaurilor prezoanelor este acelasi deci dpdv al meu nu este plauzibila explicatia respectivului .... dry.gif
Eventual apar probleme datorita aparatului cu care se echilibreaza

Atasez si un desen la ceea ce am scris mai sus ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.