Deja problema e serioasa, in aripa dreapt-spate e deja gaura cat o palma, iar aripa si pragul din stanga incepe rugina sa infloreasca pe o suprafata destul de mare.
Incep sa imi dau seama ca ar trebui schimbate ambele praguri cat si aripile spate.
Are cineva idee cam cat costa toata operatiunea asta avand in vedere ca vopseaua este gri metalizat?
Ar fi mai bine sa fie reparate pragurile si aripile, decat schimbate?
Multumesc anticipat.
saftonel
4 Jan 2009, 17:07
fa repede casco...si macar o parte o schimbi pe cheltuiala lor
)
zeusreddog
4 Jan 2009, 17:21
Schimba masina! Da-o mai ieftin si mai pui si tu 500-1000 euro si iti iei alta fara rugina. E destul de costisitoare tinichigeria + vopsitoria si te duce tot cam acolo. Si oricum nu mai iese cum a fost din fabrica si nu o sa-ti mai placa asa mult de ea
.
Saftonel: nu cred ca o asigurare Casco acopera si petele de rugina.
As prefera niste preturi, daca a facut cineva o operatiune similara.
Pana acum inteleg ca m-ar duce intre 500-1000E.
saftonel
4 Jan 2009, 20:28
nu dar casco acopera un mic vandalism
)
Maskatu
4 Jan 2009, 21:36
QUOTE(Pulsar @ 4 Jan 2009, 19:43)
Saftonel: nu cred ca o asigurare Casco acopera si petele de rugina.
As prefera niste preturi, daca a facut cineva o operatiune similara.
Pana acum inteleg ca m-ar duce intre 500-1000E.
500-1000 sa o faci pe toata sau cum? Ma bucur ca ai deschis un topic legat fix de buba bubelor.... Nu cred ca e asa de scump sa faci o aripa si un prag... banuiesc ca mia de euro se referea la refacut toata masina. La oalele din spate nu ai probleme? Banuiesc ca daca ti-a ruginit aripa spate ai probleme si la oalele din portbagaj, la fel cum avem aproape toti din noi...
andrew14_maverick
4 Jan 2009, 21:47
Oala din portbagaj de pe dreapta mi-am luat-o eu saptamana trecuta, am dat 110 ron. Dar o pun abia la primavara, acum e prea frig. Asta vara am intrebat la un dealer Dacia cat ar costa o vopsire integrala si mi-au zis ca in jur de 3000 ron cu materialele lor. Eu sunt de parere ca e bine sa peticesti cat poti, vopseaua originala e cea mai buna si tine cel mai mult. La mine nu stiu cat a mai ramas din cea originala, dar aman cat mai mult vopsirea integrala pt ca e mult prea scumpa si nu merita masina asta atatia bani. Deja cred ca am bagat in ea aproape 1000 de euro intr-un an si ceva.
KoStY125
4 Jan 2009, 21:56
Si a mea are rugina la aripile spate
alta metoda mai putin costisitoare care nu implica schimbarea aripilor nu este ? sa vand masina si sa iau alta nici nu ma gandesc ca abia am cumparat'o p'asta
zeusreddog
4 Jan 2009, 22:11
QUOTE(Maskatu @ 4 Jan 2009, 21:36)
Nu cred ca e asa de scump sa faci o aripa si un prag... banuiesc ca mia de euro se referea la refacut toata masina.
De fapt el a zis ca vrea sa schimbe ambele praguri si ambele aripi spate.. in targ la Vitan costa ~ 200 lei un prag deci ~ 400 lei pragurile, mai costa inca pe atat aripile si gata ~ 1000 lei + manopera.
Si avand in vedere ca o vopsire cat de cat profesionala costa aprox 2000 lei gata mia de euro! Bineinteles, mai e si varianta "cu trafaletul" dar dpdv estetic nu stiu cat va mai fi de agreabila!
djasu82
4 Jan 2009, 22:26
o poti vopsi tu la spray cu grund dupa aceea cu vopsea originala o cumperi din vitan... Mai nou se face vopsea amestecata cu lacevident costa mai multdar se merita. Cine naiba e nebun sa dea 3000 de lei ? si tot se decojeste
andrew14_maverick
4 Jan 2009, 22:55
Eu am avut niste rugina la roata stanga spate, o bucata din aripa, incepand exact de deasupra pragului. Mi-a peticit-o unchiul meu si a vopsit cu spray. Sa vedem acum cat tine. Daca ai pe cinvea care se pricepe nitel si are autogen nu te costa mare lucru. Pe mine treaba asta m-a dus pe la 100 ron.
Sunt praguri pt. Supernova/Nova/Solenza de cumparat?
Eu stiam ca pragurile se vand cu tot cu panoul lateral, iar pretul este undeva de la 450 Ron/panou....
La oalele din spate nu am probleme. Un amic mi-a recomandat sa astup cu silicon 2 gauri de deasupra rotilor din spate (sub aripa) si asa am facut.
Clar nu ar merita 30 mil o astfel de reparatie. Dar 15 mil as cam da.
djasu82
6 Jan 2009, 15:53
10 milioane ti-ar sta in "gat " cum s-ar spune
vopseaua cumparata de tine restu se ocupa mesteri si sunt destui.
Salutare!
L a masina mea caroseria e varza ...sunt ruginite ambele praguri si ambele aripi pe spate , si bineinteles oalele si vad ca incepe si pe fata . Nu inteleg cum a putut sa infloreasca asa de rau ....ca in vara era doar un pic pe stanga (sau nu m-am uitat eu cum trebuie). M-am dus la un nene care le face la el in curte si mi-a spus ca ma ajunge cam 16 milioane manopera de vopsit toata masina + materiale (insa fara sa dea jos geamurile si fara vopsire interioara ) iar la service garantat 1000euro dar in cuptor cum trebuie . Masina are 82 000 km si aproape 8 ani...nu stiu ce sa ma fac cu ea avand caroseria varza . Ma intreb , daca o faci, cand va incepe din nou sa rugineasca ?
mai bine era de dus la remat, era mai usoara situatia .
ti3sto
10 Jan 2009, 11:50
o mica thenica pentru acoperirea puctelor de rugina ?
eu unu nu ma plang pe langa voi masina are 8 ani si are 2 3 puncte de rugina care as vrea sa le repar sa nu "creasca" eventual si daca cunoaste-ti vrun tratament prin care sa evitam aparitia ruginei ( de ex o solutie care se aplica cu carpa daca exista evident
)
Maskatu
10 Jan 2009, 22:34
Rugina la super nova apare cel mai des, dupa cum spune si numele topicului, la praguri si aripi spate (oale). Pentru aripi si oale solutia e sa cureti bine suprafetele si sa aplici ori grund, ori vopseaua asta de am tot vorbit pe forum zilele acestea, anume : Vopsea insonorizanta cauciucata la 10-15 lei/3.5kg sau Vopsea antifonica plastificata, insonorizanta, si anticoroziva la 10-15 lei/1kg. Dai pe tot interiorul aripilor din spate + in portbagaj pe oale, si daca si asa mai apare rugina... eu imi dau demisia
Si la praguri ar merge sa dai si pe ele. Am citit pe cutia ca se poate aplica si vopsea peste. E un fel de antifon.
bafta
ti3sto
10 Jan 2009, 23:29
Maskatu din ce am inteles eu se da pe spatele tablei sau am inteles gresit?
ca sa protejeze in timp cealalta parte a tablei care nu e vizibila dar e principalul motiv de ruginire a tablei ?
sper ca asa e
si inca o rugaminte la voi ... eu am masina alba complet iar in fata din cauza pietrisului de pe drum bara are anumite pete negre de la vopseaua care a sarit la impactul cu pietrele bucuclase as putea eu sa repar acele mici sarituri ale vopselei sau trebuie un "meserias"
nosboy
10 Jan 2009, 23:56
QUOTE(ti3sto @ 11 Jan 2009, 00:29)
Maskatu din ce am inteles eu se da pe spatele tablei sau am inteles gresit?
ca sa protejeze in timp cealalta parte a tablei care nu e vizibila dar e principalul motiv de ruginire a tablei ?
sper ca asa e
si inca o rugaminte la voi ... eu am masina alba complet iar in fata din cauza pietrisului de pe drum bara are anumite pete negre de la vopseaua care a sarit la impactul cu pietrele bucuclase as putea eu sa repar acele mici sarituri ale vopselei sau trebuie un "meserias"
vopsea de culoarea masinii pe care poti sa o dai chiar tu si pe urm o duci sa iti faca un polish in zona vopsita, o sa iasa misto
Maskatu
10 Jan 2009, 23:59
M-am referit sa faci un "senvis". Mai exact, dai cu antifon la aripa din spate ( in interior evident) si mai dai in portbagaj pe OALA, in felu asta tabla iese senvis, fiind protejata de noroi si apa ( la exterior) , dar si in interior, ferita de condens si toate cele... Sper ca ai inteles acum. Oalele pe onterior ruginesc pentru ca intra apa si noroi pe gaurile de sus care nu sunt astupate, si pentru ca e tabla netratata si in timp "sapa" in ea, ajungand in... portbagaj. Am zis de oale si aripi dar poti sa dai peste tot cu antifon... tot portbagajul + interiorul cum zicea titi ca vrea sa faca.
Legat de bara, recomandat e sa o faci pe toata ( la culoare pe cod ). Fiind si alba ar trebui sa nu se vada diferenta prea mult... poate chiar insesizabil. Cum spune si nosboy, o iei pe toata la polish si ar fi ok.
Tince1290
11 Jan 2009, 00:18
sunt si eu curios...cei ce au probleme cu masina le tin afara sau in garaj? fostul proprietar al masinii mele a tinut-o numai in garaj si nu a avut strop de rugina cand am luat-o (acum 3 luni)....dar de atunci am tinut-o numai afara....si sunt curios cat de mult conteaza asta...ca daca se dovedeste ca are o importanta majora imi cumpar si eu un garaj....sau inchirieaz....vad eu...dar chaiar ash fi curios.....deci ii rog pe cei cu probleme sa imi spuna si mie unde isi tin masinile....multumesc anticipat
Maskatu
11 Jan 2009, 00:27
Normal ca afara... gandeste-te sa zicem ca stai la curte si scoti masina decat cand pleci cu ea, in rest sta numai in garaj... nu o ploua la fel de mult ca una care sta afara, nu o ninge la fel de mult, nu sta in umezeala... poate ca unii au garajul bine izolat. Garajul e prea bun pentru o super-nova pe care inca nu a luat-o rugina.
Eu zic ca are o mare importanta asta. Daca era vreo masina straina mai era cum era, dar la dacie se cunoaste. Acum daca ai avut grija de ea de la inceput si ai "unso" peste tot, poti sa o tii afara si sa arate mai bine decat una de garaj...
nosboy
11 Jan 2009, 01:04
sta in garaj si a inceput sa o ia rugina, referitor la oale, am fost sfatuit sa bag ulei in gaurile alea si apoi sa dau cu vopsea cauciucata pe unde curge inclusiv pe gauri, la mine a mers
salutare!
masina mea a stat numai afara si inclin sa cred ca unul din factorii majori favorizanti ai coroziunii e sarea de pe sosea (ma refer ca era unul din ingredientele materialului antiderapant aruncat iarna pe sosea) .
numai bine!
AlinREHAU
11 Jan 2009, 22:28
Da , asta e solutia dupa cum spunea un coleg in posturile anterioare , "alta masina " eu as completa: Alta masina eventual poate nu DSN ... Si a mea e plina de rugina peste tot . Am fost la un service si s-a ocupat de ea la aripa spate dreapta si dupa un an a iesit iar rugina (poate nici nu au facut treaba buna ) Dar unde pui sudura pe masina ... sanatate .
gcgeorgescu
12 Jan 2009, 00:43
Eu am dsn de un an si cum am luat-o asa e si acum , fara garaj. Nu are pic de rugina , doar o galbeneala jos la prag in spate dreapta dar nu punct de rugina , adica nu a iesit la suprafata si asa e decand am luat-o , nu a evoluat.
Doar un singur tratament i-am aplicat: smilgher cel mai fin, dar nu pana la "os",apoi putina vopsea cu pensulica deoarece e jos si nu se vede. Se poate si cu spray, dar nu am avut.Vopseaua o am de la unchil meu care e vopsitor la Dacia service pantelimon. Si e originala.
Cred ca sunt un NOROCOS.
AlinREHAU
12 Jan 2009, 00:47
Da esti norocos , dar ai scos mocheta din porbagaj din dreptul telescoapeleor ?
Maskatu
12 Jan 2009, 09:13
Vorba lui alin... ai scos mocheta de la oalele din spate(portbagaj)? De obicei acolo zace titanicul...
Cate nu sunt care arata tipla pe afara si cand te uiti la oale in spate....
ti3sto
12 Jan 2009, 12:39
azi ma uit si eu la oale"
sa vad ce surpriza am sper sa nu am defapt
va multumesc pentru raspunsurile date
Maskatu
12 Jan 2009, 12:43
QUOTE(ti3sto @ 12 Jan 2009, 12:39)
azi ma uit si eu la oale"
sa vad ce surpriza am sper sa nu am defapt
va multumesc pentru raspunsurile date
Daca nu ai rugina si nu pui poza nu te credem pe cuvant
ti3sto
12 Jan 2009, 13:09
sincer sper sa nu am ......nu am avut pana acuma curiozitatea sa dau la o parte mocheta din portbagaj
acu cobor pana la masina sa vad ce o sa descopar
am fost am verificat am venit dezamagit de ce am vazut...
partea stanga e sa zicem "buna"
dar partea dreapta e praf am taiat mocheta aia ... iar cand am dat sa trag ... am vazut lumina
gaura si rugina la greu ..... acu ramane sa gasesc o solutie pana nu imi mananca si restu rugina sa stau in 3 roti =))
danut81
12 Jan 2009, 15:59
Cum de a ajuns in halul asta? La mine nu are pic de rugina la oalele din spate
.
AlinREHAU
12 Jan 2009, 16:11
Parerea mea este ca tratamente mai de calitate la caroserie s-au facut incepand de la unele din Loganuri .DSN-ul se afla din pacate langa dacia 1310 ,liberta,papuc si Nova la capitolul tratament chimic la tabla .
Pana si dacia 1300 are tabla mai buna .
Danut81 , pune poze ca nu te credem
djasu82
12 Jan 2009, 16:25
depinde in ce mediu sta masina , tratate sunt toate oricum ulei de motor nears plus vaselina amestecat la rece face toata treaba
Brackul 1310 asa l-am dat si asa o sa moara cu tabla orginala vara cand e cald mai curge ici pe colo putin din amestecul de ulei si vaselina.
Totusi ti3sto unde ai tinut masina ?
AlinREHAU
12 Jan 2009, 16:50
Cam asa arata si la mine ... Faza e ca nu au nici o protectie prin interior , tot ce arunca roata arunca pe tabla. Cat mai costa sa faca carenaje si pentru rotile din spate ?
djasu82
12 Jan 2009, 17:05
cica 1 milion sau le faci din fibra de sticla care te duce la vreo 50 de lei... dar pe vremea asta nu prea vad pe nimeni sa se bage sub masina .
AlinREHAU
12 Jan 2009, 17:24
Pai lui ti3sto la ce sa ii mai foloseasca ? Sa nu intre apa in masina
... Glumeam . Daca le puneai de cand era masian noua da , dar sa le pui dupa ce a sarit tot antifonul sau mai rau cum arata la mine ... degeaba le mai pui .
Maskatu
12 Jan 2009, 17:41
QUOTE(ti3sto @ 12 Jan 2009, 13:09)
...................
dar partea dreapta e praf am taiat mocheta aia ... iar cand am dat sa trag ... am vazut lumina
gaura si rugina la greu ..... acu ramane sa gasesc o solutie pana nu imi mananca si restu rugina sa stau in 3 roti =))
Dumnezeule mare!
Tu practic nu mai ai oala pe dreapta, e DEZINTEGRATA
Ma mir cum de nu ti-a sarit amortizoru pana acum... pe bune! Nu mai circula cu ea pana nu o faci ! Iti pui in pericol viata. Am vazut ca ai si "lumina" naturala care trece prin ele.. e groasa treaba. Trebuie sa inlocuiesti toata oala si ce mai e pe langa. Bine ca te-ai uitat.
djasu82
12 Jan 2009, 18:05
nici wartburgul meu care e la tara si sta pe butuci nu arata asa si e masina din 69
fabicata.
ti3sto
12 Jan 2009, 19:31
Maskatu multumesc pentru impuls......
eu habar nu aveam ce e acolo adica mocheta am taiat-o sa ma uit sa vad ce am acolo am ramas socat
e de schimbat o sa ma informez zilele astea si pe sambata incolo o sa cumpar ce e de cumparat
muream si miroseam a prost=)) mistourile sunt binevenite ca de... ai cu ce si despre ce
o viata intreaga masina a stat in natura fie vreme buna fie vreme rea
saftonel
12 Jan 2009, 22:34
nici a mea nu are nimic la oale si a stat 2 ani nemiscata in parcare...trecut`au anii peste ea si e curata nu are pic de rugina ...f putin 2 pct la airpa unde m`a pocnit o proasta
ti3sto
12 Jan 2009, 23:28
pai cu cat a stat cu atat mai bine pentru oala ..... a stat uscata si nu a avut apa sa o corodeze ca pe a mea
am rezolvat problema nu era chiar asa de grava cum parea in poze dupa cum a zis si mecanicu .... dar nu puteam sa mai merg mult cu ia deoarece structura de rezistenta care tinea amortizoru cadea in timp din cauza ruginei .. maine o sa revin cu poze facute pe zi
am si eu o intrebare: cu ce sugerati sa dau pe exterioru oalei ca sa evit in viitor iar o situatie ca cea prin care am trecut
Maskatu mi-a confirmat si ideea mea de a da cu grund iar dupa aceea un strat de vopsea cauciucata .. voi ce sugerati?
numai bine
mihaib32nfs
5 Feb 2009, 12:09
poti sa ne spui si noua cat a costat toata reparatia?
3 milioane ambele oale .. ce-a din dreapta era varza iar cea din stanga un pic dar daca o lasam asa ajungea ca cea de pe dreapta
in plus intra apa pe acolo ....
cristio_79
7 Feb 2009, 21:36
Pana la urma ai schimbat toata oala sau doar ai peticit-o?
Din poze inclin sa cred ca este varianta a doua.
da sa peticit ... am inteles ca nu era nevoie neaparat sa o inlocuiesc
iulian sn2001
8 Feb 2009, 12:54
Ma voi deasupra rotilor din fata si din spate nu aveti niste protectii de plastic?Eu nu inteleg cum ajunge la voi apa tocmai la oale?Eu m-am uitat la mine si are doar 2-3 puncte de rugina din cauza moketei umede.Dar eu daca ma uit deasupra rotilor din spate vad ca am o protectie de plastic.Nu este la toti asa?
Maskatu poti sa pui te rog o poza cu ce vezi tu deasupra rotilor din spate?
Eu am crezut ca toti au aparatorile alea
din pacate eu nu am asa ceva.... pe spate pe fata am dar pe spate nu :mellow o sa imi comand si eu ca numai la comanda se pot face sa vad unde as putea sa fac o asemenea miscare
djasu82
8 Feb 2009, 13:54
te duci la magazinele dacia in panteliomon si pe partea celalata peste linia de tranvai e un magazin cu chimicale faci rost de bani in jur la 70 de lei si cumperi chitul intaritor plus fibra de sticla si iti confectionezi tu singur ... ti se mai da si o pensula ... Am spus metoda cum se face se pune pe interior si se prinde ziare dupa aceea se pune fibra de sticla se poate taia ca e maleabila si se prinde cu scoci si dupa aceea cu pensula se imoaie in intaritor si se da deste fibra in 10- 20 de minute ia forma de oala fiindca fibra plus intaritorul se intaresc si ia forma respectiva pe interiorul aripi. Se da jos , se cojeste ziarele de pe oala de protectie formata si de spe sub aripa cu ulei si vaselina si se monteaza la loc ... se ficxeaza cu suruburi care au in cap un mic spiral si suprafata mai mare cara sa preseze pe fibra. In chitul respectiv se da 2 metri de fibra de sticla si 500 g intaritor. Intaritorul e lichid ca vopseaua nu trebuie diloat..
Asa se poate reconstrui masca de la bordul masini cea de pe mijloc de la aeroterma ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.